17 november Diskussionsgruppen
35 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
17 november Diskussionsgruppen
Välkommen till diskussiongruppen
Nästa träff är:
På tisdag 17 november kl 19.00 - 20.30.
Vi träffas på:
Matteus skola, Vanadisvägen 16, Sthlm.
Ingång B2, Rum C206
Närmaste T-banna är Odenplan.
Kvällens Ämne:
Är AS en personlighetstyp eller diagnos
-Vad är du och vad tillhör diagnosen, går dessa att skilja på?
-Hur stor betydelse har din personlighet för hur du hanterar ditt liv?
-Hur påverkar din personlighet hur du är socialt?
-Kan man styra sin personlighet?
-Är allt förutbestämt eller är man själv delaktig i vad man utsätts för och hur man hanterar det?
Efter kl 20:30
Efter träffen brukar de som vill fortsätta till vasa´s för att umgås och snacka vidare . OBS! det gäller beställnings tvång från deras meny.
Var och en betalar sin egen nota
Välkomna till Diskussionsgruppen
Sam
Nästa träff är:
På tisdag 17 november kl 19.00 - 20.30.
Vi träffas på:
Matteus skola, Vanadisvägen 16, Sthlm.
Ingång B2, Rum C206
Närmaste T-banna är Odenplan.
Kvällens Ämne:
Är AS en personlighetstyp eller diagnos
-Vad är du och vad tillhör diagnosen, går dessa att skilja på?
-Hur stor betydelse har din personlighet för hur du hanterar ditt liv?
-Hur påverkar din personlighet hur du är socialt?
-Kan man styra sin personlighet?
-Är allt förutbestämt eller är man själv delaktig i vad man utsätts för och hur man hanterar det?
Efter kl 20:30
Efter träffen brukar de som vill fortsätta till vasa´s för att umgås och snacka vidare . OBS! det gäller beställnings tvång från deras meny.
Var och en betalar sin egen nota
Välkomna till Diskussionsgruppen
Sam
Senast redigerad av Sam 2011-05-04 22:38:19, redigerad totalt 1 gång.
Jag är jätteledsen just nu, min bästa vän har hotat att avsluta vår vänskap om "jag inte tar mig i kragen snart". Har haft diagnosen bipolär sedan sommaren -06.
Kände först en lättnad men blev mer och mer skeptisk till detta.Speciellt ju mer jag läst om Asperger. Känner så starkt igen mig att jag blir nästan arg att jag inte visste om det här tidigare. Vet inte hur folk kommer reagera om jag berättar för fler än min kompis. Hon är helt övertygad om att jag bara vill hitta ursäkter till att inte vara bipolär & ta medicinerna.Hon ville att jag skulle "övertyga henne".
För första gången i mitt liv försår jag att det finns andra som inte heller fattar sånt som vanliga människor ser som uppenbart. Jag är inte ensam längre. Jag är som andra, ville alltid va som alla andra men jag skulle va glad om jag fick vara som vissa andra bara.
Förr trodde jag att det var för hur jag ser ut som folk ibland kollat "snett" på en. Men antagligen har det berott på fel avläsning av situationer, min-spel och så vidare, jag gick aldrig på dagis heller. Trodde aldrig att jag skulle se det som en nackdel. Hoppas på en trevlig kväll och tar chansen att säga hej i förskott till alla på forumet, speciellt de som ska till mötet
Kände först en lättnad men blev mer och mer skeptisk till detta.Speciellt ju mer jag läst om Asperger. Känner så starkt igen mig att jag blir nästan arg att jag inte visste om det här tidigare. Vet inte hur folk kommer reagera om jag berättar för fler än min kompis. Hon är helt övertygad om att jag bara vill hitta ursäkter till att inte vara bipolär & ta medicinerna.Hon ville att jag skulle "övertyga henne".
För första gången i mitt liv försår jag att det finns andra som inte heller fattar sånt som vanliga människor ser som uppenbart. Jag är inte ensam längre. Jag är som andra, ville alltid va som alla andra men jag skulle va glad om jag fick vara som vissa andra bara.
Förr trodde jag att det var för hur jag ser ut som folk ibland kollat "snett" på en. Men antagligen har det berott på fel avläsning av situationer, min-spel och så vidare, jag gick aldrig på dagis heller. Trodde aldrig att jag skulle se det som en nackdel. Hoppas på en trevlig kväll och tar chansen att säga hej i förskott till alla på forumet, speciellt de som ska till mötet
Senast redigerad av Dexxi 2011-05-04 22:38:19, redigerad totalt 1 gång.
Jag vet inte. Jag har bara en tanke i huvudet numera. Vet inte om jag gör så mkt nytta.
Dexxi: Att ta mediciner är väl ens eget val, inte andras? Själv har jag hört att jag inga behöver (det var exakt vad jag ville höra), medans i nästa sekund (där den andra är instabil) får höra att man visst behöver det. Så jäkla förvirrande. Behöver du inte din vän istället för mediciner? Jag kan ju inte säga för din del, men det är en tanke iallafall. Jag är medveten om att det kan låta puckat. Jag börjar bli medveten om vad som gäller i världen.
Men jag får bara äckliga ryckningar av mediciner, och det vägrar jag. Jag vägrar spasma som nån maskin som slutat fungera. Det är bara min åsikt. Jag blir olycklig av sånt. Det känns helt fel. Dessutom blir jag bara deprimerad av bipolärmediciner. Jag tappar ändå mina intressen på dem och blir yr av allt ljus, sjuk känsla i kroppen, och orkar inte med nånting. Inte ens laga mat. Känner mig som en invalid av dem. Meningslöst. Alltså, lite av min egen vinkling av dem. Kan ju inte säga nåt om din kanske. Jag blir ledsen egentligen av att tipsas om sånt. Som att man inte duger utan. Vilket man kanske inte gör..? :S
Egen fundering alltså.
Aja, välkommen iaf. . Som sagt, jag vet inte om jag kommer att göra så mkt nytta där. Jag gör nog mer nytta som en prydnad i mitt hem kanske. Aja. Hoppas du vill komma dit, det är ganska bra frågor på diskussionsträffarna, tycker jag. Det går liksom att diskutera utan att det blir påhopp på olika sätt. Så, det rekommenderas.
Dexxi: Att ta mediciner är väl ens eget val, inte andras? Själv har jag hört att jag inga behöver (det var exakt vad jag ville höra), medans i nästa sekund (där den andra är instabil) får höra att man visst behöver det. Så jäkla förvirrande. Behöver du inte din vän istället för mediciner? Jag kan ju inte säga för din del, men det är en tanke iallafall. Jag är medveten om att det kan låta puckat. Jag börjar bli medveten om vad som gäller i världen.
Men jag får bara äckliga ryckningar av mediciner, och det vägrar jag. Jag vägrar spasma som nån maskin som slutat fungera. Det är bara min åsikt. Jag blir olycklig av sånt. Det känns helt fel. Dessutom blir jag bara deprimerad av bipolärmediciner. Jag tappar ändå mina intressen på dem och blir yr av allt ljus, sjuk känsla i kroppen, och orkar inte med nånting. Inte ens laga mat. Känner mig som en invalid av dem. Meningslöst. Alltså, lite av min egen vinkling av dem. Kan ju inte säga nåt om din kanske. Jag blir ledsen egentligen av att tipsas om sånt. Som att man inte duger utan. Vilket man kanske inte gör..? :S
Egen fundering alltså.
Aja, välkommen iaf. . Som sagt, jag vet inte om jag kommer att göra så mkt nytta där. Jag gör nog mer nytta som en prydnad i mitt hem kanske. Aja. Hoppas du vill komma dit, det är ganska bra frågor på diskussionsträffarna, tycker jag. Det går liksom att diskutera utan att det blir påhopp på olika sätt. Så, det rekommenderas.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 22:38:19, redigerad totalt 1 gång.
Men regnif, man måste inte vara nyttig på träffarna, det måste man väldigt sällan faktiskt, möjligen på jobbet men inte ens där måste man vara konstant nyttig vad jag vet.
Både du och runt 30% av alla på sams träffar brukar vara tysta o inte säga ett enda ord vad jag märkt.
Såklart att du också är völkommen precis som alla andra, och du måste inte vara på något speciellt sätt.
Både du och runt 30% av alla på sams träffar brukar vara tysta o inte säga ett enda ord vad jag märkt.
Såklart att du också är völkommen precis som alla andra, och du måste inte vara på något speciellt sätt.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 22:38:19, redigerad totalt 1 gång.
regnif skrev:Jag känner mig inte nyttig överhuvudtaget.
Jag vet inte riktigt vad som är gränsen till att kunna vara med.
Jag vet inte riktigt vad jag gör där.
Du behöver inte vara nyttig.
Du behöver inte veta vad som är gränsen till att vara med.
Du behöver inte veta vad du ska göra där.
Det enda som räknas är att du trivs med oss och vill komma,
Senast redigerad av Sam 2011-05-04 22:38:19, redigerad totalt 1 gång.
Otur att man inte har färdtjänst helt plötsligt. Jag måste bli osynlig om jag kan sätta mig på ett tåg eller vänta på en perrong i ett halvår fast det bara är 10 minuter. Jaja. Jag vet knappt hur lång tid det tar för mig att åka dit. Jag hoppas inte det är rusning. Börjat få svårt med det igen. Vi får se om jag har sovit, har jag inte det kanske jag inte kommer. Har jag sovit men tagit en viss tablett är det inte säkert då heller. Osv..
Ja, fler hade inte varit fel men folk väljer själva.
Ja, fler hade inte varit fel men folk väljer själva.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 22:38:19, redigerad totalt 1 gång.
Hemma efter en lite oplanerat lång hemresa, sista pendeln hade ju gått så det blev till att ta nattbussen. Men med Mattes och Dexxis sällskap hade man ju roligt och då går tiden fort.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 22:38:19, redigerad totalt 1 gång.