Att duga som man är.
108 inlägg
• Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Först bör vi ta reda på: Vad är perfekt?
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 20:40:06, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Allt annat som lutar åt andra hållet från mig ^^
I don't know, nån som har allt, ett riktigt rätt utseende och det precis hela tiden med eller utan smink, lyckas med att jämt vara trevlig, har inte ett sånt problem att kläderna inte passar (trots att det är smalhet det handlar om, alltså tappa sina kläder), allt sånt? Perfekt personlighet? Vad är förresten typ A-personlighet? Perfekt, eller nån slags vanlig modell för folk i nutid? Det finns inget sånt längre som är "perfekt för mig" tror jag iallafall. Personligen då, så jag hade nog svarat på denna (lättare och annorlunda) om denna fråga ställts ett halvår sedan eller något.
Okej då, to never lose the nerve, kanske.
I don't know, nån som har allt, ett riktigt rätt utseende och det precis hela tiden med eller utan smink, lyckas med att jämt vara trevlig, har inte ett sånt problem att kläderna inte passar (trots att det är smalhet det handlar om, alltså tappa sina kläder), allt sånt? Perfekt personlighet? Vad är förresten typ A-personlighet? Perfekt, eller nån slags vanlig modell för folk i nutid? Det finns inget sånt längre som är "perfekt för mig" tror jag iallafall. Personligen då, så jag hade nog svarat på denna (lättare och annorlunda) om denna fråga ställts ett halvår sedan eller något.
Okej då, to never lose the nerve, kanske.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 20:40:06, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer skrev:Först bör vi ta reda på: Vad är perfekt?
Det beror på vem du frågar.... Ett perfekt slag för en golfare med handichap 10 är inte det samma som en med handichap 36....
Vi blir matade med bilder på hur den perfekta manen eller kvinnan är men i verkligheten hur många når upp till dessa mått??? Och hur skulle det se ut om alla vore fotomodeller?
Jag är nöjd med mig själv även om det finns delar som jag skulle vilja ändra som gluggarna i munnen.... Saknar pigment till tänder etc......
Nä jag anser att om man kan göra något bra så är man perfekt. T. ex. kan man snickra en bokhylla ja då är man ju perfekt på det, right?
Senast redigerad av Koboshi 2011-05-04 20:40:06, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer skrev:tvilling99 skrev:Kristofer skrev:Jag upplever mig som odudlig, men det är nog ingen nyhet för de flesta här på forumet. Varför tycker jag att jag är odudlig? Jo för att det går åt helvete med det mesta som jag försöker mig på. Jag ser inte det dugliga i ett liv som mer och mer begränsas av mina tillkortakommanden. Ett liv som mer och mer handlar om mina tillkortakommanden.
Det finns två saker om jag gillar och gör nu i mitt liv. Det ena är forumträffar. Det är kul, men det är ju inget som jag gör eller för den delen presterar på.
Jag hoppas innerligt att du skall lyckas med mer saker framöver och inte känna dig oduglig.
När jag träffade dig så märkte jag inte av dina tillkortakomanden.
Tackar så jättemycket för ditt svar. Just nu är livet tungt. Mina tillkortakommanden är inget som syns. Meriter och saker man gör syns sällan på ytan.
Vill också passa på att säga att jag inte dömer någon annan efter de måttstockar jag har för mig själv. De måttstockar jag har för mig själv är enbart för min egen person. Måttstockarna har jag inte skapat. De har skapats utefter vad jag mår bra av att göra och vad som får mig att känna mig tillfreds med mig själv.
Du har kanske för stora krav på dig själv?
Jag kan ibland tänka att många av de som skriver här och inte är nöjda med sig själva tittar på tok för mycket på alla andra och vad de prestrerar och klarar av,varför måste man vara som andra?
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 20:40:06, redigerad totalt 1 gång.
- tvilling99
- Anslöt: 2007-05-07
tvilling99 skrev:Jag kan ibland tänka att många av de som skriver här och inte är nöjda med sig själva tittar på tok för mycket på alla andra och vad de prestrerar och klarar av,varför måste man vara som andra?
För att man ändå lever i NT-världen med "alla andra". Då vill man inte skilja sig så mycket från mängden. Särskilt inte om man kanske jobbar eller har andra aktiviteter med NT.
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 20:40:06, redigerad totalt 1 gång.
Tråden är lite gammal men ändå intressant!
Jag känner mej helt värdelös..spelar ingen roll hur duktig snäll omtänksam jag försöker vara, känns ändå fel..allt känns fel.
Jag faller i ett svart hål o bli "låg"..
Pga mitt dåliga självförtroende så har jag också fått en dålig hållning
Jag känner mej helt värdelös..spelar ingen roll hur duktig snäll omtänksam jag försöker vara, känns ändå fel..allt känns fel.
Jag faller i ett svart hål o bli "låg"..
Pga mitt dåliga självförtroende så har jag också fått en dålig hållning
Senast redigerad av hemulen 2011-05-04 20:40:06, redigerad totalt 1 gång.
Re: Att duga som man är.
tvilling99 skrev:Det har skrivits mycket i olika trådar om hur många känner sig odugliga för att de inte har en partner,jobb,många vänner,barn eller andra saker som NTs har.
Det är en "misslyckandeskam" många känner idag, man ska vara så LYCKAD, med utbildning, arbete, familj, partner och vänner, de som inte når upp till dessa förväntningar känner en SKAM... en skam över att inte duga, att inte klara av, att inte räcka till, att inte ha förmåga...
Senast redigerad av BMW 2011-05-04 20:40:06, redigerad totalt 1 gång.
Re: Att duga som man är.
BMW skrev:tvilling99 skrev:Det har skrivits mycket i olika trådar om hur många känner sig odugliga för att de inte har en partner,jobb,många vänner,barn eller andra saker som NTs har.
Det är en "misslyckandeskam" många känner idag, man ska vara så LYCKAD, med utbildning, arbete, familj, partner och vänner, de som inte når upp till dessa förväntningar känner en SKAM... skam över att inte duga, att inte klara av, att inte räcka till, att inte ha förmåga...
Ja, jag håller faktiskt med här... allt ska vara sååå lyckad, fiiint och vackert ska allt vara dessutom å ska man se ut som en fotomodell och äga miljoner helst också sommarvilla i spanien och eget gym o filmstudio... ok, överdrev lite här men så här är det ju!!
Återgå till Att leva som Aspergare