Facebook, hur gör ni om folk vill träffas?
35 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Överreagerar du inte lite nu?
Det är väl ingen som attackerat dig? Om det är det så har jag missat det. Så du ska inte behöva känna att du behöver försvara dig.
Det är väl ingen som sagt att du ljuger heller.
Jag ställde bara en fråga utav nyfikenhet om hur du kände dessa personer, och den frågan tycker jag inte är så viktig egentligen. Det kan ju vara vänner/kompisar även om man inte träffats ute i samhället. Ställde den frågan helt utav vänlig nyfikenhet bara.
Det är väl ingen som attackerat dig? Om det är det så har jag missat det. Så du ska inte behöva känna att du behöver försvara dig.
Jag ställde bara en fråga utav nyfikenhet om hur du kände dessa personer, och den frågan tycker jag inte är så viktig egentligen. Det kan ju vara vänner/kompisar även om man inte träffats ute i samhället. Ställde den frågan helt utav vänlig nyfikenhet bara.
Senast redigerad av Mailliw87 2011-05-04 22:18:04, redigerad totalt 1 gång.
Mailliw87 skrev:Överreagerar du inte lite nu?
Nej så uppfattade inte jag frågan alls. Det kändes som ett personligt påhopp på min trovärdighet och även om det var en nyfikenhetsfråga så ställdes den på ett i mina ögon ovärdigt sätt. Har jag skrivit att jag har så många kontakter tycker jag det räcker och man behöver inte ifrågasätta igen. Du ifrågasatte det på ett sätt som gjorde att jag fick lov att försvara mig. För jag tolkade det som att du inte trodde på det jag skrev. Då måste jag få säga ifrån/försvara mig. Särskilt som frågan redan tagits upp en gång och jag redan svarat på det. Nu var det inte bara ditt svar som jag reagerade över utan även det som Barracuber ifrågasatte sanningshalten i att man kunde ha mer är 250 vänner om nu siffrorna sa ngt annat. Klart att du inte tycker att det är en viktig fråga, men som du ställer den så uppfattar man det som att du anklagar mig att ljuga. Så tänk er för!
Senast redigerad av Glimma 2011-05-04 22:18:04, redigerad totalt 2 gånger.
Glimma,
Och som jag skrev, jag menade heller inte att misstro dig. Det var inte antalet jag kommenterade, utan "på riktigt". Men visst tror jag dig, Glimma.
Delvis OT:
Och med en tjänst som Facebook är det ju definitivt inga problem att skilja på alla. Jag menar, man läser på The Wall, eller vad det heter, "jaha nu klipper Nisse gräset", "jaha, nu har Lisa höstlov", "ok, nu är Ludde på semester", "nu har Peter pokat mig - vad vill han då?". Internet gör att vi blir mer sociala, trots vad alla olyckskorpar varnat för
Och som jag skrev, jag menade heller inte att misstro dig. Det var inte antalet jag kommenterade, utan "på riktigt". Men visst tror jag dig, Glimma.
Delvis OT:
Och med en tjänst som Facebook är det ju definitivt inga problem att skilja på alla. Jag menar, man läser på The Wall, eller vad det heter, "jaha nu klipper Nisse gräset", "jaha, nu har Lisa höstlov", "ok, nu är Ludde på semester", "nu har Peter pokat mig - vad vill han då?". Internet gör att vi blir mer sociala, trots vad alla olyckskorpar varnat för
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 22:18:04, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
barracuber skrev:Glimma,
Delvis OT:
Nej men det framkom inte i det du skrev. På det sättet du skrev så blev det ett påhopp. Men det är inte alltid lätt att skriva så att det som skrivs rikta på rätt sätt. Därför kände jag att jag behövde bli tydlig. Tyvärr så blev jag arg också. Sorry!
Senast redigerad av Glimma 2011-05-04 22:18:04, redigerad totalt 1 gång.
Glimma skrev:Nej men det framkom inte i det du skrev. På det sättet du skrev så blev det ett påhopp. Men det är inte alltid lätt att skriva så att det som skrivs rikta på rätt sätt. Därför kände jag att jag behövde bli tydlig. Tyvärr så blev jag arg också. Sorry!
Jag gillar tydlighet! No hard feelings Det är jag som ska säga Sorry!
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 22:18:04, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Mailliw87 skrev:Någon som vet varför det bara finns spanska Asperger grupper på Facebook? Finns ingen engelsk eller internationell... Skall försöka att söka på autism.
Jag är med i en och annan svensk, och någon amerikansk, tror jag, men då heter också den något med Autism advocacy. En av de svenska är och förblir med Asperger felstavat Aspberger redan i namnet. Jag går nog ur den också som markering snart, som en annan medlem på forumet redan har berättat att hon till sist gjorde långt innan jag ens hade hittat den, om det ska behöva vara så förbannade svårt för grundaren och ende administratören att titta in, se påpekandena om detta och gå in under "Redigera" och radera ett jävla P.
Jag har själv startat gruppen Öppen med Asperger, för oss som valt att vara just öppna utåt med vår diagnos.
OA har också en grupp, som är dold och inte syns i ens profil, för alla som är kvar i garderoben och inte vill skylta med något som andas Asperger.
Leta upp mig på FB och kolla listan i min profil över grupper jag är med i så finns det nog något. Anders Pemer, den som bor i Tullinge och är född 1968 (det finns en yngre 5-männing med som också heter Anders Pemer).
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 22:18:04, redigerad totalt 1 gång.
Pemer skrev:Mailliw87 skrev:Någon som vet varför det bara finns spanska Asperger grupper på Facebook? Finns ingen engelsk eller internationell... Skall försöka att söka på autism.
Jag är med i en och annan svensk, och någon amerikansk, tror jag, men då heter också den något med Autism advocacy. En av de svenska är och förblir med Asperger felstavat Aspberger redan i namnet. Jag går nog ur den också som markering snart, som en annan medlem på forumet redan har berättat att hon till sist gjorde långt innan jag ens hade hittat den, om det ska behöva vara så förbannade svårt för grundaren och ende administratören att titta in, se påpekandena om detta och gå in under "Redigera" och radera ett jävla P.
Jag har själv startat gruppen Öppen med Asperger, för oss som valt att vara just öppna utåt med vår diagnos.
OA har också en grupp, som är dold och inte syns i ens profil, för alla som är kvar i garderoben och inte vill skylta med något som andas Asperger.
Leta upp mig på FB och kolla listan i min profil över grupper jag är med i så finns det nog något. Anders Pemer, den som bor i Tullinge och är född 1968 (det finns en yngre 5-männing med som också heter Anders Pemer).
Det finns även en grupp på FB som heter asperger syndrom riktat till svenskar. skriver man bara asperger syndrom på sökrutan så kommer det upp diverse olika och där ngnstans finns denna grupp. men man kan inte vara anonym där har jag för mig. delvis därför jag inte gick med.
Senast redigerad av Glimma 2011-05-04 22:18:04, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Att leva som Aspergare