Yttrandefrihet, var ska ribban ligga på forumet? Omröstning

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Var tycker DU ribban ska ligga på forumet?

1. Man ska få säga precis vad man vill, och kalla varandra för vad som helst. Personangrepp, okvädningsord och pajkastning ska vara tillåtet.
9
13%
2. Man ska få uttrycka sin åsikt, så länge man uppträder relativt respektfullt. Personangrepp, okvädningsord och pajkastning ska INTE vara tillåtet.
55
81%
3. Man ska styras även i sina åsikter, så inga konstiga ämnen diskuteras. Enbart hövlig ton skall tillåtas, och inga känsloyttringar alls ska tolereras.
4
6%
 
Antal röster : 68

Inläggav ford » 2009-10-31 23:36:12

Den förfärlige snömannen skrev:Ah Forden är tillbaka!


Jepp, Forden är tillbaka och han är arg!!

Vi får se hur aktiv jag blir, jag är faktiskt djupt besviken på den minst sagt orättvisa modereringen här, och har inte förlåtet Liebert och moddarna för deras inkonsekventa agerande.

Inte heller tänker jag låta min yttrandefrihet kväsas av rädsla för tänkbara konsekvenser.

-Ni som tycker jag har rent åt helvete fel och vill slänga en massa skit, varsågoda och gör det i denna tråd, jag har verkligen viktigare saker för mig och kommer inte att svara (eller bry mig om vad för skit ni skriver).

-Ni som inte anser er ha något otalt med mig och är sugna på att bara dösnacka lite, eller diskutera något intressant ämne når mig enklast på länken i min signatur. :)
Senast redigerad av ford 2011-05-04 22:16:38, redigerad totalt 1 gång.
ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Inläggav weasley » 2009-11-01 15:23:02

ford skrev:Vi får se hur aktiv jag blir, jag är faktiskt djupt besviken på den minst sagt orättvisa modereringen här, och har inte förlåtet Liebert och moddarna för deras inkonsekventa agerande.


Inkonsekvent? Orättvist?

ford skrev:Jag vet att jag kommer att bli avstängd för detta men det skiter jag i:

Du är en stor jävla fitta!


(Detta efter att du redan fått några varningar, bla en i den tråd jag citerar från. Återkommer med trådlänk.)

EDIT: Tråden --> bort-med-fords-nonsenstradar-t12326-96.html
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 22:16:38, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav KrigarSjäl » 2009-11-01 15:26:20

ford skrev:
Den förfärlige snömannen skrev:Ah Forden är tillbaka!


Jepp, Forden är tillbaka och han är arg!!

Vi får se hur aktiv jag blir, jag är faktiskt djupt besviken på den minst sagt orättvisa modereringen här, och har inte förlåtet Liebert och moddarna för deras inkonsekventa agerande.

Inte heller tänker jag låta min yttrandefrihet kväsas av rädsla för tänkbara konsekvenser.

-Ni som tycker jag har rent åt helvete fel och vill slänga en massa skit, varsågoda och gör det i denna tråd, jag har verkligen viktigare saker för mig och kommer inte att svara (eller bry mig om vad för skit ni skriver).

-Ni som inte anser er ha något otalt med mig och är sugna på att bara dösnacka lite, eller diskutera något intressant ämne når mig enklast på länken i min signatur. :)

Jag tycker att ditt utbrott är bra mycket mer ärligt och oskyldigt än alla dessa analyser och insinuationer vissa andra kör med. Jag hälsar dig alltså välkommen och kommer motsätta mig att du blir bannad om du i stundens hetta skulle kalla mig vid invektiv.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 22:16:38, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav ford » 2009-11-02 14:45:17

weasley skrev:
ford skrev:Vi får se hur aktiv jag blir, jag är faktiskt djupt besviken på den minst sagt orättvisa modereringen här, och har inte förlåtet Liebert och moddarna för deras inkonsekventa agerande.


Inkonsekvent? Orättvist?

ford skrev:Jag vet att jag kommer att bli avstängd för detta men det skiter jag i:

Du är en stor jävla fitta!


(Detta efter att du redan fått några varningar, bla en i den tråd jag citerar från. Återkommer med trådlänk.)

EDIT: Tråden --> bort-med-fords-nonsenstradar-t12326-96.html


Och sammanhnaget var förstås helt irrelevant, liksom de upprepade provokationerna?

Sorry, men ni moddar har förlorat all respekt hos mig, inte p.g.a. att jag blev avstängd eller varnad (hade det varit p.g.a. spammingen med tramstrådar hade det varit fullt förståeligt) utan pg.a. de faktiska omständigheter som fick er att fatta detta beslut (jag tappade tålamodet och gav svar på tal när jag blev utsatt för upprepade provokationer, trots att jag försökte samarbeta, vilket gav mig en varning, varpå jag sedan åkte ut därför att jag blev upprörd över den orättvisa behandlingen).

-Sorry, men hos mig har du inget mer att hämta och inte heller Liebert eller de andra moddarna, så länge ni tänker behålla denna linje.

-Vad tänker du göra nu?

-Banna mig igen för att jag inte krusar er utan säger vad jag tycker? :roll:

Husomhelst får ni fortsätta denna diskussion utan mig, det är lönlöst att besvara detta inlägg, för jag kommer inte att besvara det ni skriver i vilket fall som helst.
Senast redigerad av ford 2011-05-04 22:16:44, redigerad totalt 1 gång.
ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Inläggav ford » 2009-11-02 17:31:22

fotnot: det var Danne som blev kallad jävla fitta, inte weasley, vilket kanske måste noteras då det annars inte framgår med hennes "oerhört profesionella" citering av mig.

Anledningen till att detta citat skrevs var att jag tappade fattningen då jag blivit varnad, för att ha gett svar på tal när Danne gång på gång gick på mig istället för att diskutera, i ett läge då jag tagit fram fredspipan och börjat förhandla.

-Såja, nu har ni den korrekta versionen, som våra "duktiga" (läs godtyckliga och inkompetenta) moddar inte förmått publicera.

*fnyser, blänger, vänder på klacken och smäller igen dörren*
Senast redigerad av ford 2011-05-04 22:16:44, redigerad totalt 1 gång.
ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Inläggav Danne » 2009-11-03 3:54:19

ford skrev:Anledningen till att detta citat skrevs var att jag tappade fattningen då jag blivit varnad, för att ha gett svar på tal när Danne gång på gång gick på mig istället för att diskutera, i ett läge då jag tagit fram fredspipan och börjat förhandla.

:-)048 :-)048 :-)048

Du klarar bara inte av att alla inte blint köper din vision av "demokrati och yttrandefrihet". D.v.s. där sådana saker enbart gäller om man tycker som DU och inte säger emot dig.

Dessutom verkar du ha en uppfattning om att argument och personangrepp är samma sak, det märks både i ditt sätt att möta andras argument, och i ditt resonemang efteråt.

Och "gång på gång"-tjatet känns ganska löjligt när man läser tråden (Trådlänk i Weasley's inlägg här ovan.). Vi hade väl ordväxling i två-tre inlägg innan du fick slut på argument och stämplade ut genom medvetna personangrepp/regelbrott. (Och när det inte fungerade på första försöket så gjorde du bara om det, ännu värre, tills du fick den önskade utväg du eftersökte.)
Du fick som du ville, du bannade ut dig själv, och har bölat om orättvisa och hur jag är roten till allt ont i världen sedan dess.
Som vanligt är det alla andras fel, själv är du bara ett oskyldigt offer för omständigheter skapade av andra elakingar. :-)209



ford skrev:Husomhelst får ni fortsätta denna diskussion utan mig, det är lönlöst att besvara detta inlägg, för jag kommer inte att besvara det ni skriver i vilket fall som helst.

:-)202
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 22:16:44, redigerad totalt 1 gång.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav Tess » 2009-11-03 8:26:28

Detta tyder ju bara på att du har din syn på saken och han sin och ni kommer säkert aldrig bli dödspolare.
Senast redigerad av Tess 2011-05-04 22:16:44, redigerad totalt 1 gång.
Tess
 
Inlägg: 1057
Anslöt: 2007-01-28

Inläggav Tess » 2009-11-03 14:48:17

Någon gång tycker jag att man borde gå vidare även fast man inte glömt och det har jag sagt till min man också.
Senast redigerad av Tess 2011-05-04 22:16:44, redigerad totalt 1 gång.
Tess
 
Inlägg: 1057
Anslöt: 2007-01-28

Inläggav sommar » 2009-11-03 18:03:52

Tess skrev:Någon gång tycker jag att man borde gå vidare även fast man inte glömt och det har jag sagt till min man också.

Precis; man bör försöka släppa taget. Det är lättare sagt än gjort och lätt att säga till andra men kan vara sk*tsvårt för egen del när, inte minst när man missat en chans som inte lär komma igen, förstört en värdefull relation för alltid eller tycker sig ha blivit orättvist behandlad. Jag har själv svårt för att släppa taget men klarar man det mår man i regel bättre efteråt.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 22:16:44, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav ufo » 2009-11-04 3:51:40

Danne skrev:Vi hade väl ordväxling i två-tre inlägg innan du fick slut på argument och stämplade ut genom medvetna personangrepp/regelbrott. (Och när det inte fungerade på första försöket så gjorde du bara om det, ännu värre, tills du fick den önskade utväg du eftersökte.)
Du fick som du ville, du bannade ut dig själv, och har bölat om orättvisa och hur jag är roten till allt ont i världen sedan dess.

Så djävla lågt. Ford vet nog själv vad han har/hade för åsikter/avsikter utan att någon skall diktera dem för honom. Skall dina lögner nu bilda den opinion som kommer gälla mot Ford?

Det där är vad jag kallar personangrepp. Fy faan.......
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 22:16:45, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav Danne » 2009-11-04 4:36:33

Ufo: Med tanke på all den galla som spytts på mitt namn på flera forum under de senaste 6 veckorna, så anser jag att jag har rätt att säga min mening.
Den där mer än månadslånga smutskastarkampanjen är inget annat en ett enda långt personangrepp, som dessutom inte har speciellt mycket sanning i sig.

Detta ändlösa tjat om hur "Danne tvingade stackars oskyldiga Ford att bete sig som han gjorde, genom sina femtielva attacker på honom". "Attacker, personangrepp, påhopp" som jag ska ha gjort "gång på gång på gång på gång..." o.s.v. för att inte tala om alla okvädningsord som öses över mig.

Nädu, Ufo. Även jag har en gräns. Vill ni att jag ska hålla tyst om detta så får ni väl sluta använda mitt namn i var och varannat inlägg som skrivs, annars får ni nog stå ut med mothugg.

Jag uppmanar istället alla att läsa den berörda tråden, och själv bedöma vilka påståenden som håller sig närmast sanningen.

Eller så låter ni stridsyxan vara begravd och går vidare någon gång, men då får ni också lägga ner den där kampanjen. :!:
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 22:16:45, redigerad totalt 1 gång.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav Danne » 2009-11-04 5:10:12

Tess skrev:Någon gång tycker jag att man borde gå vidare även fast man inte glömt och det har jag sagt till min man också.

Väl talat Tess, instämmer till fullo.
Det är dags att lämna denna sörjan bakom oss och sikta framåt istället.
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 22:16:45, redigerad totalt 1 gång.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav Tess » 2009-11-04 8:14:10

Danne: Nu är det ju så att jag håller inte med dig. Jag tycker fortfarande du hoppade på Ford när han hade börjat bjuda till. Bara så det inte blir några missförstånd.

Sen har Ford redan gått vidare. Han har liksom lite annat att tänka på om man säger så.
Senast redigerad av Tess 2011-05-04 22:16:45, redigerad totalt 1 gång.
Tess
 
Inlägg: 1057
Anslöt: 2007-01-28

Inläggav Danne » 2009-11-04 12:34:20

Tess skrev:Danne: Nu är det ju så att jag håller inte med dig. Jag tycker fortfarande du hoppade på Ford när han hade börjat bjuda till. Bara så det inte blir några missförstånd.

Sen har Ford redan gått vidare. Han har liksom lite annat att tänka på om man säger så.

Nä, inget missförstånd. Jag har knappast ändrat uppfattning i sakfrågan heller.
Det betyder inte att vi måste vara oöverens om precis ALLT som den andre säger.
Jag höll med dig i det jag citerade från dig t.ex.
Det har ältats på internet i snart 7 veckor nu, och vi kommer knappast närmare varandra för det.
Vi behöver inte vara bästisar, vi kan vara överens om att vi är oöverens så är det bra med det.
Alla har nu fått säga sitt, både om den specifika konflikten och om modereringsnivån på forumet.
Dags att släppa ämnet och gå vidare helt enkelt.

Peace out.
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 22:16:45, redigerad totalt 1 gång.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav Titti » 2009-11-04 12:50:26

Admin

Vi avslutar denna diskussion här och nu. Ämnet är inte tabu för framtiden men känns ganska färdigdiskuterat för tillfället.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in