Vilket är ditt favoritgodis?
50 inlägg
• Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Vilket är ditt favoritgodis?
Jag är väldigt glad för godis, liksom många andra och de flesta verkar ha en eller flera favoritsort. Därför är jag nyfiken på vad ni andra gillar för godis. Fick idéen till tråden genom denna tråden svenskar-at ... tml#310571
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 22:25:05, redigerad totalt 1 gång.
Jag brukar göra hemmagjorda praliner till jul och det är väldigt gott.
Annars är det väldigt olika. Både gele och choklad är gott. Sen är jag väldigt förtjust i förpackningar så nytt godis är alltid roligt.
De första bitarna är goda. Så jag tar helst flera olika sorter. Tyvärr är lösviktsgodis av så dålig kvalitet och köper man flera påsar så är det svårt att motstå dem...
Annars är det väldigt olika. Både gele och choklad är gott. Sen är jag väldigt förtjust i förpackningar så nytt godis är alltid roligt.
De första bitarna är goda. Så jag tar helst flera olika sorter. Tyvärr är lösviktsgodis av så dålig kvalitet och köper man flera påsar så är det svårt att motstå dem...
Senast redigerad av carl 2011-05-04 22:25:05, redigerad totalt 1 gång.
Tack för det trådtipset! Den tråden hade jag helt missat tidigare.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 22:25:11, redigerad totalt 1 gång.
det är få saker jag kan äta nuförtiden men mina favoriter kan jag fortfarande (oftast) äta är mörk choklad (minst 70% till och med vissa 70%iga är för sötsliskiga) och lakrits (salt inte söt)
Senast redigerad av rapchic 2011-05-04 22:25:11, redigerad totalt 1 gång.
Äter väldigt sällan socker-godis.
Chocklad med hög kakao-halt är väl det godis jag kan bli sugen på.
Men räknas ost som godis? För det är något både jag och sonen är galna i. Fetaost och Blåmögelost står högst i rank.
Chocklad med hög kakao-halt är väl det godis jag kan bli sugen på.
Men räknas ost som godis? För det är något både jag och sonen är galna i. Fetaost och Blåmögelost står högst i rank.
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 22:25:12, redigerad totalt 1 gång.
Det finns en del tyska lakritsvarianter jag är svårt förtjust i.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 22:25:12, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Chocklad och ICAs ekologiska chips "gräddfil" (som smakar gott i min själ av principiella skäl, hehe).
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 22:25:12, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
MsTibbs skrev:Jag tycker om Twix. Även "marknadsgodis" i synnerhet chokladvarianten.
Ja, choklad bland markandsgodiset är gott. Jag brukar välja nästan enbart nougat och nu senast valde jag bara nougat. De övriga sorterna är för hårda eller söta tom. för mig trots den gottegris jag är.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 22:25:12, redigerad totalt 1 gång.
rapchic skrev:KrigarSjäl skrev:Det finns en del tyska lakritsvarianter jag är svårt förtjust i.
vad heter dom? (ääälskar lakrits skulle avra kul att testa nya)
Det är det jag inte har i färskt minne. Och tyvärr har jag aldrig sett de sorterna i Sverige. Men jag försöker mig på en beskrivning:
* Ett slags halvmjuka rombformade bitar, ungefär samma konsistens som lakritspengar.
* Lakrits i lite hårdare pastillform, säljs i plastburkar med skruvlock.
* Halstabletter i lakritsform, små svarta kulor.
* Genomskinliga rektangulära klubbor med salmiakpastiller inuti.
* En variant på "Svarta katten" som säljs påsvis, "Schwarze katten" eller ngt sånt tror jag de heter.
* Sk äkta lakrits, hårda stänger med stark och inte särskilt söt smak.
Ska försöka surfa fram lite mer exakta uppgifter, inget av detta finns som sagt i Sverige, och betydligt godare än de vanliga svenska sorterna.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 22:25:12, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
KrigarSjäl skrev:rapchic skrev:KrigarSjäl skrev:Det finns en del tyska lakritsvarianter jag är svårt förtjust i.
vad heter dom? (ääälskar lakrits skulle avra kul att testa nya)
Det är det jag inte har i färskt minne. Och tyvärr har jag aldrig sett de sorterna i Sverige. Men jag försöker mig på en beskrivning:
* Ett slags halvmjuka rombformade bitar, ungefär samma konsistens som lakritspengar.
* Lakrits i lite hårdare pastillform, säljs i plastburkar med skruvlock.
* Halstabletter i lakritsform, små svarta kulor.
* Genomskinliga rektangulära klubbor med salmiakpastiller inuti.
* En variant på "Svarta katten" som säljs påsvis, "Schwarze katten" eller ngt sånt tror jag de heter.
* Sk äkta lakrits, hårda stänger med stark och inte särskilt söt smak.
Ska försöka surfa fram lite mer exakta uppgifter, inget av detta finns som sagt i Sverige, och betydligt godare än de vanliga svenska sorterna.
tyskland det var långt bort... men man kanske har tur och dom har det på finlandfärjan (det är närmare iallafall), dom hade jättegod lakrits där när jag åkte (ok flera år sen men ändå)
Senast redigerad av rapchic 2011-05-04 22:25:12, redigerad totalt 1 gång.
Jag äter inte speciellt mycket godis eftersom jag lätt blir illamående av det men lakrits och mintchoklad står högt i kurs.
Ett tips för lakritsfantaster: http://lakritsgrottan.se
Ett tips för lakritsfantaster: http://lakritsgrottan.se
Senast redigerad av Tobias 2011-05-04 22:25:12, redigerad totalt 1 gång.
Choklad hamnar på överlägsen förstaplats i listan godast godis.
Nu är det ju skillnad på choklad och choklad och choklad och choklad. Men generellt så är choklad den godaste sorten, givetvis finns det äcklig choklad också.
Nu är det ju skillnad på choklad och choklad och choklad och choklad. Men generellt så är choklad den godaste sorten, givetvis finns det äcklig choklad också.
Senast redigerad av imperativ 2011-05-04 22:25:12, redigerad totalt 1 gång.
imperativ skrev:Choklad hamnar på överlägsen förstaplats i listan godast godis.
Kan inte annat än hålla med, vad kan vara godare godis än handgjorda utsökta chockladbitar med olika läckra fyllningar?
Senast redigerad av BMW 2011-05-04 22:25:12, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Intressanta intressen