Jahaja.... Framtid?
41 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Bror Duktig skrev:saltgurkan skrev:Hmmmm. JAg har börjat överge tanken på att bli sjuksköterska. Funderar mer på socionom eller latinlektor. Jag studerar redan latin och gillar ämnet, så jag funderar på att studera det på högskola/universitet. Om man skall kunna arbeta med det sedan måste man bli typ lektor, så det är väl det jag får sikta på om jag inte blir socionom. I egenskap av aspie kanske jag skall välja att studera latin då det är ett av mina specialintressen
Om du brukar byta specialintresse rätt som det är, så är det bra att du tänker dig för om det är något du vill arbeta med även om du inte har det som intresse.
Hur ska man kunna göra det?? Det är väl bäst att ligga så nära ett spec områdessfär som man kan. + ett jobb som inte innefattar utmaningar som har med funktionshindrenatt göra.. tänker jag iaf.
Sjuksköterska och socionom är ju jobb som kräver att man gillar att jobba med människor
Senast redigerad av carl 2011-05-04 21:49:48, redigerad totalt 1 gång.
carl skrev:Bror Duktig skrev:saltgurkan skrev:Hmmmm. JAg har börjat överge tanken på att bli sjuksköterska. Funderar mer på socionom eller latinlektor. Jag studerar redan latin och gillar ämnet, så jag funderar på att studera det på högskola/universitet. Om man skall kunna arbeta med det sedan måste man bli typ lektor, så det är väl det jag får sikta på om jag inte blir socionom. I egenskap av aspie kanske jag skall välja att studera latin då det är ett av mina specialintressen
Om du brukar byta specialintresse rätt som det är, så är det bra att du tänker dig för om det är något du vill arbeta med även om du inte har det som intresse.
Hur ska man kunna göra det?? Det är väl bäst att ligga så nära ett spec områdessfär som man kan. + ett jobb som inte innefattar utmaningar som har med funktionshindrenatt göra.. tänker jag iaf.
Sjuksköterska och socionom är ju jobb som kräver att man gillar att jobba med människor