Värmlandsträff?
Okej, då bokar jag någon buss under fredag som jag tänkte.
Dyka upp i stan på lördagen blir väl en fråga om hur det funkar för farsan, det är väl dåligt med bussar antar jag. Men det löser sig väl, jag och nano har mobilnummer till varandra och jag kanske kan byta nummer med early också.
Dyka upp i stan på lördagen blir väl en fråga om hur det funkar för farsan, det är väl dåligt med bussar antar jag. Men det löser sig väl, jag och nano har mobilnummer till varandra och jag kanske kan byta nummer med early också.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 21:34:42, redigerad totalt 1 gång.
Early har du möjligen möjlighet att hämta trots att det blir olika dagar?
Skulle vara bra med telefonnummer till de som är inblandade.
Tror jag tar o PMar lite till de inblandade i träffen
Skulle vara bra med telefonnummer till de som är inblandade.
Tror jag tar o PMar lite till de inblandade i träffen
Senast redigerad av nano 2011-05-04 21:34:42, redigerad totalt 1 gång.
Pemer: Om du gör en deal med nano, så gör jag en deal med TheBoxSaysNo. nano kommer ha information om dig, som förmodligen har information om de andra eller jag vet inte? Men jag har ingen mobil, så jag kan ringa nano hemifrån.
Det här är varför jag är beroende av tid.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 21:34:42, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Lilla Gumman skrev:Hej!MsTibbs skrev:earlydayminer skrev:Pemer: När kan du komma?
nano: Kommer du?
MsTibbs: Kommer du?
Edit: Måste gå och lägga mig nu, ska upp och tvätta. Men skrev ner, och jag för anteckningar irl. Tiden tickar framåt och vi måste skrida med tiden.
Jag kommer vara tillgänglig, om inget ändrats kommer jag ha två övernattningsgäster, eller föredrar ni vandrarhem? Kommer ni fredag eller lördag?
MsTibbs, om du menar mig och geocace så anländer tåget 11.31. Vi har med liggunderlag, sovsäck och militärens uppblåsbara kudde, redo att sova över hos dig. Så vi kan sova på golvet varsomhelst, bara det finns plats.
Det går inte att missa mig, jag kommer att ha en stor vandringsryggsäck på ryggen. Typ 75 liters ryggsäck för en natt ... men sovsäck, liggunderlag och sånt tar ju plats.
Hälsningar
Lilla Gumman
Fredag eller lördag?
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 21:34:42, redigerad totalt 1 gång.
nano skrev:Åh, menar du att man kan få bo hos dig?
Jag föredrar att bo en natt hos en forumist framför att bo på vandrarhem.
Jag har en etta, men om ni klarar ligga tight går du in med. Eller så finns det plats i mitt sovrum med förresten, är du okej med det att sova på sovrumsgolvet kan du få sova över. Lilla Gumman och geocache får sova i vardagsrum/köket. Up to you. Vi får duscha på skift.
Något golv går alldeles utmärkt
Finns det madrass eller tar jag med en luftmadrass hemifrån?
Och tar jag lämpligen med lakan med?
Förmodar att jag tar med alltihop men jag tänkte att ifall du ändå tänker dela ut sådant är det ju onödigt att jag tar med sådant.
Ligga tight?
Om du refererar till Lilla Gumman och geocache så har jag fått för mig att de är tillsammans redan så jag antar att de sover rätt nära varandra i normalfallet, fast jag kan ju inte uttala mig för deras räkning.
Jag har iaf inga problem att sova i samma rum som någon annan
Förmodar att jag tar med alltihop men jag tänkte att ifall du ändå tänker dela ut sådant är det ju onödigt att jag tar med sådant.
Ligga tight?
Om du refererar till Lilla Gumman och geocache så har jag fått för mig att de är tillsammans redan så jag antar att de sover rätt nära varandra i normalfallet, fast jag kan ju inte uttala mig för deras räkning.
Vem kommer jag ha info om?earlydayminer skrev:Pemer: Om du gör en deal med nano, så gör jag en deal med TheBoxSaysNo. nano kommer ha information om dig, som förmodligen har information om de andra eller jag vet inte? Men jag har ingen mobil, så jag kan ringa nano hemifrån.
Pemer eller TheBoxSaysNo?
Pemer vet jag en del om, vi har träffats flera gånger förut på Pemers träffar han arrangerat
Senast redigerad av nano 2011-05-04 21:34:42, redigerad totalt 2 gånger.
Hej!
Lördag. Ursäkta om jag var otydlig där.
Lilla Gumman och geocache kommer till Karlstad lördagen den 31 november 11.31 och åker hem på söndagen den 1 november 16.24 så vi blir en natt i Karlstad.
Hälsningar
Lilla Gumman
Lilla Gumman och geocache kommer till Karlstad lördagen den 31 november 11.31 och åker hem på söndagen den 1 november 16.24 så vi blir en natt i Karlstad.
Hälsningar
Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 21:34:42, redigerad totalt 1 gång.
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
nano skrev:Vem kommer jag ha info om?earlydayminer skrev:Pemer: Om du gör en deal med nano, så gör jag en deal med TheBoxSaysNo. nano kommer ha information om dig, som förmodligen har information om de andra eller jag vet inte? Men jag har ingen mobil, så jag kan ringa nano hemifrån.
Pemer eller TheBoxSaysNo?
Pemer vet jag en del om, vi har träffats flera gånger förut på Pemers träffar han arrangerat
Pemer. Pemers tid. Jag kan ringa dig på Lördag, så talas du och jag vid om du har mer information kring när Pemer är inne och så vidare.
- earlydayminer
nano skrev:Något golv går alldeles utmärkt
Ligga tight?
Jag har två madrasser i källaren, men inget överdrag på dem så det får du ta med isf. Jag har inget täcke extra, så sovsäck är att rekommendera.
Lilla Gumman skrev:Hej!
Hälsningar
Lilla Gumman
Okej då är jag med
Du då nano, om du vet?
Du är snäll du, MsTibbs.
- earlydayminer
Jo jag dyker upp klockan 13:20 på Karlstads busstation
Förmodligen får jag skjuts av earlydayminer men om jag inte får det så har jag en karta på vart du bor eftersom jag kollade upp ditt telefonnummer och det såg ut o gå o ta bussen dit där du bor
Om inte annat finns ju mina ben, de brukar ta mig dit jag går
Det första blir väl antagligen mat och det finns väl i centrum antar jag?
Hursomhelst är det nog lösbart det mesta
Hem åker jag under söndagen har jag tänkt även om jag inte vet exakt när.
Har kollat att det går bussar men har inte kollat mer än så, tåg går väl också.
Förmodligen får jag skjuts av earlydayminer men om jag inte får det så har jag en karta på vart du bor eftersom jag kollade upp ditt telefonnummer och det såg ut o gå o ta bussen dit där du bor
Om inte annat finns ju mina ben, de brukar ta mig dit jag går
Det första blir väl antagligen mat och det finns väl i centrum antar jag?
Hursomhelst är det nog lösbart det mesta
Hem åker jag under söndagen har jag tänkt även om jag inte vet exakt när.
Har kollat att det går bussar men har inte kollat mer än så, tåg går väl också.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 21:34:42, redigerad totalt 2 gånger.
Så hur blir det?
geocache & Lilla Gumman hör av sig till MsTibbs?
MsTibbs hör av sig till Pemer?
Pemer hör av sig till nano?
earlydayminer hör av sig till nano?
earlydayminer hör av sig till TheBoxSaysNo?
- earlydayminer
geocache skrev:Hej MsTibbs!
Hur stort är ditt vardagsrum/kök? Jag tänkte ta med liggunderlag och någon form av täcke, och det borde räcka med 1,5 kvadratmeter åt mig att ligga på.
/geocache
Jag vet inte hur stort det är, men två personer har fått plats förut, det skall inte vara några bekymmer.
earlydayminer skrev:Så hur blir det?
nano skall nog sova hos mig också, så jag kan ta honom med. Skall vi göra ett litet schema här vad vi skall göra när, enklare än med mobiler?
Lunch lördag kl 13 exempelvis?
Jepp, men nano kommer 13:20, tror jag.
- earlydayminer
Jag åker till Karlstad i morgon eftermiddag och byter direkt till tåg till Högboda. Då finns det sådana som passar. Eventuellt går jag med på någon nattvandring i KBAB:s regi på kvällen, men pappa var väl lite sugen på att skita i den nu när jag kommer, så vi kan umgås i stället. Brukar kunna bli rätt sent också, och med fyra mil hem som han har ut till Högboda...
Men jag kanske skulle ta och lyssna med alla vilka stadsdelar ni bor i och byta mobilnummer, om vandringen blir av och vi hamnar i någons hemkvarter. Jag har varit med på det där förr, och traskat i olika områden på Våxnäs, i Kronoparken och Rud.
Åker hem gör jag nog ändå måndag eller kanske rentav först på tisdag.
Att dyka in i stan till träffen och hem till pappa igen, visade sig ju finnas tåg som sagt, men det hade de inte mycket vettiga turer mitt på dagen en lördag. Sedan vill ju pappa också till gravar vi har i Kil och Älvsbacka, men stalltipset är väl att vi försöker ta det där så tidigt som möjligt och att jag räknar med skjuts in till Karlstad efter gravbesöken.
Risk är att jag blir lite senare än till 13-tiden då, alternativt om pappa och jag tar gravbesök senare framåt sen eftermiddag/tidig kväll och att jag då åker in till 13-tiden. Det finns en buss man kan ta från "Högboda, infarten" 10.45 som är i Karlstad 11.35.
Lustigt tidtabellssökningssystem på Värmlandstrafiks hemsida, förresten, när man sökte på förbindelser från Högboda station till Karlstad vid samma tid råddes man att först ta tåg till Arvika runt en timme tidigare, gå till Arvika busstation och ta uppenbarligen samma buss från Arvika 10.15. Tydligen räknas det som närmare än att gå i god tid från Högboda station till "Högboda, infarten".
Är det någon av de fastboende som ämnar vara med på lördag som har tillgång till bil och gillar att köra en del så betalar jag naturligtvis frikostigt för bensinkostnader!
Vi håller fortsatt koll här i tråden, och kan pm:a om mobilnummer och ha oss. Ni lär inte slippa undan Pemer!
Men jag kanske skulle ta och lyssna med alla vilka stadsdelar ni bor i och byta mobilnummer, om vandringen blir av och vi hamnar i någons hemkvarter. Jag har varit med på det där förr, och traskat i olika områden på Våxnäs, i Kronoparken och Rud.
Åker hem gör jag nog ändå måndag eller kanske rentav först på tisdag.
Att dyka in i stan till träffen och hem till pappa igen, visade sig ju finnas tåg som sagt, men det hade de inte mycket vettiga turer mitt på dagen en lördag. Sedan vill ju pappa också till gravar vi har i Kil och Älvsbacka, men stalltipset är väl att vi försöker ta det där så tidigt som möjligt och att jag räknar med skjuts in till Karlstad efter gravbesöken.
Risk är att jag blir lite senare än till 13-tiden då, alternativt om pappa och jag tar gravbesök senare framåt sen eftermiddag/tidig kväll och att jag då åker in till 13-tiden. Det finns en buss man kan ta från "Högboda, infarten" 10.45 som är i Karlstad 11.35.
Lustigt tidtabellssökningssystem på Värmlandstrafiks hemsida, förresten, när man sökte på förbindelser från Högboda station till Karlstad vid samma tid råddes man att först ta tåg till Arvika runt en timme tidigare, gå till Arvika busstation och ta uppenbarligen samma buss från Arvika 10.15. Tydligen räknas det som närmare än att gå i god tid från Högboda station till "Högboda, infarten".
Är det någon av de fastboende som ämnar vara med på lördag som har tillgång till bil och gillar att köra en del så betalar jag naturligtvis frikostigt för bensinkostnader!
Vi håller fortsatt koll här i tråden, och kan pm:a om mobilnummer och ha oss. Ni lär inte slippa undan Pemer!
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 21:34:42, redigerad totalt 1 gång.
Jag och Lilla gumman kommer till Karlstad klockan 11:31 (byte i Kristinehamn (ankomst 10:40, avgång mot Karlstad 11:09)) så det funkar med lunch klockan 13. Var äter vi någonstans?
Vad hittar vi på att göra efter lunchen? "Installera" oss där vi ska sova närmast efter lunch, eller hitta på något att göra tillsammans då, vad tycker ni andra?
/geocache
Vad hittar vi på att göra efter lunchen? "Installera" oss där vi ska sova närmast efter lunch, eller hitta på något att göra tillsammans då, vad tycker ni andra?
/geocache
MsTibbs skrev:nano skall nog sova hos mig också, så jag kan ta honom med. Skall vi göra ett litet schema här vad vi skall göra när, enklare än med mobiler?
Lunch lördag kl 13 exempelvis?
Senast redigerad av geocache 2011-05-04 21:34:42, redigerad totalt 1 gång.
Så bra, det är nog ingen som planerat det heller, tror vi allihop är nyfikna på de andra som kommer förutom oss självaPemer skrev:Ni lär inte slippa undan Pemer!
Jag tror vi listar ut det när vi är framme, jag hoppas vi hinner ta några promenader under helgengeocache skrev:Vad hittar vi på att göra efter lunchen? "Installera" oss där vi ska sova närmast efter lunch, eller hitta på något att göra tillsammans då, vad tycker ni andra?
/geocache
Pemer, jag har PM:at angående skjuts.
Är det en bra idé att alla samlas vid busstationen 13.20?
Då kan vi möta nano också och gå och luncha.
Är det en bra idé att alla samlas vid busstationen 13.20?
Då kan vi möta nano också och gå och luncha.
Senast redigerad av TheBoxSaysNo 2011-05-04 21:34:42, redigerad totalt 1 gång.
- TheBoxSaysNo
- Anslöt: 2008-05-16