Livslängd för aspergare
34 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Markstern skrev:Feg? Vet vad du säger, men jag förstår inte. Feg? Vet knappt vad ordet innebär, självbevarelsedrift kallas den biologiska funktionen
Feg är när ens rädslor hindrar en från att göra det man vill/tror på. Det kan t.ex. vara att man inte vågar ställa upp för en mobbad person för att man riskerar att själv bli mobbad. Eller att inte våga ta sitt liv pga osäkerheten i vad som ska hända. I båda fallen fungerar rädslan som självbevareledrift men hindrar en.
Kanske bör det dock vara en medveten rädsla som räknas som feghet, man kallar ju inte en med irrationella rädslor, som spindelfobi för feg. Rädslan för döden är ju i högsta grad irrationell. Så i en andra tanke håller jag med om att det inte är feghet.
Senast redigerad av Jnx 2011-05-04 22:19:03, redigerad totalt 1 gång.
Ja, jag är bara rädd för att överleva ett försök, därför gör jag det inte.
Det är iaf för mig helt samma sak om jag skriver privat eller inte. Det syns ändå, tror jag. Jag känner att det gör det oavsett vad folk säger.
Det är iaf för mig helt samma sak om jag skriver privat eller inte. Det syns ändå, tror jag. Jag känner att det gör det oavsett vad folk säger.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 22:19:03, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern skrev:Visst, man blir sjuk, psykotisk, immunförsvaret kexar ihop, men jävlar, där står man pall som en sådan där Kalle Ankaleksak som småbarn brukar ha, en sådan med en tyngd i röven så att den alltid ställer sig upp.
Oerhört bra liknelse. Och det är på gott och ont man är sådan. Min utredare frågade om jag hade självmordstankar. Ja, varje dag sedan barnsben. Men jag skulle aldrig - aldrig - ta livet av mig. Det vore ju att ge upp, och om jag har ett problem ger jag mig inte förrän jag har löst det. Inte ens när jag helt jävla felmedicinerad (pre-diagnos) låg och grät som ett litet zombiepaket i flera månader ville jag ge upp.
- Lavender_Blue
- Anslöt: 2010-05-20
Återgå till Att leva som Aspergare