Vad läser du för bok/böcker just nu?
En hjärtformad ask, en rysare av Joe Hill. Författaren heter egentligen King i efternamn, men ville stå på egna ben (alltså son till Stephen King).
Kommer att tänka på denna sång:
Kommer att tänka på denna sång:
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 16:16:38, redigerad totalt 1 gång.
Jag läser flera böcker parallellt just nu
En på engelska "wee free men" av Terry Pratchet
Fettpaniken av någon jag inte minns namnet på
Modern stenålderkost
ät rätt för din blodgrupp
lchf fakta bok.. som jag inte heller minns varken namn på eller författare
5 böcker med andra ord.
En på engelska "wee free men" av Terry Pratchet
Fettpaniken av någon jag inte minns namnet på
Modern stenålderkost
ät rätt för din blodgrupp
lchf fakta bok.. som jag inte heller minns varken namn på eller författare
5 böcker med andra ord.
Senast redigerad av Thurizas 2011-05-04 16:16:38, redigerad totalt 1 gång.
Stormens år, Sven stolpe
H.C. Andersen Människan och diktaren, Elias Bredsdorff
H.C. Andersen Människan och diktaren, Elias Bredsdorff
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 16:16:38, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Har för ovanlighetens skull lyckats slutföra en bok, nämligen "Jag är ändå jag - fyra killar om Aspergers syndrom". Brukar börja på en massa böcker utan att läsa ut dem. Satte igång med Marstrilogin av Kim Stanley Robinson och tyckte den var riktigt bra, men nu har läsningen legat nere så pass länge att jag skulle behöva hitta någon resumé på nätet (om sådan finns) som jag kan läsa igenom fram till den punkt dit jag kommit.
Tips om resumé mottages alltså tacksamt.
Tips om resumé mottages alltså tacksamt.
Senast redigerad av marin139 2011-05-04 16:16:38, redigerad totalt 1 gång.
Har precis läst ut två kapten stofil serie album och önskar att Joakim Lindengren och gänget bakom kunde få en heltidsanställning att ge ut tidningen månadsvis.. Lysande liksom..
Nu ska jag ta upp läsande igen ( tror jag har nog krafter för det) och tänkte börja med iliaden.
Nu ska jag ta upp läsande igen ( tror jag har nog krafter för det) och tänkte börja med iliaden.
Senast redigerad av carl 2011-05-04 16:16:38, redigerad totalt 1 gång.
Kinesen - Henning Mankell
Senast redigerad av mr dishonest 2011-05-04 16:16:38, redigerad totalt 1 gång.
- mr dishonest
- Anslöt: 2007-09-27
Jag lånade tre böcker under Vla och försöker läsa alla tre samtidigt:
Torbjörn Andersson & Håkan Zandén: Autism, asperger syndrom & arbete. 25 berättelser.
Gunilla Brattberg: Enastående. Sajävbiografisk berätelse livet med högfungerande autism.
Hilde De Clercq: Autism från insidan - en handbok
Torbjörn Andersson & Håkan Zandén: Autism, asperger syndrom & arbete. 25 berättelser.
Gunilla Brattberg: Enastående. Sajävbiografisk berätelse livet med högfungerande autism.
Hilde De Clercq: Autism från insidan - en handbok
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 16:16:38, redigerad totalt 1 gång.
Stephen Hawkings "A Brief History Of Time", för tredje gången. Mkt intressanta funderingar i den mannens huvud. Nästan så man börjar undra ifall han inte hade AS eller något liknande innan han utvecklade sin ALS.. Fast skulle gärna vilja tala med honom öga mot öga, har några teorier jag nog tror han skulle vilja diskutera. Men men, lär ju inte hända i detta livet.
Senast redigerad av Markstern 2011-05-04 16:16:38, redigerad totalt 1 gång.
Efter att ha tagit mig igenom Lars Noréns, En Dramatikers Dagbok,
lyckades jag hitta en deckare jag hörde talas om i tv av tyska författaren Andrea Maria Schenkel; Fallet Kalteis,
men den var bara så urtrist så därefter gav jag mig på pjäsen Skuggpojkarna av Lars Norén.
Sedan läste jag Män Som Hatar Kvinnor för tredje gången
och för tillfället läser jag Flickan Som Lekte Med Elden för andra eller tredje gången.
lyckades jag hitta en deckare jag hörde talas om i tv av tyska författaren Andrea Maria Schenkel; Fallet Kalteis,
men den var bara så urtrist så därefter gav jag mig på pjäsen Skuggpojkarna av Lars Norén.
Sedan läste jag Män Som Hatar Kvinnor för tredje gången
och för tillfället läser jag Flickan Som Lekte Med Elden för andra eller tredje gången.
Senast redigerad av atoms 2011-05-04 16:16:38, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Intressanta intressen