Forumträff II - sommaren 2010
Forumträff II - sommaren 2010
Jag tyckte Flottsbro var otroligt trevligt. Kalaskul faktiskt! GRYMT skoj! Tyvärr låg det lite långt ut i hotahejti bara. Så jag funderar på tre saker.
1) Finns det någon som vill ha storträff nästa sommar?
2) Funkar det med Uppsala?
3) Vilken månad passar bäst? Juni, juli eller augusti?
Jag vet att det tyvärr blir rätt Stockholmscentrerat. Men jag känner inte till några andra ställen än där jag bor. Dessutom vet jag att det finns bra kommunikationer hit. Är någon missnöjd med val av ort är det bara föreslå något bättre, men då kan jag själv inte vara med och organisera så effektivt.
Vis av erfarenheterna från Flottsbro tänkte jag föreslå Fyrishov här i Uppsala. Där finns allt från enkla tältplatser via husvagnscamping till stugor. Det är två stadsbussar som stannar alldeles precis vid stället och en som stannar ca 200m bort. Den som är hurtfrisk kan mycket väl promenera från jvstn till Fyrishov utan att det känns alltför jobbigt, tvärtom kan det vara en riktigt mysig promenad längs ån!
Det är dyrt att hyra lokaler i Fyrishov, men de har flera stycken; allt från små konferenslokaler till evenemangshallar. Om vi vill pressa kostnaderna kan jag dock troligen skaka fram en riktigt billig lokal precis i närheten om jag har lite tur. Har jag inte tur så finns det både restauranger och grillmöjligheter i närheten.
Fyrishov är ett idrottscenter så den som känner sej sugen kan dessutom ta med andra hågade personer och bowla/simma/äventyrsbada/relaxa/tyngdlyfta/etc.
1) Finns det någon som vill ha storträff nästa sommar?
2) Funkar det med Uppsala?
3) Vilken månad passar bäst? Juni, juli eller augusti?
Jag vet att det tyvärr blir rätt Stockholmscentrerat. Men jag känner inte till några andra ställen än där jag bor. Dessutom vet jag att det finns bra kommunikationer hit. Är någon missnöjd med val av ort är det bara föreslå något bättre, men då kan jag själv inte vara med och organisera så effektivt.
Vis av erfarenheterna från Flottsbro tänkte jag föreslå Fyrishov här i Uppsala. Där finns allt från enkla tältplatser via husvagnscamping till stugor. Det är två stadsbussar som stannar alldeles precis vid stället och en som stannar ca 200m bort. Den som är hurtfrisk kan mycket väl promenera från jvstn till Fyrishov utan att det känns alltför jobbigt, tvärtom kan det vara en riktigt mysig promenad längs ån!
Det är dyrt att hyra lokaler i Fyrishov, men de har flera stycken; allt från små konferenslokaler till evenemangshallar. Om vi vill pressa kostnaderna kan jag dock troligen skaka fram en riktigt billig lokal precis i närheten om jag har lite tur. Har jag inte tur så finns det både restauranger och grillmöjligheter i närheten.
Fyrishov är ett idrottscenter så den som känner sej sugen kan dessutom ta med andra hågade personer och bowla/simma/äventyrsbada/relaxa/tyngdlyfta/etc.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 22:22:00, redigerad totalt 1 gång.
Re: Forumträff II - sommaren 2010
Torgny Lindgren Allstar 2010 (@Fyrishov?)
Klart det ska heta så, fullständigt namn blir inte officiellt så här tidigt, men denna träff kommer givetvis få Torgny-status.
Klart det ska heta så, fullständigt namn blir inte officiellt så här tidigt, men denna träff kommer givetvis få Torgny-status.
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 22:22:00, redigerad totalt 1 gång.
Hotahejti??!! Centralt läge nära Stockholm och fullt nåbart med allmänna kommunikationer....
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 22:22:00, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Om något ska hållas i uppsala kanske det vore en idé att kombinera med det här?
http://www.trippus.se/eventus/eventus_c ... 696B454C7A
http://www.trippus.se/eventus/eventus_c ... 696B454C7A
Senast redigerad av johan_uppsala 2011-05-04 22:22:00, redigerad totalt 1 gång.
- johan_uppsala
- Anslöt: 2009-10-02
weasley skrev:Bjäbbmonstret skrev:Hotahejti??!! Centralt läge nära Stockholm och fullt nåbart med allmänna kommunikationer....
Ja, det tyckte du. Inte jag.
Har du något att säga i sakfrågan?
Jag kan väl få reagera över att vi hade så olika referensramar?! Sakfrågan tror jag att det är bäst att jag inte lägger mig i.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 22:22:00, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Flottsbro är nog den mest centralt belägna platsen av sitt slag i stockholmsområdet i alla fall. Vad jag vet.
Men visst, det ligger ju inte som Gärdet i Stockholm, vilket antagligen är en bättre jämförelse med hur Fyrishov ligger inom Uppsala.
Tycker Fyrishov låter klart intressant, Uppsala är en mysig stad! Jag är helt klart på till en liknande träff där!
Men visst, det ligger ju inte som Gärdet i Stockholm, vilket antagligen är en bättre jämförelse med hur Fyrishov ligger inom Uppsala.
Tycker Fyrishov låter klart intressant, Uppsala är en mysig stad! Jag är helt klart på till en liknande träff där!
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 22:22:00, redigerad totalt 1 gång.
Det enda som var problematiskt förra året (och som gjorde att vi inte kom), var att träffen låg efter det att skolorna börjat. Den bör ligga under sommarlovet. Om man får önska sig en tid så är det slutet av juli - början av augusti.
Uppsala är ett utmärkt alternativ till Stockholm.
Uppsala är ett utmärkt alternativ till Stockholm.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 22:22:00, redigerad totalt 1 gång.
För min del går det utmärkt med Uppsala, eller någon annan del av landet.
Tror tom att det är klokt att lägga det hela på ett annat ställe än gången innan.
Bra förslag weasley
Håller även med sommar om att det vore mer rättvist med en annan del av landet.
Den som har ett förslag på ställe tycker jag gott kan komma med det förslaget så vi alla kan säga vårt om val av plats.
Det kan tänkas att man kan ordna ramavtal hos sj eller något bussbolag för transporter så det blir billigt.
Tror tom att det är klokt att lägga det hela på ett annat ställe än gången innan.
Bra förslag weasley
Håller även med sommar om att det vore mer rättvist med en annan del av landet.
Den som har ett förslag på ställe tycker jag gott kan komma med det förslaget så vi alla kan säga vårt om val av plats.
Det kan tänkas att man kan ordna ramavtal hos sj eller något bussbolag för transporter så det blir billigt.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 22:22:00, redigerad totalt 1 gång.
1) Definitivt!
2) Med god planering funkar alla ställen, och jag tror att Stockholm-Uppland är de mest geografiskt rättvisa ställena eftersom vi är så pass utspridda över landet.
2) Med god planering funkar alla ställen, och jag tror att Stockholm-Uppland är de mest geografiskt rättvisa ställena eftersom vi är så pass utspridda över landet.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 22:22:00, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
sommar skrev:Jag tycker det vore mer rättvist med en annan del av landet denna gång om det är möjligt med tanke på kostnader och restid.
Håller med. Men om asiaterna träffas i Uppsala så kan väl västerlänningarna träffas i Göteborg?
Senast redigerad av tveskägg 2011-05-04 22:22:00, redigerad totalt 1 gång.
Jag tror att det finns fördelar med att återvända till samma ställe för många - obekanta platser är ofta svårare att förhålla sig till än bekanta. Det gäller både oss som var där och de som har hört om träffen i andra hand men naturligtvis inte för alla och inte lika mycket för alla.
Att ha det någon annanstans än i Stockholm med omnejd (dit räknar jag Uppsala) tror jag blir svårt - det står naturligtvis alla fritt att ordna träffar var som helst men det måste komma tillräckligt många och det tror jag blir svårt någon annanstans. Rättvist eller ej - jag bor rätt långt från Stockholm och är glad åt att slippa trängas...
Mindre träffar är trevliga på andra sätt men jag kommer gärna på en stor också. Dyrt blir det i vilket fall och jag åker bil hur som helst så kan jag bara övernatta och parkera bilen så går de flesta ställen bra. Priset för att sova på plats och för att köra bilen dit är den mindre och mest okomplicerade sidan av saken. Resten tillstöter oavsett var det ordnas.
Att ha det någon annanstans än i Stockholm med omnejd (dit räknar jag Uppsala) tror jag blir svårt - det står naturligtvis alla fritt att ordna träffar var som helst men det måste komma tillräckligt många och det tror jag blir svårt någon annanstans. Rättvist eller ej - jag bor rätt långt från Stockholm och är glad åt att slippa trängas...
Mindre träffar är trevliga på andra sätt men jag kommer gärna på en stor också. Dyrt blir det i vilket fall och jag åker bil hur som helst så kan jag bara övernatta och parkera bilen så går de flesta ställen bra. Priset för att sova på plats och för att köra bilen dit är den mindre och mest okomplicerade sidan av saken. Resten tillstöter oavsett var det ordnas.
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 22:22:00, redigerad totalt 1 gång.
1) Ja
2) Jovisst... men...
3) Ingen åsikt, ta det som passar de flesta.
Håller med Titti om att det finns flera fördelar med att återanvända Flottsbro.
Det tar bort väldigt många okända faktorer och frågeställningar.
Nu vet vi hur boendet ser ut, internetmöjligheten, omgivningen, lokalerna o.s.v.
Det skapar en trygghet för många, och även för dom som inte var med på årets upplaga kan ju känna viss trygghet i att det är en beprövad mötesplats som många nu känner till.
Sen kan det vara bra att köra en repris för att se om man kan göra det bättre andra gången.
Slippa trampa i de fällor, och göra samma misstag som kanske gjordes förra gången.
Det kanske (troligtvis) även blir lättare för arrangören/de som drar ihop träffen att planera och genomföra på samma plats.
Och dessutom, nu när vi provat kanske vi t.o.m. kan utveckla/utöka arrangemanget lite så man får ännu mer ut av träffen.
(Kanske ett stortält som billigt/socialt övernattningsalternativ, kanske utnyttja söndagen/justera tiderna lite för deltagarna, kanske lira brännboll/lira minigolf den här gången t.ex. ?)
Byter vi till ny plats så förlorar vi många av dessa fördelar, helt eller delvis.
Men visst kan det vara skoj att åka någon annanstans, och för mig personligen så spelar det inte så stor roll egentligen.
Men jag tycker vi ändå vi borde köra på samma plats åtminstone en gång till, just för att dra nytta av de fördelar och erfarenheter vi inhämtat iår.
2) Jovisst... men...
3) Ingen åsikt, ta det som passar de flesta.
Håller med Titti om att det finns flera fördelar med att återanvända Flottsbro.
Det tar bort väldigt många okända faktorer och frågeställningar.
Nu vet vi hur boendet ser ut, internetmöjligheten, omgivningen, lokalerna o.s.v.
Det skapar en trygghet för många, och även för dom som inte var med på årets upplaga kan ju känna viss trygghet i att det är en beprövad mötesplats som många nu känner till.
Sen kan det vara bra att köra en repris för att se om man kan göra det bättre andra gången.
Slippa trampa i de fällor, och göra samma misstag som kanske gjordes förra gången.
Det kanske (troligtvis) även blir lättare för arrangören/de som drar ihop träffen att planera och genomföra på samma plats.
Och dessutom, nu när vi provat kanske vi t.o.m. kan utveckla/utöka arrangemanget lite så man får ännu mer ut av träffen.
(Kanske ett stortält som billigt/socialt övernattningsalternativ, kanske utnyttja söndagen/justera tiderna lite för deltagarna, kanske lira brännboll/lira minigolf den här gången t.ex. ?)
Byter vi till ny plats så förlorar vi många av dessa fördelar, helt eller delvis.
Men visst kan det vara skoj att åka någon annanstans, och för mig personligen så spelar det inte så stor roll egentligen.
Men jag tycker vi ändå vi borde köra på samma plats åtminstone en gång till, just för att dra nytta av de fördelar och erfarenheter vi inhämtat iår.
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 22:22:00, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret skrev:Jag kan väl få reagera över att vi hade så olika referensramar?! Sakfrågan tror jag att det är bäst att jag inte lägger mig i.
Naturligtvis får du reagera.... jag tolkade din reaktion som sådär förnumstigt översittaraktig men inser nu att jag hade fel. Ber om ursäkt för det och för mitt kanske något bitska svar.
Jag tycker det vore trevligt om du hade något att tillägga i sakfrågan för även om du inte har någon officiell diagnos är du ändå en trogen forumist.
Ja, naturligtvis finns det fördelar med att återanvända Flottsbro!
Det är bara det att om jag ska vara med och arrangera så får det bli Uppsala eftersom jag känner till den staden. Och jag vet också att Fyrishov ligger jämförelsevis väldigt centralt, med tät kollektivtrafik till stället. Som Pemer skrev; det går nog att jämföra Fyrishov med Gärdet/Stadion när det gäller läge, kollektivtrafikmöjligheter, tillgång till restauranger, etc.
Men som jag skrev i mitt inledningsinlägg är det helt OK att föreslå någon annan plats!
Det är bara det att om jag ska vara med och arrangera så får det bli Uppsala eftersom jag känner till den staden. Och jag vet också att Fyrishov ligger jämförelsevis väldigt centralt, med tät kollektivtrafik till stället. Som Pemer skrev; det går nog att jämföra Fyrishov med Gärdet/Stadion när det gäller läge, kollektivtrafikmöjligheter, tillgång till restauranger, etc.
Men som jag skrev i mitt inledningsinlägg är det helt OK att föreslå någon annan plats!
Jag kommer naturligtvis på Torgny Lindgren Allstar 2010 oavsett om det äger rum i uppsala eller Stockholm. Jag tyckte inte det var nåt fel på flottsbro. Fyrishov vet jag inte vad det är men det går säkert också bra. Det blir ju inte nån större skillnad i resväg heller.
Tidigare på sommaren när fler är lediga kanske vore bra. Om Fyrishov ligger mer centralt kanske det finns goda förutsättningar för kundvagnsspaning...
Tidigare på sommaren när fler är lediga kanske vore bra. Om Fyrishov ligger mer centralt kanske det finns goda förutsättningar för kundvagnsspaning...
Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-04 22:22:00, redigerad totalt 1 gång.
- Den förfärlige snömannen
- Inaktiv
- Anslöt: 2009-05-30
Den här gången kommer jag var den än ligger! Jag behöver bara planera och spara mer noggrant.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 22:22:00, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Re: Forumträff II - sommaren 2010
Fyrishov var ett bra förslag! Finns mycket att göra där. Jag tror att början av eller slutet av sommaren kan bli bäst, dvs juni eller augusti, i juli är kanske många bortresta eller sommarjobbar.
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 22:22:00, redigerad totalt 1 gång.
Är det proppat med folk i Fyrishov?
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 22:22:00, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Perikles skrev:Flottsbro var trevligt, men det var lite för svårt att åka kollektivt ända fram.
Jag tror att transporterna kan ordnas bättre tills nästa träff.
Inte för att "taxitjänsten" som vissa medlemmar utförde på något sätt var dålig, men den kan säkert bli utökad och ännu bättre nästa gång.
Just den biten är ju en sådan sak som vi skulle kunna lära oss av till nästa träff.
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 22:22:00, redigerad totalt 1 gång.