Hej från Tyskland.
29 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Willkommen bienvenue welcome,
Fremden étranger stranger
Glücklich zu sehen je suis enchantée
Happy to see you
Bleiben restez stay....
Den kom jag att tänka på när jag såg alla välkomsthälsningar.
Välkommen hit Kattdrottning! Mycket modigt av dig att försöka lära dig mer svenska så här.
Vill du att vi rättar din svenska ibland, eller inte? T ex så har vi inte verbet sist i meningen på svenska, som på tyska (som jag såg i några av dina meningar).
Hur som helst, välkommen hit! Och trevligt med bibliotekarier, befintliga och blivande!
Fremden étranger stranger
Glücklich zu sehen je suis enchantée
Happy to see you
Bleiben restez stay....
Den kom jag att tänka på när jag såg alla välkomsthälsningar.
Välkommen hit Kattdrottning! Mycket modigt av dig att försöka lära dig mer svenska så här.
Vill du att vi rättar din svenska ibland, eller inte? T ex så har vi inte verbet sist i meningen på svenska, som på tyska (som jag såg i några av dina meningar).
Hur som helst, välkommen hit! Och trevligt med bibliotekarier, befintliga och blivande!
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 22:20:05, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Guten Abend!
Ich habe Deutsch in der Oberstufe der schwedischen Grundschule gelernt. Das war vor mehr als zehn Jahren, aber ich plane es wieder zu studieren.
Es nimmt viel Zeit, einige Sätze auf Deutsch zu schreiben wenn man nicht sicher ist, aber es macht auch viel Spaß!
Ich habe Deutsch in der Oberstufe der schwedischen Grundschule gelernt. Das war vor mehr als zehn Jahren, aber ich plane es wieder zu studieren.
Es nimmt viel Zeit, einige Sätze auf Deutsch zu schreiben wenn man nicht sicher ist, aber es macht auch viel Spaß!
Senast redigerad av Musicus 2011-05-04 22:20:05, redigerad totalt 1 gång.
Willkommen, Katze-königin!
Hier ist wieder ein mitglieder, der ein bisschen deutsch kann. Aber nicht so gut, als ich wünsche.
Meine Familie (Pemer ist mein Familienname) stammt aus Augsburg und aus Österreich. Es gibt leute die heissen z B Pémer und Pehmer in viele deutschsprachiger Länder heute (und Ungarn und Slowakei). Ich wünsche ich könnte Genealogische forschung anstellen...
Nu ansträngde jag mig väldigt noga att försöka få till tyskan rätt. Jag har förhoppningsvis lyckats riktigt bra, men säkert inte 100% rätt.
Det här var lika spännande som de gånger jag fått anstränga mig en lång lång stund när jag skrivit och lagt till olika Pehmer och Pémer som vänner på Facebook... men vi brukar få gå över till engelska ganska snabbt!
Hier ist wieder ein mitglieder, der ein bisschen deutsch kann. Aber nicht so gut, als ich wünsche.
Meine Familie (Pemer ist mein Familienname) stammt aus Augsburg und aus Österreich. Es gibt leute die heissen z B Pémer und Pehmer in viele deutschsprachiger Länder heute (und Ungarn und Slowakei). Ich wünsche ich könnte Genealogische forschung anstellen...
Nu ansträngde jag mig väldigt noga att försöka få till tyskan rätt. Jag har förhoppningsvis lyckats riktigt bra, men säkert inte 100% rätt.
Det här var lika spännande som de gånger jag fått anstränga mig en lång lång stund när jag skrivit och lagt till olika Pehmer och Pémer som vänner på Facebook... men vi brukar få gå över till engelska ganska snabbt!
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 22:20:05, redigerad totalt 1 gång.
Jag vill också hälsa vår nya tyska forummedlem välkommen, jag tycker tyska låter snyggt oftast.
Kul att du hittat hit
Jag visste inte att vi hade så många forumister som kan tyska här men det är ju kul att det är så
Hoppas du kommer att trivas Kattrottningen
Kul att du hittat hit
Jag visste inte att vi hade så många forumister som kan tyska här men det är ju kul att det är så
Hoppas du kommer att trivas Kattrottningen
Senast redigerad av nano 2011-05-04 22:20:05, redigerad totalt 1 gång.
Willkommen
Guten Abend und willkommen. Ich habe Deutsh in die Schule gelernt und bin fruher in Lindau auf sprachreisen gewesen. Meine Oma sind in Hamburg geboren. Der Freund meine Schwester whont in der Schweiz. Er lernt Schwedisch einmal pro woche. In Juli bin ich in Elmau in Bayern mit meine vewanten gewesen. Sehr schön. Spass das Sie schwedich lernen will.
- hästintresserad83a
- Anslöt: 2009-10-20
Återgå till Att leva som Aspergare