AS-diagnos? (Omröstning)
82 inlägg
• Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Jag röstade på alternativ 2. Jag blev utredd hösten 2006 och fick diagnosen ADD och troligen AS.
Av en händelse blev jag kallad till en kompletterande utredning för AS tidigare i denna vecka. De hade fått ett återbud och jag möjlighet att komma dagen därpå.
Själv har jag varit på tre olika ställen för neuropsykiatrisk utredning. Jag tycker att det var trevligast på Karolinska Sjukhuset, där jag fick min ADD diagnos. De följde inte de standardiserade frågeformulären strikt hela tiden, utan det fanns utrymme för mer fria samtal.
Av en händelse blev jag kallad till en kompletterande utredning för AS tidigare i denna vecka. De hade fått ett återbud och jag möjlighet att komma dagen därpå.
Själv har jag varit på tre olika ställen för neuropsykiatrisk utredning. Jag tycker att det var trevligast på Karolinska Sjukhuset, där jag fick min ADD diagnos. De följde inte de standardiserade frågeformulären strikt hela tiden, utan det fanns utrymme för mer fria samtal.
Senast redigerad av nisse 2011-05-04 21:30:43, redigerad totalt 1 gång.
Hur fick ni era diagnoser?
En del här verkar chockade över att jag inte visste att jag kunde ha AS innan jag blev utredd. Jag visste knappt vad AS var, trodde de skojade med mig.
"Var är den dolda kameran?" ungefär.
Vården föreslog en utredning vid ett besök därför att jag är som jag är. Jag frågade om jag kunde vara hjälpt av att bli utredd och de trodde de, då gick jag med på det. Fast det var för jävligt att vänta på utredningen, tycker jag. Jag väntar inte ens på bussen av tålamodsskäl, jag cyklar. Vänta är hemskt, springer hellre en mil än väntar.
En del här verkar chockade över att jag inte visste att jag kunde ha AS innan jag blev utredd. Jag visste knappt vad AS var, trodde de skojade med mig.
"Var är den dolda kameran?" ungefär.
Vården föreslog en utredning vid ett besök därför att jag är som jag är. Jag frågade om jag kunde vara hjälpt av att bli utredd och de trodde de, då gick jag med på det. Fast det var för jävligt att vänta på utredningen, tycker jag. Jag väntar inte ens på bussen av tålamodsskäl, jag cyklar. Vänta är hemskt, springer hellre en mil än väntar.
Senast redigerad av AAA 2011-05-04 21:30:43, redigerad totalt 1 gång.
Har Aspergers syndrom och ADHD, diagnos "på papper", grundligt utredd.
Senast redigerad av MickhaelaAngelino 2011-05-04 21:30:43, redigerad totalt 1 gång.
- MickhaelaAngelino
- Anslöt: 2009-10-28
Utredd och bekräftad ADHD+vinterdepressiondiagnos i februari -09.
Egendiagnos om dyskalkyli som jag är 100% säker på..
Mkt stark misstanke om AS, och den blir bara starkare när jag läser här på forumet. A-mamma har dessutom "diagnostiserat" mig på annat forum, så det stämmer nog..
Jobbar nu på att få en utredning om två, tre år sådär...
Egendiagnos om dyskalkyli som jag är 100% säker på..
Mkt stark misstanke om AS, och den blir bara starkare när jag läser här på forumet. A-mamma har dessutom "diagnostiserat" mig på annat forum, så det stämmer nog..
Jobbar nu på att få en utredning om två, tre år sådär...
Senast redigerad av FunLight 2011-05-04 21:30:43, redigerad totalt 1 gång.
Bekräftad ADHD
Påbörjade en AS-utredning hos ett riktigt stolpskott (har berättat om det i en annan tråd) och begärde Second Opinion. Nu är det npf-portalen som ska bestämma hur och när en utredning ska göras.
Själv blir jag säkrare och säkrare, mycket tack vare er här.
Påbörjade en AS-utredning hos ett riktigt stolpskott (har berättat om det i en annan tråd) och begärde Second Opinion. Nu är det npf-portalen som ska bestämma hur och när en utredning ska göras.
Själv blir jag säkrare och säkrare, mycket tack vare er här.
Senast redigerad av Flia 2011-05-04 21:30:43, redigerad totalt 1 gång.
Har inte Asperger, men röstade det ändå. Har Autistiskt Syndrom som huvuddiagnos, men normalbegåvad. Alla andra diagnoser finner jag ointressant att lägga till här.
- shibedibato
- Anslöt: 2009-06-21
Återgå till Att leva som Aspergare