Hitta någon att tycka om :)
Det finns en utmärkt tråd att diskutera nallens funderingar i. Där slipper nallen upprepa sej och allt går att läsa från början.
kravspec-pa ... 12482.html
Vidare diskussion om nallen får gärna fortsätta i den tråden. Inlägg kan komma att flyttas dit om det blir för många här. nallen ogillar flyttande av inlägg så var vänliga följ länken och min uppmaning.
kravspec-pa ... 12482.html
Vidare diskussion om nallen får gärna fortsätta i den tråden. Inlägg kan komma att flyttas dit om det blir för många här. nallen ogillar flyttande av inlägg så var vänliga följ länken och min uppmaning.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 21:45:01, redigerad totalt 1 gång.
Re: Charley? attack mot män, men vilka?
Forummedlem skrev:När jag var i Charley?s ålder, för trettio år sedan, då var jag också bra på att göra oartikulerade utspel. Med tiden har jag lärt mig lite om vett och sans. Charley?s inlägg var onyanserat och plumpt, men ännu mer olämpligt är den patetiska kören av jasägare.Jossan skrev:[...]Forummedlem skrev:Jag är helt ny i dessa Aspergersammanhang. Om det inte kommer någon form av tillrättaläggande från Charley?, moderatorn weasley och administratorn Titti, då kommer i alla fall jag att överväga att avsluta mitt deltagande på detta forum, och mitt deltagande i övriga Aspergeraktiviteter.
Tråkigt att du tänker så, för jag hade börjat att gilla dina inlägg. [...]
Forumet är ingenting för mig eftersom det har en inkompetent ledning.
Du har rätt till din åsikt. Jag ser dock inte vad det är du har problem med gällande mitt inlägg, så utveckla det gärna.
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 21:45:01, redigerad totalt 1 gång.
Flia skrev:nallen skrev:Flia skrev:...
Jag gillar nån tills h*n gör nåt som jag inte kan acceptera.
Är det explicit?
Japp. Sen är många rätt dåliga på att kommunicera vad det var som fick dem att dra, men det är en annan sak.
Du är det inte explicit och, som jag tolkar dig, inte heller uttalat från början.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:45:01, redigerad totalt 1 gång.
Re: Charley? attack mot män, men vilka?
Charley? skrev:Forummedlem skrev:När jag var i Charley?s ålder, för trettio år sedan, då var jag också bra på att göra oartikulerade utspel. Med tiden har jag lärt mig lite om vett och sans. Charley?s inlägg var onyanserat och plumpt, men ännu mer olämpligt är den patetiska kören av jasägare.Jossan skrev:[...][quote="Forummedlem"]Jag är helt ny i dessa Aspergersammanhang. Om det inte kommer någon form av tillrättaläggande från Charley?, moderatorn weasley och administratorn Titti, då kommer i alla fall jag att överväga att avsluta mitt deltagande på detta forum, och mitt deltagande i övriga Aspergeraktiviteter.
Tråkigt att du tänker så, för jag hade börjat att gilla dina inlägg. [...]
Forumet är ingenting för mig eftersom det har en inkompetent ledning.
Du har rätt till din åsikt. Jag ser dock inte vad det är du har problem med gällande mitt inlägg, så utveckla det gärna.[/quote]
Admin
Forummedlem har på egen begäran idag blivit inaktiverad på forumet och kan inte längre svara.
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 21:45:01, redigerad totalt 1 gång.
Flia skrev:Japp. Sen är många rätt dåliga på att kommunicera vad det var som fick dem att dra, men det är en annan sak.
Exakt Det sker ju även i andra former av kontakter. Jag är precis tvärtom. Jag vill få det avklarat på ett snyggt sett för egen del men också för att vara rak och ärlig gentemot den andre.
Många bråk, diskussioner osv. kunnat undvikits om folk inte varit fega och bara stuckit när det inte längre passar. Det gäller att kunna ge ta, sedan har allt sin gräns givetvis och de med problem av något slag tex. personer med As. har rätt till öka förståelse.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 21:45:02, redigerad totalt 1 gång.
I enlighet med moderatorsruta överst på sidan har inlägg flyttats till därtill avsedd tråd: kravspec-pa ... 12482.html
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 21:45:02, redigerad totalt 1 gång.
AAA skrev:Fan vad det diskuteras sex och relationer nu då... Jag är väldigt enkel i den definitionen: Kärleksrelation=Vänskapsrelation+Sex
Ja, det låter förenklat för mig. För mig låter det snarast som "friends with benefits". För att det ska vara Kärlek måste det till något annat. Romantik, galenskap, larvighet el vad man ska kalla det.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 21:45:02, redigerad totalt 1 gång.
Det är något extra när det är kärlek. Jag vet inte vad det är för något, men det märks i blicken. Det märks i atmosfären kring personerna, det är en lycka som inte kan mätas med någonting annat. Det är en känsla av fullständighet och ja, det är svårt att förklara. Ett sätt att på saken är att fråga sig det här: Skulle jag gå igenom all smärta och allt negativt en gång till för den personen? Svarar du ja, så är det med stor sannolikhet "äkta" kärlek. Svarar du nej, då var det troligtvis inte så betydelsefullt som man trodde. Och nu menar jag inte tonårskärlek då man är rädd för att träffa den man gjorde slut med i matsalen.
Det är så jag ser på saken, absolut inte definitivt.
Edit: Jag tror inte heller man slutar att älska någon, jag tror man lär sig leva med att inte längre vara med den personen. Man anpassar sig alltså, men självklart finns det många undantag. Har väl mer eller mindre utvecklats till någon med "a fool's hope", så det finns inte i mig att ge upp och vara negativ. Men ibland blir jag jäkligt bitter, det är bittert.
Still sitting here with a smile on my face though.
Edit: Jag tror inte heller man slutar att älska någon, jag tror man lär sig leva med att inte längre vara med den personen. Man anpassar sig alltså, men självklart finns det många undantag. Har väl mer eller mindre utvecklats till någon med "a fool's hope", så det finns inte i mig att ge upp och vara negativ. Men ibland blir jag jäkligt bitter, det är bittert.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 21:45:02, redigerad totalt 2 gånger.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
nano skrev:Är känslan annorlunda i olika åldrar menar du?
Jag har svårt o se det.
Skulle måla en bild till dig om jag kunde. Jag har inte svårt att se att vi utvecklas från ålder till ålder.
Se på det som något elektriskt som saknar några kopplingar för att fungera. Ju äldre du blir, desto bättre på att koppla blir du. Förstår du nu?
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 21:45:02, redigerad totalt 2 gånger.
- earlydayminer
Kanske jag då som är fast i det förgångna (ser det som att det faktiskt är möjligt att det är just så).
Fortfarande svårt att se varför känslan av kärlek skulle vara annorlunda.
Antar att man vill göra andra saker men att känslan är densamma, dock inte densamma inför vad man gör, för mig ändras känslan inför vad man har för sig i samma omfattning som det man gör ändrar sig.
Antar att man vill göra andra saker men att känslan är densamma, dock inte densamma inför vad man gör, för mig ändras känslan inför vad man har för sig i samma omfattning som det man gör ändrar sig.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 21:45:02, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer skrev:Det är något extra när det är kärlek. Jag vet inte vad det är för något, men det märks i blicken. Det märks i atmosfären kring personerna, det är en lycka som inte kan mätas med någonting annat. Det är en känsla av fullständighet och ja, det är svårt att förklara. Ett sätt att på saken är att fråga sig det här: Skulle jag gå igenom all smärta och allt negativt en gång till för den personen? Svarar du ja, så är det med stor sannolikhet "äkta" kärlek. Svarar du nej, då var det troligtvis inte så betydelsefullt som man trodde. Och nu menar jag inte tonårskärlek då man är rädd för att träffa den man gjorde slut med i matsalen.
Tänkvärt & fint skrivet ännu en gång, earlydayminer
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 21:45:02, redigerad totalt 2 gånger.
nano skrev:Kanske jag då som är fast i det förgångna (ser det som att det faktiskt är möjligt att det är just så).
Men alltså, pratar du om hur känslan känns eller pratar du om känslans innebörd?
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 21:45:02, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
Varför krånglar vi till det för då? Skulle du vilja krångla till det igen för min skull?
- earlydayminer
earlydayminer skrev: Ett sätt att på saken är att fråga sig det här: Skulle jag gå igenom all smärta och allt negativt en gång till för den personen? Svarar du ja, så är det med stor sannolikhet "äkta" kärlek. Svarar du nej, då var det troligtvis inte så betydelsefullt som man trodde.
>
earlydayminer skrev:Varför krånglar vi till det för då? Skulle du vilja krångla till det igen för min skull?
Det är ett svagt försök till att vara lite rolig när det blev förvirring.
Edit: För att besvara din fråga: Nej, jag hatar krångel. Jag skämtar bort krångel, orkar liksom inte upprepa mig hela tiden. Det är lite svart-vitt, jag medger det. Att jag antar att du förstår vad jag menar, i och med att jag själv förstår vad jag menar. Men jag tycker inte det är så svårt att förstå det jag skrev, inte för någon. Det är mycket enkelt framlagt, skall jag konkretisera ytterligare så får du ge mig en större vokabulär, tyvärr.
- earlydayminer
Visst fasen kan man sluta älska en person. Det kan övergå i hat eller likgiltighet.
Och (från en som förälskar sig lätt) känslan av förälskelse ändras inte med ålder. Man blir precis lika larvig vilken ålder man än har. Däremot kanske man har mer erfarenhet och vett och därför inte uppför sig likadant. Inuti är det samma.
Och (från en som förälskar sig lätt) känslan av förälskelse ändras inte med ålder. Man blir precis lika larvig vilken ålder man än har. Däremot kanske man har mer erfarenhet och vett och därför inte uppför sig likadant. Inuti är det samma.
Senast redigerad av Flia 2011-05-04 21:45:02, redigerad totalt 1 gång.
Vi får hoppas på att det kommer maskiner som kan översätta tankar så att andra fattar vad man menar. Jag pratar inte om känslan i sig. Om man inte fattar det från första början finns det en risk för att man inte fattar överhuvudtaget. Jag skrev från det Alien skrev om:
"För att det ska vara Kärlek måste det till något annat."
Ja, man kan börja hata sitt ex eller inte känna något överhuvudtaget. Än en gång, jag utgick ifrån att man älskar varandra från början till slut, men att något kom emellan som inte fick komma emellan. Hon skrev om kärlek, inte om ett förhållande där man utnyttjar varandra. Jag utgår inte ifrån att den ena var otrogen mot den andra. Jag utgår inte ifrån att den ena slog den andra.
Är det hat så är det förmodligen rädsla och/eller ilska som skapar hatet och då var det inte mycket att kalla kärlek.
"För att det ska vara Kärlek måste det till något annat."
Ja, man kan börja hata sitt ex eller inte känna något överhuvudtaget. Än en gång, jag utgick ifrån att man älskar varandra från början till slut, men att något kom emellan som inte fick komma emellan. Hon skrev om kärlek, inte om ett förhållande där man utnyttjar varandra. Jag utgår inte ifrån att den ena var otrogen mot den andra. Jag utgår inte ifrån att den ena slog den andra.
Är det hat så är det förmodligen rädsla och/eller ilska som skapar hatet och då var det inte mycket att kalla kärlek.
- earlydayminer
Så..Nu har jag läst igenom hela tråden och sitter här och kan inte låta bli att le lite. Sökte en tråd att skriva av mig min längtan som jag har känt i några dagar nu. En längtan efter någon att hålla om, att tycka om, att älska för evigt.
Jag vill även kommentera en del av det som skrivits här lite blandat från olika forummedlemmar.
Även om jag inte har gett upp att hitta denne _någon_ så har även jag dragit mig ut mer och mer i naturen. Har alltid haft ett stort intresse för djur och natur men märker att det blir mer och mer extremt för varje år som går. Helst av allt skulle jag vilja bo mitt ute i skogen och bara höra naturens ljud utöver de ljud som jag själv väljer att höra i form av musik.
Earlydayminer pratar om att "fly" till Frankrike, själv har jag i många år funderat på att "fly" till Skottland eller Irland..Har en väldigt romantiserad bild av både Skottland och Irland enda sen barnsben.
Ulv pratar om sin Alaskan malamute, själv sitter jag här med en Alaskan malamute och en gråhund vid min sida
Önskar er alla ett stort lycka till i ert sökande efter den stora kärleken
Jag vill även kommentera en del av det som skrivits här lite blandat från olika forummedlemmar.
Även om jag inte har gett upp att hitta denne _någon_ så har även jag dragit mig ut mer och mer i naturen. Har alltid haft ett stort intresse för djur och natur men märker att det blir mer och mer extremt för varje år som går. Helst av allt skulle jag vilja bo mitt ute i skogen och bara höra naturens ljud utöver de ljud som jag själv väljer att höra i form av musik.
Earlydayminer pratar om att "fly" till Frankrike, själv har jag i många år funderat på att "fly" till Skottland eller Irland..Har en väldigt romantiserad bild av både Skottland och Irland enda sen barnsben.
Ulv pratar om sin Alaskan malamute, själv sitter jag här med en Alaskan malamute och en gråhund vid min sida
Önskar er alla ett stort lycka till i ert sökande efter den stora kärleken
Senast redigerad av annorlunda 2011-05-04 21:45:02, redigerad totalt 1 gång.
- annorlunda
- Anslöt: 2007-09-02
Återgå till Övriga Aspergerfrågor