Aspergare inom demensvården?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Parvlon » 2009-10-19 9:48:01

lillsanna skrev:
Parvlon skrev:
Jag tror att hon tyckte det var intressant att torka bajs.

Parvlon, du är verkligen fördomsfull!
Eller är du bara korkad i allmänhet?
Hon pratade om att torka bajs. Jag var inte så gammal då. Jag menade inte intressant som i specialintresse.. Förmodligen så är det bara ett intresse för att vara mån om de äldre för de allra flesta, men det är fortfarande ett intresse. Och om man har ett ointresse för bajs, så är det inte en branch som jag rekommenderar.
Ok, förstår du?
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 22:03:17, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv

Anslöt: 2006-07-28

Inläggav lillsanna » 2009-10-19 10:04:36

Förmodligen var du väl i kissochbajsåldern eftersom du noterade just det.
Bajs är en av många saker man gör i vården och jag har faktiskt inte mött en enda som tyckt att bajs är intressant.... däremot är det väl så att när människan inte klarar av att äta och torka skit själv, så får andra göra det, precis som med spädbarn.

Och om det inte är så att man direkt avskyr skit så är det faktiskt något man vänjer sig vid, precis som spädbarnsföräldrar. Det är något som måste göras och då gör man det.

Det är nog tur du inte jobbar inom vården, för du skulle nog bryta ihop, för vid lunch och annat så pratas det både skit och annat :)
Senast redigerad av lillsanna 2011-05-04 22:03:17, redigerad totalt 1 gång.
lillsanna

Anslöt: 2006-06-29

Inläggav lillsanna » 2009-10-19 10:40:03

Det slog mig just Parvlon .... det är väl sannolikt du som är forummedlemmen med bajs som specialintresse

Varför inte säga det istället för att ställa en massa konstiga frågor och kommentarer. Även om bajs är seriöst för dig så var det inte det tråden handlade om. Bajsfrågor kan väl tas i en egen tråd?
lillsanna

Inläggav Parvlon » 2009-10-19 11:00:01

lillsanna skrev:Det slog mig just Parvlon .... det är väl sannolikt du som är forummedlemmen med bajs som specialintresse
Snarare så är jag rädd för bajs. Ett ointresse kan inte bli ett intresse, hur du än vrider på det.
Jag ber om ursäkt ifall du tycker att jag förstörde din tråd. Förmodligen så har jag bara slösat din tid dock. Den värderar jag inte högre än min, men att du blir personlig kan jag inte göra något åt. Du verkade inte ta illa upp i förstaposten, där du citerade :
MsTibbs skrev: Jag tycker att frontallobsdemens har vissa klara likheter med asperger så.... :wink: ).
Men hon är ju en potentiell bajstorkare.. :roll:

lillsanna skrev:Det är nog tur du inte jobbar inom vården, för du skulle nog bryta ihop, för vid lunch och annat så pratas det både skit och annat
Prat är inte så farligt, inte text heller, eller märks inte det? ;)
Men jag kan tänka mig att många fler än jag unviker demensvården p.ga andras exkrementer, och att man inte får välja arbetsuppgifter. Hade någon ordnat så att gamlingarna kan torka sig själva, skulle ni bli arbetslösa.

Jag hoppar av den här tråden nu. .
Parvlon
Inaktiv

Inläggav rapchic » 2009-10-19 11:14:22

kanske ska lägga till att jag hade bacillskräck när jag var liten och kunde inte ens se på när någon tex städade toan, men jag började jobba inom vården ändå och konstigt nog var det inte "att torka bajs" (man tvättar ju och spritar händerna åtminstånde efter och har plasthandskar ibland dubbla) som var hemskast utan det var som sagt personalen (tex att man måste sitta med på fikarasten och det att man inte hade kompitens, men vad gör man inte för att få pengar så man kan äta och ha tak över huvudet :roll:

nu tack vare diagnosen behöver jag inte ens söka sådana jobb som tur är.
Senast redigerad av rapchic 2011-05-04 22:03:17, redigerad totalt 1 gång.
rapchic

Anslöt: 2008-02-22

Inläggav lillsanna » 2009-10-19 14:24:54

Parvlon skrev:Snarare så är jag rädd för bajs. Ett ointresse kan inte bli ett intresse, hur du än vrider på det.

Faktum är att då förstår jag ännu mindre varför du fortsätter uttala en massa negativ skit om dementa som behöver hjälp att torka sig och personalen som tydligen enligt sig måste ha intresse för bajs...

För det första, man gör faktiskt en hel del annat än torkar bajs, dementa är människor om du glömt det

För det andra, det är ett arbete som andra arbeten, det finns faktisk folk som gör arbeten de inte gillar bar för att ha en inkomst

Hade du haft bajs som specialintresse så hade det faktiskt åtminstone funnits logik i alla dina kommentarer, du tycker det är intressant och vill veta mer och gillar antagligen att prata om bajs. Men, du säger att du inte är intresserad, VARFÖR skriver du då överhuvudtaget någonting om det hela.
Du har inte skrivit någonting om demensvården alls, utan bara spytt ur dig att folk som jobbar med dementa måste vara intresserade av bajs.

VARFÖR? Och åter, är du bara dum eller vad är orsaken?
lillsanna

Inläggav Parvlon » 2009-10-19 14:32:03

Vad fan såg du inte att jag skrev att jag hoppar från tråden? Hoppar= avviker! Men jag kan inte låta personangrepp vara kvar.

Sånna som har ditt humör ska helst inte jobba någonstans, inte ens med dementa, tycker jag men det finns hopp:
http://sydsvenskan.se/vetenskap/halsa/a ... t-PMS.html

Jag lånar AAA's uttryck, skit på dig kärringjävel!
Parvlon
Inaktiv

Inläggav Alien » 2009-10-19 19:06:14

Parvlon skrev:Hehe jag brukar tänka så också antingen intresserad eller inte. Men jag Iofs, man kan t.ex vara intresserad av att hjälpa demenssjuka, även "normala", de flesta förmodligen, men om det finns någon med bajsintresse, så verkar detta vara en branch där de arbetar.
För mig att det var någon som hade bajsintresset här på forumet, men det var ett tag sedan ämnet togs upp isåfall. Sökte men hittade det inte..

Du tänker på denna tråd: http://www.aspergerforum.se/udda-specialintresse-t9088.html Men jag tror det specialintresset är ovanligt även bland aspergare.

Man kan gilla att jobba med små barn på daghem, även om man måste byta blöjor. Man kan gilla att ha innekatt, marsvin, kanin etc, även om det betyder att man måste byta i deras lådor.

Man tar det onda med det goda. En del saker bara måste göras fast de är obehagliga.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 22:03:17, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav Kristofer » 2009-10-19 23:47:27

Parvlon skrev:Folk brukar jobba med det de är intresserade utav. Det behövs folk inom vården alltid och bajsplockare finns inte så många kvar på gatorna. Det är inte socialt accepterat att vara bajsintresserad, så det verkar ju rimligt.

Och personalen på blodcentralen är Dracula? :roll:
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 22:03:17, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer

Anslöt: 2005-11-05

Inläggav weasley » 2009-10-19 23:48:09

Parvlon skrev:Vad fan såg du inte att jag skrev att jag hoppar från tråden? Hoppar= avviker! Men jag kan inte låta personangrepp vara kvar.

Sånna som har ditt humör ska helst inte jobba någonstans, inte ens med dementa, tycker jag men det finns hopp:
http://sydsvenskan.se/vetenskap/halsa/a ... t-PMS.html

Jag lånar AAA's uttryck, skit på dig kärringjävel!

Parvlon: först framför du en teori om att personer inom äldrevården i större utsträckning än andra gillar bajs. Detta är en minst sagt märklig teori men forumet har inga förbud mot märkliga teorier.

Din reaktion på de mothugg du får är däremot inte acceptabel. Det är INTE ok att använda de typer av härskartekniker du använder i det här inlägget. Länken till PMS-medicinen är INTE begåvad och ett flagrant exempel på en typisk "lilla-gumman"-teknik! Du är heller absolut inte i någon som helst position att tala om var lillsanna ska eller bör arbeta varpå du för dessa förseelser samt ditt tilltal av lillsanna kommer att få en varning.

Detta meddelas även i PM.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 22:03:17, redigerad totalt 1 gång.
weasley

Anslöt: 2007-04-18

Inläggav weasley » 2009-10-19 23:56:22

På grund av Parvlons nuvarande ackumulation av varningar samt allmänt provocerande uppträdande på forumet den senaste tiden kommer han att bli avstängd från postning i tre veckor. Meddelas även i PM.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 22:03:17, redigerad totalt 1 gång.
weasley

Inläggav weasley » 2009-10-20 0:27:32

Tråden låses då den spårat ur.
weasley

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in