Kravspecifikation på partner? Algoritmer?
Mhm. Kommer jag på något mer jag lagt märke till ska jag föreslå det också som exempel!
Hm. För min egen del tror jag faktiskt (vilket du kanske också gör, trots din fråga) att jag är medveten om allt eventuellt frånstötande jag har för mig. Mitt problem handlar nog om att känna att jag vinner mer på att låta bli med än på att hålla mig till de olämpligaste konstigheterna. Att få en manual för sånt är nog svårt - det är svårt för andra att gissa vad för vinster jag känner i respektive detalj av mitt beteende.
Får hoppas att livsföringens förändringar får mig att se vinster i alternativ till olämpligheter.
Hm. För min egen del tror jag faktiskt (vilket du kanske också gör, trots din fråga) att jag är medveten om allt eventuellt frånstötande jag har för mig. Mitt problem handlar nog om att känna att jag vinner mer på att låta bli med än på att hålla mig till de olämpligaste konstigheterna. Att få en manual för sånt är nog svårt - det är svårt för andra att gissa vad för vinster jag känner i respektive detalj av mitt beteende.
Får hoppas att livsföringens förändringar får mig att se vinster i alternativ till olämpligheter.
Senast redigerad av jonsch 2011-05-04 21:47:22, redigerad totalt 1 gång.
Alla sunda relationer måste vara ömsesidiga för att fungera harmoniskt, åtminstonde i längden.
Det finns inga patentlösningar för att skaffa sig en livspartner.
Att vara för passiv är dock ingen bra metod.
Senast redigerad av BMW 2011-05-04 21:47:22, redigerad totalt 1 gång.
BMW skrev:Alla sunda relationer måste vara ömsesidiga för att fungera harmoniskt, åtminstonde i längden.
Mycket bra skrivet,för alla relationer är unika.
Jag har tidigare varit på tok för passiv och det är inte bra,nu är jag ibland kanske för offensiv istället och det är inte heller bra,det är svårt att hitta en balans tycker jag.
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 21:47:22, redigerad totalt 1 gång.
- tvilling99
- Anslöt: 2007-05-07
BMW skrev:Det finns inga patentlösningar för att skaffa sig en livspartner.
Vad menar du med "patentlösningar"?
Att vara passiv är det enda som återstår när man inte vet hur man ska göra.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:47:22, redigerad totalt 1 gång.
Jag ser inget fel med att vara passiv, om det är okej att bli uppraggad av en som gillar jakten.
Som "jägare" har jag svårt för raggande män. Möjligen är det så det måste vara, den aktive kanske bara kan ragga på en passiv. Jag vet bara hur jag själv känner... (slutar nu innan jag svamlar iväg för långt).
Som "jägare" har jag svårt för raggande män. Möjligen är det så det måste vara, den aktive kanske bara kan ragga på en passiv. Jag vet bara hur jag själv känner... (slutar nu innan jag svamlar iväg för långt).
Senast redigerad av Flia 2011-05-04 21:47:22, redigerad totalt 1 gång.
nallen skrev:Att vara passiv är det enda som återstår när man inte vet hur man ska göra.
Vet inte om det funkar heller. Som passiv förväntas man fortfarande att sända olika signaler på intresse och sånt. Åtminstone om man är tjej, men det gäller förmodligen oxå för passiva killar i förhållande till jagande tjejer (som ju är i minoritet).
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 21:47:22, redigerad totalt 1 gång.
Flia skrev:Jag ser inget fel med att vara passiv, om det är okej att bli uppraggad av en som gillar jakten.
Bortsett från att det i princip aldrig händer så... mig har det hänt en enda gång, det är 21 år sen.
rdos skrev:nallen skrev:Att vara passiv är det enda som återstår när man inte vet hur man ska göra.
Vet inte om det funkar heller. Som passiv förväntas man fortfarande att sända olika signaler på intresse och sånt. Åtminstone om man är tjej, men det gäller förmodligen oxå för passiva killar i förhållande till jagande tjejer (som ju är i minoritet).
Inte då. Är jag på jakthumör så raggar jag på fullständigt fel killar som inte är ett dugg intresserade. Och inte verkar de jagande killarna heller ha riktig pejl på vilka som vill bli uppraggade.
Jag tycker min teori (om att addies och aspies passar ihop) blir mer och mer bekräftad för varje inlägg...
Senast redigerad av Flia 2011-05-04 21:47:22, redigerad totalt 1 gång.
Flia skrev:rdos skrev:nallen skrev:Att vara passiv är det enda som återstår när man inte vet hur man ska göra.
Inte då. Är jag på jakthumör så raggar jag på fullständigt fel killar som inte är ett dugg intresserade. Och inte verkar de jagande killarna heller ha riktig pejl på vilka som vill bli uppraggade.
Jag tycker min teori (om att addies och aspies passar ihop) blir mer och mer bekräftad för varje inlägg...
OK. Jag tänkte ju inte på det utifrån ett npf-perspektiv med en tjej som raggade på fel killar. Fast det är ju lovande för Nallen förstås. Det kan ju dyka upp en addie-tjej som raggar på Nallen och får napp.
Dags för stor forumspeeddatingträff? Jag vet någon på forumet som sägs ha viss erfarenhet av sånt...
Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-04 21:47:22, redigerad totalt 1 gång.
- Den förfärlige snömannen
- Inaktiv
- Anslöt: 2009-05-30
Den förfärlige snömannen skrev:Dags för stor forumspeeddatingträff? Jag vet någon på forumet som sägs ha viss erfarenhet av sånt...
Jag håller med. Den sexuella nöden är otvivelaktigt hög bland skribenterna på detta forum. Något måste göras för att stävja detta utbredda hälsoproblem!
Senast redigerad av tveskägg 2011-05-04 21:47:22, redigerad totalt 1 gång.
tveskägg skrev:Den förfärlige snömannen skrev:Dags för stor forumspeeddatingträff? Jag vet någon på forumet som sägs ha viss erfarenhet av sånt...
Jag håller med. Den sexuella nöden är otvivelaktigt hög bland skribenterna på detta forum. Något måste göras för att stävja detta utbredda hälsoproblem!
Det är ju synd att det mest verkar handla om heteosexuella killar, annars skulle ju problemet vara lättlöst.
tveskägg skrev:Den förfärlige snömannen skrev:Dags för stor forumspeeddatingträff? Jag vet någon på forumet som sägs ha viss erfarenhet av sånt...
Risken är väl att det bara dyker upp killar. Men ökad parbildning på forumet är helt klart en angelägen fråga Den svenska aspergerstammen får inte dö ut, menar jag...
Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-04 21:47:22, redigerad totalt 1 gång.
- Inaktiv
sugrövmanövern skrev:Jag tycker att någon ska ge nallen fitta nu. Detta är ett perfekt tillfälle för en ensam och socialt efterbliven Aspiekvinna att få sig ett skott i råttan! Sänd ett pm till nallen nu och förtälj att du vill ha kuk, detta budskap riktar sig till alla trånande oskulder och andra som längtar efter sex. Jag vet att ni finns där ute.
nallen är inte antifeminist, han är bara Aspie-ärlig, seså!
Det var väldigt vad du är omtänksam
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 21:47:22, redigerad totalt 1 gång.
- tvilling99
- Anslöt: 2007-05-07
Jepp fast själva utförandet utförs ju av den som vill ha omtänksamheten själv också skulle jag tro, eller iaf den som vill ha sex.
Men jo, det var omtänksamt av sugis
Både om nallen och den andre, nallen får väl ge samma sak tillbaka
Men jo, det var omtänksamt av sugis
Både om nallen och den andre, nallen får väl ge samma sak tillbaka
Senast redigerad av nano 2011-05-04 21:47:22, redigerad totalt 1 gång.
Eftersom Inger påminde mig; det tycks som jag hade fullständigt rätt i mina förutsägelser.
Tråden bergravd, ämnet begravt... återstår nallen
nallen skrev:Eftersom Inger påminde mig; det tycks som jag hade fullständigt rätt i mina förutsägelser.
...och Heliora.
Har du varit på några forumträffar nallen? Det finns ju en hel del tjejer/kvinnor här på forumet.
Senast redigerad av Truly 2011-05-04 21:47:22, redigerad totalt 1 gång.
Det har varit lite ont om träffar i göteborg.
- Inaktiv
Återgå till Övriga Aspergerfrågor