Upprörd när folk kommer med faktafel
56 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Flyttade ordförståelsen och matematikdiskussionen hit: ordforstael ... 12789.html
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 22:04:12, redigerad totalt 1 gång.
Danne skrev: I det fallet är det oftast bättre att fråga en advokat istället.
Och advokater har alltid rätt?
Senast redigerad av Linus_på_linjen 2011-05-04 22:04:13, redigerad totalt 1 gång.
- Linus_på_linjen
- Anslöt: 2007-10-13
Jag vet iofs inte om jag är en aspie men jag har märkt att jag nog lägger fram allt som att jag var tvärsäker på min sak och slåss också för vad jag tror är rätt oavsett hur många eller bra källor jag har.
Egentligen vill jag att man rättar mig när jag har fel men accepterar inte att någon annan skulle ha rätt bara för att de tycker det. Kräver att få lite argumentation i alla fall. Oftast har folk inte mycket av den varan.
Egentligen vill jag att man rättar mig när jag har fel men accepterar inte att någon annan skulle ha rätt bara för att de tycker det. Kräver att få lite argumentation i alla fall. Oftast har folk inte mycket av den varan.
Senast redigerad av Tyko 2011-05-04 22:04:13, redigerad totalt 1 gång.
Linus_på_linjen skrev:Danne skrev: I det fallet är det oftast bättre att fråga en advokat istället.
Och advokater har alltid rätt?
Nope, det har jag inte sagt, men att tolka/tyda lagen är mer deras område än polisens.
Vill du veta hur fort ett tåg åker, så är det oftast bättre att fråga lokföraren än tjejen som jobbar i cafeterian på tåget. Men med det har jag inte sagt att lokförare alltid har rätt heller.
Förstår du nu bättre vad jag menade ?
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 22:04:13, redigerad totalt 1 gång.
Absolut.
Fast man ska aldrig lita på någon utan ta reda hur det ligger till själv. JAG är ju ALLTID pålitlig. Eller hur?
Fast man ska aldrig lita på någon utan ta reda hur det ligger till själv. JAG är ju ALLTID pålitlig. Eller hur?
Senast redigerad av Linus_på_linjen 2011-05-04 22:04:13, redigerad totalt 1 gång.
- Linus_på_linjen
- Anslöt: 2007-10-13
AAA skrev:
1+1=3, så kallad synergieffekt?
1+1 = blått.
Synestesieffekt.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 22:04:13, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Återgå till Övriga Aspergerfrågor