tankar och frågor ang, problem och problemlösningar

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav rapchic » 2009-10-06 8:49:19

barracuber skrev:
@Rapchic,

Har din fästman testat Silence - Snarkdämpande Spray? Funkar mot mina egna snarkningar faktiskt. Receptfritt på Apoteket. Cirka 170 spänn, räcker 30 dagar.

jo han har testat det, och hans snarkning har varit ganska bra ett tag, mer såhär sporadiskt irriterande, just nu är rullandet det största problemet.

men vi vet att det funkar om det blir problemet igen
Senast redigerad av rapchic 2011-05-04 21:51:04, redigerad totalt 1 gång.
rapchic

Anslöt: 2008-02-22

Inläggav rapchic » 2009-10-06 8:58:37

atoms: vad bra att det finns icket beroendeframkallande medecin som har kort halveringstid (trodde det skulle vara så typiskt att all medecin med kort halveringstid skulle vara beroendeframkallande)

har just ringt stenbergska för att boka läkartid, jag brukar vänta med det till jag har flera problem då jag inte tycker om att ringa till myndighetspersoner, så nu hade jag "nog mycket" ;)

tack för alla tips förresten
rapchic

Inläggav barracuber » 2009-10-06 9:15:37

rapchic skrev:
barracuber skrev:
@Rapchic,

Har din fästman testat Silence - Snarkdämpande Spray? Funkar mot mina egna snarkningar faktiskt. Receptfritt på Apoteket. Cirka 170 spänn, räcker 30 dagar.

jo han har testat det, och hans snarkning har varit ganska bra ett tag, mer såhär sporadiskt irriterande, just nu är rullandet det största problemet.

men vi vet att det funkar om det blir problemet igen

Har ni testat att du lägger dig före honom så du hinner somna in? Eller är du lättväckt?

Rullande i sängen? Vet du, jag har hört att det är jättevanligt att sambos och gifta sover i skilda sovrum vissa dagar åtminstone. Jag och min fru har gjort det periodvis men det har varit för att jag har haft nattjobb :)
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 21:51:04, redigerad totalt 1 gång.
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Inläggav rapchic » 2009-10-06 9:45:25

barracuber skrev:
Har ni testat att du lägger dig före honom så du hinner somna in? Eller är du lättväckt?

Rullande i sängen? Vet du, jag har hört att det är jättevanligt att sambos och gifta sover i skilda sovrum vissa dagar åtminstone. Jag och min fru har gjort det periodvis men det har varit för att jag har haft nattjobb :)

han är oftast snabbast i säng + jag har ju egna sovproblem i grunden, så om man ska lägga sig vanlig til (22) ska jag minst lägga mig 21 kanske tidigare... så det kommer nog inte funka.

lättväckt är jag däremot inte ... tror jag, om inte man räknar att jag vaknar av att kvävas av att fästmannen rullat upp på mig ;)

man skulle haft råd med en trea eller nått, eller haft råd att bo kvar i huset, båda mådde bättre där :cry:

vi ska nog kolla närmare på att jag sover på soffan/ vi skaffar bäddsoffa (tur att jag tycker att soffor är bekväma att sova på då han alldrig skulle kunna sova i vardagsrummet, jag har bara nästan såna problem

jag har fått läkartid nu den 20:onde iallafall
rapchic

Inläggav rapchic » 2009-10-12 9:18:14

kom på en fråga jag hade glömt, då jag inte riktigt vet vad det är så skräpar jag ner min egen tråd.

när jag har ångest, brukar jag ibland för att minska ångesten antingen göra rörelser eller säga saker.

det är inte ett tvång tror jag men jag har knappt kontroll på det och ångesten blir värre om man inte säger ordet/gör rörelsen.

det bli inte bättre av att ordet jag säger är "mamma" :oops: , rärelserna kan vara att skara på huvudet, rycka på huvudet åt bara ett håll eller i krissituation då jag inte kan göra nått annat för folk skulle se det, kbyta och knyta upp händerna ev. spänna vissa delar av kroppen (oftast armarna)

jag skulle helst vilja ha kontroll på min egen kropp iallafall då andra människor är i närheten.

ät det tics (hur vet jag det osåfall) eller nått annat, nått jag ska fråga en läkare om? eller sitter det bara i mitt huvud så jag ska fråga nån på psyk?

om ni förstår vad jag bablar om är jag tacksam för svar
rapchic

Inläggav rapchic » 2009-10-12 14:00:19

exstra mkt tex huvudskakningar om jag är trött, som idag tex
rapchic

Inläggav Jnx » 2009-10-12 14:43:58

Prova ta det i en ny tråd, inte för att undvika trådstöld, utan för att det är ett annat ämne, och andra personer kan vara intresserade.
Senast redigerad av Jnx 2011-05-04 21:51:04, redigerad totalt 1 gång.
Jnx

Anslöt: 2009-09-30

Inläggav rapchic » 2009-10-12 17:21:10

Jnx skrev:Prova ta det i en ny tråd, inte för att undvika trådstöld, utan för att det är ett annat ämne, och andra personer kan vara intresserade.

jag tänkte bara att detta kunde vara rapchics frågetråd då jag hade tre frågor från start (två som inte verkade märkas)
rapchic

Inläggav Jnx » 2009-10-12 20:13:20

Aha, men det brukar inte fungera så bra enl min erfarenhet, forum är mer ämnesorienterade än personorienterade. De som hjälper till i en tråd gör oftast det för att de känner att de har något att bidra till ämnet, inte för att de känner att de vill hjälpa en viss person (man vill ju hjälpa alla)

Man bör ju också alltid läsa alla inlägg i en tråd innan man svarar, är det då flera ämenn i en tråd blir det jobbigt. Då är det bättre att splitta. Sen kanske man itne vill posta tre trådar paralellt, men isåfall kan man bara ta det lite lungt och ta dem med nån dags mellanrum.
Senast redigerad av Jnx 2011-05-04 21:51:04, redigerad totalt 1 gång.
Jnx

Anslöt: 2009-09-30

Inläggav carl » 2009-10-12 20:43:31

Jnx skrev:Aha, men det brukar inte fungera så bra enl min erfarenhet, forum är mer ämnesorienterade än personorienterade. De som hjälper till i en tråd gör oftast det för att de känner att de har något att bidra till ämnet, inte för att de känner att de vill hjälpa en viss person (man vill ju hjälpa alla)

Man bör ju också alltid läsa alla inlägg i en tråd innan man svarar, är det då flera ämenn i en tråd blir det jobbigt. Då är det bättre att splitta. Sen kanske man itne vill posta tre trådar paralellt, men isåfall kan man bara ta det lite lungt och ta dem med nån dags mellanrum.

Bra analys av forum.. :)
carl

Anslöt: 2009-07-01

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in