Ny

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Inger » 2009-10-10 22:39:27

regnif skrev:
Inger skrev:
regnif skrev:Alltså med den oturen att hamna på sjukhus istället. Där de inte lyssnar på om man ens eventuellt inte tål mjölk eller inte.

Det är ju väldigt anmärkningsvärt om det inte tar hänsyn till allergier på ett sjukhus!!

Iofs har jag varit med om liknande själv, att de skitit fullständigt i om man förklarar att man blir sjuk av viss mat eller av personalens parfym.

Ja, heh. Jag tror deras ursäkt var att det var en psykavdelning ändå. Där får man all hjälp av tabletter, typ. Och att äta upp sig, som det hette. Bara att har man inte papper på nåt sånt så kommer det tusen gånger frågor om man verkligen är allergiker.

Ja, är man på en psykavdelning (jag var också det) så kan man ju inte ha riktiga allergiar, då är ju allting inbillning. :roll:

Eh, skulle det inte ens vara billigare arr bara ta bort såsen då? Alltså om man tänker på att göra alternativ. För även allergiker är väl sjukhus tänkta för?

Eh, nej. De som är allergiska har tydligen inte alls rätt till doftfri miljö och mat som man tål om de har oturen att hamna på sjukhus.

Däremot när det var en i personalen som var allergisk mot blommor när min kompis låg på sjukhus, då var det väldigt noga att man inte fick ha med sig några. Samtidigt som sköterskorna gick runt och stank parfym...
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:58:53, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv

Anslöt: 2006-06-30

Inläggav regnif » 2009-10-10 22:53:41

Inger skrev:
regnif skrev:
Inger skrev:[quote="regnif"]Alltså med den oturen att hamna på sjukhus istället. Där de inte lyssnar på om man ens eventuellt inte tål mjölk eller inte.

Det är ju väldigt anmärkningsvärt om det inte tar hänsyn till allergier på ett sjukhus!!

Iofs har jag varit med om liknande själv, att de skitit fullständigt i om man förklarar att man blir sjuk av viss mat eller av personalens parfym.

Ja, heh. Jag tror deras ursäkt var att det var en psykavdelning ändå. Där får man all hjälp av tabletter, typ. Och att äta upp sig, som det hette. Bara att har man inte papper på nåt sånt så kommer det tusen gånger frågor om man verkligen är allergiker.

Ja, är man på en psykavdelning (jag var också det) så kan man ju inte ha riktiga allergiar, då är ju allting inbillning. :roll:

Eh, skulle det inte ens vara billigare arr bara ta bort såsen då? Alltså om man tänker på att göra alternativ. För även allergiker är väl sjukhus tänkta för?

Eh, nej. De som är allergiska har tydligen inte alls rätt till doftfri miljö och mat som man tål om de har oturen att hamna på sjukhus.

Däremot när det var en i personalen som var allergisk mot blommor när min kompis låg på sjukhus, då var det väldigt noga att man inte fick ha med sig några. Samtidigt som sköterskorna gick runt och stank parfym...[/quote]

Ja...helt konstigt. Det är därför jag på ett sätt är glad att jag inte har vissa diagnoser kvar (fast då verkade jag ändå ha det) och då vet man ju ingenting tydligen. Jag var inte ens beredd på att livet kunde te sig så förjävligt om man är människa. Att bara för att man råkar vara på sjukhus har man inte mkt att säga till om ist. för tvärtom. Handlar det om ens eget liv borde man väl kunna få bestämma nåt? Men inte då, inte innan man fått i sig det de tror är bra för en.

Jag tror bara det är påfrestande för kroppen i onödan att först leka runt med massa neuroleptika (ifall man själv tänkte välja bort det) för att nån annan vill det (och man ändå tänker sluta med dem sen), trots att man eg. borde ta några andra prover och så vidare...eller ha nåt att säga till om.

Hmm...angående parfymerna och blommorna..snacka om några andra som hade störning empati då... :evil: :twisted:
Fyfan.

Ja, för att själv så hade man tydligen allvarlig störning enligt dem. Då måste nån annan det också om de verkligen inte gör nåt åt sin luft som tydligen är dålig därinne. Jaha. Skitsamma vad det är för ventilation... :twisted:
Och om det verkligen är samma sak som att se gifter som att undra om man är allergisk eller inte...inte direkt ostört enligt min mening, men men...
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 21:58:53, redigerad totalt 1 gång.
regnif

Anslöt: 2009-04-25

Inläggav Viggen » 2009-10-11 4:20:10

Hejsan och välkommen!

Fick min Aspergers diagnos i sommras. Är själv glad att jag hittade detta forum, då det är många trevliga och sköna människor som är medlemmar. :D
Senast redigerad av Viggen 2011-05-04 21:58:53, redigerad totalt 1 gång.
Viggen

Anslöt: 2009-06-13

Re: Förlåt för min stavning

Inläggav Heliora » 2009-10-11 18:58:07

Cizzikarlsson skrev:Jag undrar hur ni står ut med vardagen

Jaa, det undrar jag med... :roll:

Cizzikarlsson skrev:hur klarar ni ert liv med aspergers?

Tjaa, ibland bättre ibland sämre.

Välkommen hit, det är bra att vara bland sina gelikar! :D
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 21:58:53, redigerad totalt 1 gång.
Heliora

Anslöt: 2009-05-01

Inläggav Meppe » 2009-10-11 19:07:34

Välkommen hit.

Själv står jag ut med vardagen genom att tänka att det är en dag/ timme/ minut/ sekund mindre kvar tills jag är i Krakow.
Senast redigerad av Meppe 2011-05-04 21:58:53, redigerad totalt 1 gång.
Meppe

Anslöt: 2009-05-22

Inläggav nano » 2009-10-11 19:34:00

Jag klarar allt med det jag gillar bäst, elektronik och maskiner, tycker mycket om att bygga saker.
Antar att det är det som i mitt fall är mitt specialintresse, har dessutom haft det sedan jag var liten.

Har du några intressen själv TS (Tråd Skaparen)?

Tycker oftast jag har det rätt bra även om jag var tämligen nere för ett tag sedan.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 21:58:53, redigerad totalt 1 gång.
nano

Anslöt: 2008-06-20

Inläggav Cizzikarlsson » 2009-10-11 20:31:12

nano skrev:Jag klarar allt med det jag gillar bäst, elektronik och maskiner, tycker mycket om att bygga saker.
Antar att det är det som i mitt fall är mitt specialintresse, har dessutom haft det sedan jag var liten.

Har du några intressen själv TS (Tråd Skaparen)?

Tycker oftast jag har det rätt bra även om jag var tämligen nere för ett tag sedan.

Ok, jo det är skönt att göra något man gillar, jag har ju idrott, eller ja fotboll tills dom sparkade sönder mitt knä, blev jätte ledsen, nu följer de på tv. Sen kom motorcrossen, det är det jag vill göra men pappa och jag ha ingen kontakt så ha ingen cross. Men jag får inte utöva sport för jag lider av anorexi. Mitt intresse är idrott..
Senast redigerad av Cizzikarlsson 2011-05-04 21:58:53, redigerad totalt 1 gång.
Cizzikarlsson
Ny medlem

Anslöt: 2009-10-10

Usch

Inläggav Cizzikarlsson » 2009-10-11 20:33:51

Jag fattar inte hur alla orka med att vara på denna sida så mycket så mycket kaos och ingen kontroll över något alls.. Jag får panikångest nästan och helt snurrig...
Senast redigerad av Cizzikarlsson 2011-05-04 21:58:53, redigerad totalt 1 gång.
Cizzikarlsson
Ny medlem

Anslöt: 2009-10-10

Inläggav MissNervvrak » 2009-10-11 20:52:31

Välkommen Cizzikarlsson! :)

Alla internetsidor känns röriga till en början men jag tror att om du ger det en tid så kommer den här sidan kännas mindre och mindre rörig för varje dag som går. Till slut kommer du förhoppningsvis att trivas riktigt bra. :)
Senast redigerad av MissNervvrak 2011-05-04 21:58:53, redigerad totalt 1 gång.
MissNervvrak
Inaktiv

Anslöt: 2009-06-28

Inläggav nano » 2009-10-11 22:32:48

TS menar du att sidan i sig är rörig eller hur livet är eller något?

Sparkade sönder knät?
Hur gick det till och var det med flit och elakhet eller vad var orsaken?
Följer de på tv?
Spelade du i något lag som syns på tv ibland?
nano

Anslöt: 2008-06-20

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in