Att söka en partner på krogen
Charley? skrev:Bror Duktig skrev:Ska du ragga upp henne?Charley? skrev:Jag tycker att det är lättast att ragga hemma. Därför har jag bjudit hit Jossan.
Ja, varför inte.
Det var lite dubbeltydigt för mig, därför jag skrev som jag skrev.
Ska ni ragga ihop hemifrån, eller ragga på varandra - typ.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 20:23:36, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Debbido skrev:MissNervvrak skrev:Jag tror inte att krogen är något vidare bra sätt att träffa en partner på. Majoriteten på krogen är ju trots allt (tyvärr) mer eller mindre berusade och då är det lätt att det blir fel och man blir sårad och besviken senare.
Ditt statement är ju riktigt men jag kan inte acceptera det!!! En hel nation med olyckliga, ensamma singlar, varav vissa tar livet av sig under semestern för att de känner sig såååååå ensamma.
SVERIGE - gör om puben till ett allmänt hus för gemenskap - PUB! Man kan dricka, man behöver inte supa. Det är så d...la svenskt att supa sig aspackad! När ska vi globaliseras? Svenskarna reser ju. Kan de inte se hur man umgås i andra länder på Puben, genom att zippa ölet i lagom takt. Man kan både stå, gå och prata.
Jag har haft några förhållanden med män från andra nationer i västvärlden och det kunde råka bli sex för tidigt men efteråt möttes jag inte av förakt, men ömhet och ett förhållande. Vi har väl rätt till fri sex? Varför då förakta kvinnan? Varför gör den svenska mannen det? Varför gör han allt för att få kvinnan i säng (även via internet) fast han vet att han då kommer att förakta henne? Sedan är hans så ensam igen...
....en land med sååå ensamma människor. Kvinnans rätt till fri kärlek är bara skitsnack - det har aldrig hänt - hon har aldrig fått den rätten!!!Grrrrr!
Hehehe. Nu talar någon klarspråk äntligen..
Såhär har jag känt mig halva mitt liv, hehehe:
Så sant, så sant. Bara tomma ord. Fritt land, du gör som du vill. SUURE. Man sätter nån fin bild på sig själv, jävlar vad rykte man får efter sig!!! Fan vad folk tolkar bilder och allting, alltså. Med andra ord är det en lögn. Man får inte ens sätta upp bilder som är bra överhuvudtaget. Då är man stuupid ser du..
Hähähä. Jag håller med. Jag kan lika gärna spottas på igen, men jag håller med dig.
Okej, jag har inte varit ute mkt, men kan man inte ens få vara den man är på nätet och folk tolkar det utan att ens ha träffat en, då är det fanimig litet löjligt. Jag trodde allvarligt talat inte nivån var så. Har redan tröttnat på hur folk tolkar allt efter nån sida.
Du hade lite intressanta frågor också...skall den andra vara ur samma bokstavskategori så att säga eller hjälpa en till "mer normalisering". Bra fråga..
Skitlarvigt att man måste helt klart passa ihop bara för att båda har aspergers eller nåt. Skitlöjligt. Det beror väl helt på?
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 20:23:36, redigerad totalt 1 gång.
Charley? skrev:Bror Duktig skrev:Ska du ragga upp henne?Charley? skrev:Jag tycker att det är lättast att ragga hemma. Därför har jag bjudit hit Jossan.
Ja, varför inte.
Bror Duktig skrev:
Hon verkar mest intresserad av min katt, faktiskt.
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 20:23:36, redigerad totalt 1 gång.
Ja, varför inte.
Charley? skrev:Bror Duktig skrev:
- Bror Duktig
Debbido skrev:Viggen skrev:Man kan nog inte dra alla över en kant. Vet att farsan satsade på att skaffa helt nya tänder istället för lösa efter att jag och brosan hade flyttat hemifrån (15 år sedan den yngste flyttade). Morsan och den gamla gubbstrutten har betett sig som nyförälskade tonåringar sedan dess.
Dessutom är han med henne och handlar kläder osv. Helt motsatsen till hur han betedde sig när vi bodde hemma. De är nästan pinsamma för deras ålder.
Ja, tänk! Att det kunde betyda så mycket! Jag hade en man i 7 år med gulbruna, fula tänder och dålig andedräkt. Jag tyckte mycket om honom. Förälskelsen vägrade infinna sig. Så, det var den lektionen det!
Gick in i en sexshop för några år sedan. Tänkte bya ut min elaka, dåvarande pojvän mot en dildo Och inne i affären stod den fulaste tant jag någonsin skådat, tillsammans med sin man. De letade efter något som kunde få honom att tända på henne.
Hmmm, leta på ni, tänkte jag. Funderade på att ge mannen ett tips: Sätt en påse över tantens huvud så funkar det nog!
Nämen Debbido!
...
Folk tycker jag är ful också men det skiter jag i. Jag råkar se ut såhär, so what?
regnif jag har ju sett dig i verkligheten och du är smal.
Jag tror att du skulle kunna bli vad folk skulle uppfatta som grundligt snygg i mer hälsosamt utseende (dvs "mer regnif"), nu varken vet jag om det är matvanorna och inte heller kan jag dina matvanor, men jag har funderat på om du som jag lätt äter för lite genom att glömma att äta emellanåt?
Min kropp får inte alltid den mat jag tänkt den ska få och kan missa att äta trots att jag är hungrig.
Just på sistone har jag dessutom ätit tämligen lite grönsaker.
Märker att det påverkar huden och humör på mig.
Till slut blir jag iaf så hungrig att jag märker det.
Brukar vara bättre på att äta när det finns andra i närheten.
Jag tror att du skulle kunna bli vad folk skulle uppfatta som grundligt snygg i mer hälsosamt utseende (dvs "mer regnif"), nu varken vet jag om det är matvanorna och inte heller kan jag dina matvanor, men jag har funderat på om du som jag lätt äter för lite genom att glömma att äta emellanåt?
Min kropp får inte alltid den mat jag tänkt den ska få och kan missa att äta trots att jag är hungrig.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 20:23:36, redigerad totalt 1 gång.
nano skrev:regnif jag har ju sett dig i verkligheten och du är smal.
Ja, jag har inte heller ätit så mkt grönsaker nu. Ja, sen så tar folk åt sig om jag säger åt dem att jag behöver mer proteiner och så. Så ja, det blir nog lite slarv med maten. Det är ofta nån som har köpt tex. nåt med nåt i som jag tror jag inte tål och sagt till om några ggr, eller att det stått ute ett tag, det blir väl inte något man äter utav sedan.
Sedan så lurades jag att tro att jag skulle få en dietist efter LPT:n jag var på..och kom ut från i Januari. Helv*te heller att jag fick. Fan så lurad jag vart. Grundlurad. Ingen dietist. Man skulle ha anorexi för att få matråd. FIF*N.
Ja, så om man får överreagera lite...
Men jag håller med. Jag borde ha lite jämnare matvanor. Känner mig lite dålig i kroppen och så. Men hehe, mer regnif, det lät ju bra iallafall. Men då tror jag inte man kan motionera för då tappar man vikt igen? Ugh.
Regnif, du kan nog få en dietist via vuxenhab. De har frågat mig om jag vill ha en sådan.
Då får man ju också en som VET att man kan behöva kontroll och schema utan att vara kontrollfreak.
Då får man ju också en som VET att man kan behöva kontroll och schema utan att vara kontrollfreak.
- Bror Duktig
Jag antar väl att det "tar tid" att få en sån också. Jag vet inte om jag tog upp det med dem. Inte säker på att de hade nåt sånt. Men kan säkert kolla det. Problemet är att jag vill ha schemaändring NU liksom. Och att det varit så ett tag.
Hm, låter intressant..
Hm, låter intressant..
Ja, varför inte.
Bror Duktig skrev:Charley? skrev:Bror Duktig skrev:
Det är tyvärr inte en eufemism
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 20:23:36, redigerad totalt 1 gång.
regnif skrev:Jag antar väl att det "tar tid" att få en sån också. Jag vet inte om jag tog upp det med dem. Inte säker på att de hade nåt sånt. Men kan säkert kolla det. Problemet är att jag vill ha schemaändring NU liksom. Och att det varit så ett tag.
Hm, låter intressant..
Ring dem och säg att det är akut.
Där som jag går, går det mycket fort att få en tid till en ny person, men det är säkert olika (jag tänkte på att det är kö till allting annat än just hab här).
- Bror Duktig
Bror Duktig skrev:regnif skrev:Jag antar väl att det "tar tid" att få en sån också. Jag vet inte om jag tog upp det med dem. Inte säker på att de hade nåt sånt. Men kan säkert kolla det. Problemet är att jag vill ha schemaändring NU liksom. Och att det varit så ett tag.
Hm, låter intressant..
Ring dem och säg att det är akut.
Där som jag går, går det mycket fort att få en tid till en ny person, men det är säkert olika (jag tänkte på att det är kö till allting annat än just hab här).
Hm. Jag kan nog inte. Är inte inställd på att göra så. Måste nog inställa mig i några dagar innan jag kan göra det. Och det är söndag idag. Imorgon har jag iofs en psyktid men om andra saker....och det var just genom det sättet jag utlovades dietist men inte fick. Vet dock inte om det kan hjälpa att ta upp det där. Skall dit med ett boendestöd men jag hoppas bara den inte behandlar mig som en unge. Men jag tog upp det med en annan av dem, vet inte om det brukar gå vidare till de andra där sen. Är nog tillräckligt trött för att orka hojta till om det. Man kanske kan sms:a boendestödet om det? Har inte ens habtid på ett tag nu heller.
Det här känns lite ot.
Ni kvinnor som säger att ni bara träffar fula och konstiga män: Går ni fram till män på krogen ni tycker är attraktiva och tar kontakt? Eller ställer ni er bara i ett hörn och avvisar den ena slusken efter den andra i hopp om att er riddare förr eller senare skall dyka upp? Tar ni kontakt med intressanta män på nätet eller förlitar ni er på att de skall börja prata med er?
Senast redigerad av tveskägg 2011-05-04 20:23:36, redigerad totalt 1 gång.
:Dregnif skrev:Men hehe, mer regnif, det lät ju bra iallafall. Men då tror jag inte man kan motionera för då tappar man vikt igen? Ugh.
Apropå det med att motionera, jag tycker mig ha märkt att det blir mer välformade former på folk som motionerar men de brukar klaga på att de blir tjocka när de äter vissa saker.
På mig blir inget till tjockhet, tur för mig antar jag.
När jag äter blir överskottet bara till värme verkar det som, rör mig iofs mer när jag har mer byggstenar/mat i mig.
Tror inte det är bra att vräka i sig men att ha tillräkligt så man inte blir hungrig.
Tror muskler behöver en del användande för att bli lagom, utan användande så blir det nog inte mycket till muskler tror jag.
Men du skulle nog kunna bli riktigt snygg som sagt
Japp, det är nog OT, jag får sluta här
Jag provade efter att ha hört att tjejer blir överösta av konstiga meddelanden på kontaktsiter att regga mig som tjej på en site och blev minst sagt förvånad över de brev som kom. Det ena grövre än det andra i förslagsväg och hade mest med sex att göra.tveskägg skrev:Tar ni kontakt med intressanta män på nätet eller förlitar ni er på att de skall börja prata med er?
Dessutom korta meddelanden i stil med "hej på dig snygging" och då fanns det inte ens en bild på den profil jag skapat.
Jag skulle inte tro att särskilt många killar skulle bli särskilt imponerade om en tjej betedde sig så så jag är förvånad at det verkar finnas många eller ett fåtal väldigt aktiva killar som försöker på det viset.
Kanske en kombination av aktivitet och mängd.
tveskägg skrev:Ni kvinnor som säger att ni bara träffar fula och konstiga män: Går ni fram till män på krogen ni tycker är attraktiva och tar kontakt? Eller ställer ni er bara i ett hörn och avvisar den ena slusken efter den andra i hopp om att er riddare förr eller senare skall dyka upp? Tar ni kontakt med intressanta män på nätet eller förlitar ni er på att de skall börja prata med er?
Mm. Vad är den kvinnliga motsvrigheten till riddare? Stundom känns en sån lockande att hitta - eller vänta på...
Chablonbilderna hittar man naturligtvis i kiosklitteraturen. Där får en man, i de fall då attraktionen är ömsesidig, gärna trycka upp en kvinna mot en vägg för en girig kyss, t.o.m. oavsett om det sker i aggression och osämja eller ej (vilken sakkunskap jag avslöjar). Så långt chablonen men det kan lätt verka som om många kvinnor och män verkligen gärna ser den chablonen mer eller mindre förverkligas.
Det är visserligen möjligt att det är medfött typiskt (men inte allmängiltigt) kvinnligt att vara den som väntar på initiativ men även i så fall har det ändå gått minst ett par kulturella troll i fenomenet, så som det gestaltar sig i dessa dagar.
Sådär. Då har Debbie och regnif öst galla över en chablonbild och jag och tveskägg över en annan. Skall vi kalla det ett dagsverke?
Senast redigerad av jonsch 2011-05-04 20:23:36, redigerad totalt 1 gång.
Tack för infon, nano! Jag har säkert hört eller läst samma sak från tjejer men kommer inte att börja minnas det förrän nu, när en kille gjort experimentet, håhåjaja. Har inte exempelvis Bjäbbis antytt att sånt förekommer, förresten? Men verkligen bra att ha i åtanke hur som helst.
Som sagt, det skulle räcka fullt ut som motivation för tjejer att vara minst sagt försiktiga på kontaktsajter - utom möjligen på de dyrare betalsajterna. Alla former av bojor och kyskhetsbälten skulle de ha, somliga killar.
Inte minst för att de förstör för oss andra.
Som sagt, det skulle räcka fullt ut som motivation för tjejer att vara minst sagt försiktiga på kontaktsajter - utom möjligen på de dyrare betalsajterna. Alla former av bojor och kyskhetsbälten skulle de ha, somliga killar.
Inte minst för att de förstör för oss andra.
Senast redigerad av jonsch 2011-05-04 20:23:36, redigerad totalt 1 gång.
Jo jag har för mig att hon sagt det.
Fast jag ser inget direkt fel i o ange sig för o vara tjej på en site.
Skulle snarare säga att det gör det lättare för oss andra, de gör ju bort sig själva och blir antagligen bortsorterade av de flesta tjejerna.
Synd bara att tjejerna ska behöva sortera bort så mycket.
Fast jag ser inget direkt fel i o ange sig för o vara tjej på en site.
jonsch skrev:Inte minst för att de förstör för oss andra.
Skulle snarare säga att det gör det lättare för oss andra, de gör ju bort sig själva och blir antagligen bortsorterade av de flesta tjejerna.
Synd bara att tjejerna ska behöva sortera bort så mycket.
Har inte läst hela tråden.
Men krogen är som att kasta pil med förbundna ögon:
Man kan träffa rätt ibland, men oftast blir det bara hål i väggen.
Eller om man är på fyllan, då kan det liknas med rysk roulett:
Man kan ha tur och överleva, eller så har man otur och blåser bort skallen på sig själv.
(Vissa nitlotter är ju rentav dödliga.)
Jag tycker inte du är ful iallafall.
Men krogen är som att kasta pil med förbundna ögon:
Man kan träffa rätt ibland, men oftast blir det bara hål i väggen.
Eller om man är på fyllan, då kan det liknas med rysk roulett:
Man kan ha tur och överleva, eller så har man otur och blåser bort skallen på sig själv.
(Vissa nitlotter är ju rentav dödliga.)
regnif skrev:Folk tycker jag är ful också men det skiter jag i. Jag råkar se ut såhär, so what?
Jag tycker inte du är ful iallafall.
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 20:23:36, redigerad totalt 1 gång.
regnif skrev: Sedan så lurades jag att tro att jag skulle få en dietist efter LPT:n jag var på..och kom ut från i Januari. Helv*te heller att jag fick. Fan så lurad jag vart. Grundlurad. Ingen dietist. Man skulle ha anorexi för att få matråd. FIF*N.
Ja, så om man får överreagera lite...
Men jag håller med. Jag borde ha lite jämnare matvanor. Känner mig lite dålig i kroppen och så. Men hehe, mer regnif, det lät ju bra iallafall. Men då tror jag inte man kan motionera för då tappar man vikt igen? Ugh.
Ack om det vore så enkelt! Jag tappar sannerligen ingen vikt, trots att jag tränar 2 ggr/vecka. Jag blir helt enkelt bara hungrigare och äter mer. Direkt efter träningen smäller jag i mig en rågmacka, en banan och drickyoghurt. Det är viktigt att få i sig protein och kolhydrater inom en halvtimme efter träningen, säger tränaren. Tröstar mig med att jag ju tränar i första hand för att bli starkare och rörligare och må bättre.
Men skulle du inte äta mer än vanligt, skulle du förstås gå ner i vikt.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 20:23:36, redigerad totalt 1 gång.
Tar kontakt, hahaha..det behöver man tydligen inte ens göra som sagt för att behöva blockera allt jla inkommande som går att blockera/tolerera. Hah. Bästa metoden är att träffa ingen, så slipper man tjafset om om man gör rätt eller fel eller tolkar rätt eller fel, blah blaah..Jag skulle ta otroligt lång tid på mig för att läsa av personen ändå så den skulle bli uttråkad osv..
Hah, riddare och riddarinnor. Det finns annat som förstår en bättre
Jag vågar inte träna pga. spänningar jag har i axlarna. Vet inte ens vad man gör så man inte överanstränger sig, tränar fel liksom. Jag är bra på att ta ut mig allt på en gång från inget, så jag låter nog bli. Jag vet att det blir för mycket på ett tillfälle istället för jämnt. Har inte tålamod riktigt. Men jag har haft nån period jag försökte träna på förut men jag tyckte inte det hände nåt. Sen vill jag inte att musklerna skall bli spända heller, verkar obekvämt.
Muhahaha, nano. Fanns inte en bild på dig.. *hahaha. vad är vitsen att skriva så (till dig tex) då? * Sen tror folk visst att man är foglig och behaglig och aldrig instabil bara för att man har EN jäkla enda bild på sig som ler och bilden är helt ljus och allt...*fan vad tramsigt. gud, så löjligt*
Tack, Danne. Säg det till alla fjortisar runt min trapp och några till...*okej, okej. har bara lite svårt för dem*
Dagsverke? Att man har presterat nåt? Kanske det. Iallafall mer än vad man brukar eller nåt..
Hah, riddare och riddarinnor. Det finns annat som förstår en bättre
Jag vågar inte träna pga. spänningar jag har i axlarna. Vet inte ens vad man gör så man inte överanstränger sig, tränar fel liksom. Jag är bra på att ta ut mig allt på en gång från inget, så jag låter nog bli. Jag vet att det blir för mycket på ett tillfälle istället för jämnt. Har inte tålamod riktigt. Men jag har haft nån period jag försökte träna på förut men jag tyckte inte det hände nåt. Sen vill jag inte att musklerna skall bli spända heller, verkar obekvämt.
Muhahaha, nano. Fanns inte en bild på dig.. *hahaha. vad är vitsen att skriva så (till dig tex) då? * Sen tror folk visst att man är foglig och behaglig och aldrig instabil bara för att man har EN jäkla enda bild på sig som ler och bilden är helt ljus och allt...*fan vad tramsigt. gud, så löjligt*
Tack, Danne. Säg det till alla fjortisar runt min trapp och några till...*okej, okej. har bara lite svårt för dem*
Dagsverke? Att man har presterat nåt? Kanske det. Iallafall mer än vad man brukar eller nåt..
Hej Regnif
Nej jag tror också att det är bäst att du satsar på att äta i första hand och träna i andra hand.
Precis som jag försöker satsa på att sova i första
hand äta i andra hand och träna i tredje hand.Man klarar inte alltid av att fokusera på allt samtidigt - man får ta det som är viktigast för en själv först.
Att promenera är kanske trevligt och att svänga mycket med armarna om du är spänd. Får du ont i axlarna får du leta upp en bra sjukgymnast. Man kan träna rörelse utan att det blir särskilt mycket kondition eller styrka.
Nej jag tror också att det är bäst att du satsar på att äta i första hand och träna i andra hand.
Precis som jag försöker satsa på att sova i första
hand äta i andra hand och träna i tredje hand.Man klarar inte alltid av att fokusera på allt samtidigt - man får ta det som är viktigast för en själv först.
Att promenera är kanske trevligt och att svänga mycket med armarna om du är spänd. Får du ont i axlarna får du leta upp en bra sjukgymnast. Man kan träna rörelse utan att det blir särskilt mycket kondition eller styrka.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 20:23:36, redigerad totalt 1 gång.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Okej, sovandet borde nog iofs komma lite före maten för mig också..jag är bara rädd att förbli sjuk om jag inte försöker ta hand om alla de här grejerna samtidigt.
Om jag klarar av att gå ut öht så kan man nog promenera.
Om jag klarar av att gå ut öht så kan man nog promenera.
Återgå till Att leva som Aspergare