Hårtips?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav rapchic » 2009-10-11 16:01:14

@ sugrövmanövern: goglar runt för att hitta längre löshår och jag pratar visst inte "löshåriska" ring och nail extensions vad är det? jag fattar vad clips är och ska man skaffa indiskt eller europeiskt hår? och är det bästa att köpa blont hår och färga själv om man vill ha annorlunda färger?
Senast redigerad av rapchic 2011-05-04 21:57:48, redigerad totalt 1 gång.
rapchic

Anslöt: 2008-02-22

Inläggav sommar » 2009-10-11 16:43:08

Blev stylad i håret i går på ett köpcenter och det blev såå fint. :D Behövde bara skänka en slant till Rosa bandet för att få det gjort. Jag fick lockar som jag så gärna vill ha (likt en femårig flicka typ), snedbena och lite mer volym. Det sitter tom. delvis kvar efter natten. Ev. ska jag låta frissan volympermanenta mig.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 21:57:48, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad

Anslöt: 2008-01-09

Inläggav Thurizas » 2009-10-11 16:56:02

rapchic skrev:@ sugrövmanövern: goglar runt för att hitta längre löshår och jag pratar visst inte "löshåriska" ring och nail extensions vad är det? jag fattar vad clips är och ska man skaffa indiskt eller europeiskt hår? och är det bästa att köpa blont hår och färga själv om man vill ha annorlunda färger?

allting beror ju på hur ofta du vill och orkar ändra ditt utseende.Riktigt hår går att färga som om det vore ditt eget. Syntetiskt hår är det värre med eftersom det innehåller plast och annan skit.

någon nämnde henna i tråden.. henna funkar inte för alla. En del sitter henna som berget på och en del som mig går igenom hela "lerkuren" utan ett uns av resultat. Allt beror på vad du har för hårkvalitet från början.och hur mörkt håret blir beror helt på hur ditt hår tar upp Hennan.Om det gör det.

nailhair= är när man limmar fast hårslingor i sitt eget hår med hjälp av en liten värmetång och görs det rätt så sitter det lätt upp i ett halvår.Så växer ditt hår snabbt är nog inte det så smart.Dock så är det oftast detta som ser mest äkta ut.

ringhår= är när man klämmer fast håret med en liten ring även då i ditt naturliga hår med hjälp av en liten tång. Har du smala hårstrån med mer så kan det kännas lite tungt på grund av de pyttesmå ringarna i metall. som skall klämmas fast så nära din skalle som möjligt.

Enklast är det du verkar vara inne på clipshår. Hår man fäster med små nypor. Detta kan dock bara folk med långt hår komma undan med för att få ett mer naturligt resultat.

Europeiskt hår passar oftast bäst i det skandinaviska typiska håret på grund av vi i regel kan ha lite tunnare hårstrån än vad det indiska är.
Senast redigerad av Thurizas 2011-05-04 21:57:48, redigerad totalt 1 gång.
Thurizas

Anslöt: 2009-09-16

Inläggav Thurizas » 2009-10-11 17:13:11

blah!!! kom just på mig själv med ett fel... ni menade kanske förstås ringhår som ringhår vad jag kallar öglehår för att skilja dem åt*s*. ringhår som då man klämmer fast sitt naturliga hår via en ögla som redan finns på löshåret.

dessa olika metoder på löshårsvarianter brukar ju kallas lite olika beroende på vem mam frågar och vart man läser om dom.

just det håret är väldigt svårt att fästa själv och jag skulle då rekommendera dig att du har någon som hjälper dig.

Övrigt så tycker jag själv att nailhair funkat bäst.Men smaken är som baken, delad. Och vilken jävla tur det är :wink:
Thurizas

Inläggav rapchic » 2009-10-11 17:54:55

skogsmulla: tack :) har själv ca 60 cm (har håret i en sjal idag, orkar inte ta av den för att kolla) långt hår så då funkar nog clips om jag hittar nog långa. Jag har en clips men kobalt blått plasthår, men det har börjat bli gammalt så jag har själv märkt att det blir ganska "konstigt" efter ett tag, eller man kanske kan blanda och ha både och om man vet hur man ska förvara dom (hur förvarar man dom så dom inte blir tjorviga och förstörs) men min clip är bara ca 20 cm så det blir inte snyggt nu.

nailhar har jag testat på marknaden men det var inge snuggt när några hårstrån lossnade och några satt kvar (och det måste vara svårt att fixa själv) nä det blir nog att försöka hitta långa clips.

får väl testa henna för att se hur det funkar på mitt hår (jag hade ju ett paket jag köpte för att tag sen för att testa men var är det?)

det blir nog europeisk hår jag får söka efter då jag har väldigt "slipery hair" enligt de kompisar som flätat mig tidigare (vissa värgrar göra om det pga det) då använde jag plasthår som extensions, skulle vilja göra det oftare men det är så dyrt (även fast jag får kompispric ca 5oo för condrules och ca 800-1000 för långa flätor)

eller man får väl tänka att man inte har råd att betala för att sitta och plågas i 24 timmar :wink:
Senast redigerad av rapchic 2011-05-04 21:57:48, redigerad totalt 1 gång.
rapchic

Inläggav Bror Duktig » 2009-10-11 18:10:42

skogsmulla skrev:någon nämnde henna i tråden.. henna funkar inte för alla. En del sitter henna som berget på och en del som mig går igenom hela "lerkuren" utan ett uns av resultat. Allt beror på vad du har för hårkvalitet från början.och hur mörkt håret blir beror helt på hur ditt hår tar upp Hennan.Om det gör det.

Det låter lite konstigt.
Jag har bara hört några väldigt enstaka (2 räknat med dig, av över 100) som det inte fungerar på.

Har du låtit blandningen släppa färgen (låtit stå några timmar)?
Har du haft någon syra eller tannin eller tea tree oil i?
Var du försiktig de första dagarna efter färgningen, under oxidationen?

Några gånger har färgen tagit dåligt på mig. Nu i efterhand inser jag att jag inte kände till ovanstående, varpå jag nog har varit för snabbmed vissa moment.
Kanske har jag också fått dålig kvalitet på hennapulvret.
Det bästa fanns förr, den där gröna asken som hette Lawsonia och som såldes på apoteket. (Numer säger apotekspersonalen att de inte säljer henna för att det är förbjudet... man undrar hur mycket de har koll på egentligen.)
Det blev alltid rejält rött av det.
Det ska tydligen numer kunna hittas i vissa butiker som heter "naturapoteket" eller något sådant.

De flesta hår jag har sett, har bara blivit "rödare" av henna. Fast om man färgar om hela håret varje gång (i stället för att bara ta rötterna), så blir det mörkare och mörkare, och jag tycker att det börjar se mer onaturligt rött ut.
Så blev mitt till slut när jag gjorde så.

Alla andra färger utom henna, tar knappt på mig. Toningar syns inte, färgningar tar sämre än toningar. Jag har testat några gånger bara, och inte de senaste 8 åren.
Jag köpte svart permanent färg, och håret såg bara lite mörkare ut, ungefär som om det var blött. Efter två tvättar var det borta.

Permanent har jag testat en gång. Den tog inte så bra. Jag fick sitta så länge att håret blev förstört innan det tog.
Frisörskan pratade om "glashår", och det kan ju hända att det är så, om det finns grader av "glashår".

I somras har jag färgat naglarna med henna.
Jämförande bilder visade att det tog olika på olika personer. Mitt blev bland de orangeaste, och det blev inte mörkare för varje färgning, mer än till en mycket liten grad.
Jag prövade med tanniner, syra, terpinolrik olja, och upptäckte hur stor skillnad det blev i tid man behövde sitta med blandningen på naglarna. Det blev också lite mörkare med tanninet.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 21:57:48, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig

Anslöt: 2008-07-18

Inläggav Thurizas » 2009-10-11 18:24:52

Bror Duktig skrev:
skogsmulla skrev:någon nämnde henna i tråden.. henna funkar inte för alla. En del sitter henna som berget på och en del som mig går igenom hela "lerkuren" utan ett uns av resultat. Allt beror på vad du har för hårkvalitet från början.och hur mörkt håret blir beror helt på hur ditt hår tar upp Hennan.Om det gör det.

Det låter lite konstigt.
Jag har bara hört några väldigt enstaka (2 räknat med dig, av över 100) som det inte fungerar på.

Några gånger har färgen tagit dåligt på mig. Nu i efterhand inser jag att jag inte kände till ovanstående, varpå jag nog har varit för snabb med vissa moment.
Det bästa fanns förr, den där gröna asken som hette Lawsonia och som såldes på apoteket. (Numer säger apotekspersonalen att de inte säljer henna för att det är förbjudet... man undrar hur mycket de har koll på egentligen.)
Det ska tydligen numer kunna hittas i vissa butiker som heter "naturapoteket" eller något sådant.

De flesta hår jag har sett, har bara blivit "rödare" av henna. Fast om man färgar om hela håret varje gång (i stället för att bara ta rötterna), så blir det mörkare och mörkare, och jag tycker att det börjar se mer onaturligt rött ut.

Jag har testat både det som apoteket hade en gång i tiden(minns till och med hur förpackningen såg ut) och det du nämner, oljor, olika märken med mer.Som längst gick jag med hennan i mitt hår i ett dygn för att jag är så jävla envis och ville så att det skulle fastna*s* jag har Alltså gjort detta flera gånger på olika sätt genom mitt liv.

Och den som fanns förut på apoteket var helt suverän att färga huden med, jag brukade ofta göra henna tatueringar med den :)

Toningar fäster dåligt på mitt hår med.

Apoteket slutade sälja henna för att dom var osäker på om ett ämne i hennan var cancerframkallande eller ej.
Thurizas

Inläggav Bror Duktig » 2009-10-11 18:29:04

skogsmulla skrev:
Bror Duktig skrev:

Det låter lite konstigt.

Några gånger har färgen tagit dåligt på mig. Nu i efterhand inser jag att jag inte kände till ovanstående, varpå jag nog har varit för snabb med vissa moment.

Jag har testat både det som apoteket hade en gång i tiden(minns till och med hur förpackningen såg ut) och det du nämner, oljor, olika märken med mer.Som längst gick jag med hennan i mitt hår i ett dygn för att jag är så jävla envis och ville så att det skulle fastna*s* jag har Alltså gjort detta flera gånger på olika sätt genom mitt liv.

Och den som fanns förut på apoteket var helt suverän att färga huden med, jag brukade ofta göra henna tatueringar med den :)

Toningar fäster dåligt på mitt hår med.

Du kanske har glashår?

Har du svårt att få permanent att sitta också? (Om du har testat alltså.)
Och svårt att få lockar att hålla (om du lockar det själv med vatten)?

Glashår ska vara bra ifall man vill ha långt friskt hår i alla fall. Fjällskiktet ligger tightare och är svårare att slita sönder.

Jag kom på en sak, det bör väl vara svårt att tupera också då? Tuperingen fungerar ju delvis genom att man misshandlar fjällskiktet.
Mitt hår har aldrig fungerat att tupera, det bra glider ur igen eller ser lite tovigt ut.

EDIT: Om apoteket: jo jag vet det. Men deras anställda säger lite vad som helst och verkar ha dålig koll på det mesta. På mitt apotek heter det att henna är starkt cancerframkallande och förbjudet enligt svensk lag.
Vidare så menar de att varor de inte saluför, inte finns. T.ex. vissa smaker på "Extra drops" tillverkas inte eftersom de inte säljer dem. Om man har köpt på MAXI, så har man sett eller kommit ihåg fel. Och så håller de på när man frågar dem saker.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 21:57:49, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig

Inläggav Thurizas » 2009-10-11 18:37:55

Uj glashår har jag inte hört förut. vet bara att frisörerna säger att det finns folk som skulle döda för mitt hår.*s*Det både växer som ogräs och skall vara riktigt bra kvalite. öhm ja... hur dom nu ser sådant. :wink:

ska jag tona håret måste jag i regel bleka håret först med rätt stark väteperoxid, bara för att få färgen att sitta någorlunda. inte är jag mörkhårig heller eller något sådant, utan en vanlig tråkig blondin.och ändå måste jag misshandla mitt hår för att få färg med mer för att fästa.

En frisör jag gick hos i flera år sa att hon aldrig sett hår som verkar må så bra av att bli misshandlat. Ja det låter ju det med..*s*

åter till henna, har testat det i helt/obehandlat hår och i slitet/misshandlat, det har inte gjort någon skillnad.
Det kanske är för naturligt för en med "mutant"hår? :wink:

men har träffat fler med samma problem.
Senast redigerad av Thurizas 2011-05-04 21:57:49, redigerad totalt 1 gång.
Thurizas

Inläggav Bror Duktig » 2009-10-11 18:51:08

skogsmulla skrev:Uj glashår har jag inte hört förut. vet bara att frisörerna säger att det finns folk som skulle döda för mitt hår.*s*Det både växer som ogräs och skall vara riktigt bra kvalite. öhm ja... hur dom nu ser sådant. :wink:

ska jag tona håret måste jag i regel bleka håret först med rätt stark väteperoxid, bara för att få färgen att sitta någorlunda. inte är jag mörkhårig heller eller något sådant, utan en vanlig tråkig blondin.och ändå måste jag misshandla mitt hår för att få färg med mer för att fästa.

En frisör jag gick hos i flera år sa att hon aldrig sett hår som verkar må så bra av att bli misshandlat. Ja det låter ju det med..*s*

åter till henna, har testat det i helt/obehandlat hår och i slitet/misshandlat, det har inte gjort någon skillnad.
Det kanske är för naturligt för en med "mutant"hår? :wink:

men har träffat fler med samma problem.

Det låter som du beskriver glashår när du skriver om ditt hår.
Mitt är lite så med, men jag tycker att det har blivit slitet "utanpå" en del, sedan jag i flera år har haft knut eller fläta och legat och sovit hela nätterna och halva dagarna. Det sliter en del.
Nu har jag det löst när jag sover igen. Det verkar slita mycket mindre, fast ger ju mer "tovor".

Mitt hår är ganska hårt jämfört med andras. Och blandade tjocklekar på stråna. Hårt hår tror jag har lättar att slitas på vissa sätt, men är hållbarare på andra.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 21:57:49, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig

Inläggav Thurizas » 2009-10-11 19:51:30

Det låter som du beskriver glashår när du skriver om ditt hår.
Mitt är lite så med, men jag tycker att det har blivit slitet "utanpå" en del, sedan jag i flera år har haft knut eller fläta och legat och sovit hela nätterna och halva dagarna. Det sliter en del.
Nu har jag det löst när jag sover igen. Det verkar slita mycket mindre, fast ger ju mer "tovor".

Mitt hår är ganska hårt jämfört med andras. Och blandade tjocklekar på stråna. Hårt hår tror jag har lättar att slitas på vissa sätt, men är hållbarare på andra.

exakt så är mitt hår med, lite hårdare än andras.Fast jag kan locka det, fast har aldrig permanentat mig som svar från en tidigare fråga :wink:

Tovor har jag nog aldrig haft heller, eller väldigt sällan när jag hade långt hår. och jag brukade bara borsta håret var tredje dag eller ännu mer sällan, då jag kom ihåg det. Det är massor av hårstrån men dom är rätt tunna och som du skrev glidigt. Väldigt svårt att fläta i små flätor som exempel. När jag har långt hår så är det sällan uppsatt. Jag får ont i hårbotten av det, men är i övrigt inte ett dugg håröm.

jag skall lägga det här med glashår på minnet, gillade orden ihop. glas och hår... :D

btw.. angående det tråden handlade om tidigare om hår förlängning med mer..det finns även hår som man tejpar fast i sitt eget att köpa, finns bland annat på
http://www.fannyhair.se/
tror även det finns på
http://www.happyhair.se
och skall gå att köpa löst hos en frisör med :D jag funderar själv på att testa just detta då jag bara vill ja Lite. och löshårs längder har jag sett upp till minst 75 cm hos båda dessa jag la ut som länkar. :D om det var klipshår vet jag dock inte...då jag själv inte kan ha det just nu :wink:
Senast redigerad av Thurizas 2011-05-04 21:57:49, redigerad totalt 1 gång.
Thurizas

Inläggav sugrövmanövern » 2009-10-11 21:00:51

Glashår, det är väl det jag har också antar jag. Som jag slet med att tupera och spraya luggen innan jag skulle till skolan :roll: . Det ljuva 80 och 90-talet...Föll ju platt ner efter en par minuter, tuperingen redde ut sig själv.

Ofta köpte jag och någon kompis samma hårtoning. Mitt hår blev väl lite rödtonat i bästa fall. tills jag tvättade det, då vart det brunt igen. Medans kompisens hår var så där härligt knallrött i flera månader.

Lockar håller väl en halvtimme, om jag inte har superhårgele i när jag lockar det.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 21:57:49, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern

Anslöt: 2007-01-12

Inläggav rapchic » 2009-10-11 21:15:35

låter som mitt hår med, för att få lockar att hålla måste jag ha "xxx-strong" hårspray, skulle ha tovat hår i några förestllningar jag var med i men det gick knappt tills man tovat-sprayat-tovat-sprayat-spelat-tovat-spreyat-intetvättahåretunderhelatidenviuppträdde fast efter det var det tovat uallafall ;)
Bild
hmm ser man nått av mitt hår eller? (första biöden jag lägger upp här så jag vet inte hur man får den större)

etit: kan lägga till att där var mitt hår kortare då brukar hår gå att tova bättre
Senast redigerad av rapchic 2011-05-04 21:57:50, redigerad totalt 1 gång.
rapchic

Inläggav carl » 2009-10-11 21:24:43

rapchic skrev:lhmm ser man nått av mitt hår eller? (första biöden jag lägger upp här så jag vet inte hur man får den större)

Testa ta ett mindre visningsformat på postimage. Forumet verkar ha nån thumbnail funktion när bilderna blir för stora.
Vad läskig bilden såg ut med sminket, ansiktet blev oproportionerligt när det var det ljusaste. Kanske har nåt med djup att göra.. fast du såg söt ut, så ta det inte personligt.. :?
Senast redigerad av carl 2011-05-04 21:57:50, redigerad totalt 1 gång.
carl

Anslöt: 2009-07-01

Inläggav rapchic » 2009-10-11 21:36:27

carl skrev:
rapchic skrev:lhmm ser man nått av mitt hår eller? (första biöden jag lägger upp här så jag vet inte hur man får den större)

Testa ta ett mindre visningsformat på postimage. Forumet verkar ha nån thumbnail funktion när bilderna blir för stora.
Vad läskig bilden såg ut med sminket, ansiktet blev oproportionerligt när det var det ljusaste. Kanske har nåt med djup att göra.. fast du såg söt ut, så ta det inte personligt.. :?

ey jag ska vara läskig på den bilden spelade (dansade) valkyria i en pjäs... och nån som hämtar upp folk från slagfälten behöver kanske inte se vettig ut ;)
Senast redigerad av rapchic 2011-05-04 21:57:50, redigerad totalt 1 gång.
rapchic

Inläggav Thurizas » 2009-10-11 21:51:07

rapchic skrev:låter som mitt hår med, för att få lockar att hålla måste jag ha "xxx-strong" hårspray, skulle ha tovat hår i några förestllningar jag var med i men det gick knappt tills man tovat-sprayat-tovat-sprayat-spelat-tovat-spreyat-intetvättahåretunderhelatidenviuppträdde fast efter det var det tovat uallafall ;)
Bild
hmm ser man nått av mitt hår eller? (första biöden jag lägger upp här så jag vet inte hur man får den större)

etit: kan lägga till att där var mitt hår kortare då brukar hår gå att tova bättre

bilden blir större när man klickar på den,MYCKET större;)
Senast redigerad av Thurizas 2011-05-04 21:57:51, redigerad totalt 1 gång.
Thurizas

Inläggav carl » 2009-10-11 21:55:33

rapchic skrev:
carl skrev:

ey jag ska vara läskig på den bilden spelade (dansade) valkyria i en pjäs... och nån som hämtar upp folk från slagfälten behöver kanske inte se vettig ut ;)

Jodå.. det kommer fram att du ser läskig ut.. verkar spännande.. jag blir sugen på att spela teater igen.. :( :(
Jag fixerades mest på hur kameran tolkade bilden.. djupet blev förvrängt av sminket/färgen..
Senast redigerad av carl 2011-05-04 21:57:51, redigerad totalt 1 gång.
carl

Anslöt: 2009-07-01

Inläggav rapchic » 2009-10-12 9:20:45

carl skrev:
Jodå.. det kommer fram att du ser läskig ut.. verkar spännande.. jag blir sugen på att spela teater igen.. :( :(
Jag fixerades mest på hur kameran tolkade bilden.. djupet blev förvrängt av sminket/färgen..

jo jag förstod nästan det har bara inte märkt det förut...
jag vill också spela teater igen :cry: har inte gjort det sen jag hoppade av skolan :cry: :cry:

vi får göra en aspie teater ;) jag får skriva klart manuset jag håller på med (tragegi)(stavning?)
Senast redigerad av rapchic 2011-05-04 21:57:51, redigerad totalt 1 gång.
rapchic

Inläggav rapchic » 2009-10-12 14:02:13

förresten youtube var ett bra tips för frisyrer (testade faktiskt infinity bun idag, det ser inte ut som en liggande åtta men det sitter ganska bra iallafal, något för en dag man inte ska träna iallafall)
Senast redigerad av rapchic 2011-05-04 21:57:51, redigerad totalt 1 gång.
rapchic

Inläggav weasley » 2009-10-15 20:04:16

Lite hårfärgningsdiskussion från AOT...

Charley? skrev:
weasley skrev:Tack för uppmuntran!

Mitt hår är dock av en osedvanligt motsträvig kvalité pss att även frisörfärgade permanenta färger försvinner efter någon månad. Jag hade klarröda (alltså, tänk dej Ferrari-röd) slingor gjorda efter konstens och frisörens alla regler. Färgen försvann efter två månader - då var bara blekningen kvar. Och fult var det också. Det är det jag är rädd ska hända mitt hår. Funderar på att färga rubbet svart och ha i klarlila slingor, men förra gången jag hade svart hår var jag tvungen att färga om det varannan vecka eftersom färgen liksom halkade ur och det blev någon sorts mörkbrun dynga kvar. Urk.

Sådana där klara färger finns att köpa som toningar (exempelvis på Shock Store). Det är vad jag har använt. 2 månader för klarröd färg är ganska lång tid. Jag rekommenderar dock toning istället för färgning, eftersom du kan variera hårfärgerna ofta, det gör inte så mycket om du ångrar dig, och det sliter inte lika mycket på håret som det gör när man färgar.

Jo, jag vet att Shock säljer sådana. Det är väl Directions de har? Jag har provat Directions (säljs på Blue Fox), men då deras Midnight (mörkt mörkt blå) och en lila jag inte minns vad den heter. Directions är dock bland det sämsta jävla #€%€#% jag provat! Färgen går ju ur mitt hår efter 2-3 tvättar! Förutom när jag hade Midnight och det blev svagt urblekt blå i topparna där det var slitet. Har handlat Special Effects från .uk eftersom de tydligen ska vara bäst på onaturliga galenfärger. Problemet är att jag måste bleka håret först och det är där jag blir feg.

Håret är ju rätt långt och jag vet med mej att galna färger halkar av mitt hår ännu fortare än naturligare färger. Och det tilltalar mej inte så mkt att ha ett sönderblekt hår i urtvättat lila. Eftersom det är såpass långt skulle det ta åratal innan hela utväxten var borta vilket gör mej lite bekymrad. Alternativet att färga det svart och ha spännande färger på löstagbara slingor är lite mer realistiskt. Det riktigt tråkiga är ju att då måste jag färga håret varannan vecka för att det ska vara svart och inte mörkt bajsbrun och vem orkar pyssla så mkt egentligen?

Läste nu i den här tråden att det tydligen finns något som kallas glashår. Funderar på om det är det jag har. Jag kan inte ens göra frisyr med enbart hårpinne för det halkar ur. Trots att jag har lite slitet hår så fastnar det inte!
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 21:57:51, redigerad totalt 1 gång.
weasley

Anslöt: 2007-04-18

Inläggav rapchic » 2009-10-15 21:26:30

weasley skrev:---klipp-- Alternativet att färga det svart och ha spännande färger på löstagbara slingor är lite mer realistiskt. Det riktigt tråkiga är ju att då måste jag färga håret varannan vecka för att det ska vara svart och inte mörkt bajsbrun och vem orkar pyssla så mkt egentligen?

---klipp---

(vet inte om detta bara är till charley? men men)

själv tycker jag det ser bättre ut med mörk-mörk brund då det ser mer naturligt ut, det är vad jag skulle satsa på iallafall...
men det är väl tur att alla tycker olika, annars skulle det vara tråkigt.

hittar inga slingor som är nog långt för mitt hår (55 ca där det är kortast och ca 73 där det är längst) der det helt galet ut om slingorna är för korta? (gissar det).
Senast redigerad av rapchic 2011-05-04 21:57:57, redigerad totalt 1 gång.
rapchic

Inläggav honeysquid » 2009-10-15 21:58:13

Jag färgat mitt hår med henna.

"Svart henna" är bluff, det är inte ren henna, ren henna blir alltid orangeröd :) "Svart henna" är henna utblandat med indigo. Har du köpt detta från Herbique eller Lush är det dessutom inte rent nånstans utan utblandat med kemikalier, då man kan lika gärna färga med kemisk färg :)

Vet inte hur man gör när man vill färga med just henna + indigo, men råder dig att titta på http://www.hennaforhair.com , det är tipsen på den sidan du ska följa, inte det som står på förpackningen. På förpackningarna brukar det stå att man ska blanda ut med kokande vatten vilket inte stämmer. Oftast ska man blanda med té eller citronsaft och låta det stå och dra i 12 timmar innan man färgar.
Jag blandar min röda henna med citronsaft och olivolja, låter det stå och dra i 12 timmar, och kletar sen in allt i håret, virar plast kring allt, och sitter med det i 4 timmar.
Det blir fiiint och rött, det kan jag tipsa om!
Senast redigerad av honeysquid 2011-05-04 21:57:57, redigerad totalt 1 gång.
honeysquid

Anslöt: 2009-07-31

Inläggav imperativ » 2009-10-16 2:00:27

Livets stora fråga när håret börjar bli opassande långt:
Vad fan ska göra med mitt hår? (mer än att ta bort det slitna, jag söker infallsvinklar)

Nästan alla frisörer jag varit hos skiter i vilket och bara toppar X cm utan att ens komma med förslag när jag frågar om förslag. (Jag kan inte se vad som ser bra ut på mig.)
Senast redigerad av imperativ 2011-05-04 21:57:57, redigerad totalt 1 gång.
imperativ

Anslöt: 2008-11-22

Inläggav Bror Duktig » 2009-10-16 8:28:50

rapchic skrev:
weasley skrev:---klipp-- Alternativet att färga det svart och ha spännande färger på löstagbara slingor är lite mer realistiskt. Det riktigt tråkiga är ju att då måste jag färga håret varannan vecka för att det ska vara svart och inte mörkt bajsbrun och vem orkar pyssla så mkt egentligen?

---klipp---

(vet inte om detta bara är till charley? men men)

själv tycker jag det ser bättre ut med mörk-mörk brund då det ser mer naturligt ut, det är vad jag skulle satsa på iallafall...
men det är väl tur att alla tycker olika, annars skulle det vara tråkigt.

hittar inga slingor som är nog långt för mitt hår (55 ca där det är kortast och ca 73 där det är längst) der det helt galet ut om slingorna är för korta? (gissar det).

Var bor du?
På Indian food house i GBG har jag sett långa extensions, men jag vet inte om de är äkta hår eftersom jag inte har tittat närmare på dem. De verkade dyra dock. (EDIT: = indikerar att de är äkta, speciellt i en butik utan överpriser)

Där finns även ren henna mycket billigare än hälskostens fuskmärken.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 21:57:57, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig

Återgå till Intressanta intressen

Logga in