några umeåbor här?
25 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
några umeåbor här?
som skulle vilja träffas över en kaffe/matbit? kanske ordna picknic när det blivit varmare ute?
Senast redigerad av Madame 2011-05-04 18:46:36, redigerad totalt 1 gång.
Jag bor i Umeå, synd att det inte är fler umebor här..
Senast redigerad av shibedibato 2011-05-04 18:46:36, redigerad totalt 1 gång.
- shibedibato
- Anslöt: 2009-06-21
Om man kollar på medlemslistan finns det hela 15 umeåbor! Dessutom finnse det uppenbarligen umeåbor som inte uppgett sin hemort i profilen.
Å andra sidan vet man inte hur många av dessa umeåmedlemmar som fortfarande läser här.
Å andra sidan vet man inte hur många av dessa umeåmedlemmar som fortfarande läser här.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 18:46:36, redigerad totalt 1 gång.
Hmm, den här tråden skapades redan innan jag var medlem här. Hursomhelst så har samma tanke slagit mig, även om jag själv inte skulle palla styra upp något liknande. Men det finns säkert tillräckligt många intresserade om någon orkar styra upp, däribland eventuellt jag
Senast redigerad av temporary21 2011-05-04 18:46:36, redigerad totalt 1 gång.
- temporary21
- Anslöt: 2009-10-20
Jag tycker att det skulle kunna vara intressant att studera andra aspergare IRL. Jag har aldrig träffatnågon som jag verkligen vet är en aspergare förutom min tjej och det skulle vara intressant att se hur andra är. Jag bor alltså i Umeå. Fast jag är för sjuk för att orka nu.
Senast redigerad av antikropp 2011-05-04 18:46:36, redigerad totalt 1 gång.
Jag tycker att det skulle kunna vara intressant att studera andra aspergare IRL.
Haha, hmm, "studera". Det är möjligt att jag misstolkar, men det känns som att du åtminstone borde valt ett bättre ord i sammanhanget
- temporary21
temporary21 skrev:Jag tycker att det skulle kunna vara intressant att studera andra aspergare IRL.
Haha, hmm, "studera". Det är möjligt att jag misstolkar, men det känns som att du åtminstone borde valt ett bättre ord i sammanhanget
Jag ser inget fel i att använda det ordet. Ägnar mig ofta åt att "studera" andra aspergare.
Senast redigerad av Selma 2011-05-04 18:46:36, redigerad totalt 1 gång.
Jag ser inget fel i att använda det ordet. Ägnar mig ofta åt att "studera" andra aspergare.
Inget fel på det, men det kändes fel i ett sammanhang som detta där syftet var att göra något gemensamt. Jag kan inte svara för andra, men jag skulle i alla fall inte vilja dyka upp om jag visste att jag skulle bli "studerad". Jag är redan tillräckligt paranoid som det är.
- temporary21
Jag vet att ordet är opassande. Fast till viss del är det ju sant. Jag är intresserad av att se hur aspergare är IRL. Jag märker ju att jag har mycket gemensamt med såna som finns över internet och med min tjej. Det skulle vara intressant att se hur ni är IRL. Jag älskar att äta så det är ju en sjukt passande grej att göra tillsammans. Och så kan vi snacka om datorer, tåg och kundvagnar och liknande aspiegrejer.
Jag lovar dyrt och heligt, med handen på hjärtat att jag inte är en sliskig aspergerstalker som är farlig på något sätt. Jag brukar ofta upplevas som snäll och harmlös. Fullgubbar sätter sig och pratar med mig på bussen. Jag fick en burk marmelad av en psykotisk kvinna för att hon tyckte jag var snäll. Jag är helt ofarlig.
Fast jag är ändå för sjuk för att orka med någon träff nu. Inte i huvudet då alltså...eller jo det är i huvudet jag är sjuk fast inte i hjärnan liksom... fast den är ganska sjuk den också. Jag kanske skulle få ett socialfobi-anfall och inte våga träffa andra, fast det är nog inte så stor chans.
Jag lovar dyrt och heligt, med handen på hjärtat att jag inte är en sliskig aspergerstalker som är farlig på något sätt. Jag brukar ofta upplevas som snäll och harmlös. Fullgubbar sätter sig och pratar med mig på bussen. Jag fick en burk marmelad av en psykotisk kvinna för att hon tyckte jag var snäll. Jag är helt ofarlig.
Fast jag är ändå för sjuk för att orka med någon träff nu. Inte i huvudet då alltså...eller jo det är i huvudet jag är sjuk fast inte i hjärnan liksom... fast den är ganska sjuk den också. Jag kanske skulle få ett socialfobi-anfall och inte våga träffa andra, fast det är nog inte så stor chans.
Tvivlar inte på att du är ofarlig eller har några onda avsikter eller något sådant. Det är snarare det faktum att bli iakttagen som jag inte gillar. Jag är inte fysiskt rädd för att bli förföljd eller liknande, jag upplever det bara som påfrestande att bli analyserad i en sån här situation.
Nu vill jag inte starta en argumentation med dig, men du får det att låta som att bara för att man har AS så skulle man vara begränsad till specifika ämnesområden. Ja, vi har ofta specialintressen, men det betyder inte att det skulle ha någon koppling till vår personlighet i övrigt. Många håller t.ex. sina specialintressen för sig själva och känner inget större behov att dela med sig av det.
Men visst, jag kan förstå att du har gjort en viss generalisering. Utåt sett kan vi verka väldigt lika varandra, men på insidan är vi minst lika olika som vilka människor som helst.
Nåja, krya på dig. Har du några frågor är du välkommen att fråga, dock helst inte IRL, det skulle helt enkelt vara för energikrävande att svara på ett bra sätt då
Och så kan vi snacka om datorer, tåg och kundvagnar och liknande aspiegrejer.
Nu vill jag inte starta en argumentation med dig, men du får det att låta som att bara för att man har AS så skulle man vara begränsad till specifika ämnesområden. Ja, vi har ofta specialintressen, men det betyder inte att det skulle ha någon koppling till vår personlighet i övrigt. Många håller t.ex. sina specialintressen för sig själva och känner inget större behov att dela med sig av det.
Men visst, jag kan förstå att du har gjort en viss generalisering. Utåt sett kan vi verka väldigt lika varandra, men på insidan är vi minst lika olika som vilka människor som helst.
Nåja, krya på dig. Har du några frågor är du välkommen att fråga, dock helst inte IRL, det skulle helt enkelt vara för energikrävande att svara på ett bra sätt då
- temporary21
tahlia skrev:Oh! Jag har bara 28 mil till Umeå. Nu har jag lärt mig något nytt.
Där ser man! Då kan du resa några enstaka 28 mil för att ta en fika nån gång
- temporary21
ska kanske flytta till ume verkar det som... fast det är ju ett tag innan man får tag i lägenhet.
har bara träffat 3 med AS IRL och skulle gärna vilja träffa andra, har försökt att få igång träffar via studiefrämjandet, visat min intresse för en sådan grupp på psyk när det pratades om det men det har alldrig blivit nått.
har bara träffat 3 med AS IRL och skulle gärna vilja träffa andra, har försökt att få igång träffar via studiefrämjandet, visat min intresse för en sådan grupp på psyk när det pratades om det men det har alldrig blivit nått.
Senast redigerad av rapchic 2011-05-04 18:46:36, redigerad totalt 1 gång.
tahlia skrev:Oh! Jag har bara 28 mil till Umeå. Nu har jag lärt mig något nytt.
28 mil är ju nästan gångavstånd. Du skulle lätt få bo hos mig och sugis om du behövde vila efter resan. Vi skulle ta väl hand om dig. Vi kan fixa partyhattar, leka äpplet i hinken och spela charader.
rapchic skrev:ska kanske flytta till ume verkar det som... fast det är ju ett tag innan man får tag i lägenhet.
Man får lägenhet i Holmsund och Obbola direkt. Enda nackdelarna är att det är en bit ifrån stan, att det stinker skit ganska ofta från fabrikerna och att Konsum förvandlas från matvarubutik till PRO-konvent på förmiddagarna. Att det är en bit ifrån stan är mest jobbigt om man vill cykla eller göra spontana resor på helger och så, bussen som går in till stan tar inte längre tid in än från andra förorter i Umeå och på vardagarna går dom ganska ofta. Det är rätt vanligt att folk flyttar till Holmsund som första ställe och sen flyttar in till stan när dom får lägenhet där.
Temporary21 jag är inte en NT-gris som har som hobby att studera aspergare. Jag är med 99.99999999% sannolikhet en aspie själv. Det skulle alltså inte röra sig om enkelriktat studerande av aspergare från min sida alltså. Det skulle vara att träffa aspergare helt enkelt. Om du har ögonfobi så kan jag trösta dig med att jag är halvblind på mitt ena öga och inte har det till något särskilt, jag har det mest för syns skull.
antikropp, vi söker en lägenhet inte i centrum men i gång/cyckelavstånd dit eftersom vi två/tre ggr/vecka kommer ha träning där + att när jag orkar praktisera hoppas jag på att kunna praktisera på tehörnan
(min fästman gillar inte att köra bil i städer och jag har inte körkort därav cyckel/gång avståndet)
(min fästman gillar inte att köra bil i städer och jag har inte körkort därav cyckel/gång avståndet)
Senast redigerad av rapchic 2011-05-04 18:46:36, redigerad totalt 1 gång.
Blir nog bra det där, antikropp. Är nog mest bara jag som är lite antisocial just nu.
Vore i alla fall kul ifall någon skulle orka styra upp något framöver
Vore i alla fall kul ifall någon skulle orka styra upp något framöver
- temporary21
OA har en länsavdelning just i Västerbotten med mest medlemmar i Umeåtrakten och bara någon i Skellefteåregionen. Jag har bara fått postadresser till dessa, så jag har ingen aning om ifall någon av er umeåiter som finns här på forumet är identisk med någon av dessa OA-medlemmar. Om någon känner sig träffad får man gärna skicka ett pm, det vore väldigt fint med mailadresser och eventuella nick här på forumet. Det har jag på alla övriga OA-medlemmar.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 18:46:36, redigerad totalt 1 gång.
Oj! Här har jag missat något.
Hahaha.
Så ytterst generöst av dig (och sugis, som jag förmodar har någon talan i frågan). Visserligen ett väldigt safe bet med tanke på att jag inte direkt har för vana att flänga runt. Men... det är tanken som räknas, visst?
antikropp skrev:tahlia skrev:Oh! Jag har bara 28 mil till Umeå. Nu har jag lärt mig något nytt.
28 mil är ju nästan gångavstånd. Du skulle lätt få bo hos mig och sugis om du behövde vila efter resan. Vi skulle ta väl hand om dig. Vi kan fixa partyhattar, leka äpplet i hinken och spela charader.
Hahaha.
Så ytterst generöst av dig (och sugis, som jag förmodar har någon talan i frågan). Visserligen ett väldigt safe bet med tanke på att jag inte direkt har för vana att flänga runt. Men... det är tanken som räknas, visst?
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 18:46:36, redigerad totalt 1 gång.
Jodå sugis har talan i frågan. Jag ber alltid om lov.tahlia skrev:Så ytterst generöst av dig (och sugis, som jag förmodar har någon talan i frågan). Visserligen ett väldigt safe bet med tanke på att jag inte direkt har för vana att flänga runt. Men... det är tanken som räknas, visst?
Jag tyckte också att det kändes som ett safe bet. Fast inte bara på det sättet att det antagligen inte skulle bli av utan även för att det känns som att man inte skulle behöva växla upp till högsta växeln i "ta emot gäster"-läget om man skulle få besök av dig. Det skulle antagligen inte vara mer än att vi träffades alla 3 och tyckte att vi inte levde upp till varandras eller våra egna förväntningar och så skulle vi hålla masken och sen bli ledsna för att vi är socialt handikappade när vi är ensamma igen. Loads of fun
Sen var det lite en fråga om logistik också, om det skulle bli så att det drogs igång träffar i Umeå och jag var såpass frisk att jag brände runt på dom och du funderade på att eventuellt släpa iväg dig till en träff så skulle 28 mil vara för långt och bara resandet skulle ta för mycket tid och energi i anspråk, det skulle vara trist om det var anledningen till att en av dom coolaste forummedlemmarna uteblev.
antikropp
Du är fullt medveten om att jag inte har någon som helst förmåga att hantera komplimanger, visst? Oavsett hur de läggs fram?
"You couldn't help it?".
Helt ärligt känns "en av dom coolaste forummedlemmarna" som en alldeles för för stor hatt för mig. Du tog minsann i från tårna.
Vad gäller övrigt så kan du mycket väl ha rätt i både det ena och det andra.
Du är fullt medveten om att jag inte har någon som helst förmåga att hantera komplimanger, visst? Oavsett hur de läggs fram?
"You couldn't help it?".
Helt ärligt känns "en av dom coolaste forummedlemmarna" som en alldeles för för stor hatt för mig. Du tog minsann i från tårna.
Vad gäller övrigt så kan du mycket väl ha rätt i både det ena och det andra.
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 18:46:36, redigerad totalt 1 gång.