Musikarkiv på nätet, gratis med BBB, Spotify :)
83 inlägg
• Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Spotify?
Jag vet. Men alla andra kanske inte gör det.clivia skrev:Parvlon skrev:Det har något med musik att göra. Mer vet jag inte och vill inte veta.sommar skrev:Vad innebär Spotify och hur fungerar det? Enkla förklaringar och på svenska, tack.
då behöver du inte heller läsa, då ingen tvingar dig.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 21:47:37, redigerad totalt 1 gång.
clivia skrev:vad är skillnaden på spotify och last.fm egentligen, har själv inte fattat det
Har varit med på spotify några månader men gick med last.fm först ikväll. Bara tidiga intryck.
Alltid gillat Sppotify. Framför allt att musiken startar direkt.
Var inne i en blomsteraffär i stan och schysst musik i högtalarna. Vilken kanal är det där? frågade jag. Det är Spotify, sade tjejen, jag har själv gjort spellistan.
Last.fm är en typiskt modern Web 2.0 sajt men jag tycker den känns kylig i bemötandet. Att bli medlem var dock snabbt och smidigt. Man anger sina favoritartister och den plockar snabbt fram det man förväntar sig. Dock blir jag sur över att Radio är en betaltjänst - det är inte Spotifys vad jag minns.
En annan mer teknisk skillnad är att Spotify använder sig av en otroligt smidig desktopklientvara medan last.fm är en ren webbapp.
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 21:47:37, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
hade last.fm ett tag och avbröt för att:
-dyrt i längden
-man kan inte alls lyssna på de artisterna man vill utan max 2-3låtar per artist sen genereras något i samma stil, vilket oftast inte är.
Deras server dör lite titt som tätt eller så tar spelaren "slut" eftersom de redan spelat 5xlåtar av alla (enligt dem) tänkbara artister i den genren...
..och så håller det på.
Gratis-varienten är bara en stund...har en max förbrukning på max antal timmar sedan hänvisas man till att betala.
Tanken var god men jag drog mig ur.
Fick för mig att spotify var samma sak bara något som blev en hajp och jag brydde mig inte ens att titta eller förstå vad det är...
-dyrt i längden
-man kan inte alls lyssna på de artisterna man vill utan max 2-3låtar per artist sen genereras något i samma stil, vilket oftast inte är.
Deras server dör lite titt som tätt eller så tar spelaren "slut" eftersom de redan spelat 5xlåtar av alla (enligt dem) tänkbara artister i den genren...
..och så håller det på.
Gratis-varienten är bara en stund...har en max förbrukning på max antal timmar sedan hänvisas man till att betala.
Tanken var god men jag drog mig ur.
Fick för mig att spotify var samma sak bara något som blev en hajp och jag brydde mig inte ens att titta eller förstå vad det är...
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 21:47:37, redigerad totalt 1 gång.
Jag har full förståelse för om folk inte vill ha Spotify...
Men om någon hade erbjudit mig att få så gott som alla skivor i världen i min dator gratis... även om dom inte hade tillhört min musikstil så hade jag tagit det.
Man kanske blir sugen på att lyssna på något annat för en gångs skull...
Och det finns förvånansvärt mycket olika musikstilar på Spotify.
Och Spotify är ingen "hype"... det var det under beta testningen.. men nu för tiden så är det där som skivor släpps först innan de kommer ut på skivor.
+ att Spotify är helt gratis i utbyte emot en kort 10 sekunders reklam stripp mellan var 5-15e låt.
Men om någon hade erbjudit mig att få så gott som alla skivor i världen i min dator gratis... även om dom inte hade tillhört min musikstil så hade jag tagit det.
Man kanske blir sugen på att lyssna på något annat för en gångs skull...
Och det finns förvånansvärt mycket olika musikstilar på Spotify.
Och Spotify är ingen "hype"... det var det under beta testningen.. men nu för tiden så är det där som skivor släpps först innan de kommer ut på skivor.
+ att Spotify är helt gratis i utbyte emot en kort 10 sekunders reklam stripp mellan var 5-15e låt.
Senast redigerad av Cera 2011-05-04 21:47:37, redigerad totalt 1 gång.
nallen skrev:Ja, och lastbalansering
EDIT: lastspridning kanske jag ska kalla det
Precis vad jag tänkte men inte kom på ordet.
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 21:47:37, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Micke skrev:Det som stör mig är det här med invites. Vad skall det vara nödvändigt för? Varför kan det inte vara öppet för alla?
(Jag tar gärna emot en invite om någon har en över.)
Köper man spotify (en månad för 99:-) får man två invites att ge bort, aktiverar man ett konto med en invite är det automatiskt gratisversion med reklam såvida man inte väljer att betala senare.
Så jag skulle tro att detta med invites är för att se till att åtminstone en tredjedel testar betalversionen utan reklam, verkar vara ett sätt att marknadsföra betalversionen i mina ögon.
Men jag kan väl ha fel också.
Senast redigerad av Pontus 2011-05-04 21:47:37, redigerad totalt 1 gång.