så har man antagligen ADHD, då.
5 inlägg
• Sida 1 av 1
så har man antagligen ADHD, då.
Idag blev jag nästan diagnosticerad med ADHD. Jag var och gjorde QB-testet(man sitter framför en dator, som visar symboler, och klickar på en knapp om samma symbol dyker upp flera gånger på raken. Samtidigt har man på sig ett konstigt pannband med en boll på, med hjälp av en apparat ovanför datorn visar det hur mycket man rör sig) idag och sjuksköterskan sade att jag rörde mig mer än normalt, altså att jag är överaktiv. Hon sade också att jag antagligen kan få hjälp av att ta medicin(concerta).
Jag undrar om min OCD beror på min eventuella ADHD...
Jag som trodde att jag koncentrerade mig så på testet, så var jag överaktiv iallafall.
Jag undrar om min OCD beror på min eventuella ADHD...
Jag som trodde att jag koncentrerade mig så på testet, så var jag överaktiv iallafall.
Senast redigerad av saltgurkan 2011-05-04 21:35:38, redigerad totalt 1 gång.
- saltgurkan
- Anslöt: 2007-07-13
När jag testades för ADD så gick testet SKITDÅLIGT, jag var visserligen snabb på knapparna men jag missade nästan varenda gång jag skulle trycka. Jag vet inte om de räknade in koncentrationssvårigheterna i aspergerdiagnosen.. Hm De kom iallafall överens om att det inte rörde sig om ADD trots dåliga resultat. Skulle det kännas bra för dig om du fick diagnosen?
Senast redigerad av shibedibato 2011-05-04 21:35:38, redigerad totalt 1 gång.
- shibedibato
- Anslöt: 2009-06-21
Återgå till Aspergare och vården