Ett "Asperger Test" (Simon Baron-Cohens)
39 landade jag på.
Och då är jag lite "mildare" idag än vad jag var förr.
Man har ju lärt sig kompensera för en del saker, och lärt sig andra sätt att "läsa folk", så det är lite svårt att fylla i sånt här.
Jag gissar att jag hade hamnat mycket högre om jag gjort detta test för ett antal år sedan.
Men det bekräftar iaf min riktiga utredning där jag fick mycket höga värden.
Och då är jag lite "mildare" idag än vad jag var förr.
Man har ju lärt sig kompensera för en del saker, och lärt sig andra sätt att "läsa folk", så det är lite svårt att fylla i sånt här.
Jag gissar att jag hade hamnat mycket högre om jag gjort detta test för ett antal år sedan.
Men det bekräftar iaf min riktiga utredning där jag fick mycket höga värden.
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 11:04:21, redigerad totalt 1 gång.
Hmm... 39 även här..
Jag har svårt att vara sann emot mig själv för att jag har ljugit för alla personer under hela livet.. Men jag har verkligen ansträngt mig för att vara sanningsenlig.
Mina psykolog kallar mig för en kamelont personlighet...
"Funkar med alla men passar inte in någonstans.."
Jag har svårt att vara sann emot mig själv för att jag har ljugit för alla personer under hela livet.. Men jag har verkligen ansträngt mig för att vara sanningsenlig.
Mina psykolog kallar mig för en kamelont personlighet...
"Funkar med alla men passar inte in någonstans.."
Senast redigerad av Cera 2011-05-04 11:04:21, redigerad totalt 1 gång.
Jag fick 30.
Dock fattade jag inte alla frågor till 100%, och jag var osäker på hur jag skulle svara på vissa frågor.
Som exempel typ "Jag brukar se detaljer som andra inte ser" och "Jag lägger märke till ljud oftare än andra" etc.
Hur ska jag kunna veta det? Jag vet inte hur det är för andra
Dock fattade jag inte alla frågor till 100%, och jag var osäker på hur jag skulle svara på vissa frågor.
Som exempel typ "Jag brukar se detaljer som andra inte ser" och "Jag lägger märke till ljud oftare än andra" etc.
Hur ska jag kunna veta det? Jag vet inte hur det är för andra
Senast redigerad av Hyper 2011-05-04 11:04:21, redigerad totalt 1 gång.
29
Jag fick 29. Har redan en diagnos och reflekterade över svar som visar att jag lärt mig göra saker jag inte är bra på och tycker inte särskilt mycket om - som kallprat. Jag tyckte det var en bra test. Hade svårt att se hur någon kunde uppleva det som nedlåtande - säkert ett tecken på något.
b22ru
b22ru
Senast redigerad av b22ru 2011-05-04 11:04:22, redigerad totalt 1 gång.
Jahapp.... bekräftar tidigare test....
Scores over 32 are generally taken to indicate Asperger's Syndrome or high-functioning autism, with more than 34 an "extreme" score.
You scored 34.
You scored 34.
Senast redigerad av DooM 2011-05-04 11:04:22, redigerad totalt 1 gång.
fick 30 poäng och jag har AS diagnos.... låg alltså lite under
Senast redigerad av MickhaelaAngelino 2011-05-04 11:04:22, redigerad totalt 1 gång.
- MickhaelaAngelino
- Anslöt: 2009-10-28
Så här gick det för mej och jag är inte förvånad:
The test assesses five different areas. Autistic-like responses will show poor social skill, attention switching, communication and imagination, and an exaggerated attention to detail. In other words, geekiness. You scored 37. The ranking below provides some idea of where that AQ fits in.
Score
32 - 50 Scores over 32 are generally taken to indicate Asperger's Syndrome or high-functioning autism, with more than 34 an "extreme" score.
31
30
29
28
27
26
25
24 Average math contest winner
23
22
21 Average male or female computer scientist
20
19 Average male scientist, and average male or female physicist
18 Average man
17 Average female scientist
16
15 Average woman, and average male or female biologist
14
13
0 - 12
Då fick man ju svar på det också..
The test assesses five different areas. Autistic-like responses will show poor social skill, attention switching, communication and imagination, and an exaggerated attention to detail. In other words, geekiness. You scored 37. The ranking below provides some idea of where that AQ fits in.
Score
32 - 50 Scores over 32 are generally taken to indicate Asperger's Syndrome or high-functioning autism, with more than 34 an "extreme" score.
31
30
29
28
27
26
25
24 Average math contest winner
23
22
21 Average male or female computer scientist
20
19 Average male scientist, and average male or female physicist
18 Average man
17 Average female scientist
16
15 Average woman, and average male or female biologist
14
13
0 - 12
Då fick man ju svar på det också..
Senast redigerad av hemulen 2011-05-04 11:04:22, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Att leva som Aspergare