Att få körkortstillstånd... (när man tar benzo)
34 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
IckyFlix skrev:BMW skrev:Man kan ju köra utan körkort, det har många som bor på landet satt i system, har själv inte blivit kollad på år och dag fast jag bor i en storstad men åker man dit och inte är kompis med polismannen som kollar en är det nog inte så lyckat
Det där kallas uppvigling. Är det verkligen lämpligt att uppmana folk att begå brott? Bortsett från att det är olagligt, alltså...
Admin
Att det är olämpligt och faktiskt olagligt att köra bil utan körkort torde väl inte ha undgått någon. Att uppmana någon att begå brott är inte tillåtet på forumet. Dock tycker jag inte att detta är en direkt uppmaning att göra så - möjligen kan det tolkas som ett misstänkliggörande av folk som bor på landet... (om det egentligen är vanligare där har jag ingen aning om).
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 21:43:17, redigerad totalt 1 gång.
Jag tror definitivt att det är vanligare att folk som bor på landet kör bil utan körkort.
Ungdomar som växer upp på landsbygden, och nu menar jag den riktiga landsbygden, där man har en tre-fyra mil till närmaste tätort, och tätorten visar sig vara en liten håla med drygt 4000 invånare, och som av de som kommer från landet kallas "stora staden", lär sig ofta att köra bil väldigt tidigt i livet, och många kör bil innan de ens har uppnått åldern som krävs för att få ta körkort.
Men på landsbygden är den övriga brottsligheten i samhället väldigt låg så rättsväsendet är inte så väl utbyggt. Det finns inte så många poliser, och de få som finns brukar knappast prioritera att åka runt och kolla om folk har körkort. Så chansen att man blir kollad är nästan obefintlig.
Dock ska man ha i åtanke att det inte krävs lika mycket av en bilkörare som kör på landsbygden. Trafiken är låg, det finns inga gatukorsningar, inga trafiksignaler, inte så särdeles många vägskyltar, och för det mesta finns det heller inga vita streck i marken som man måste veta vad de betyder (svårt att rita vita streck på icke-asfalterade vägar), och inte finns det några parkeringsplatser heller.
Ungdomar som växer upp på landsbygden, och nu menar jag den riktiga landsbygden, där man har en tre-fyra mil till närmaste tätort, och tätorten visar sig vara en liten håla med drygt 4000 invånare, och som av de som kommer från landet kallas "stora staden", lär sig ofta att köra bil väldigt tidigt i livet, och många kör bil innan de ens har uppnått åldern som krävs för att få ta körkort.
Men på landsbygden är den övriga brottsligheten i samhället väldigt låg så rättsväsendet är inte så väl utbyggt. Det finns inte så många poliser, och de få som finns brukar knappast prioritera att åka runt och kolla om folk har körkort. Så chansen att man blir kollad är nästan obefintlig.
Dock ska man ha i åtanke att det inte krävs lika mycket av en bilkörare som kör på landsbygden. Trafiken är låg, det finns inga gatukorsningar, inga trafiksignaler, inte så särdeles många vägskyltar, och för det mesta finns det heller inga vita streck i marken som man måste veta vad de betyder (svårt att rita vita streck på icke-asfalterade vägar), och inte finns det några parkeringsplatser heller.
Senast redigerad av Jossan 2011-05-04 21:43:17, redigerad totalt 1 gång.
Oftast är det körkortslösa som brukar diskutera bilkörning utan att ta körkortet.
Den som faktiskt HAR körkortet vet att detta är ett minimikrav för att få vistas i trafiken bakom ratten på en bil. Man blir inte en fullfjädrad förare bara för man klarat ett teoriprov och en uppkörning.
Man kan tycka vad man vill om hur svårt det är att ta kortet, och hur bra man kan köra ändå.
Men faktum kvarstår; Klarar man inte av att ta körkortet så har man heller inte uppnått miniminivån, och ska ge f-n i att köra bil i trafiken.
Det räcker med alla idioter som inte kan köra som dom ska MED körkort, vi behöver inte utöka den gruppen med fler idioter som inte ens klarat av DEN nivån.
Jag tycker vi skrotar diskussionen om att köra utan kort, eller fuska tills sig kortet.
Det borde inte ens finnas på kartan här, anser jag.
Den som faktiskt HAR körkortet vet att detta är ett minimikrav för att få vistas i trafiken bakom ratten på en bil. Man blir inte en fullfjädrad förare bara för man klarat ett teoriprov och en uppkörning.
Man kan tycka vad man vill om hur svårt det är att ta kortet, och hur bra man kan köra ändå.
Men faktum kvarstår; Klarar man inte av att ta körkortet så har man heller inte uppnått miniminivån, och ska ge f-n i att köra bil i trafiken.
Det räcker med alla idioter som inte kan köra som dom ska MED körkort, vi behöver inte utöka den gruppen med fler idioter som inte ens klarat av DEN nivån.
Jag tycker vi skrotar diskussionen om att köra utan kort, eller fuska tills sig kortet.
Det borde inte ens finnas på kartan här, anser jag.
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 21:43:17, redigerad totalt 1 gång.
Hej!
Men för att få köra folkrace måste man ha någon form av tillstånd. Man kan betala för ett tillfälligt tillstånd som gäller just då, om man inte har något. Men bara köra, nej, det får man inte ens göra i folkrace.
Hälsningar
Lilla Gumman
tveskägg skrev:Man får visst köra bil utan körkort om detta sker på ett avspärrat område.
Folkrace tex!
Men för att få köra folkrace måste man ha någon form av tillstånd. Man kan betala för ett tillfälligt tillstånd som gäller just då, om man inte har något. Men bara köra, nej, det får man inte ens göra i folkrace.
Hälsningar
Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 21:43:17, redigerad totalt 1 gång.
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Håller med danne även om jag inte skulle kalla folk för idioter.
Särskilt vettigt är det iaf inte att åka ut i trafiken utan körkort hur liten den än må vara.
Ska man rädda någon så må det vara hänt om ingen som har körkort finns till hands men inte för att man ska iväg till kompisen.
Särskilt vettigt är det iaf inte att åka ut i trafiken utan körkort hur liten den än må vara.
Ska man rädda någon så må det vara hänt om ingen som har körkort finns till hands men inte för att man ska iväg till kompisen.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 21:43:17, redigerad totalt 1 gång.
nano skrev:Håller med danne även om jag inte skulle kalla folk för idioter.
Jag kallar ingen här för idiot, utan påtalar att det finns gott om idioter i dagens trafik, både med och utan körkort.
Så vi behöver inte fylla på den kvoten av olämpliga förare med mer folk som inte ens klarat lägstanivån på trafikkompetens.
Ville bara förtydliga det, så ingen här känner sig idiotutpekad av mig.
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 21:43:17, redigerad totalt 1 gång.
Jag vill inte kalla någon för idiot
Fast det har hänt att jag tänkt det, fast likaväl har dessa haft saker de varit oidiotiska i också.
Fast man måste ju inte vara oidiot för att få finnas
Fast det har hänt att jag tänkt det, fast likaväl har dessa haft saker de varit oidiotiska i också.
Fast man måste ju inte vara oidiot för att få finnas
Senast redigerad av nano 2011-05-04 21:43:17, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Att leva som Aspergare