Asperger på kanal 5.
11 inlägg
• Sida 1 av 1
"Aspbergers syndrom"
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 21:50:51, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
För mig är det vanligt. Skafferiet, kylskåpet, hur tvätten skall vara vikt osv. Jag har märkt att jag alltid tvättar mig på samma sätt, samma mönster. Det är något jag inte har tänkt på förut.
- earlydayminer
En del skapar jag själv, det får mig att må bra. Del för del strukturerar jag. Jag har ingenting att göra, så då kan jag försöka må så bra och arbeta så mycket jag kan på mig själv under tiden.
- earlydayminer
ling0n skrev:Jag kan tänka mig att många rutiner uppfattas som tvång eller blir tvång? Det är ju inte direkt okänt att autister som inte får saker på sitt sätt får djup ångest... Tänker jag.
Så kan det bli.
Rutiner kan uppfattas av mindre strukturerade personer som tvång, även fast de inte är det.
Vissa rutiner kan utvecklas till tvång, men det gäller ju inte alla.
earlydayminer skrev:För mig är det vanligt. Skafferiet, kylskåpet, hur tvätten skall vara vikt osv. Jag har märkt att jag alltid tvättar mig på samma sätt, samma mönster. Det är något jag inte har tänkt på förut.
Igenkänning.
Senast redigerad av TheBoxSaysNo 2011-05-04 21:50:51, redigerad totalt 1 gång.
- TheBoxSaysNo
- Anslöt: 2008-05-16
AAA skrev:MsTibbs skrev:Killen med asperger verkar också ha lite tvång, är det vanligt?
Nej, inte lite tvång Om det är vanligt vet jag inte.
Oki, mycket tvång... jag har saker på samma ställen och så, men definitivt inte tvång. Enda är om någon annan diskat och ställer in muggarna på fel sätt.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 21:50:57, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs skrev:Oki, mycket tvång... jag har saker på samma ställen och så, men definitivt inte tvång. Enda är om någon annan diskat och ställer in muggarna på fel sätt.
Jag är nog som du med samma ställen, skulle dock vilja ha mer ordning. Men det går liksom inte.
Det är inte tvång, snarare inflexibilitet från min sida (har jag hört i alla fall).
Ville skoja med dig avseende lite bara...