Bästa fotbollsarenan?
2 inlägg
• Sida 1 av 1
Bästa fotbollsarenan?
Bästa fotbollsarenan? Ja, vad är kriteriet för bäst? I det här fallet är det inte fräck arkitektur och glassiga kändissupportrar. Stämning, gemenskap, drag.
På den [url=http://www.vagabond.se/Redaktionellt/Resmal/Ovrigt-om-resor/Vagabond-listar/Fantastiska-fotbollsarenor/] här sajten
[/url] hittade jag detta:
Ett stenkast från porrklubbarnas Reeperbahn, i ett av Hamburgs socialt mest utsatta områden, ligger FC St Paulis hemmaarena.
Det ständiga losergänget St Pauli är husockupanternas, de prostituerades och hamnarbetarnas lag. Läktarna är smyckade med spritreklam och politiska banderoller. Innan avspark dundrar hårdrocken ur högtalarna och de röda Che Guevara-fanorna vajar tillsammans med klubbens svarta dödskalleflaggor. Stämningen är stökig, högljudd men väldigt snäll.
Och ja, jag har varit där. Och ja, allt stämmer. Vill dit igen.
På den [url=http://www.vagabond.se/Redaktionellt/Resmal/Ovrigt-om-resor/Vagabond-listar/Fantastiska-fotbollsarenor/] här sajten
[/url] hittade jag detta:
Ett stenkast från porrklubbarnas Reeperbahn, i ett av Hamburgs socialt mest utsatta områden, ligger FC St Paulis hemmaarena.
Det ständiga losergänget St Pauli är husockupanternas, de prostituerades och hamnarbetarnas lag. Läktarna är smyckade med spritreklam och politiska banderoller. Innan avspark dundrar hårdrocken ur högtalarna och de röda Che Guevara-fanorna vajar tillsammans med klubbens svarta dödskalleflaggor. Stämningen är stökig, högljudd men väldigt snäll.
Och ja, jag har varit där. Och ja, allt stämmer. Vill dit igen.
Senast redigerad av Ganesh 2011-05-04 20:44:24, redigerad totalt 1 gång.
Re: Bästa fotbollsarenan?
Ganesh skrev:Bästa fotbollsarenan?
Fredriksskans! (Kalmar FF:s hemmaarena) Motivering =onödigt.
Ganesh skrev: Ett stenkast från porrklubbarnas Reeperbahn, i ett av Hamburgs socialt mest utsatta områden, ligger FC St Paulis hemmaarena.
Det ständiga losergänget ....
.... Läktarna är smyckade med spritreklam och politiska banderoller. Innan avspark dundrar hårdrocken ur högtalarna och de röda Che Guevara-fanorna vajar tillsammans med klubbens svarta dödskalleflaggor. Stämningen är stökig, högljudd men väldigt snäll.
Och ja, jag har varit där. Och ja, allt stämmer. Vill dit igen
Låter otroligt härligt Ganesh! Faktiskt låter det som något jag också skulle vilja uppleva. Hoppas du får möjlighet att åka dit igen, någon gång i framtiden.