Tacksam om råd inför avslutningssamtal på NPT
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Tacksam om råd inför avslutningssamtal på NPT
Jag skall ha avslutningssamtal på NPT om ett par dagar. Skulle uppskatta om råd vad jag skall fråga om. Troligtvis blir det Aspergers dom kommer fram till. Men även om dom kommer fram till något annat, skulle jag uppskatta givetvis om ni har råd vad jag skall fråga om. Hur kan jag påverka? Tack på förhand.
Senast redigerad av Aspie?! 2011-05-04 21:46:30, redigerad totalt 1 gång.
Tyvärr oerhört svårt att ge tips om något som inte har hänt än. Mycket lättare att veta vad man ska fråga när man hört vad de har att säga.
Sen tror jag inte att man kan påverka så mycket, det är liksom inte meningen att man ska kunna.
Är det någon särskild anledning att du sökt utredning, t ex att du vill ha LSS-insatser, studiestöd eller hjälp att hitta lämpligt jobb, så bör du förstås fråga vart du ska vända dig så du inte bara blir hängande i luften sen. Om de inte själva slussar dig vidare till lämplig instans.
Kanske nån annan har bättre råd.
Sen tror jag inte att man kan påverka så mycket, det är liksom inte meningen att man ska kunna.
Är det någon särskild anledning att du sökt utredning, t ex att du vill ha LSS-insatser, studiestöd eller hjälp att hitta lämpligt jobb, så bör du förstås fråga vart du ska vända dig så du inte bara blir hängande i luften sen. Om de inte själva slussar dig vidare till lämplig instans.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:46:30, redigerad totalt 1 gång.
Inger skrev:Tyvärr oerhört svårt att ge tips om något som inte har hänt än. Mycket lättare att veta vad man ska fråga när man hört vad de har att säga.
Det är ju väldigt fel utav dom om jag inte kan påverka. Jag tål inte stressfulla jobb och elaka personer på bl.a jobb får genast mothugg. Så utredning.
error skrev:Hur länge har din utredning tagit?
2 månader.
Återgå till Aspergare och vården