Intressant forskning - inbjudan till aktörsmedverkan!

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Intressant forskning - inbjudan till aktörsmedverkan!

Inläggav daneel31 » 2009-09-28 10:26:31

Hej,

Vet inte om detta är rätt avdelning att lägga in tråd om detta i (om inte så kan säkert någon moderator flytta den).

Hur som helst: jag har fått upp ögonen för ett i mitt tycke intressant forskningsprojekt som kommer att genomföras framöver där forskarna vill ha medverkan av personer med funktionsnedsättning för att ta genomföra relevant och nyttig forskning (till skillnad från annan dito som vi alla kanske stött på någon gång :roll: ).

Jag klipper nedan in lite text från deras hemsida (http://www.hso.se/forskning/Projektet-F ... -medaktor/) så får den/de som vill själv/a gå in och läsa mer och anmäla sitt ev. intresse för att vara med i processen. Jag är själv inte inblandad i projektet men tycker det verkar intressant och tror att det finns potential i det.

Synpunkter från er övriga uppskattas, på forumet eller per PM

Ha en bra vecka - i Stockholm skiner höstsolen idag!

-------
Forskningsprojekt som är relevanta för handikapprörelsens medlemmar

De idéer man får i vardagen, utifrån erfarenheter av att leva med funktionsnedsättning, kan leda till forskningsämnen som sedan blir resultat eller produkter som kan bli till nytta. Vi arbetar med studiecirklar där människor med funktionsnedsättning möter forskare och tillsammans formulerar framtidens forskningsfrågor.

En forskning som samverkar med dem som forskningen berör

I all forskning behövs det mer medverkan från dem som berörs av resultaten. Brukarnas idéer och insatser måste tas med i hela processen, från idé till utvärdering av resultat. Det höjer forskningen kvalitativt och resultaten blir mer användbara.
daneel31

Anslöt: 2009-07-21

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in