Hitta någon att tycka om :)

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Mailliw87 » 2009-09-27 12:07:12

Flia skrev:Det osexigaste som finns är en karl som tycker synd om sig själv. Även om ni nu gör det (vilket man ju gör ibland) så visa det inte.
Skyll aldrig öppet på andra för misslyckade relationer, det sätter igång varningsklockor.

Bara undrar, men hur, för dig, ser en man som tycker synd om sig själv ut?
Alltså, när ser du att en man tycker synd om sig själv?

Sedan håller jag med om att det är osexigt, för det är väl knappast sexigt. Men om då den extrema motsatsen är något med extremt bra självförtroende så är väl även det osexigt eller?

Personligen har jag aldrig tänkt om person som mår dåligt att den är osexig.
Fast jag är väl rätt så oerfaren när det kommer till det här området...
Senast redigerad av Mailliw87 2011-05-04 21:44:35, redigerad totalt 2 gånger.
Mailliw87

Anslöt: 2009-09-01

Inläggav earlydayminer » 2009-09-27 12:17:34

Man måste skilja på självömkan och att vara nedbruten. Sen har det väl att göra med hur man själv uppfattar saker och ting. Är man en dryg, arrogant och bitter individ i medelåldern är det säkerligen enklare att avfärda all hjärtesorg som självömkan.

Man vet att man har hamnat rätt när någon tycker om en trots att man visar sig "osexigt" känslosam.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 21:44:35, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer

Anslöt: 2008-03-11

Inläggav Alexandra » 2009-09-27 12:33:06

Flia skrev:Det osexigaste som finns är en karl som tycker synd om sig själv. Även om ni nu gör det (vilket man ju gör ibland) så visa det inte.
Skyll aldrig öppet på andra för misslyckade relationer, det sätter igång varningsklockor.

Sanna ord!

För övrigt så uppskattar de flesta kvinnor män som tar initiativ, men respekterar ett nej; som visar uppskattning utan att vara alltför påflugna (kanske en svår balansgång, men så förhåller det sig). De människor som själva är hälsosamma förväntar sig också i allmänhet en hälsosam partner.
Senast redigerad av Alexandra 2011-05-04 21:44:35, redigerad totalt 1 gång.
Alexandra
Inaktiv

Anslöt: 2009-01-02

Inläggav Mailliw87 » 2009-09-27 12:41:06

Ju mer av de här idéerna, reglerna och tankarna jag hör desto mer känner jag att det inte är för mig...

Jag tänker inte i de här banorna själv...eller så gör jag det fast bara inte i de här termerna...För mig är det kanske mer på intuition? Men det sker väl på intuition för de flesta? (om intuition är rätt ord). Inte ligger det väl någon intellektuell resonering bakom det? Det låter ju som det när man läser det här.

Jag brukar bara känna "hon gillar jag", "hon är så fin/söt/varm/känslig" osv nästan aldrig "hon är sexig/attraktiv/hälsosam osv". Förmodligen är jag fortfarande en blåögd 87a :). Eller så pratar jag nu inte om samma sak alls... Eller så kanske sådant här något som man inte är medveten om nr man väl ser en person man gillar?

För övrigt så har jag svårt att tänka mig att ALLA personer tänker i de här banorna, mycket är väl individuellt vad personer söker efter och vad de är ute efter. Men detta känns uppenbart..

Ja, jag är nog blåögd..
Senast redigerad av Mailliw87 2011-05-04 21:44:35, redigerad totalt 1 gång.
Mailliw87

Inläggav earlydayminer » 2009-09-27 13:14:11

Mitt största problem fram tills jag mötte min ex-flickvän var att skilja på om jag var intresserad av sexuella skäl eller en önskan om ett förhållande. Innan jag träffade henne var jag ganska aktiv, men sedan vi gjorde slut har jag inte ens kysst en annan kvinna. Det var fyra år sedan.

Hur blir man av med en instinkt utan att döda sig själv?
earlydayminer

Inläggav Mailliw87 » 2009-09-27 13:19:18

earlydayminer skrev:Mitt största problem fram tills jag mötte min ex-flickvän var att skilja på om jag var intresserad av sexuella skäl eller en önskan om ett förhållande. Innan jag träffade henne var jag ganska aktiv, men sedan vi gjorde slut har jag inte ens kysst en annan kvinna. Det var fyra år sedan.

Aktiv på vilket sätt menar du? Fysiskt aktiv eller?

Hur gammal är du förresten?

Själv har jag inte kysst en kvinna sedan jag var 12...haha, är 22 nu =) Hela tonåren gick bort då jag aldrig kunde komma in i en skola utan slutade och skolkade hela tiden -.-
Senast redigerad av Mailliw87 2011-05-04 21:44:35, redigerad totalt 1 gång.
Mailliw87

Inläggav earlydayminer » 2009-09-27 13:42:34

Mailliw87 skrev:
earlydayminer skrev:Mitt största problem fram tills jag mötte min ex-flickvän var att skilja på om jag var intresserad av sexuella skäl eller en önskan om ett förhållande. Innan jag träffade henne var jag ganska aktiv, men sedan vi gjorde slut har jag inte ens kysst en annan kvinna. Det var fyra år sedan.

Aktiv på vilket sätt menar du? Fysiskt aktiv eller?

Hur gammal är du förresten?

Själv har jag inte kysst en kvinna sedan jag var 12...haha, är 22 nu =) Hela tonåren gick bort då jag aldrig kunde komma in i en skola utan slutade och skolkade hela tiden -.-

Sexuellt aktiv. Jag är 24 år.

Jag hatar skoltiden, den var inte bra för själen.
earlydayminer

Inläggav Pontus » 2009-09-27 13:57:19

Jag har hittat tjejer jag tyckte mycket om, två gånger. Tyvärr var känslorna bara besvarade en av gångerna.
Senast redigerad av Pontus 2011-05-04 21:44:35, redigerad totalt 1 gång.
Pontus

Anslöt: 2008-03-12

Inläggav Flia » 2009-09-27 14:32:26

Mailliw87 skrev:

Bara undrar, men hur, för dig, ser en man som tycker synd om sig själv ut?
Alltså, när ser du att en man tycker synd om sig själv?

Sedan håller jag med om att det är osexigt, för det är väl knappast sexigt. Men om då den extrema motsatsen är något med extremt bra självförtroende så är väl även det osexigt eller?

Personligen har jag aldrig tänkt om person som mår dåligt att den är osexig.
Fast jag är väl rätt så oerfaren när det kommer till det här området...

T.ex. "jag BLEV skild, allt var hennes fel", "hur fan tror du det känns när tjejen bara sticker". Att de inte ser att man är två om ett förhållande, eller för den delen sex.
Extremt självförtroende är också osexigt förstås, men då handlar det om att de säger "den jävla fittan bara stack", "mitt ex var en riktig satmara", "alla brudar är så jävla korkade".

Allvarligt - det finns karlar som flirtar som fan, och så säger dom nåt som att "alla brudar är korkade".
Tror du de får till det eller?
Senast redigerad av Flia 2011-05-04 21:44:35, redigerad totalt 1 gång.
Flia

Anslöt: 2008-11-28

Inläggav earlydayminer » 2009-09-27 14:47:24

weasley skrev:
earlydayminer skrev:Spelets regler?

Ja, att det inte finns någon exakt algoritm för hur man lyckas med raggningen VARJE GÅNG. Till spelets regler hör att man är sej själv, gärna med humor och en förmåga att få motparten att känna sej speciell. Samtidigt som man inte FÖRVÄNTAR sej saker - sådant märks.

Det är inte så lite svårt att ragga. Hur skulle du vilja bli uppragad?
earlydayminer

Inläggav Charley? » 2009-09-27 14:50:26

Det är väl självklart att det inte finns någon jäkla algoritm man kan följa när det kommer till att hitta en partner? Det handlar ju om att kombinera två människor med varandra, då är det självklart att det inte blir samma resultat varje gång. Människor är olika! Om nallen vägrar inse det (vilket han gör om han tror att det finns någon form av nyckel till hur man ska få en partner) så kommer han aldrig lyckas med någonting som har med relationer att göra.

Sedan vill jag påpeka att jag sett en viss mentalitet bland de killar som uttrycker problem med relationer: Ni är så jävla fixerade vid relationer och sex (ja, rejäl facepalm på den här, för det är löjligt uppenbart). Det är otroligt tröttsamt att gång på gång läsa pikar, "skämt" och generella kommentarer som är relaterade till sexuella och/eller romantiska relationer. Senast idag stötte jag på följande post:

md2perpe skrev:Är nu hemkommen från träffen. Det blev tjejsällskap från centralen. En tjej från Brasilien och en från Frankrike undrade vad det var för problem med gröna linjen (rökutveckling på söder). Vi tog en annan väg tillsammans.

Som fick dessa svar:

Pemer skrev:Ah, din rackare! ;)

tvilling99 skrev:Tog du deras nummer? :wink:

Ärligt talat, jag börjar tvivla på att ni har en sund kvinnosyn över huvud taget. md2perpe skrev ingenting sexuellt eller någonting om att han raggade. Han skrev bara att han fick tjejsällskap, och direkt är ni där och kommenterar. Det är vulgärt, det är direkt äckligt faktiskt. Ni tycker att ni är så känsliga och omtänksamma och allt vad det är, men när ni inte snackar om relationer och försöker förklara hur underbart känsliga och förstående ni är, så visar era inlägg knappast på de karaktärsegenskaper ni hävdar besitta. jag orkar itne leta upp fler exempel på detta beteende, det var enbart på grund av att de där två kom lägligt som jag alls orkar med at kommentera fenomenet.

Ärligt talat, jag uppfattar det inte som att ni har en bra, sund kvinnosyn. Gång på gång genomsyras era inlägg av detta. Ni kategoriserar och generaliserar så brutalt att det vid flera tillfällen fått mig att bli fysiskt illamående. Konstant prat om att 'kvinnor vill ha det eller det' och 'kvinnor tycker inte om ...'. Ni kommer med så mycket uttalanden om hur kvinnor är, vad kvinnor vill, vad kvinnor känner och vad kvinnor tycker att ni kanske tror er ha god insyn i det kvinnliga känslolivet, men egentligen är ni bara fyllda av fördomar (som i många fall är orubbliga) som ofta grundats på rena idiotier.

Jag är så otroligt trött på det här. Vet ni vad det största problemet är? Ni tror er veta så mycket om hur kvinnor fungerar att ni tappar all form av ödmjukhet. Ni lyssnar inte ens när kvinnor säger emot er om hur vi känner oss. Ni tror er veta så otroligt mycket, men ni vet ingenting. Det är otroligt oattraktivt med personer som tror sig ha bättre koll på ens känsloliv än vad man själv har.
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 21:44:41, redigerad totalt 1 gång.
Charley?
Inaktiv

Anslöt: 2007-11-22

Inläggav Charley? » 2009-09-27 14:53:11

Vill tillägga att jag håller med Flia, vars ökade postande den senaste tiden uppskattas mycket av mig. Mycket vettig människa!
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 21:44:35, redigerad totalt 1 gång.
Charley?
Inaktiv

Inläggav weasley » 2009-09-27 14:57:01

earlydayminer skrev:
weasley skrev:
earlydayminer skrev:Spelets regler?

Ja, att det inte finns någon exakt algoritm för hur man lyckas med raggningen VARJE GÅNG. Till spelets regler hör att man är sej själv, gärna med humor och en förmåga att få motparten att känna sej speciell. Samtidigt som man inte FÖRVÄNTAR sej saker - sådant märks.

Jag vill inte bli uppraggad. Alla former av raggning är oerhört avtändande tycker jag personligen. Däremot har jag sett det funka på flera bekanta till mej. På dem funkar det med fyndiga komplimanger, humor och att HAN ser till att HON tror att hon bestämmer. På en mkt desperat bekant jag hade så funkade dock nästan vad som helst. Ibland kunde det räcka med att en kille pratade lite med henne. Och varje gång undrade hon varför han bara stannade över natten.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 21:44:35, redigerad totalt 1 gång.
weasley

Anslöt: 2007-04-18

Inläggav nallen » 2009-09-27 15:00:46

earlydayminer skrev:Det är inte så lite svårt att ragga.

Inte??? Vilken djävla planet är du från?

earlydayminer skrev:Hur skulle du vilja bli uppragad?

"Hej, jag tänkte att vi skiter i det här och går hem till mig istället."
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:44:35, redigerad totalt 1 gång.
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Inläggav Flia » 2009-09-27 15:02:55

Charley? skrev:Vill tillägga att jag håller med Flia, vars ökade postande den senaste tiden uppskattas mycket av mig. Mycket vettig människa!

Tack *rodnar klädsamt*
Senast redigerad av Flia 2011-05-04 21:44:35, redigerad totalt 1 gång.
Flia

Anslöt: 2008-11-28

Inläggav weasley » 2009-09-27 15:05:47

Charley? - jag har tänkt det där flera ggr men aldrig skrivit det i text.

nallen - det är helt ditt val att vägra lyssna på det vi har förklarat för dej tusen gånger. Vägrar du lyssna så är det inte vårt problem.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 21:44:35, redigerad totalt 1 gång.
weasley

Anslöt: 2007-04-18

Inläggav Titti » 2009-09-27 15:08:33

Charley? skrev:(en massa klokt som avslutas med)

Ärligt talat, jag uppfattar det inte som att ni har en bra, sund kvinnosyn. Gång på gång genomsyras era inlägg av detta. Ni kategoriserar och generaliserar så brutalt att det vid flera tillfällen fått mig att bli fysiskt illamående. Konstant prat om att 'kvinnor vill ha det eller det' och 'kvinnor tycker inte om ...'. Ni kommer med så mycket uttalanden om hur kvinnor är, vad kvinnor vill, vad kvinnor känner och vad kvinnor tycker att ni kanske tror er ha god insyn i det kvinnliga känslolivet, men egentligen är ni bara fyllda av fördomar (som i många fall är orubbliga) som ofta grundats på rena idiotier.

Jag är så otroligt trött på det här. Vet ni vad det största problemet är? Ni tror er veta så mycket om hur kvinnor fungerar att ni tappar all form av ödmjukhet. Ni lyssnar inte ens när kvinnor säger emot er om hur vi känner oss. Ni tror er veta så otroligt mycket, men ni vet ingenting. Det är otroligt oattraktivt med personer som tror sig ha bättre koll på ens känsloliv än vad man själv har.

Sällan har jag varit beredd att så oförbehållsamt hålla med dig i något du skrivit som detta. Tack - det lyfte min dag!
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 21:44:35, redigerad totalt 1 gång.
Titti

Anslöt: 2007-09-16

Inläggav Charley? » 2009-09-27 15:09:37

Titti skrev:Sällan har jag varit beredd att så oförbehållsamt hålla med dig i något du skrivit som detta. Tack - det lyfte min dag!

Tack, Titti!
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 21:44:35, redigerad totalt 1 gång.
Charley?
Inaktiv

Inläggav earlydayminer » 2009-09-27 15:16:05

weasley skrev:
earlydayminer skrev:
weasley skrev:Ja, att det inte finns någon exakt algoritm för hur man lyckas med raggningen VARJE GÅNG. Till spelets regler hör att man är sej själv, gärna med humor och en förmåga att få motparten att känna sej speciell. Samtidigt som man inte FÖRVÄNTAR sej saker - sådant märks.

Jag vill inte bli uppraggad. Alla former av raggning är oerhört avtändande tycker jag personligen. Däremot har jag sett det funka på flera bekanta till mej. På dem funkar det med fyndiga komplimanger, humor och att HAN ser till att HON tror att hon bestämmer. På en mkt desperat bekant jag hade så funkade dock nästan vad som helst. Ibland kunde det räcka med att en kille pratade lite med henne. Och varje gång undrade hon varför han bara stannade över natten.

Det måste kännas ganska konstigt att bli uppraggad när man ogillar det. Har bara upplevt det en enda gång, det var minst sagt underligt. Själv finner jag det faktiskt ganska påträngande och är urusel på att ragga.

Så hur gör man då egentligen?

nallen skrev:
earlydayminer skrev:Det är inte så lite svårt att ragga.

Inte??? Vilken djävla planet är du från?

earlydayminer skrev:Hur skulle du vilja bli uppragad?

"Hej, jag tänkte att vi skiter i det här och går hem till mig istället."

Jag förstår att mitt språkbruk kan vara förvirrande. Planen var att vi skulle landa på venus, men tyvärr missade en av teknikerna att ställa in rätt koordinater när vi skulle teleportera oss från vår stjärna som cirkulerar i andromedagalaxen. Det är mycket som kan gå fel när man inte tänker sig för.
earlydayminer

Inläggav rdos » 2009-09-27 15:19:10

Charley? skrev:Det är väl självklart att det inte finns någon jäkla algoritm man kan följa när det kommer till att hitta en partner?

Det är sant, men det finns en komplex algoritm bland NTs (och kanske en annan bland aspies) för vilka steg som ingår i skapandet av en relation. Dessa kan dock knappast beskrivas som en matematisk algoritm, men det finns iaf gemensamma drag mellan olika relationer. Nallen kan t.ex. söka efter Certecs sociala simulator som innehåller sådana algoritmer. Raggningskurser lär ju beskriva dessa oxå. Sedan kan det förstås vara en sak att känna till hur det går till och en helt annan i praktiken utföra den.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 21:44:35, redigerad totalt 1 gång.
rdos

Anslöt: 2005-10-14

Inläggav earlydayminer » 2009-09-27 15:19:52

Haha lol! :lol: :lol:
earlydayminer

Inläggav rdos » 2009-09-27 15:25:15

Mailliw87 skrev:Ju mer av de här idéerna, reglerna och tankarna jag hör desto mer känner jag att det inte är för mig...

Samma här. Det där "spelet" är inget för mig.

Mailliw87 skrev:Jag tänker inte i de här banorna själv...eller så gör jag det fast bara inte i de här termerna...För mig är det kanske mer på intuition? Men det sker väl på intuition för de flesta? (om intuition är rätt ord). Inte ligger det väl någon intellektuell resonering bakom det? Det låter ju som det när man läser det här.

Nej, inte så länge man går på intuition. Problemet för en aspie är att intuition bara funkar på andra aspies. Man blir mer eller mindre körd med de flesta NTs.
rdos

Inläggav rdos » 2009-09-27 15:26:57

Välkommen till klubben. :wink:

Enligt vissa här så är aspiesar inte sådana. :roll:

Din enda tröst kan vara att du kan ha flera sådana där förhållanden samtidigt. Du behöver alltså inte göra upp med din förra för att skaffa en ny :wink:
rdos

Inläggav earlydayminer » 2009-09-27 15:33:26

rdos skrev:

Välkommen till klubben. :wink:

Enligt vissa här så är aspiesar inte sådana. :roll:

Din enda tröst kan vara att du kan ha flera sådana där förhållanden samtidigt. Du behöver alltså inte göra upp med din förra för att skaffa en ny :wink:

Det vill jag verkligen inte ha. Jag vill ha en person som jag kan ge hela mig till. Om det (flera samtidigt) är enda sättet för mig att få systemet att fungera kommer jag vara ensam tills jag dör. Halvhjärtad kärlek och runtknullande är inget jag söker.
earlydayminer

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in