YouTube-fråga

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

YouTube-fråga

Inläggav Kahlokatt » 2009-09-24 23:06:17

Jag har ett konto på YouTube. Finns det något sätt att gå tillbaka och kolla vilka videor man har kommenterat på och vad man skrev utan att behöva leta bland 1 102 kommentarer? Alltså något i stil med: "Alla kommentarer du har skrivit".
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 21:43:59, redigerad totalt 1 gång.
Kahlokatt

Anslöt: 2008-10-08

Inläggav imperativ » 2009-09-24 23:08:47

Tydligen inte(betyder jag hittar inget sånt).

Öppna alla kommentarer för videon, tryck ctrl+f och sök på ditt användarnamn. Det förkortar letartiden avsevärt.
Senast redigerad av imperativ 2011-05-04 21:43:59, redigerad totalt 1 gång.
imperativ

Anslöt: 2008-11-22

Inläggav barracuber » 2009-09-25 11:39:24

Samma här, jag hittar ingen funktion på själva youtubesajten iaf.

Alla videos på youtube kan ju få obegränsat med kommentarer. Så för en viss video kan du ju alltid hitta dina kommentarer genom att göra som imperativ skrev.

Om man däremot skulle höja nivån till alla videos på hela youtube skulle nog datamängderna bli oöverstigliga och oöverblickbara. Antalet videos på youtube lär vara flera miljarder. Om man dessutom multiplicerar det med kommentarer per video så snackar vi teoretiskt sett biljoner databasposter! Det vore nog i dagsläget inte så smart att tillåta sökningar på sådana datamängder!

Däremot kan du ju ange att du vill ha mail varje gång någon kommenterar i samma tråd där du har kommenterat. Den maillistan blir ju då en sorts logg över alla videos där du har kommenterat....
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 21:43:59, redigerad totalt 1 gång.
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Inläggav IckyFlix » 2009-09-25 12:51:27

Vad händer om du googlar på typ youtube +"dittanvändarnamn" +comments eller något liknande? Blir det fel också?

Disclaimer: jag är inte så streetsmart när det gäller google, eller youtube. Det var bara en tanke.
Senast redigerad av IckyFlix 2011-05-04 21:43:59, redigerad totalt 1 gång.
IckyFlix

Anslöt: 2009-08-20

Inläggav barracuber » 2009-09-25 16:22:15

IckyFlix skrev:Vad händer om du googlar på typ youtube +"dittanvändarnamn" +comments eller något liknande? Blir det fel också?

Det blir inte exakt det svar som Kahlokatt söker. För det svaret finns inte, vilket jag skrev, ens på själva youtubesajten.
Och inte på själva Google heller i dagsläget.

Skillnaden mellan en sökning på Google.com och youtube.com är att den senare enbart söker i den sajtens databas, medan den första söker på "hela internet" (eller rättare sagt i Googles index).

Google har ju som uttalad ambition att "organisera hela världens information".

Teoretiskt sett skulle Googles sökindex säkert kunna klara att indexera alla de biljoner poster jag nämnde. Men jag är osäker på om det är så som Googlefolket tänker. Om Google klarade det skulle sökningsfunktionen på youtubesajten inte längre behövas.

Fast i dagsläget är det delvis redan så. Om man i sin googlesökning lägger till exempelvis "host:.youtube.com" så instruerar man Google att söka enbart i youtubes databas.

IckyFlix skrev:Disclaimer: jag är inte så streetsmart när det gäller google, eller youtube. Det var bara en tanke.

Inte jag heller ännu. Men som jag alltid säger: Live and Learn.
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 21:43:59, redigerad totalt 5 gånger.
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Inläggav Parvlon » 2009-09-25 16:42:03

IckyFlix skrev:Vad händer om du googlar på typ youtube +"dittanvändarnamn" +comments eller något liknande? Blir det fel också?

Disclaimer: jag är inte så streetsmart när det gäller google, eller youtube. Det var bara en tanke.
+ = AND
AND är automatiskt vid mellanslag och när de inte är mellan "".
punkt (.) är f.ö okända tecken.
Tycker det är värt ett försök, men som sagt google är inte så smart när det är dolt.

*edit, nvm. Jag har gjort ett 20tal kommentarer på olika videos.
Sökte på google (site:youtube.com mittnick) och fick:
Resultat 1 - 6 av 6 från youtube.com för "mittnick"..

Google är väl typ ägare av youtube, så tycker att den här funktionen bör gå på något sätt.

Hittade det här.
Det verkar inte vara något de styrande är intresserade utav.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 21:43:59, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv

Anslöt: 2006-07-28

Inläggav IckyFlix » 2009-09-26 19:31:46

Parvlon skrev:+ = AND
AND är automatiskt vid mellanslag och när de inte är mellan "".
punkt (.) är f.ö okända tecken.
Tycker det är värt ett försök, men som sagt google är inte så smart när det är dolt.

Det vet jag, det var bara för att förtydliga vad jag menade som jag skrev så. Fast på min tid var man tvungen att använda plus i sökmotorer :D
IckyFlix

Anslöt: 2009-08-20

Återgå till IT-forum

Logga in