Standup: George Carlin - Saving the Planet:
11 inlägg
• Sida 1 av 1
Standup: George Carlin - Saving the Planet:
”We’re so self-important. So arrogant. Everybody’s going to save something now. Save the trees, save the bees, save the whales, save the snails. And the supreme arrogance? Save the planet! Are these fucking people kidding? Save the planet? We don’t even know how to take care of ourselves; we haven’t learned how to care for one another. We’re gonna save the fuckin’ planet? . . . And, by the way, there’s nothing wrong with the planet in the first place. The planet is fine. The people are fucked.”
Kände faktiskt inte till George Carlin men den här tyckte jag var både bra, intelligent och väldigt rolig, framför allt i början. Fick själv en hel del tankeställare.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=g0ZsvrvwWnU&feature=fvw">Han avled förresten förra året 71 år gammal</a>.
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 21:43:00, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Det värsta är att det han säger stämmer, och folk håller med om att det stämmer, men ingen eller väldigt få kommer göra något för att förbättra läget. Det är så sjukt! Även om man får orden i öronen, facit i handen och visare till klockan, så är det ingen eller få som greppar situationen. Är vi verkligen så trötta?
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 21:43:00, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
earlydayminer skrev:Är vi verkligen så trötta?
Ja, jag är trött. Och börjar bli cynisk. * vill inte *
Håller med honom.
The planet is fine. The people are fucked.
Som han också säger:
The planet isn't going anywhere. We are. We're going away. Pack your shit, folks.
Men, earlydayminer, tyckte du han var rolig också (mitt i eländet)?
- barracuber
Javisst. Han är realist så det skriker om det. Det är alltid roligt att lyssna på, för det låter så bittert i öronen på en drömmare. Precis som orden från en drömmare låter nonsens i öronen på en realist. Faktum är att det inte finns många vettiga argument man kan använda mot realism. Men för mig är det inte övertygande hur intressant och riktigt det än låter.
Jag kommer fortfarande hoppas på att vi tar hand om vårt hem på så bra vis som möjligt. Jag kommer fortfarande hoppas på att vi gör det kan för djuren och naturen på vår planet.
Om naturen är som naturen är så är det lika bra att begå ett massivt självmord och låta världen vara ifred. Jag menar, vissa av oss förstör en del av världen, andra försöker att hjälpa till med uppbyggandet, andra undviker det helt och hållet och bryr sig möjligtvis om sig själv och sina.
Om det här ändå är den enda gång jag kommer leva vill jag åtminstone göra det så bra som möjligt. Jag vill inte vara destruktiv och cynisk när jag ändå vet hur det kommer sluta. Jag kommer att dö någon gång och aldrig komma tillbaka. Jag kommer inte att återfödas, försvinna in i en andevärld eller får se hur det jag hjälpte till att bygga kommer se ut efter min död. Men jag vill inte leva död.
För mig är det tillräckligt för att åtminstone känna hur gnistan försöker trycka mig mot en bättre tid.
Om vi kan förbättra, borde vi inte göra det? Om vi kan lösa problem, borde vi inte göra det?
Vi kan resonera!
Edit: "The big electron" var roligt.
Jag kommer fortfarande hoppas på att vi tar hand om vårt hem på så bra vis som möjligt. Jag kommer fortfarande hoppas på att vi gör det kan för djuren och naturen på vår planet.
Om naturen är som naturen är så är det lika bra att begå ett massivt självmord och låta världen vara ifred. Jag menar, vissa av oss förstör en del av världen, andra försöker att hjälpa till med uppbyggandet, andra undviker det helt och hållet och bryr sig möjligtvis om sig själv och sina.
Om det här ändå är den enda gång jag kommer leva vill jag åtminstone göra det så bra som möjligt. Jag vill inte vara destruktiv och cynisk när jag ändå vet hur det kommer sluta. Jag kommer att dö någon gång och aldrig komma tillbaka. Jag kommer inte att återfödas, försvinna in i en andevärld eller får se hur det jag hjälpte till att bygga kommer se ut efter min död. Men jag vill inte leva död.
För mig är det tillräckligt för att åtminstone känna hur gnistan försöker trycka mig mot en bättre tid.
Om vi kan förbättra, borde vi inte göra det? Om vi kan lösa problem, borde vi inte göra det?
Vi kan resonera!
Edit: "The big electron" var roligt.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 21:43:00, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
Han är död.
Natural selection.
Natural selection.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 21:43:00, redigerad totalt 2 gånger.
- earlydayminer
Se länken sist i första inlägget.
- barracuber
Parvlon skrev:LOLearlydayminer skrev:Han är död.
Natural selection.
Barracuder: Ok, jag missade det.
Och jag visste inte att nitro2k01 redan skrivit om detta - <a href="hhttp://www.aspergerforum.se/george-carlin-dod-t5952.html?highlight=carlin">George Carlin: Död!</a>.
- barracuber