Fotografering/bildpublicering

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav sommar » 2009-09-07 15:58:15

Hemlig skrev:Jag vill bara säga att jag fortfarande gillar dig Fighterbabe. Jag lämnar mig själv helt utanför den här diskussionen om foton eftersom den inte alls har med mig att göra. Nån måste ju förstå FB också.


Jag var på väg att svara här för någon timme sedan men mitt tangentbord fick spel en stund, återigen. (Det sjunger ev. på sista versen)

:shock: Ännu en som inte fattat någonting i ämnet. *suck*
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 20:56:24, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav Fighterbabe » 2009-09-07 15:58:23



Tack för tipset! Den sidan ska jag spara och plocka fram nästa gång nån börjar skriva elaka saker om mig utanför forumet... fanns ju mycket matnyttigt att hämta där!
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 20:56:24, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4756
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav sommar » 2009-09-07 16:05:08

Jag (ev. med flera) ser att mitt inlägg är anmält och jag vet inte vem det är som anmält det men kan ana. Det kan jag förstå i vanliga fall men i detta sammanhanget är det väl magstarkt när man inte själv kan inse vad som retar upp och/eller sårar andra, inte kan eller vill inse vad som är rätt och fel samt vad som är tillåtet och inte tillåtet eller struntat i att följa tråden och kommer inte och tycker synd om. (Nu är jag utpekande men man kan gott stå för att an anmält ett inlägg).
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 20:56:24, redigerad totalt 4 gånger.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav Danne » 2009-09-07 16:12:24

Fighterbabe skrev:


Tack för tipset! Den sidan ska jag spara och plocka fram nästa gång nån börjar skriva elaka saker om mig utanför forumet... fanns ju mycket matnyttigt att hämta där!

Jasså, du tycker det är okej att andra ska respektera DIN integritet, samtidigt som du skiter i deras???

Nu ska jag inte säga nåt som gör mig bannad, utan låter hellre dina ord tala för sig själva. Jag tror det är fullt tillräckligt.
Men det är intressant att se hur effektiv du är på att bränna alla dina skepp.
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 20:56:24, redigerad totalt 1 gång.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav Fighterbabe » 2009-09-07 16:30:51

Danne skrev:
Fighterbabe skrev:


Tack för tipset! Den sidan ska jag spara och plocka fram nästa gång nån börjar skriva elaka saker om mig utanför forumet... fanns ju mycket matnyttigt att hämta där!

Jasså, du tycker det är okej att andra ska respektera DIN integritet, samtidigt som du skiter i deras???

Nu ska jag inte säga nåt som gör mig bannad, utan låter hellre dina ord tala för sig själva. Jag tror det är fullt tillräckligt.
Men det är intressant att se hur effektiv du är på att bränna alla dina skepp.


Det var väl den största skillnaden. PÅ forumet eller inom forumets väggar så rådde forumets regler.

Det som sker utanför kunde inte forumets mods ansvara för och där var det rättsväsende som gällde. Vilket jag tvingats använda mig av vid två tillfällen. Men genom den sidan kan jag ju kolla upp lite mer och ha mer kött på benen innan jag tar ett ärende vidare om det blossar upp något utanför....

Det handlar inte om att jag har rätt att röja andras identitet eller att nån har rätt att röja min... Det skrev jag inte!
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 20:56:24, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4756
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav Fighterbabe » 2009-09-07 16:41:46

Danne skrev:
Fighterbabe skrev:


Tack för tipset! Den sidan ska jag spara och plocka fram nästa gång nån börjar skriva elaka saker om mig utanför forumet... fanns ju mycket matnyttigt att hämta där!

Jasså, du tycker det är okej att andra ska respektera DIN integritet, samtidigt som du skiter i deras???

Nu ska jag inte säga nåt som gör mig bannad, utan låter hellre dina ord tala för sig själva. Jag tror det är fullt tillräckligt.
Men det är intressant att se hur effektiv du är på att bränna alla dina skepp.



Redan nu har jag hittat bra fakta på datainspektionens sida.

BLOGGAR
En blogg innehåller typiskt löpande text och eventuellt bilder. Publicering av personuppgifter i löpande text på en webbsida är i princip alltid tillåten så länge man inte kränker den som uppgifterna avser
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 20:56:24, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4756
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav Danne » 2009-09-07 16:42:17

Det finns mer text att läsa där kan jag tipsa dig om, det har jag redan visat i den andra tråden.
Men det brinner tillräckligt bra nu, jag behöver inte hjälpa dig på traven. :-)081
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 20:56:24, redigerad totalt 1 gång.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav Kvasir » 2009-09-07 16:47:21

Fighterbabe skrev:Redan nu har jag hittat bra fakta på datainspektionens sida.

BLOGGAR
En blogg innehåller typiskt löpande text och eventuellt bilder. Publicering av personuppgifter i löpande text på en webbsida är i princip alltid tillåten så länge man inte kränker den som uppgifterna avser


Det handlar inte bara om vad som är lagligt eller inte. Det handlar också om etiska aspekter. Att framhärda i att göra något som andra ogillar bara för att man har laglig rätt till det är ofta inte så lyckat, speciellt inte om man retar upp många av medlemmarna på ett forum man vill fortsätta vara medlem på. Jag väntar också på ett svar på Dannes tidigare fråga, om du förstår att det var olämpligt att publicera bilden, eller om du åtminstone accepterar att det var olämpligt även du själv inte förstår varför.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 20:56:24, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Fighterbabe » 2009-09-07 16:47:54

Danne skrev:Det brinner tillräckligt bra nu, jag behöver inte hjälpa dig på traven. :-)081
:-)221
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 20:56:24, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4756
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav Danne » 2009-09-07 16:50:47

Fighterbabe skrev:
Danne skrev:Det brinner tillräckligt bra nu, jag behöver inte hjälpa dig på traven. :-)081
:-)221

Det där var det enda insiktsfulla inlägget jag sett från dig i den här tråden.
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 20:56:24, redigerad totalt 1 gång.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav Fighterbabe » 2009-09-07 16:51:47

Kvasir skrev:
Fighterbabe skrev:Redan nu har jag hittat bra fakta på datainspektionens sida.

BLOGGAR
En blogg innehåller typiskt löpande text och eventuellt bilder. Publicering av personuppgifter i löpande text på en webbsida är i princip alltid tillåten så länge man inte kränker den som uppgifterna avser


Det handlar inte bara om vad som är lagligt eller inte. Det handlar också om etiska aspekter. Att framhärda i att göra något som andra ogillar bara för att man har laglig rätt till det är ofta inte så lyckat, speciellt inte om man retar upp många av medlemmarna på ett forum man vill fortsätta vara medlem på. Jag väntar också på ett svar på Dannes tidigare fråga, om du förstår att det var olämpligt att publicera bilden, eller om du åtminstone accepterar att det var olämpligt även du själv inte förstår varför.


jag har redan svarat på den frågan, men fick då mothugg direkt och ser därför ingen anledning till att svara på samma sak igen- eftersom ingen bryr sig om vad jag svarar....

Det var att någon påstod att namnet i bloggen skulle vara olagligt som jag ville motbevisa det med texten. Ingenting om etik....
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 20:56:24, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4756
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav Fighterbabe » 2009-09-07 16:53:32

Danne skrev:
Fighterbabe skrev:
Danne skrev:Det brinner tillräckligt bra nu, jag behöver inte hjälpa dig på traven. :-)081
:-)221

Det där var det enda insiktsfulla inlägget jag sett från dig i den här tråden.


?? Vatten släcker eld... Och skulle alla skepp vara brända så överlever jag ändå.... Tror du missförstod den där....
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 20:56:24, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4756
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav Kvasir » 2009-09-07 16:55:43

Fighterbabe skrev:
jag har redan svarat på den frågan, men fick då mothugg direkt och ser därför ingen anledning till att svara på samma sak igen- eftersom ingen bryr sig om vad jag svarar....


Möjligen har du själv tyckt att du har besvarat den. Såvitt jag har sett så har du snarast undvikit frågan, och det är därför du har fått mothugg. Men peka gärna på i vilket inlägg du anser att du besvarar den. Det kan ju vara så att både jag och Danne och alla andra har missat det.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 20:56:24, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Fighterbabe » 2009-09-07 17:02:49

Kvasir skrev:
Fighterbabe skrev:
jag har redan svarat på den frågan, men fick då mothugg direkt och ser därför ingen anledning till att svara på samma sak igen- eftersom ingen bryr sig om vad jag svarar....


Möjligen har du själv tyckt att du har besvarat den. Såvitt jag har sett så har du snarast undvikit frågan, och det är därför du har fått mothugg. Men peka gärna på i vilket inlägg du anser att du besvarar den. Det kan ju vara så att både jag och Danne och alla andra har missat det.


Troligtvis har folk läst det för att kunna säga emot, men sid.10 i denna tråd. Postat: 2009-09-06 4:20:10
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 20:56:24, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4756
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav Kvasir » 2009-09-07 17:09:45

Fighterbabe skrev:
Kvasir skrev:
Fighterbabe skrev:
jag har redan svarat på den frågan, men fick då mothugg direkt och ser därför ingen anledning till att svara på samma sak igen- eftersom ingen bryr sig om vad jag svarar....


Möjligen har du själv tyckt att du har besvarat den. Såvitt jag har sett så har du snarast undvikit frågan, och det är därför du har fått mothugg. Men peka gärna på i vilket inlägg du anser att du besvarar den. Det kan ju vara så att både jag och Danne och alla andra har missat det.


Troligtvis har folk läst det för att kunna säga emot, men sid.10 i denna tråd. Postat: 2009-09-06 4:20:10


Jag ser inte att du ger något klart svar på frågan där. Min tolkning är istället att du försöker undvika den och ge svar på andra frågor, varav somliga inte ens har ställts av någon.

Men då kanske vi börjar ana en av anledningarna till konflikten. Du anser att du har besvarat frågan, menja undrar hur många andra som håller med dig. Det räcker egentligen att besvara Dannes fråga med ett klart ja eller nej. Det är ett enkelt sätt att avsluta tjafset.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 20:56:24, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Fighterbabe » 2009-09-07 17:12:15

Kvasir skrev:
Fighterbabe skrev:
Kvasir skrev:[quote="Fighterbabe"]

jag har redan svarat på den frågan, men fick då mothugg direkt och ser därför ingen anledning till att svara på samma sak igen- eftersom ingen bryr sig om vad jag svarar....


Möjligen har du själv tyckt att du har besvarat den. Såvitt jag har sett så har du snarast undvikit frågan, och det är därför du har fått mothugg. Men peka gärna på i vilket inlägg du anser att du besvarar den. Det kan ju vara så att både jag och Danne och alla andra har missat det.


Troligtvis har folk läst det för att kunna säga emot, men sid.10 i denna tråd. Postat: 2009-09-06 4:20:10


Jag ser inte att du ger något klart svar på frågan där. Min tolkning är istället att du försöker undvika den och ge svar på andra frågor, varav somliga inte ens har ställts av någon.

Men då kanske vi börjar ana en av anledningarna till konflikten. Du anser att du har besvarat frågan, menja undrar hur många andra som håller med dig. Det räcker egentligen att besvara Dannes fråga med ett klart ja eller nej. Det är ett enkelt sätt att avsluta tjafset. [/quote]

Tror inte att det blir slut på tafset av ett svar -ska vi slå vad?

Eftersom jag inte lovar något jag inte kan hålla så svarar jag väl NEJ, då. Och då ska det vara slut på tafset nu eller?
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 20:56:24, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4756
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav Kvasir » 2009-09-07 17:13:51

Fighterbabe skrev:Eftersom jag inte lovar något jag inte kan hålla så svarar jag väl NEJ, då. Och då ska det vara slut på tafset nu eller?


Men frågan handlar ju inte om att lova något. Det verkar som du överhuvudtaget inte förstår vad Danne frågar, men så illa kan det väl inte vara?

Edit: Dannes urpsrungliga fråga kanske innefattade det också förresten, men i första hand gällde de om du har förstått eller inte, och det har du aldrig besvarat.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 20:56:24, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Danne » 2009-09-07 17:15:18

Fighterbabe skrev:
Danne skrev:
Fighterbabe skrev:[quote="Danne"]Det brinner tillräckligt bra nu, jag behöver inte hjälpa dig på traven. :-)081
:-)221

Det där var det enda insiktsfulla inlägget jag sett från dig i den här tråden.


?? Vatten släcker eld... Och skulle alla skepp vara brända så överlever jag ändå.... Tror du missförstod den där....[/quote]
Hahaha... inte ens insiktsfull av en olyckshändelse m.a.o.
Men sitt du där i din livflotte du.
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 20:56:24, redigerad totalt 1 gång.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav weasley » 2009-09-07 17:16:41

Danne skrev:Men om du och jag ska avsluta denna diskussion, så vill jag bara ha denna sak klar:

Mig får du iallafall INTE publicera, oavsett om jag är liten som en nålspets på fotot, två kilometer bort i bakgrunden.
Sen struntar jag fullkomligt i hur liten eller kass din skärm är, det är DITT ansvar att kontrollera bilderna INNAN du lägger ut dom.
Hur du gör det är ditt problem, klarar du inte av det så ska du inte lägga ut dom alls.

Är detta solklart för dig :?:


Svarar du "Ja" på detta, så slipper du käfta mer med mig om detta ikväll.
För det är bara det jag har velat höra hela tiden, att du begriper detta och tänker respektera det. Bollen är din...


Fighterbabe skrev:Eftersom jag inte lovar något jag inte kan hålla så svarar jag väl NEJ, då. Och då ska det vara slut på tafset nu eller?


!!!!!!!!!!!!!

??
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 20:56:25, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Fighterbabe » 2009-09-07 17:18:59

Kvasir skrev:
Fighterbabe skrev:Eftersom jag inte lovar något jag inte kan hålla så svarar jag väl NEJ, då. Och då ska det vara slut på tafset nu eller?


Men frågan handlar ju inte om att lova något. Det verkar som du överhuvudtaget inte förstår vad Danne frågar, men så illa kan det väl inte vara?

Edit: Dannes urpsrungliga fråga kanske innefattade det också förresten, men i första hand gällde de om du har förstått eller inte, och det har du aldrig besvarat.


Det kanske är olika frågor på olika ställen?
"Kommer hon i fortsättningen respektera de regler för publicering av bilderna som vi kommit överens om?" och där svarade jag att jag HADE gjort som överenskommet, men folk var inte nöjda med svaret....
Och då kan ju jag ställa en motfråga -till ALLA! Vad spelar det för roll vad jag svarar om ni ändå inte nöjer er med mitt svar....? :?
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 20:56:25, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4756
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav Fighterbabe » 2009-09-07 17:22:18

weasley skrev:
Danne skrev:Men om du och jag ska avsluta denna diskussion, så vill jag bara ha denna sak klar:

Mig får du iallafall INTE publicera, oavsett om jag är liten som en nålspets på fotot, två kilometer bort i bakgrunden.
Sen struntar jag fullkomligt i hur liten eller kass din skärm är, det är DITT ansvar att kontrollera bilderna INNAN du lägger ut dom.
Hur du gör det är ditt problem, klarar du inte av det så ska du inte lägga ut dom alls.

Är detta solklart för dig :?:


Svarar du "Ja" på detta, så slipper du käfta mer med mig om detta ikväll.
För det är bara det jag har velat höra hela tiden, att du begriper detta och tänker respektera det. Bollen är din...


Fighterbabe skrev:Eftersom jag inte lovar något jag inte kan hålla så svarar jag väl NEJ, då. Och då ska det vara slut på tafset nu eller?


!!!!!!!!!!!!!

??


Jaha, ja, olika personer har ställt frågor.... Olika personer har formulerat sina påståenden på olika sätt, men nu citerade du mitt inlägg tillsammans med ett inlägg som jag inte hade citerat. Vilket gör det ganska förvirrande....
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 20:56:25, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4756
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav sugrövmanövern » 2009-09-07 17:24:30

Bild

Tafselitafs :-)029

Som sagt, du Fighterbabe bör kameraomyndigförklaras, så långt är vi klara.

Ingen fotografering för dig på träffar.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 20:56:27, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav Kvasir » 2009-09-07 17:28:31

Fighterbabe skrev:Det kanske är olika frågor på olika ställen?
"Kommer hon i fortsättningen respektera de regler för publicering av bilderna som vi kommit överens om?" och där svarade jag att jag HADE gjort som överenskommet, men folk var inte nöjda med svaret....
Och då kan ju jag ställa en motfråga -till ALLA! Vad spelar det för roll vad jag svarar om ni ändå inte nöjer er med mitt svar....? :?


Den viktigare frågan är om du förstår varför det var fel att publicera bilden. Så länge du inte förstår det så riskerar du naturligtvis att göra om misstaget. För min del, och uppenbarligen även för Dannes del, så kan det ursäktas att du gjorde misstaget denna gång eftersom du tog bort bilden när du blev ombedd att göra det. Men om du bara tog bort den utan att förstå varför så är du även fortsättningsvis en farlig person för många andra forumister.

Bryter man mot en lag så hjälper det inte att skylla på okunskap, dumhet eller avvikande åsikt. På samma sätt hjälper det inte heller i detta fall och därför är det viktigt för oss andra att veta om du har förstått varför det var fel att publicera bilden och om du respekterar det synsättet.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 20:56:27, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Fighterbabe » 2009-09-07 17:32:15

Kvasir skrev:
Fighterbabe skrev:Det kanske är olika frågor på olika ställen?
"Kommer hon i fortsättningen respektera de regler för publicering av bilderna som vi kommit överens om?" och där svarade jag att jag HADE gjort som överenskommet, men folk var inte nöjda med svaret....
Och då kan ju jag ställa en motfråga -till ALLA! Vad spelar det för roll vad jag svarar om ni ändå inte nöjer er med mitt svar....? :?


Den viktigare frågan är om du förstår varför det var fel att publicera bilden. Så länge du inte förstår det så riskerar du naturligtvis att göra om misstaget. För min del, och uppenbarligen även för Dannes del, så kan det ursäktas att du gjorde misstaget denna gång eftersom du tog bort bilden när du blev ombedd att göra det. Men om du bara tog bort den utan att förstå varför så är du även fortsättningsvis en farlig person för många andra forumister.

Bryter man mot en lag så hjälper det inte att skylla på okunskap, dumhet eller avvikande åsikt. På samma sätt hjälper det inte heller i detta fall och därför är det viktigt för oss andra att veta om du har förstått varför det var fel att publicera bilden och om du respekterar det synsättet.


Vem vann? Du eller jag?
Tjafset tog inte slut bara för att jag svarade med ett konkret Ja eller Nej heller....
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 20:56:27, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4756
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Återgå till Träffar



Logga in