Hej! Jag har ett stort problem, vet inte hur jag skall göra

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Zombie » 2009-09-04 20:53:05

serpentin skrev:
opteron skrev:
De anser att Anders Pemer är en sliskig räv, eller en feg råtta som min behandlingsassistent har sagt på grund av att Anders inte ville komma på den rättegången vi tog tillbaka överklagan på.



Så uttrycker sig inte en bildad och sansad person. Vad är det för människor som arbetar där? Detta är ju fruktansvärt. Ska en sådan människa kunna hjälpa andra till ett "välfungerande liv"? Den som uttrycker sig så måste vara allvarligt störd. Nä nu vill jag bara se det stället slå igen omedelbart.

Instämmer. Blir för arg för att hitta några egna ord. Sådan jargong = människosyn i ett stängt fikarum är illa nog, här tycks de inte ens bry sig om den "diskretionen". När opteron väl är ute därifrån hoppas jag det finns några som inser vikten av och orkar gå till botten med det här.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 19:47:13, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Pemer » 2009-09-04 21:12:37

Du tar orden ur mun på mig, Serpentin.

Ordet "seriös" är inte riktigt kompis med ett ställe där man yttrar sig så här, tycker jag... :roll:

Jag undrar om de riktigt har förstått att man på centralt inom SiS tar saker, och min sakkunskap, på desto större allvar.... :?

Notera som sagt att institutionschefen aldrig har låtsats om och valt att svara på något mail från mig, tidigare i historien.

Enligt opteron kommer sådana här uttalanden om att jag bara är ute efter egen publicitet, och inte alls för att hjälpa Opteron, lika mycket från henne.

Förra fredagen fick jag läskvitto att psykologen i fråga hade öppnat och läst det mail där jag bl a skriver att han måste förstå att en förening för aspergares roll och rättigheter i samhället reagerar när man får höra talas om att någon ska ha yttrat sig om Asperger som vi har hört att han har gjort, och att det naturligtvis ligger i hans intresse att höra av sig om han egentligen har mer nyanserad syn på Asperger än vad som framkommit av vad han måste förstå att jag fått höra av Opteron.

Det har han tydligen inte. Han har inte heller svarat.

Opterons socialsekreterare på hemorten har sedan förbigått med total tystnad ett yttande om Asperger ganska likt det jag först skrev inför förhandlingen i sociala utskottet. Inte så konstigt, han har ju nonchalerat liknande yttranden av läkaren Opteron just äntligen har träffat igen.

Så här inkompetenta och oseriösa aktörer ska inte jobba med människor över huvud taget, och definitivt inte göra anspråk på att ha hjälp att erbjuda människor med funktionshinder som de inte är intresserade av att lära sig adekvata kunskaper om.

Ingen av dessa är definitivt intresserade av att hjälpa Opteron, de är om några ute efter att framhäva sina egon och få känna.... makten över andra människor. Det är skrämmande uppenbart, påstår jag. Vore det inte så hade de visat lite ödmjukhet och självinsikt så här långt, men det har varken socialsekretaren, institutionschefen, psykologen eller behandlingsassistenten gjort.

Skämmes, ta mig fan.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 19:47:13, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13590
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav opteron » 2009-09-04 21:28:24

Precis som Pemer säger,

Min socialsekreterare. Mejlade i princip varje dag med mig innan jag fick LVU, men plötsligt vägrar han svara på varken mejl eller liknande från mig.

De enda mejl han svarar på är DEM från Institutionschefen!!

Hon sa IDAG i ett möte att socialen har ÖVERTYGAT dem att jag är där för mitt bästa, och därför är det "okej" att jag är här tills socialen är klara med att "straffa" mig.

Nu lägger jag ut lite egna ord, straffa har de inte sagt men det är vad de gör.
Senast redigerad av opteron 2011-05-04 19:47:13, redigerad totalt 1 gång.
opteron
 
Inlägg: 662
Anslöt: 2009-06-04

Inläggav narran » 2009-09-04 21:43:20

Ni som läser den här tråden kanske är intresserade av detta. En samling vetenskapliga rapporter som visar på bristerna i socialtjänstens och psykiatrins handläggning av olika ärenden
http://diva-portal.org/smash/searchlist.jsf?searchId=1
Senast redigerad av narran 2011-05-04 19:47:13, redigerad totalt 1 gång.
narran
 
Inlägg: 144
Anslöt: 2007-08-24

Inläggav regnif » 2009-09-04 22:08:29

Det var ju ett passande namn på sidan.
Och det här var mig en intressant utveckling.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 19:47:13, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav Altus » 2009-09-04 23:42:29

Men tack vare internet så fungerar deras fasoner inte lika bra längre, allt kommer fram i ljuset och motkrafter mobiliseras.
Senast redigerad av Altus 2011-05-04 19:47:13, redigerad totalt 1 gång.
Altus
 
Inlägg: 1320
Anslöt: 2009-04-13
Ort: Hades

Inläggav narran » 2009-09-05 6:56:04

jag har skrivit en artikel om bristerna i lvu ni kan ju läsa och kommentera om ni vill. http://www.newsmill.se/artikel/2009/09/ ... -i-sverige
Senast redigerad av narran 2011-05-04 19:47:13, redigerad totalt 1 gång.
narran
 
Inlägg: 144
Anslöt: 2007-08-24

Inläggav atltk » 2009-09-05 14:04:34

Maila Janne Josefsson på Uppdrag Granskning och Belinda ollsson på Debatt
@Pemer kolla din mail på forumet har pmat dig
Senast redigerad av atltk 2011-05-04 19:47:13, redigerad totalt 1 gång.
atltk
 
Inlägg: 109
Anslöt: 2007-07-18

Inläggav lachicalove » 2009-09-05 14:19:36

opteron skrev:Är det verkligen lämpligt att ha någon inlåst bara för att de inte kan laga mat, diska, tvätta, osv även om jag nu kan det då jag gjort det till rutin.

Men vad fan? Är det så det fungerar, och de vill att jag skall bli ultra social innan de skickar mig härifrån.


Eeeh jag tror inte dom får hålla kvar dig enbart för att du inte kan laga mat, osv men jag tyckte du skrev att du kunde det vid något inlägg?
Jag kan omöjligt tro att de enbart håller enn inlåst på grund av att man inte kan laga mat eller tvätta, diverse saker, det måste vara något annat eller någon annan som vill att du ska vara där? Hur som helst kämpa på och hoppas det löser sig att du kommer där ifrån får ett eget hem iaf:)
Senast redigerad av lachicalove 2011-05-04 19:47:14, redigerad totalt 1 gång.
lachicalove
Ny medlem
 
Inlägg: 15
Anslöt: 2009-09-01
Ort: Sundbyberg

Inläggav opteron » 2009-09-05 17:10:07

lachicalove skrev:Eeeh jag tror inte dom får hålla kvar dig enbart för att du inte kan laga mat


Skall vi slå vad? Även de som är kriminella är tvugna att lära sig att laga mat, diska och tvätta kläder här borta.

Som han där Bengt Johansson sa till DN, vården är i princip den samma för allihopa.

Är dessa kriminella villiga att ta praktikplats eller skola så blir de givetvis släppta tidigare.

SIS bryr sig inte om man begår brott eller om man suttit mycket framför en dator, deras mål är att ungdomar återgår till ett för dom så kallat "normalt" liv.

lachicalove skrev:osv men jag tyckte du skrev att du kunde det vid något inlägg?


Jajemen, enklare rätter går bra att laga. Men perfekt matlagning vill de att jag skall kunna innan jag får gå.

lachicalove skrev:Jag kan omöjligt tro att de enbart håller enn inlåst på grund av att man inte kan laga mat eller tvätta, diverse saker,


Du får tro vad du vill, men bara så du vet att förens institutionen anser att man är "färdig" behandlad så får man inte gå.

Oavsett om jag befinner mig där i 3 år eller 2 månader.

Och oavsett om behandlingsplanen går ut på att lära sig matlagning eller på att lära sig att behärska sin ilska så får man inte komma från deras lokaler förens man är färdig.

lachicalove skrev:det måste vara något annat eller någon annan som vill att du ska vara där?


Bara socialtjänsten isåfall.

lachicalove skrev:Hur som helst kämpa på och hoppas det löser sig att du kommer där ifrån får ett eget hem iaf:)


Tack.
Senast redigerad av opteron 2011-05-04 19:47:14, redigerad totalt 1 gång.
opteron
 
Inlägg: 662
Anslöt: 2009-06-04

Re: Hej! Jag har ett stort problem, vet inte hur jag skall g

Inläggav soulddown » 2009-09-05 21:36:02

opteron skrev:Jag fick LVU för sex månader sedan, jag har haft LVU nu i hela år 2009, socialen ansåg att mina föräldrar inte kunde ge mig den struktur som behövdes här är den problematik jag har:

Jag la mig sent på nätterna/morgonen och vaknade på kvällen.

T.ex la jag mig 10 på morgonen och vaknade klockan 18:00.

Jag var väldigt osocial, var helst med mig själv när jag var ute, folk såg mig som konstig.

Jag visste inte hur man lagade mat, diska, tvätta kläder.

Jag har diverse tvångstankar, t.ex gillar jag inte röra vid smutsiga grejer, eller liknande men det har blivit bättre nu.


har du aspergers finns ngt som hetter lss så enligt lag har du rätt till vård resten av livet om det så ska behövas

Jag var 17 år gammal när jag fick LVU
När jag fick LVU så blev jag tagen med polisen till en låst SIS-institution, men jag tänkte vafan? Jag är inte kriminell?

SIS-institution är väl för kriminella? Dom på SIS-institution säger att de hjälper både kriminella och psykiskt sjuka som jag och därför måste jag stanna.

Jag var 17 och ett halvt när jag fick LVU och är snart 18 år i juni.

Jag har lärt mig att:

Diska, Laga mat, Tvätta kläder, Mindre tvång, Bättre socialt, men det är ett par grejer kvar som de vill lära mig och detta kan ta 6 månader till.

Jag vill gärna ha en egen lägenhet när jag blir 18 år, då socialen inte vill att jag kommer hem igen, mina föräldrar ansåg de inte kunde gränssätta mig och bestämma vad jag skulle göra t.ex städa, laga mat och sånt ville jag inte göra.

Socialen säger att de inte tror att jag klarar av att sköta en egen lägenhet, även fast jagag har lärt mig att, Diska, Laga mat, Tvätta kläder.

Dessutom anser de att mina föräldrar inte har rätt att ta mig hem heller, så vad skall jag göra? Jag vill ha ett värdigt liv, jag vill inte bo bland kriminella, drogmissbrukare i HVB-hem eller SIS-institutioner.

Jag är villig att förändras men socialen tror mig inte.

Dom lovade mig en lägenhet och det innan jag fick LVU, men nu när de fick igenom LVU ändrade de sig:

Du har ju LVU, varför skall du bo i egen lägenhet?

Även om jag är villig till förändring så vill de inte fria mig från behandlingshemmet.

Jag fick diagnosen asperger här på institutionen.
Senast redigerad av soulddown 2011-05-04 19:47:14, redigerad totalt 1 gång.
soulddown
Ny medlem
 
Inlägg: 13
Anslöt: 2009-09-05
Ort: Nordöstraskåne

Re: Hej! Jag har ett stort problem, vet inte hur jag skall g

Inläggav opteron » 2009-09-05 21:58:09

[quote="soulddown"][/quote]

Vad syftar du på? xD
Senast redigerad av opteron 2011-05-04 19:47:14, redigerad totalt 1 gång.
opteron
 
Inlägg: 662
Anslöt: 2009-06-04

Re: Hej! Jag har ett stort problem, vet inte hur jag skall g

Inläggav soulddown » 2009-09-06 8:27:30

opteron skrev:
soulddown skrev:


Vad syftar du på? xD
det finns ngt som hetter lss men du måste sj ansöka du har rätt med lag att få vård o stöd så länge det behövs enligt de där sj varit på sis anstalt sen öppet men man märkte ganska snabbt att ngt sånt inte var för mig så hammna sen i målet där man har lägenhet med praktik men först måste man visa att man kan städa lagamat o så dem vet man klarar sig hade rätt mkt tur hammna i målet iaf annars hade blivit att sos skulle ordna boende till mig efter behandlingshemmet vad det nu hade blivit för boende men du får kolla runt lite leta efter förslag till din sos veti fan vad ja ska säga hoppas iaf det löser sig för dig att du får någorlunda självständigt liv alldeles nyvaken här med så tror inte så mkt här är sammanhängande
Senast redigerad av soulddown 2011-05-04 19:47:14, redigerad totalt 1 gång.
soulddown
Ny medlem
 
Inlägg: 13
Anslöt: 2009-09-05
Ort: Nordöstraskåne

Inläggav Inger » 2009-09-06 12:06:53

Jo, alltför sammanhängande. En och annan punkt skulle inte suttit fel. :wink:
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 19:47:14, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Re: Hej! Jag har ett stort problem, vet inte hur jag skall g

Inläggav lachicalove » 2009-09-06 16:35:19

opteron skrev:Jag fick LVU för sex månader sedan, jag har haft LVU nu i hela år 2009, socialen ansåg att mina föräldrar inte kunde ge mig den struktur som behövdes här är den problematik jag har:

Jag la mig sent på nätterna/morgonen och vaknade på kvällen.

T.ex la jag mig 10 på morgonen och vaknade klockan 18:00.

Jag var väldigt osocial, var helst med mig själv när jag var ute, folk såg mig som konstig.

Jag visste inte hur man lagade mat, diska, tvätta kläder.

Jag har diverse tvångstankar, t.ex gillar jag inte röra vid smutsiga grejer, eller liknande men det har blivit bättre nu.


Jag var 17 år gammal när jag fick LVU
När jag fick LVU så blev jag tagen med polisen till en låst SIS-institution, men jag tänkte vafan? Jag är inte kriminell?

SIS-institution är väl för kriminella? Dom på SIS-institution säger att de hjälper både kriminella och psykiskt sjuka som jag och därför måste jag stanna.

Jag var 17 och ett halvt när jag fick LVU och är snart 18 år i juni.

Jag har lärt mig att:

Diska, Laga mat, Tvätta kläder, Mindre tvång, Bättre socialt, men det är ett par grejer kvar som de vill lära mig och detta kan ta 6 månader till.

Jag vill gärna ha en egen lägenhet när jag blir 18 år, då socialen inte vill att jag kommer hem igen, mina föräldrar ansåg de inte kunde gränssätta mig och bestämma vad jag skulle göra t.ex städa, laga mat och sånt ville jag inte göra.

Socialen säger att de inte tror att jag klarar av att sköta en egen lägenhet, även fast jagag har lärt mig att, Diska, Laga mat, Tvätta kläder.

Dessutom anser de att mina föräldrar inte har rätt att ta mig hem heller, så vad skall jag göra? Jag vill ha ett värdigt liv, jag vill inte bo bland kriminella, drogmissbrukare i HVB-hem eller SIS-institutioner.

Jag är villig att förändras men socialen tror mig inte.

Dom lovade mig en lägenhet och det innan jag fick LVU, men nu när de fick igenom LVU ändrade de sig:

Du har ju LVU, varför skall du bo i egen lägenhet?

Även om jag är villig till förändring så vill de inte fria mig från behandlingshemmet.

Jag fick diagnosen asperger här på institutionen.



:) I know...some how some where..don`t mess things up more idag är inte en rolig dag :(
Senast redigerad av lachicalove 2011-05-04 19:47:14, redigerad totalt 1 gång.
lachicalove
Ny medlem
 
Inlägg: 15
Anslöt: 2009-09-01
Ort: Sundbyberg

Inläggav opteron » 2009-09-30 23:27:22

Idag var det förhandling vid sociala utskottet med politikerna.

Vi hade fått en lapp om att det skulle omprövas den 30:e september klockan 09:00, jag och mina föräldrar åker dit och vi sätter oss i väntrummet i socialkontoret klockan 08:30.

Klockan blir 09:00 ingen ropar in oss, klockan blir 09:05 ingen ropar in oss fortfarande, klockan blir 09:10.. sen 09:15 då går min far och knackar på glasrutan och frågar varför socialsekreterarna inte släpper in oss.

Dom på reception ringer socialsekreterarna som inte svarar på telefonen, eller någonting.

Tillslut får man tag på dem efter min far och de på receptionen ringt ett par gånger, då kommer socialtjänsten upp till oss, de var nere och diskuterade fallet med politikerna sa de.

De frågade om vi hade anmält oss att få komma dit, då sa vi att vi inte visste att man skulle göra det och instutionen torde väl ha gjort det då de skickade ner mig till GBG.


Då säger soc att vi inte får komma ner och diskutera, de frågade oss om vi hade något nytt att tillägga förutom informationen som redan finns tillbords.

Jag sa att jag vill att LVU upphör och de säger, ja vi vet redan.

Tillslut säger politikerna att vi får komma in klockan 08:35 även fast vi inte var "anmälda".

Politikerna ber mig att tala och jag säger att jag var deprimerad förut och det var därför jag inget gjorde, att jag inte mådde bra på anstalt och att jag ville hem, mina föräldrar sa att visst får jag flytta hem.

Politikerna sa då att om du inte har något mer att säga så kan ni gå ut, så vi fick gå ut och politikerna förlängde vården igen.

Sedermera hade det varit ett skojbråk på avdelningen mellan mig och beandigsassistenten som kallade Pemer för en feg råtta, behandlingsassistenten var förbannad och tryckte min rygg ner mot golvet mot en stol och jag fick nackspärr.

Han sa att vi får använda våld vi behandlingsassistenter, så skojbråka inte med oss, däremot sa han att skojbråk är bra för ungdomar och dum som jag var så trodde jag på honom och att han var för sånt dock så tryckte han mig ner mot golvet, dessutom har psykologen och han sagt att Pemer har stora problem med sin insikt, hade Pemer varit under 21 så hade han varit omhändertagen också, då han tydligen har samma problem som jag ansåg de.

Bara för att jag påpekade att Pemer lade sig klockan 06:00 en natt.

Vilken värld vi lever i.
Senast redigerad av opteron 2011-05-04 19:47:19, redigerad totalt 1 gång.
opteron
 
Inlägg: 662
Anslöt: 2009-06-04

Inläggav opteron » 2009-09-30 23:40:09

Socialen sa att jag kunde vara hemma ett par dagar.

Anstalten sa att de hade planerat att hämta mig.

Socialen ringer tillbaka och säger att jag måste följa med annars skickar de polis och helikoptrar.

Efter att min far tjatat ett tag sa de okej, du kan få stanna hemma tills på söndag, bara för att du inte är kriminell.

På söndag sa de kommer du inte så skickar vi helikoptrar, beväpnade poliser och insatsstyrka som söker hela området, hittar du dig så stannar du på häkte även fast du inte är kriminell.

Vilka störda jävlar.

Edit: Alla som rymmer får stanna första nätterna på häkte innan man kommer till det kriminella sommarkollot, aka ungdoms anstalten.

Piketpatrull menar jag inte insatsstyrkan.
Senast redigerad av opteron 2011-05-04 19:47:19, redigerad totalt 1 gång.
opteron
 
Inlägg: 662
Anslöt: 2009-06-04

Inläggav Inger » 2009-10-01 0:18:59

Helikoptrar? :lol: Löjligaste lögner jag hört! Klart att hemmet inte har inga sådana befogenheter. Och polisen får ju inte ens upp helikoptrarna när det är rån, skulle de sända helikoptrar för att hämta en ung kille som inte är brottsling och bara vill hälsa på hos sina föräldrar? Du är ju liksom inte Svartenbrant precis...
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 19:47:19, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav opteron » 2009-10-01 0:24:13

Det är socialtjänsten som larmar polisen, medans anstalten larmar socialtjänsten om man inte dyker upp.

De säger att de använder helihoptrar om någon springer ut i skogen eller försöker fly på något sätt, jag vet inte om de säger för att skrämmas men men.

De säger att de tar lika hårt på fall som LVU som vilka andra brottslingar som t.ex rånare.
Senast redigerad av opteron 2011-05-04 19:47:19, redigerad totalt 1 gång.
opteron
 
Inlägg: 662
Anslöt: 2009-06-04

Inläggav Inger » 2009-10-01 0:54:31

opteron skrev:Det är socialtjänsten som larmar polisen, medans anstalten larmar socialtjänsten om man inte dyker upp.

De säger att de använder helihoptrar om någon springer ut i skogen eller försöker fly på något sätt, jag vet inte om de säger för att skrämmas men men.

De säger att de tar lika hårt på fall som LVU som vilka andra brottslingar som t.ex rånare.

Det är helt klart skrämseltaktik. Visst, de sänder säkert polisen men knappast helikoptrar om det inte är någon riktigt farlig brottsling eller någon psykiskt sjuk vars liv är i fara om den inte återfinns snabbt. Att skicka upp helikoptrar är dyrt. Insatsen måste därför stå i rimlig proportion till behovet.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 19:47:19, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Altus » 2009-10-01 0:58:15

Inger skrev:Helikoptrar? :lol: Löjligaste lögner jag hört!


Men man kan ju fråga sig vilken etik de har som försöker skrämma andra till lydnad på det sättet. Fast det vet vi förstås redan svaret på.

De tycker inte om Pemer och hans kritik. Det där om att tvångsinlägga honom låter inte så olikt Sovjets gamla praktik att tvångsinlägga dissidenter. Istället för att diskutera med honom (vilket de har undvikt, vad jag har förstått) så vill de hellre lösa problemet med tvångs"vård", bara det att han råkar vara över 21 så de har inte tillräckligt för att komma åt honom. Idag, med dagens regler, men vem vet hur det kommer att se ut imorgon (avståndet härifrån till dit är kanske inte så fasligt långt med tanke på vad som redan pågår, t ex i opterons fall.)
Senast redigerad av Altus 2011-05-04 19:47:19, redigerad totalt 1 gång.
Altus
 
Inlägg: 1320
Anslöt: 2009-04-13
Ort: Hades

Inläggav imperativ » 2009-10-01 1:15:37

opteron skrev:De säger att de använder helihoptrar om någon springer ut i skogen eller försöker fly på något sätt, jag vet inte om de säger för att skrämmas men men.

[OT]
De gör så eftersom helikoptrarna är utrustade med infraröda kameror och andra sorters sensorer. En helikopter ger dessutom en väldigt bra överblick och funkar alldeles fantastiskt bra i rollen som en guide till poliserna på marken... Utifall personen de ska plocka upp försöker fly.
[/OT]
Senast redigerad av imperativ 2011-05-04 19:47:19, redigerad totalt 1 gång.
imperativ
 
Inlägg: 2134
Anslöt: 2008-11-22

Inläggav alfapetsmamma » 2009-10-01 9:35:33

opteron skrev:Det är socialtjänsten som larmar polisen, medans anstalten larmar socialtjänsten om man inte dyker upp.

De säger att de använder helihoptrar om någon springer ut i skogen eller försöker fly på något sätt, jag vet inte om de säger för att skrämmas men men.

De säger att de tar lika hårt på fall som LVU som vilka andra brottslingar som t.ex rånare.


Det var nåt nytt... Det jag sett att man gör när en ungdom med LVU rymmer är att berättar det för polisen och om polisen råkar på personen så hämtas den tillbaks. Men inget aktivt letande what so ever.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 19:47:19, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav serpentin » 2009-10-01 10:16:30

opteron skrev:

På söndag sa de kommer du inte så skickar vi helikoptrar, beväpnade poliser och insatsstyrka som söker hela området, hittar du dig så stannar du på häkte även fast du inte är kriminell.



Jag tror jag skrattar ihjäl mig. Vilken dramatik!! Hahaha.

OM nu personalen sagt så då tror jag att de tittat för mycket på Beck. Du ska minst ha mördat någon för att det ska skickas ut helikoptrar. Eller möjligen möjligen vara en förvirrad åldring eller ett litet barn som gått vilse i skogen och riskerar frysa ihjäl, för att man ska skicka ut en helikopter.

Beväpnade poliser???!! Jaha? Varför det?

Jag tror det när jag ser det.
Senast redigerad av serpentin 2011-05-04 19:47:19, redigerad totalt 1 gång.
serpentin
Inaktiv
 
Inlägg: 1065
Anslöt: 2009-04-12

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in