Fotografering/bildpublicering

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Savanten Svante » 2009-09-04 0:58:13

Fighterbabe skrev:Men vad är det för fel på folk?


Gah.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 20:55:59, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav Zombie » 2009-09-04 1:04:04

För min del beror tjatet på att du fortsätter konstra och svara överlägset och provocera folk, i stället för att bara gottgöra dina misstag och visa att du har fattat principen om att alltid fråga och få ja först och tänker följa den i fortsättningen. Hur ska man då kunna veta om man kan lita på dig?
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 20:55:59, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Fighterbabe » 2009-09-04 1:07:31

Zombie skrev:För min del beror tjatet på att du fortsätter konstra och svara överlägset och provocera folk i stället för att bara gottgöra dina misstag och visa att du har fattat och i fortsättningen tänker följa principen om att alltid fråga och få ja först. Hur ska man då kunna veta om man kan lita på dig?


Du noterade inte att det var PRECIS det jag gjorde från början? I mitt album hade jag från början BARA materiella bilder, medan jag iväntade godkännanden....
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 20:55:59, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4756
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav Zombie » 2009-09-04 1:11:06

Nej, det var inte det du gjorde enligt vad som står här i tråden. Otillfrågade människor syntes på bilderna. Kanske du försökte göra rätt, bra isåfall, men då har du nu lärt dig att man inte får slarva eller bedöma åt någon annan.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 20:55:59, redigerad totalt 2 gånger.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav regnif » 2009-09-04 1:15:34

Ja, för andra kanske det är viktigt att de inte förekommer på andra sidor hursomhelst, vems sida det än är.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 20:55:59, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav Fighterbabe » 2009-09-04 1:16:02

Zombie skrev:Nej, det var inte det du gjorde enligt vad som står här i tråden. Otillfrågade människor syntes på bilderna. Kanske du försökte göra rätt, bra isåfall, men då har du nu lärt dig att man inte får slarva.


Fighterbabe skrev:
tvilling99 skrev:
Fighterbabe skrev:[quote="Hemlig"]ja ehm, dom bilderna på mig duger.....

Tänkte väl det! :wink:
Du är med på en bild till på dig, men även tvilling99 samt aspasia var med så jag vet inte än om den får puliceras...

För mig är det ok.


Då finns det ytterligare en bild till att kolla på i mitt album! :wink:[/quote]

Då har du inte läst tråden från början....

Från min dator kan jag iaf inte urskilja de personer som är i bakgrunden på den bilden...
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 20:55:59, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4756
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav regnif » 2009-09-04 1:18:30

Jag har faktiskt också haft en dator där man inte ser bilderna lika ljust som på andra datorer, så kan förstå det.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 20:55:59, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav Fighterbabe » 2009-09-04 1:22:22

regnif skrev:Jag har faktiskt också haft en dator där man inte ser bilderna lika ljust som på andra datorer, så kan förstå det.


Det är inte alla som sitter med en 44" skärm, själv har jag en 10,1" skärm och zoomar jag så blir det suddigt....
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 20:55:59, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4756
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav Kvasir » 2009-09-04 1:27:43

Fighterbabe skrev:Det är inte alla som sitter med en 44" skärm, själv har jag en 10,1" skärm och zoomar jag så blir det suddigt....



Om du inte ens kan identifiera personerna när du zoomar så är det något fel på programmet du använder, eller alternativt på din syn. Med tanke på hur små bilderna är även när man klickar på dem, så spelar det knappast någon roll hur stor eller liten skärm man har. Bilderna går ledigt in även på en 10-tummare.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 20:55:59, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav regnif » 2009-09-04 1:29:11

Fighterbabe skrev:
regnif skrev:Jag har faktiskt också haft en dator där man inte ser bilderna lika ljust som på andra datorer, så kan förstå det.


Det är inte alla som sitter med en 44" skärm, själv har jag en 10,1" skärm och zoomar jag så blir det suddigt....


Ok. Fast bäst vore väl att ladda upp sådant på en vanlig skärm så att säga? ;) Om det nu handlar om bilder som andra kan råka vara med på alltså. Annars är det ju helt ok, för de andra i tråden här också tror jag? Sålänge de inte oönskat dyker upp där vill säga.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 20:55:59, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav Fighterbabe » 2009-09-04 1:32:26

Den som nu sitter med en såpass bra skärm att han/hon kan urskilja folk i miniatyrer kanske kan tala om vem det är som går i skidbacken på en av bilderna...? Eller tillfråga personen om han/hon kan tänka sig att finnas med... jag kan ju inte direkt utrymma Flottsbro för att kunna ta vybilder för att visa var jag har varit....
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 20:55:59, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4756
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav Kvasir » 2009-09-04 1:35:46

Det handlar snarare om att du måtte ha osedvanligt dålig skärm eller andra tekniska problem.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 20:55:59, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav regnif » 2009-09-04 1:36:33

Haha. :P
Nej, det kan du nog inte göra.
Jag vet inte riktigt vad man gör i det här läget. Nån?
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 20:55:59, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav Fighterbabe » 2009-09-04 1:38:20

Kvasir skrev:Det handlar snarare om att du måtte ha osedvanligt dålig skärm eller andra tekniska problem.


Men då kanske du kan tala om för mig vem som går i skidbacken om du nu har en så bra skärm.... :roll:
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 20:55:59, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4756
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav Kvasir » 2009-09-04 1:43:15

Fighterbabe skrev:
Kvasir skrev:Det handlar snarare om att du måtte ha osedvanligt dålig skärm eller andra tekniska problem.


Men då kanske du kan tala om för mig vem som går i skidbacken om du nu har en så bra skärm.... :roll:


Sluta fåna dig. Det här är en allvarlig diskussion även om du verkar tro att det är någon slags lek. Om nu ett antal forumister säger att det går lätt att identifiera personerna i bakgrunden och du är ensam om att säga att det inte går. Är det då inte högst rimligt att det är du som har fel?
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 20:55:59, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Danne » 2009-09-04 1:50:42

Fighterbabe skrev:Men vad är det för fel på folk? :shock: Det var ett JÄVLA tjat om EN bild.

Det är inte EN bild "folk" tjatar om utan ditt 20-tal motkäftande inlägg efteråt.

Vad krävs för att du ska fatta egentligen?

Det är inte upp till dig att avgöra om DU kan känna igen folk eller inte.
Det är inte upp till dig att avgöra om ANDRA medlemmar ska skylta med sina diagnoser eller ej.
Det är inte din rättighet att behandla andras integritet som du behandlar din.

Ska det vara så j-la svårt att begripa?
Acceptera detta och sluta tjafsa emot, så vi andra inte behöver oroa oss för vad du kommer göra i framtiden med bilderna på oss.
Ju mer du debatterar detta, desto mer idiotförklarar du bara dig själv, och gör att vi andra ångrar att vi litade på dig. Jag ångrar mig redan, du är beviset på varför vi inte kan tillåta fotografering på kommande träffar.

Gör dig själv en tjänst och ge fan i att publicera bilder från Flottsbro överhuvudtaget.
För uppenbarligen har du inte klarar av att respektera den överenskommelse vi hade före forumträffen.
Och enda anledningen att någon ens läser din blogg nu är för att kolla om du kränkt deras integritet. Är det verkligen så du vill ha det?
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 20:55:59, redigerad totalt 1 gång.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav regnif » 2009-09-04 1:55:03

Jag skulle faktiskt också oroa mig för personerna på skidbacken isåfall eftersom man pratar om folk i bakgrunden faktiskt. Kanske är lite fånigt men jag skulle också fundera över den delen. För hur vet man om de vill vara med eller inte? Men det är för det naturligtvis inte okej att folk oönskat dyker upp där. Knepigt.

Edit: Vill själv inte ens råka hamna nånstans av mina anledningar, vilka är då mina, inte publicerarens. Så detsamma gäller väl för andra som inte vill vara med på bild. Du behöver inte ha en illvilja, Fighterbabe, när du lägger upp bilder där andra hamnat. Men alla kanske inte delar uppfattningen bara? Det här kan vara klurigt ibland. Kanske behövs det lite tid för att förstå?
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 20:55:59, redigerad totalt 1 gång.
regnif
 
Inlägg: 3075
Anslöt: 2009-04-25

Inläggav Fighterbabe » 2009-09-04 2:07:38

Danne skrev:Och enda anledningen att någon ens läser din blogg nu är för att kolla om du kränkt deras integritet. Är det verkligen så du vill ha det?


Tala för dig själv du! Jag har koll på hur många som läser min blogg och det är X antal tusen per månad (tänker inte skriva siffran här). Men jag kan se dag för dag, timme för timme och kan tillägga att flödet inte varit nämnvärt förändrat mot andra dygn, så du kan ju ta och formulera om det där... Typ; "enda anledningen att jag ens läser din blogg nu är för att kolla om du kränkt min integritet". Och visst får du läsa min blogg om du vill, jag hindrar dig inte....
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 20:55:59, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4756
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav nano » 2009-09-04 2:09:20

Jag tror att poängen missas här, själv blir jag rädd för att det ska hända igen, inte det faktum att det redan hänt och korrigerats.

Jag vet inte vad motsvarigheten för dig skulle vara men om du tänker dig något som du inte vill att någon utsätter dig för ut för men någon ändå gör det så kanske det kan bli något liknande av vad en några upplever oavsett vad din avsikt må vara.

Själv har jag inte berättat för mina föräldrar och syskon ens att jag kanske är AS-människa, och vill heller inte bli fotad och sedan upptäckt av någon orsak.
Vad händer om en tidning får för sig att länka till din blogg?
Jag tycker ändå det är intressant att läsa om dig och vad du har för dig men jag är långt ifrån redo att bli öppen om AS.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 20:55:59, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav nano » 2009-09-04 2:18:41

Kvasir skrev:....Är det då inte högst rimligt att det är du som har fel?
Det är väl inte så att hon per definition har fel, hon har en annan åikt :)
Inget fel att ha en åsikt men vi andra kommer i kläm här.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 20:55:59, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav nano » 2009-09-04 2:24:15

Fighterbabe skrev:...jag kan ju inte direkt utrymma Flottsbro för att kunna ta vybilder för att visa var jag har varit....
Det har du faktiskt rätt i, hur små avbildningar som helst kanske man inte kan ta hänsyn till, men någon som är är i samma rum som kameran är pekad mot kan man ta hänsyn till utan vidare.

Fast kommer det någon o försöker råna stället är det ju bara att ta bilder på löpande band oavsett vad som hamnar på bilden.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 20:55:59, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav Danne » 2009-09-04 3:13:50

Bjäbbmonstret skrev:Det verkar som om vissa helt enkelt har svårt att förstå varför andra inte vill visa sig på bild. Kanske vore det idé att starta en tråd som bara helt enkelt och opersonligt listar alla skäl som man skulle kunna tänka sig ha?

Jag tycker inte det behöver förklaras ytterligare.
Jag har fått min diagnos "avslöjad" en gång, och det gav mig stora konsekvenser på många sätt, vissa som jag får leva med än idag. Jag behöver definitivt inte mer av den varan.

Jag trodde man kunde lita på att aspergare kunde respektera varandra och hålla sig till överenskomna regler, men tydligen är det precis som med NT's, det är alltid någon som ska förstöra förtroendet för alla andra. :roll:


Fighterbabe: Du har inte bemött något av det jag skrivit hittills, förutom det sista helt oväsentliga.
Jag drar slutsatsen att du helt enkelt inte har något vettigt svar, eftersom du är fullt medveten om att du har fel.

Jag kollade nyss tråden om fotografering på träffen, och såg att du skrivit i den. Så du kan knappast inte hävda att du var omedveten om vad som gällde.
Man frågar först, och publicerar sen, inte tvärtom. Det förstår ju t.o.m. en 12-åring.
Och det visste du, men struntade i, du anser ju att alla aspergare ska vara lika bildkåta som dig. Vad vi själva tycker är helt irrelevant för dig.
Du har inte visat något annat i dina svar i den här tråden iallafall.

Jag börjar misstänka att du gör detta avsiktligt, d.v.s. retar upp folk. Något slags självdestruktivt beteende. Som jag förstått är det inte första gången du är i blåsväder på forumet heller. Men det är väl "alla andra" som det är fel på även i de fallen, för du kan ju aldrig ha fel?
Du nöjer dig inte förrän alla vänt sig mot dig, och ingen litar på dig någonsin mer i framtiden? I sådana fall är det bara att gratulera, du är klart på rätt väg.

Jag tycker bara det är synd att du på egen hand lyckats förstöra det förtroende forummedlemmarna kan ha inför fotografering på kommande träffar.
Mitt har du iallafall förstört, så det kan du ju känna dig stolt över.
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 20:55:59, redigerad totalt 1 gång.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav Fighterbabe » 2009-09-04 3:31:24

Danne skrev:
Bjäbbmonstret skrev:Det verkar som om vissa helt enkelt har svårt att förstå varför andra inte vill visa sig på bild. Kanske vore det idé att starta en tråd som bara helt enkelt och opersonligt listar alla skäl som man skulle kunna tänka sig ha?

Jag tycker inte det behöver förklaras ytterligare.
Jag har fått min diagnos "avslöjad" en gång, och det gav mig stora konsekvenser på många sätt, vissa som jag får leva med än idag. Jag behöver definitivt inte mer av den varan.

Jag trodde man kunde lita på att aspergare kunde respektera varandra och hålla sig till överenskomna regler, men tydligen är det precis som med NT's, det är alltid någon som ska förstöra förtroendet för alla andra. :roll:


Fighterbabe: Du har inte bemött något av det jag skrivit hittills, förutom det sista helt oväsentliga.
Jag drar slutsatsen att du helt enkelt inte har något vettigt svar, eftersom du är fullt medveten om att du har fel.

Jag kollade nyss tråden om fotografering på träffen, och såg att du skrivit i den. Så du kan knappast inte hävda att du var omedveten om vad som gällde.
Man frågar först, och publicerar sen, inte tvärtom. Det förstår ju t.o.m. en 12-åring.
Och det visste du, men struntade i, du anser ju att alla aspergare ska vara lika bildkåta som dig. Vad vi själva tycker är helt irrelevant för dig.
Du har inte visat något annat i dina svar i den här tråden iallafall.

Jag börjar misstänka att du gör detta avsiktligt, d.v.s. retar upp folk. Något slags självdestruktivt beteende. Som jag förstått är det inte första gången du är i blåsväder på forumet heller. Men det är väl "alla andra" som det är fel på även i de fallen, för du kan ju aldrig ha fel?
Du nöjer dig inte förrän alla vänt sig mot dig, och ingen litar på dig någonsin mer i framtiden? I sådana fall är det bara att gratulera, du är klart på rätt väg.

Jag tycker bara det är synd att du på egen hand lyckats förstöra det förtroende forummedlemmarna kan ha inför fotografering på kommande träffar.
Mitt har du iallafall förstört, så det kan du ju känna dig stolt över.


Du verkar inte förstå att jag har lite annat att göra än att i tiime efter timme behöva svara på inlägg från personer som inte ens har anledning att hacka på mig då de inte ens var med på bild!

Jag undrar vem det är som fortsätter tjata.... Du verkar ju VILJA att jag SKA tjafsa emot. Det jag bemötte nu var ditt inlägg där du skrev raka motsatsen vag gäller min blogg. och då du talade för alla när du faktiska bara kan tala fr dig själv då du inte frågat alla som läser min blogg...

Blev "avslöjad"? Wow du är en människa! Det visste jag inte?! Vad är det som är så farligt? Vad är det värsta som kan hända? man är fortfarande samma person, MED eller UTAN diagnos....

Jag frågade och fick klartecken från de personer jag skulle lägga upp bilder på, någon vänlig själ påpekar då att andra syns i bakgrunden och jag fick ta bort bilden igen. Det finns egentligen inget att diskutera, men du verkar kunna älta det här i år och dar trots att du inte var med på bilden.... *suck*
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 20:55:59, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4756
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav earlydayminer » 2009-09-04 3:38:56

:-)007
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 20:55:59, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Återgå till Träffar



Logga in