Förutfattade meningar & AHA-upplevelser

Allt om Aspergerträffar

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Bror Duktig » 2009-09-03 7:20:17

Kahlokatt skrev:Annars var det Bror Duktig som förvånade mig mest, hade föreställt mig en mycket ung, grabbig tjej som var lite "full i Bellmann" och inte en stadgad, rar kvinna med stickkorg.

Rar? :shock: Det har jag aldrig blivit kallad för förut.

Vad är "full i Bellman"?

Jag tror att den bild du fick av mig, inte skulle delas av de som känner mig mer. De som har sagt något, har sagt att jag verkar paradoxal (bilmekande och virkande om vartannat o.s.v.), pojkflicka, konstiga kläder, för detaljerat pratig, intelligent och kunnig trots första intrycket :(
Lite trist det sista, men det kanske beror på min stil på kläder, tal och bil (den vita var inte min, jag har en vinröd dito med Eddie Meduza-dekaler, veteranbilsdekaler, m00n-frigolitboll på antennen m.m., förut hade jag en Duett med gula eldsflammor, penselmålad av mig själv ^_^).

Det var förresten inte en stickkorg, det råkade bara ligga en stickning (och för tillfället en virkning) i den. Annars är det vad jag har i stället för väska och sådant. Allt får plats.
Handarbeten är bra att ha med sig när man väntar på olika ställen. Jag brukar komma för tidigt eftersom jag är så noga med att inte vara för sen.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 21:14:23, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig

Anslöt: 2008-07-18

Inläggav alfapetsmamma » 2009-09-03 12:31:12

Bror Duktig, jag tycker du låter så spännande, och det är inte så jätteofta jag tycker nån verkar vara det. Folk kan verka kunniga, gulliga, intressanta i nåt hänseende, men det mesta har man träffat på förut eller vill inte göra det... Du däremot verkar vara en helt egen typ. Hoppas jag får träffa dig nån gång!
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 21:14:23, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma

Anslöt: 2008-05-03

Inläggav Kahlokatt » 2009-09-03 12:57:54

Bror Duktig skrev:
Kahlokatt skrev:Annars var det Bror Duktig som förvånade mig mest, hade föreställt mig en mycket ung, grabbig tjej som var lite "full i Bellmann" och inte en stadgad, rar kvinna med stickkorg.

Vad är "full i Bellman"?

Jag tror att den bild du fick av mig, inte skulle delas av de som känner mig mer. De som har sagt något, har sagt att jag verkar paradoxal (bilmekande och virkande om vartannat o.s.v.), pojkflicka, konstiga kläder, för detaljerat pratig, intelligent och kunnig trots första intrycket :(
Lite trist det sista, men det kanske beror på min stil på kläder, tal och bil (den vita var inte min, jag har en vinröd dito med Eddie Meduza-dekaler, veteranbilsdekaler, m00n-frigolitboll på antennen m.m., förut hade jag en Duett med gula eldsflammor, penselmålad av mig själv ^_^).

Det var förresten inte en stickkorg, det råkade bara ligga en stickning (och för tillfället en virkning) i den. Annars är det vad jag har i stället för väska och sådant. Allt får plats.
Handarbeten är bra att ha med sig när man väntar på olika ställen. Jag brukar komma för tidigt eftersom jag är så noga med att inte vara för sen.

Lite trist!? Ingenting av det jag sade var menat på något negativt sett. Rar betyder snäll och trevlig för mig. "Full i Bellmann" betyder...ja, lite busig och roligt uppkäftig.
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 21:14:23, redigerad totalt 1 gång.
Kahlokatt

Anslöt: 2008-10-08

Inläggav regnif » 2009-09-03 13:37:14

Kahlokatt skrev:Blev nog mest förvånad över att jag inte var äldst!
Annars var det Bror Duktig som förvånade mig mest, hade föreställt mig en mycket ung, grabbig tjej som var lite "full i Bellmann" och inte en stadgad, rar kvinna med stickkorg.
Snömannen visade sig inte se ut som Chewbacca... :lol:
Bjäbbmonstret trodde jag faktiskt var en ordentlig småbarnsmamma, men hon visade sig vara en skönsjungande, lite Joni Mitchell-liknande ( :P ) och mycket trevlig tjej.
Inger och Heliora gick runt och var tjusiga i vanlig ordning, men Fighterbabe och lilla Loppa väckte nog mest uppmärksamhet. :wink:
Jonsch visade sig vara en skön kille, likaså Miche, som jag hade föreställt mig kortklippt och i 30-årsåldern.
Och kudos till Regnif som kom trots allt!

Själv satt jag mest och hade komplex.

Ja, jag tänkte säga samma till dig, men visste inte om i denna tråd eller din tråd eller hur. Du hann före. Tack, detsamma :)
Mådde väl inte helt bättre själv.
Men då måste du ha dolt det på något sätt, för jag märkte inte av något sådant på dig. Jag tyckte du såg piffig ut och som sagt så fanns där iaf inga andra komplex heller utåt sett vad jag såg. Särskilt i början så kände jag mig inte heller direkt på topp om vi säger så.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 21:14:23, redigerad totalt 1 gång.
regnif

Anslöt: 2009-04-25

Inläggav Bror Duktig » 2009-09-03 17:24:13

Kahlokatt skrev:
Bror Duktig skrev:

Vad är "full i Bellman"?

Lite trist!? Ingenting av det jag sade var menat på något negativt sett. Rar betyder snäll och trevlig för mig. "Full i Bellmann" betyder...ja, lite busig och roligt uppkäftig.

Lite trist? Var det det "lite trist [...]" som jag skrev? Jag menade att det är trist att folk kan tycka att jag är intelligent och andra bra saker trots första intrycket som kan verkar sämre.

Nej, jag tror inte att det var negativt. Jag har dock aldrig blivit kallad rar.
Vet inte om det är bra eller dåligt att bli kallad det. De som jag har hört blivit kallade rara, har varit intetsägande gamla tanter ^_^ Men det kanske är beroende på var man bor vad det betyder.

Och så ville jag förtydliga att min korg är min "handväska", inte min stickkorg.

Jag brukar vara noga med detaljerna :oops:
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 21:14:23, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig

Anslöt: 2008-07-18

Inläggav regnif » 2009-09-03 18:07:48

Inger skrev:
Kahlokatt skrev:Själv satt jag mest och hade komplex.

Jaha, typiskt...

Du som var strålande spirituell (som vanligt) och underhöll hela bordet med din smittande humor och häpnadsväckande kunskap om de mest obskyra ting.

Glad att både du och regnif kom trots allt!

:)
Ja, är glad över att Kahlokatt kom framför att stanna hemma. :D
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 21:14:23, redigerad totalt 1 gång.
regnif

Anslöt: 2009-04-25

Inläggav Miche » 2009-09-03 20:05:01

Jo, Kahlokatt var verkligen en frisk fläkt!

Jag hann inte prata så mycket med henne under träffen, men hon pratade en hel del under bilresan, och jag gillar verkligen hennes historier!
Senast redigerad av Miche 2011-05-04 21:14:23, redigerad totalt 1 gång.
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav Pemer » 2009-09-03 20:11:46

Jag missade mycket Kahlokatt, förstår jag. Synd!

Och dråpligt att jag inte mer än hörde andra halvan av Huddinges webredaktion en gång strax efter min ankomst, och strax efter måste han ha avvikit.

Var milagro på plats? Jag vet bara att h*n var anmäld och att jag inte vet att jag mötte h*n**.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 21:14:23, redigerad totalt 1 gång.
Pemer

Anslöt: 2007-02-08

Inläggav Aura Lux » 2009-09-03 21:02:09

Själv sörjer jag att jag är i stort sett helt utan aha-upplevelser, eftersom jag inte vågade prata med eller träffa andra än de jag redan pratat med/träffat tidigare. :oops: :cry:

Vill rikta ett varmt tack till Pemer och Mats för hjälp med skjuts trots kort varsel, ni är bäst! :-)154

Och tack weasley, Jossan, Sam med flera vid mitt bord för att jag fick klistra fast mig vid er tills det var dags att åka hem. Kram på er alla. :-)122 Och appropå weasley, jag tycker också att du är hemskt söt, och dessutom otroligt go som person. Och instämmer i att Inger verkligen är vacker på ett strålande och skinande sätt.

Danne, det var jätteskoj att se dig igen! :-)149
Senast redigerad av Aura Lux 2011-05-04 21:14:23, redigerad totalt 1 gång.
Aura Lux

Anslöt: 2008-08-21

Inläggav tvilling99 » 2009-09-04 10:51:04

Aura Lux skrev:Själv sörjer jag att jag är i stort sett helt utan aha-upplevelser, eftersom jag inte vågade prata med eller träffa andra än de jag redan pratat med/träffat tidigare. :oops: :cry:

Vill rikta ett varmt tack till Pemer och Mats för hjälp med skjuts trots kort varsel, ni är bäst! :-)154

Och tack weasley, Jossan, Sam med flera vid mitt bord för att jag fick klistra fast mig vid er tills det var dags att åka hem. Kram på er alla. :-)122 Och appropå weasley, jag tycker också att du är hemskt söt, och dessutom otroligt go som person. Och instämmer i att Inger verkligen är vacker på ett strålande och skinande sätt.

Danne, det var jätteskoj att se dig igen! :-)149

Mig pratade du med och vi har inte träffats innan.
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 21:14:23, redigerad totalt 1 gång.
tvilling99

Anslöt: 2007-05-07

Inläggav tvilling99 » 2009-09-04 10:54:08

Pemer skrev:Jag missade mycket Kahlokatt, förstår jag. Synd!

Och dråpligt att jag inte mer än hörde andra halvan av Huddinges webredaktion en gång strax efter min ankomst, och strax efter måste han ha avvikit.

Var milagro på plats? Jag vet bara att h*n var anmäld och att jag inte vet att jag mötte h*n**.

Någon med nicket milagro såg jag inte och jag såg ingen namnskylt heller som låg och väntade på h*n.
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 21:14:23, redigerad totalt 1 gång.
tvilling99

Anslöt: 2007-05-07

Inläggav Aura Lux » 2009-09-04 14:04:28

tvilling99 skrev:Mig pratade du med och vi har inte träffats innan.

Ja det är ju sant! :D
Senast redigerad av Aura Lux 2011-05-04 21:14:23, redigerad totalt 1 gång.
Aura Lux

Anslöt: 2008-08-21

Inläggav Miche » 2009-09-04 14:23:05

tvilling99 skrev:Någon med nicket milagro såg jag inte och jag såg ingen namnskylt heller som låg och väntade på h*n.

Möjligt att det var någon som var anmäld som anonym, några av dem avslöjade inte heller på träffen vilka de var...

Pemer, du får fråga Liebert...
Senast redigerad av Miche 2011-05-04 21:14:23, redigerad totalt 1 gång.
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav Pemer » 2009-09-04 14:59:43

Får väl göra det. (Anmäld anonym var det inte fråga om, då hade jag förstås inte frågat öppet om nicket så här.)
Pemer

Anslöt: 2007-02-08

Återgå till Träffar

Logga in