Tack för senast!
45 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Tänk om det finns aliens som gör på något sådant sätt för o fotografera människor eller så
Kanske de är så grundligt smarta eller så
Kan nog behövas för att alls kunna komma hit, och dessutom klarat av att hålla fred.
Skulle det finnas aliens så tror jag inte man behöver oroa sig för deras fredlighet, de har troligen nanomaskiner redan och kan använda nästan vilka material som helst ute i rymden till o göra det de behöver och har nog ingen som helst nytta av människornas förmågor eller planeten vi bor på men hoppas säkert på trevligt sällskap i framtiden när vi också lärt oss hålla fred.
Kanske de är så grundligt smarta eller så
Kan nog behövas för att alls kunna komma hit, och dessutom klarat av att hålla fred.
Skulle det finnas aliens så tror jag inte man behöver oroa sig för deras fredlighet, de har troligen nanomaskiner redan och kan använda nästan vilka material som helst ute i rymden till o göra det de behöver och har nog ingen som helst nytta av människornas förmågor eller planeten vi bor på men hoppas säkert på trevligt sällskap i framtiden när vi också lärt oss hålla fred.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 21:13:48, redigerad totalt 1 gång.
(... eller var det en alien, jfr. nanos inlägg ovan, med sina väldiga lysande ögon? )
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 21:13:50, redigerad totalt 1 gång.
Miche skrev:Alien var ju med på träffen!
Men hon såg inte riktigt ut sådär??
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 21:13:50, redigerad totalt 1 gång.
- Fighterbabe
- Anslöt: 2007-10-26
Miche skrev:Alien var ju med på träffen!
Men en lokal alien då?
Borde kanske tacka alla för senast också, men det har jag redan gjort här.
Och så läser jag att vissa hade umgåtts i två dagar till *grön av avund på vissas ork*...
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 21:13:50, redigerad totalt 1 gång.
Miche skrev:Nej, det förstås...
Den som var mest en Alien var den där prinsessan som påstod sig vara Fighterbabe...
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 21:13:52, redigerad totalt 1 gång.
- Fighterbabe
Danne skrev:trémula skrev:Jag kom ur min asociala period för sent för att hinna komma på festen. Men jag gissar att jag kommer gå på nästa om det blir någon.
Då kanske vi får träffa dig på nån av de mindre träffarna i Stockholm då?
(T.ex. på diskussionsgruppen eller på Vasa's)
Det vore trevligt i så fall.
Mycket möjligt
Senast redigerad av trémula 2011-05-04 21:13:52, redigerad totalt 1 gång.
Tack för senast från mig med!
Väl hemkommen drabbades jag av huvudvärk, men träffen var ändå värd det. Väcktes 13.30 i morse av ett bud med stort paket (jag vaknade alltså inte ens själv). Tur att det var någon jag aldrig behöver träffa igen, vad ska han ha tänkt om en tant som öppnar i nattlinne?
Kul att träffa Aspasia och Perikles och andra (för mig) nya. Hade jag fått klorna i dig Aspasia, hade jag säkert frågat om du jobbar el har jobbat. Vi äldre som fått aspergers sent i livet har ofta jobbat som andra, eftersom vi trodde att vi var som andra.
Och min metod att konversera består ofta i att fråga ut folk.
Fin bild på räven! Bra med folk med kamera, själv har jag ingen.
Väl hemkommen drabbades jag av huvudvärk, men träffen var ändå värd det. Väcktes 13.30 i morse av ett bud med stort paket (jag vaknade alltså inte ens själv). Tur att det var någon jag aldrig behöver träffa igen, vad ska han ha tänkt om en tant som öppnar i nattlinne?
Kul att träffa Aspasia och Perikles och andra (för mig) nya. Hade jag fått klorna i dig Aspasia, hade jag säkert frågat om du jobbar el har jobbat. Vi äldre som fått aspergers sent i livet har ofta jobbat som andra, eftersom vi trodde att vi var som andra.
Och min metod att konversera består ofta i att fråga ut folk.
Fin bild på räven! Bra med folk med kamera, själv har jag ingen.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 21:13:52, redigerad totalt 2 gånger.
Alien skrev:Väl hemkommen drabbades jag av huvudvärk, men träffen var ändå värd det. Väcktes 13.30 i morse av ett bud med stort paket (jag vaknade alltså inte ens själv). Tur att det var någon jag aldrig behöver träffa igen, vad ska han ha tänkt om en tant som öppnar i nattlinne?
"Morgontrött"...?
Fin bild på räven!
Ja, det var en fin bild och gulligt inlägg.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:13:52, redigerad totalt 1 gång.
Inger skrev:Alien skrev:Väl hemkommen drabbades jag av huvudvärk, men träffen var ändå värd det. Väcktes 13.30 i morse av ett bud med stort paket (jag vaknade alltså inte ens själv). Tur att det var någon jag aldrig behöver träffa igen, vad ska han ha tänkt om en tant som öppnar i nattlinne?
"Morgontrött"...?
Hrrrrm, jag vill inte påstå att hon är morgontrött. JAG är det däremot. Hon hoppade upp 1 timme före mig och "väckte" mig när klockan var 9.05. Höll ju på att missa frukosten annars....
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 21:13:52, redigerad totalt 1 gång.
- Fighterbabe
Alien skrev:Hade jag fått klorna i dig Aspasia, hade jag säkert frågat om du jobbar el har jobbat.
Tur att du inte fick klorna i mig då!
Alien skrev:Vi äldre som fått aspergers sent i livet har ofta jobbat som andra, eftersom vi trodde att vi var som andra.
Jag har aldrig någonsin trott att jag var som andra, men jag var klurig nog att redan som väldigt liten förstå vad jag ville hålla på med, och det visade sig också vara i princip det enda jag klarar av att försörja mig på.
Inger skrev:Ja, det var en fin bild och gulligt inlägg.
Han är gullig, min Perikles!
Senast redigerad av Aspasia 2011-05-04 21:13:52, redigerad totalt 1 gång.
imperativ skrev:Det som etsat sig i mitt minne är luffarshacksdispyten som blossade upp vid ett bord kort efter maten. Absurt kul.
Luffarschacksdispyten?! Den missade jag!
Kan någon berätta vad den handlade om? *JÄTTENYFIKEN*
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 21:13:52, redigerad totalt 1 gång.
Mats skrev: Luffarschacksdispyten?! Den missade jag!
Kan någon berätta vad den handlade om? *JÄTTENYFIKEN*
Jag fick idén att spela luffarscack med våra hoprullade chokladpapper, efter maten. Med Weasleys hjälp gjorde vi en spelplan på av hennes garn på en servett. Men när vi sedan började att spela visade det sig att vi hade lärt oss spela det på olika regler. Jag hade min uppfattning, som Weasley också tyckte, Men More10 och Sam hade lite andra regler som de var vana vid. Därav dispyten,
Men det var en lugn dispyt, ingen av oss fyra är ju häftiga i humöret,
Senast redigerad av Jossan 2011-05-04 21:13:52, redigerad totalt 1 gång.
Wow,vilken häftig bild!
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 21:13:53, redigerad totalt 1 gång.
- tvilling99
- Anslöt: 2007-05-07
Gud vilken mysig räv! Jag har bara sett en enda räv på nära håll (förutom på djurparker) och det var en skabbig stackare.
I somras var Anticimex på min gård och tog bort ett rävkadaver under en balkong. Det var nog samma stackars räv...
I somras var Anticimex på min gård och tog bort ett rävkadaver under en balkong. Det var nog samma stackars räv...
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 21:13:53, redigerad totalt 1 gång.
Jag vill passa på att säga att jag tror det är nyttigt och konstruktivt att träffas irl, det ger klart ett perspektiv på saker och ting här på forumet.
Man blir lätt insnöad, och ser bara massa användarnamn och text.
Att ha träffat folket på riktigt känner jag har ökat min förståelse och insikt för andra här. Det blir klart lättare att betrakta varandra som människor när man har sett den fysiska personen bakom orden och nicken.
Det gör att jag tycker att diskussionerna här blir mer dynamiska, och levande.
Kanske bara är jag som tycker det, men ville ändå dela med mig av detta för att påminna om träffen på ett positivt sätt igen.
För träffen var ju verkligen toppen.
Man blir lätt insnöad, och ser bara massa användarnamn och text.
Att ha träffat folket på riktigt känner jag har ökat min förståelse och insikt för andra här. Det blir klart lättare att betrakta varandra som människor när man har sett den fysiska personen bakom orden och nicken.
Det gör att jag tycker att diskussionerna här blir mer dynamiska, och levande.
Kanske bara är jag som tycker det, men ville ändå dela med mig av detta för att påminna om träffen på ett positivt sätt igen.
För träffen var ju verkligen toppen.
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 21:13:53, redigerad totalt 1 gång.
Nejdå Danne, jag tycker också det blir mer intressant, dynamiskt vet jag knappt vad det betyder för det verkar variera mellan olika personer vad de tycker ordet betyder.
Helt klart blir det en annan känsla.
Och jag vill gärna ha Fighterbabe med på framtida träffar även fast jag inte gillade hennes beteeende med bilderna.
I övrigt uppskattade jag även Fighterbabes närvaro
Däremot vill jag inte vara med i hennes kamera.
Helt klart blir det en annan känsla.
Och jag vill gärna ha Fighterbabe med på framtida träffar även fast jag inte gillade hennes beteeende med bilderna.
I övrigt uppskattade jag även Fighterbabes närvaro
Däremot vill jag inte vara med i hennes kamera.