Hälsningar från Flottsbro
Sam skrev:daneel31, var du en av de som valde att vara anonym och inte ha ditt nick på namnskylten?
Kan inte komma ihåg att jag såg ditt nick på någon namnskylt.
Jag tycker iaf att det är lättare att knyta en kontakt om man har ett namn eller nick på personen i en sådan här stor grupp.
Om du vill så är du välkommen att göra ett nytt försök antingen på tacosträffen 8 sept. eller i diskussiongruppen 22 sept eller någon annan träff under hösten
Instämmer, och tycker det var ett bra förslag.
Hoppas på en ny chans att lära känna daneel31 på nån av de mindre träffarna.
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 21:13:15, redigerad totalt 1 gång.
Min namnskylt verkade ganska överflödig (som f.ö. lossnade och försvann under kvällen). Folk verkade känna igen mig, iaf de som varit aktiva på forumet ett tag....
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 21:13:15, redigerad totalt 1 gång.
- Fighterbabe
- Anslöt: 2007-10-26
Sam skrev:daneel31, var du en av de som valde att vara anonym och inte ha ditt nick på namnskylten?
Ja, att vara ny och inte ens vilja skriva sitt nick på namnskylten är inget bra sätt att få kontakt.
Andra blir då lite avvaktande, vet inte om personen är AS eller medföljande, gammal eller ny medlem, eller medlem ö h t. Det väcker frågor. Törs man fråga vad personen heter om den inte vill skriva det på skylten? Varför vill den inte avslöja sitt nick, litar den inte på andra? Eller är den så blyg? Vill den alls prata med en då? Vad pratar man om med någon som man inte känner igen och inte vet om man får fråga vem den är?
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:13:15, redigerad totalt 1 gång.
Miche skrev:Tack alla, det var en väldigt trevlig träff med lite överraskningar (så som att Liebert inte alls hade skägg på bilden överst som jag tog med hans mobil och en del personer inte alls såg ut som förväntat)!
Nej, jag hade också präntat in hans avatar och förväntade mig att möta någon som såg ut som Jesus el Jordan Collier.
http://tv.ign.com/articles/796/796640p1.html
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 21:13:17, redigerad totalt 1 gång.
Duras skrev:
Hörde någon förfasa sig över att hon fick springa iväg så långt utan tillsyn, men så funker det ju inte. Hon har lärt sig gå vilket ger en förträfflig möjlighet att börja utforska världen. Hindrar man sånt är det inte bra och jag är rätt säker på att mamma hade god koll på den lilla.
Instämmer med det fetmarkerade. Men om någon kände oro hade man kunnat prata med mig och då fått ett förhoppningsvis lugnande svar.
Enda gången jag själv kände att jag inte hade koll var när någon från ett annat sällskap släppte ut henne genom den dörr som förväntades vara både stängd och låst. Vilket jag iofs räknade ut snabbt så hon hann bara precis utanför innan just det äventyret var slut.
På söndagen stängde vi av verandan med ett flyttbart staket så var problemet med att försvinna nerför trappan löst. (Tack för hjälpen med det Bror Duktig, staketet vägde ungefär ett ton kändes det som.) Synd jag inte tänkte på det redan på lördagen.
Mitt barn är en liten rymmare och det jag kan trösta mig (och kanske andra) med är att det oftast är trygga barn som vågar sig iväg långt på egen hand.
Senast redigerad av serpentin 2011-05-04 21:13:17, redigerad totalt 1 gång.
Inger skrev:Daneel31, det var i alla fall tänkvärda idéer, inget fel alls att komma med förslag. Säg till nästa gång du vill komma på träff så får vi se om och hur vi kan underlätta lite för dig.
Tack.
Jag ska också försöka underlätta för er genom att (försöka) vara mer tillgänglig och liksom mer med. Och förhoppningsvis också stanna längre... Dessutom ska jag from nu också försöka vara mer aktiv på forumet så att jag inte är helt okänd när vi ses irl
Senast redigerad av daneel31 2011-05-04 21:13:17, redigerad totalt 1 gång.
regnif skrev:Jag såg nog inte vem som var daneel31, tror jag.
Jag kom sent och gick tidigt tyvärr.
Note to self: kom i tid nästa gång och gå inte förrän jag pratat mer och med fler.
Danne skrev:Hoppas på en ny chans att lära känna daneel31 på nån av de mindre träffarna.
Tack.
Hoppas kunna vara på plats på någon/några av träffarna framöver. Och närvarande så att säga.
Nej.
Sam skrev:Kan inte komma ihåg att jag såg ditt nick på någon namnskylt.
My bad. På plats men ej riktigt närvarande. Och dessutom ganska kort tid.
Sam skrev:Om du vill så är du välkommen att göra ett nytt försök antingen på tacosträffen 8 sept. eller i diskussiongruppen 22 sept eller någon annan träff under hösten
Tack. Jag ska göra mitt bästa för att vara på plats och närvara på någon av träffarna.
Inger skrev:Sam skrev:daneel31, var du en av de som valde att vara anonym och inte ha ditt nick på namnskylten?
Ja, att vara ny och inte ens vilja skriva sitt nick på namnskylten är inget bra sätt att få kontakt.
Nej, så är det säkert. Men jag hade som sagt mitt nick på namnskylten. Gäller bara att jag själv är mer aktiv/närvarande och kanske stannar lite längre. Nästa gång hoppas jag...
Inger skrev:Andra blir då lite avvaktande, vet inte om personen är AS eller medföljande, gammal eller ny medlem, eller medlem ö h t. Det väcker frågor. Törs man fråga vad personen heter om den inte vill skriva det på skylten? Varför vill den inte avslöja sitt nick, litar den inte på andra? Eller är den så blyg? Vill den alls prata med en då? Vad pratar man om med någon som man inte känner igen och inte vet om man får fråga vem den är?
Viktiga frågor som jag i några fall gett min syn på tidigare. Bla med förslag om "innehållsdeklaration" för de som vill. Och som sagt igen: jag hade mitt nick på namnskylten hela (iofs korta) tiden jag var på plats.
Fråga Liebert om inte annat.
serpentin skrev:Duras skrev:
Hörde någon förfasa sig över att hon fick springa iväg så långt utan tillsyn, men så funker det ju inte. Hon har lärt sig gå vilket ger en förträfflig möjlighet att börja utforska världen. Hindrar man sånt är det inte bra och jag är rätt säker på att mamma hade god koll på den lilla.
Instämmer med det fetmarkerade. Men om någon kände oro hade man kunnat prata med mig och då fått ett förhoppningsvis lugnande svar.
Vid sådana här tillfällen så är det ju inte bara du som håller koll, det var ett antal personer som hade god hand med barn och kollade, så jag hoppas att du kunde slappna av lite.
Det som jag tyckte var mest jobbigt var att det satt en riktigt äcklig askkopp vid överdelen av trappan, jag sa åt Loppa vid något tillfälle att låta bli den.
Senast redigerad av Miche 2011-05-04 21:13:17, redigerad totalt 1 gång.
Miche skrev:
Vid sådana här tillfällen så är det ju inte bara du som håller koll, det var ett antal personer som hade god hand med barn och kollade, så jag hoppas att du kunde slappna av lite.
Det som jag tyckte var mest jobbigt var att det satt en riktigt äcklig askkopp vid överdelen av trappan, jag sa åt Loppa vid något tillfälle att låta bli den.
Ja jag kände ju det att fler hade koll även om jag aldrig la över ansvaret på någon. Trappan var lite dumt placerad, men till nästa gång kanske jag skulle kunna se över sådana saker på förhand. Iofs är hon äldre då och lyssnar förhoppningsvis bättre när jag säger att hon inte får gå ner där.
Märkligt det där med att askkoppen var så nåbar på ett familjevänligt ställe. Jag tackar för att du sa till. Att låta bli askkoppar är inget vi behövt träna på tidigare.
Men i normalfallet är nog inte det ett bekymmer och det hade väl bara varit att flytta iväg den antar jag?
Eller var den stor o tung?
Antar att det inte fungerar att inte ha en askkopp där ute eftersom det i normalfallet finns strax under 20% rökare i befolkningen, minns inte om det nått ned till 15% nu eller om det bara var ena könet som nått dit.
Aspisarna på träffen har såvitt jag vet nått ända ned till 4%
Men de 4% är självklart lika välkomna de med
Fast röken får de allt lämna utanför och det gjorde de ju, tackar och lyfter på hatten för det
Antar att det inte fungerar att inte ha en askkopp där ute eftersom det i normalfallet finns strax under 20% rökare i befolkningen, minns inte om det nått ned till 15% nu eller om det bara var ena könet som nått dit.
Aspisarna på träffen har såvitt jag vet nått ända ned till 4%
Men de 4% är självklart lika välkomna de med
Fast röken får de allt lämna utanför och det gjorde de ju, tackar och lyfter på hatten för det
Senast redigerad av nano 2011-05-04 21:13:17, redigerad totalt 1 gång.
Tack nano! Nu känner jag mig lite gladare igen. Hade gärna pratat mer med dig.
Det var himla trist att jag missade dig helt och hållet Pemer. Hade hoppats att du skulle dyka upp på frukosten, men var väl iväg på inspelning då också antar jag.
Om jag kommer på någon mer storträff så ska jag definitivt inte åka upp samma dag. Nu var jag trött från början efter sju timmars resande, och dessutom med åksjuketablett i systemet som gjorde mig ännu tröttare. Mindre träffar passar mig nog visserligen bättre oavsett det, men jag ångrar inte att jag åkte. Hann ju ha trevligt i några timmar innan jag fick mental härdsmälta åtminstone.
*vinkar lite extra till Mattes matte*
Det var himla trist att jag missade dig helt och hållet Pemer. Hade hoppats att du skulle dyka upp på frukosten, men var väl iväg på inspelning då också antar jag.
Om jag kommer på någon mer storträff så ska jag definitivt inte åka upp samma dag. Nu var jag trött från början efter sju timmars resande, och dessutom med åksjuketablett i systemet som gjorde mig ännu tröttare. Mindre träffar passar mig nog visserligen bättre oavsett det, men jag ångrar inte att jag åkte. Hann ju ha trevligt i några timmar innan jag fick mental härdsmälta åtminstone.
Senast redigerad av pointblank 2011-05-04 21:13:17, redigerad totalt 1 gång.
- pointblank
- Anslöt: 2006-11-12
serpentin skrev:Mitt barn är en liten rymmare och det jag kan trösta mig (och kanske andra) med är att det oftast är trygga barn som vågar sig iväg långt på egen hand.
Jo, och det verkar som du får rätt bra med motion också.
Var riktigt kul att se den hastighet ni satte av på gräset, efter varandra på söndagen.
Jag är inte speciellt barnkär, men Loppan var faktiskt rolig att ha där tycker jag.
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 21:13:17, redigerad totalt 1 gång.
nano skrev:Men i normalfallet är nog inte det ett bekymmer och det hade väl bara varit att flytta iväg den antar jag?
Den var fastskruvad i räcket har jag för mig.
Danne skrev:Var riktigt kul att se den hastighet ni satte av på gräset, efter varandra på söndagen.
Ja det måste ha varit en upplevelse att se det. Hon är snabb den lilla busungen.
pointblank skrev:*vinkar lite extra till Mattes matte*
Matte, var det den där söta lilla katten som fanns med på bild på en namnbricka? I så fall vinkar jag också. Det var många personer på en och samma gång men små minnen har man fått av många ändå.
Zombie, dig minns jag inte till utseendet just nu men jag minns vad jag sa till dig när du nämnde ditt nick.
pointblank skrev:
Om jag kommer på någon mer storträff så ska jag definitivt inte åka upp samma dag.
Just så tänkte jag så vi åkte upp redan fredag förmiddag. Det var skönt att få komma fram, se sig om, sova och sedan bara ta det lugnt timmarna före träffen.
Men det var också trevligt att det kom träffdeltagare i grannstugan redan på fredagen.
pointblank skrev:Tack nano! Nu känner jag mig lite gladare igen. Hade gärna pratat mer med dig.
Ja, det var ju det som var så jäkla illa. Hade haft helgen bokad för träffen sedan april, väl... och två och en halv vecka innan träffen får jag besked om TV-rollen, och med en och en halv veckas varsel inspelningsdatumen. Som först är fredag 28 och söndag 30, vilket var illa nog. Men några dagar senare kommer dessutom nytt besked om lördag i stället för fredag. Lyyyysande....
Och hade jag sagt ifrån "Det går inte, jag kan inte då" hade de väl troligast tänkt om och valt den andre som provfilmade för rollen. Och visst var jag fåfäng nog att vilja ha den.
Tyvärr visar det sig att säsong fyra av Jonson och Pipen ska visas på TV4 först..... nästa höst!!! Men då kommer också jag att synas i olika scener i minst fyra olika avsnitt.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 21:13:17, redigerad totalt 1 gång.
Pemer skrev:Och hade jag sagt ifrån "Det går inte, jag kan inte då" hade de väl troligast tänkt om och valt den andre som provfilmade för rollen. Och visst var jag fåfäng nog att vilja ha den.
Det klandrar inte jag dig för det minsta. Jag hade gjort samma sak. Ska bli kul att se avsnitten sedan. När HSB-reklamen visas så tjoar jag här hemma att Loppa titta där är (här skulle det stått ditt förnamn).
serpentin skrev:pointblank skrev:*vinkar lite extra till Mattes matte*
Matte, var det den där söta lilla katten som fanns med på bild på en namnbricka? I så fall vinkar jag också. Det var många personer på en och samma gång men små minnen har man fått av många ändå.
Nej, det är Matte som heter Matte och är husse till katten på bilden, som däremot i sin tur heter precis som en forummedlem har som nick här - nämligen Lilla Gumman.
Fast Lilla Gumman har nyss fått en matte också, båda var alltså med på Flottsbro. Och jag tyckte minsann jag hörde Matte på lite håll strax efter att jag hade kommit, men sedan aldrig såg till det lyckliga paret, så de lämnade väl sällskapet strax efter.
I natt när jag skulle uppdatera mitt listinlägg över forummedlemmar jag träffat fick jag däremot se att vi har fått Agnet_a med på forumet också nu.
Alltså Lilla Gummans matte. Och Mattes moatjé.
Blev det rörigt nu?
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 21:13:17, redigerad totalt 1 gång.