Förutfattade meningar & AHA-upplevelser
86 inlägg
• Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
weasley skrev:Återigen en jag inte vågade prata med eftersom BD:s elegans gjorde mej väldigt påmind om min egen blygsamma konstitution.
Skojar du, eller är du helt blind för din egen puddingmässighet??
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 21:14:14, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
alfapetsmamma skrev:weasley skrev:Återigen en jag inte vågade prata med eftersom BD:s elegans gjorde mej väldigt påmind om min egen blygsamma konstitution.
Undrade jag också, men visste inte hur jag skulle skriva.
Och din intressanthet som person, vill jag tillägga.
Kom igen weasley, du som är så bra på att uppmuntra andra!
(Fast vad ska jag säga, här skriver folk så ledigt gulligheter om hur de uppfattade varandra och jag är ingen högfungerande ord- och kontaktmänniska vare sig nu eller på träffen, hur det än kan verka i själva inläggen... )
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 21:14:14, redigerad totalt 1 gång.
Jag fick aha-, jaså?-, Ok!-, Ok?-, ?-, !-, öööh- och LoL-upplevelser i mitt studiebesök.
"Jag är jag, det betyder inte att jag är trevlig."
Selektiviteten i mitt sinne blev lite för stort. Så mitt genuina jag är bara att säga hej då till. Den funkar inte såna här sammanhang. Jag kom nämligen dit utan krav på mig själv. (jmfr med att starta ett husbygge utan konstruktionsunderlag, det går bra att starta, men när man väl kommit en bit in i bygget så inser man hur det inte funkar... lesson taken and hopefully learned)
Jag har aldrig i hela mitt liv hört en sådan hög nivå av allvar i diskussioner från vissa i sånahär sammanhang. Mindblowing. Jag väntade mig det, men det var på något sätt mer än jag trodde.
"Jag är jag, det betyder inte att jag är trevlig."
Selektiviteten i mitt sinne blev lite för stort. Så mitt genuina jag är bara att säga hej då till. Den funkar inte såna här sammanhang. Jag kom nämligen dit utan krav på mig själv. (jmfr med att starta ett husbygge utan konstruktionsunderlag, det går bra att starta, men när man väl kommit en bit in i bygget så inser man hur det inte funkar... lesson taken and hopefully learned)
Jag har aldrig i hela mitt liv hört en sådan hög nivå av allvar i diskussioner från vissa i sånahär sammanhang. Mindblowing. Jag väntade mig det, men det var på något sätt mer än jag trodde.
Senast redigerad av imperativ 2011-05-04 21:14:14, redigerad totalt 1 gång.
Just ja, förutfattade meningarna. Jag trodde också en del skulle se annorlunda ut, blev också en del könsbyten från mig så att säga.
Hade ungefär samma tanke som Inger om Bjäbbis och några till var lite liknande som Inger tog upp.
Jag var nog dock inte i bästa förmåga att bedöma något ordentligt, eller att jag pratade med så många.
BD och serpentin var heller inte några som stämde med min forumsidé om dem.
Hade ungefär samma tanke som Inger om Bjäbbis och några till var lite liknande som Inger tog upp.
Jag var nog dock inte i bästa förmåga att bedöma något ordentligt, eller att jag pratade med så många.
BD och serpentin var heller inte några som stämde med min forumsidé om dem.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 21:14:14, redigerad totalt 1 gång.
Trots att jag postat någon gammal tjejig bild på forumet så var det någon som förväntade sig att jag skulle vara kille. Men det var väl inte så många som trodde det?
Senast redigerad av Mördarsnigel 2011-05-04 21:14:14, redigerad totalt 1 gång.
- Mördarsnigel
- Anslöt: 2007-11-30
serpentin skrev:regnif skrev:[...] serpentin var heller inte några som stämde med min forumsidé om dem.
Nu blev jag nyfiken. Kan du utveckla det?
Ta inte illa upp, men jag trodde du hade cp-skada. Och jag trodde du var en han om det är ok att skriva ut det? Man vet liksom inte vilka signalement som är ok att nämna såhär.
---------------------------
Ja, iaf mina djupare diskussioner hade nog ingen velat höra. Jag orkade heller inte prata så mkt tror jag.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 21:14:14, redigerad totalt 1 gång.
weasley skrev:Bones är en TV-serie på nån av reklamkanalerna. Huvudpersonen där är maximalt cool. Jag tyckte du påminde lite om henne.
Hahaha jag tänkte på Dr McCoy från original-Star Trek
Han kallades för Bones. Fattade inte hur du kunde tycka att Bror Duktig liknade den gubben.
http://en.wikipedia.org/wiki/Leonard_McCoy
Senast redigerad av Mördarsnigel 2011-05-04 21:14:14, redigerad totalt 1 gång.
- Mördarsnigel
- Anslöt: 2007-11-30
alfapetsmamma skrev:weasley skrev:Återigen en jag inte vågade prata med eftersom BD:s elegans gjorde mej väldigt påmind om min egen blygsamma konstitution.
Skulle inte falla mej in att skoja om något sådant.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 21:14:14, redigerad totalt 1 gång.
weasley skrev:Danne tex, såg ut som en tvättäkta försvarstöntstereotyp men visade sej vara en supertrevlig kille med glimten i ögat och hjärtat på rätta stället.
WOAHAHAHAHAHA !!! [img]http://sachsxtc125.com/forums/images/smilies/laughing-smiley.gif[/img]
Känns som en ganska klockren beskrivning på utseendet.
Själv kan jag hålla med om den pudding-beskrivning av dig som andra redan nämnt i tråden, så jag tycker definitivt inte att du ska förringa dig själv på den punkten.
Duras var en överraskning, äldre än väntat till utseendet, men lika ung och fräsch i sinnet som jag upplevt han på forumet.
Bror Duktig var en annan trevlig överraskning. Hade förväntat mig en medelålders manlig chaffisslusk, men tji fick man.
Men Liebert blev en chock. Hans avatar skilde sig ganska märkbart mot den städade herre man träffade där. Så den kontrasten blev stor, men bara på ett roligt sätt.
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 21:14:15, redigerad totalt 1 gång.
Mördarsnigel skrev:weasley skrev:Bones är en TV-serie på nån av reklamkanalerna. Huvudpersonen där är maximalt cool. Jag tyckte du påminde lite om henne.
Hahaha jag tänkte på Dr McCoy från original-Star Trek
Han kallades för Bones. Fattade inte hur du kunde tycka att Bror Duktig liknade den gubben.
http://en.wikipedia.org/wiki/Leonard_McCoy
Nä, som sagt, det här är den Bones jag tänkte på: http://www.imdb.com/title/tt0460627/
Bild på Bones (tjejen!)
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 21:14:16, redigerad totalt 1 gång.
weasley skrev:alfapetsmamma skrev:weasley skrev:Återigen en jag inte vågade prata med eftersom BD:s elegans gjorde mej väldigt påmind om min egen blygsamma konstitution.
Som sagt, aspergare brukar ha dålig självuppfattning.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:14:16, redigerad totalt 1 gång.
weasley skrev:Bild på Bones (tjejen!)
Ser lite ut som en blandning av Mördarsnigel och Bror Duktig på den bilden. Eller kanske inte blandning av, men jag tycker jag kan känna igen drag från båda två.
Det var kul att jag hann med en biltur med Mördarsnigel ändå, jag hängde med när Optek och Charley? fick skjuts till Huddinge och buss hem, så jag om nödvändigt kunde guida tillbaka till Flottsbro.
Nu påminns jag förresten om tankarna ett tag för några veckor sedan innan jag visste om Mördarsnigel och Hemlig skulle komma upp på fredag eller lördag, och fortfarande JOR var inbokad en natt här just mellan fredag och lördag. Föreställde mig ett tag att det kunde ha blivit läge för en rätt skön förträff här hos mig på fredagskvällen, och... ja, det hade nog kunnat bli en riktig höjdare!
Boka in fredag 27 augusti 2010 redan nu, så kör vi den förträffen då! Och så hoppas jag på själva Flottsbro-träffen 28-29:e!
...och kanske en på vårkanten också? Valborg, om vi bokar snabbt??? Valborgsmässoafton är fredag, första maj lördag och sedan är det en ledig söndag också den 2:a???
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 21:14:17, redigerad totalt 1 gång.
Zombie skrev:Danne, ja, du var bland de trevligaste machobiffar jag har träffat!
Haha, "machobiff"... Den har jag aldrig hört förut.
Men det är skönt att ingen på forumet ännu fått se mina andra sidor, som dock fortfarande finns kvar inom mig.
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 21:14:17, redigerad totalt 1 gång.
Danne skrev:Bror Duktig var en annan trevlig överraskning. Hade förväntat mig en medelålders manlig chaffisslusk, men tji fick man.
Jag har kommit på att det är väldigt roligt att mitt nick (och vissa av mina intressen) gör att folk blir så förvånade när de träffar mig.
Jag har ett visst intresse i "tänk vad förvånade de skulle bli"!
Förr, IRL då, var det mest jag som blev förvånad över att folk tyckte att jag var paradoxal i min framtoning och med mina intressen.
Edit: För några år sedan började tonårstjejer flirta med mig på blip.se när jag kallade mig för "Kronmutter". Flirta och flirta, men de var konstigt inställsamma på ett sätt som jag aldrig någonsin har råkat ut för innan.
Det tog ett tag innan jag fattade att det var nicket som fick mig att verka som en ung kille.
Jag har också haft nicket "Gjutjärnsvidundret" men jag minns inte, eller märkte inte, om någon misstolkade mig.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 21:14:22, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
weasley skrev:alfapetsmamma skrev:weasley skrev:Återigen en jag inte vågade prata med eftersom BD:s elegans gjorde mej väldigt påmind om min egen blygsamma konstitution.
Okej. Då behöver du antingen byta glajor eller jobba på din självbild. En av de saker som jag och smeden sa till varann efter träffen hos Inger förra sommaren var just hur jädra snygg du var. Du har ju en figur som folk skulle mörda för, eller iaf betala dyra pengar för att få på artificiell väg, om inte annat.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 21:14:22, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
Jag blev också förvånad över jonsch. Förväntade mig en medelålders man med mörkbrunt hår och eventuellt rutiga byxor. Helt klart en positiv överraskning.
Inger och Zombie var absolut roligast att äntligen få träffa, så det var störande att jag inte alls var på ett särskilt socialt humör utan mest behövde stänga in mig i mig själv. Hoppas på att få träffa dem - och andra - igen. Inger var dessutom otroligt vacker!
Jag trodde att Danne skulle vara orakad, men det var han inte.
Inger och Zombie var absolut roligast att äntligen få träffa, så det var störande att jag inte alls var på ett särskilt socialt humör utan mest behövde stänga in mig i mig själv. Hoppas på att få träffa dem - och andra - igen. Inger var dessutom otroligt vacker!
Jag trodde att Danne skulle vara orakad, men det var han inte.
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 21:14:22, redigerad totalt 1 gång.
Charley? skrev: Inger var dessutom otroligt vacker!
Tycker jag också!
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 21:14:22, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
Så många trevliga människor, en del kunde jag byta några ord med, andra knappt eller inte alls... fan, jag vill också förmedla intryck av enskilda, men...
... fast jonsch hade jag läst var ung, och Bror Duktig hade jag räknat med skulle vara "paradoxal" - men sedan blir det ju ändå en givande överraskning på vilka oväntade sätt folk är även som man väntade sig!
Men vad roligt! Så det var därför du var litet "svårfångad" (inte för att jag tror mina trevare märktes utåt)... Jag hoppas också det går flera tåg.
Ja, visst är hon!
... fast jonsch hade jag läst var ung, och Bror Duktig hade jag räknat med skulle vara "paradoxal" - men sedan blir det ju ändå en givande överraskning på vilka oväntade sätt folk är även som man väntade sig!
Charley? skrev:Inger och Zombie var absolut roligast att äntligen få träffa, så det var störande att jag inte alls var på ett särskilt socialt humör utan mest behövde stänga in mig i mig själv. Hoppas på att få träffa dem - och andra - igen.
Men vad roligt! Så det var därför du var litet "svårfångad" (inte för att jag tror mina trevare märktes utåt)... Jag hoppas också det går flera tåg.
alfapetsmamma skrev:Charley? skrev: Inger var dessutom otroligt vacker!
Tycker jag också!
Ja, visst är hon!
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 21:14:22, redigerad totalt 2 gånger.