Förutfattade meningar & AHA-upplevelser
86 inlägg
• Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Förutfattade meningar & AHA-upplevelser
<div id="rules">Den här tråden kommer ursprungligen från avdelningen "AspergerForums sommarträff" som 2009-09-28 slogs samman med avdelningen "Träffar".</div>
När man hunnit smälta alla nya intryck och kan blicka tillbaka... Är det nästan lite komiskt vilka förutfattade meningar man haft om en del personer och vilka överraskningar man fick när man kom dit.
De personer som INTE haft någon avatar på forumet har man skapat sin egen bild av och de har resulterat i att jag har "bytt kön" på en del . Folk som man trodde var en man visade sig vara en kvinna och vice versa.
Någon mer som upptäckte en helt annan bild av någon än de förväntat sig?
Förhoppningsvis var jag inte lika bitchig i verkligheten som folk kanske uppfattar mig på forumet ibland?
När man hunnit smälta alla nya intryck och kan blicka tillbaka... Är det nästan lite komiskt vilka förutfattade meningar man haft om en del personer och vilka överraskningar man fick när man kom dit.
De personer som INTE haft någon avatar på forumet har man skapat sin egen bild av och de har resulterat i att jag har "bytt kön" på en del . Folk som man trodde var en man visade sig vara en kvinna och vice versa.
Förhoppningsvis var jag inte lika bitchig i verkligheten som folk kanske uppfattar mig på forumet ibland?
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 21:14:13, redigerad totalt 1 gång.
- Fighterbabe
- Anslöt: 2007-10-26
Hej Fighterbabe!
"Bytt kön" på en del medlemmar *skrattar glatt hejdlöst*... du skriver väldigt roligt tycker jag !
Nu har jag ju inte träffat dig i verkliga livet, men jag tänker i alla fall att du är väldigt mjuk, inte alls "bitchig" person . Lite som jag
Kram (får man skriva det?) och ha så gott!
"Bytt kön" på en del medlemmar *skrattar glatt hejdlöst*... du skriver väldigt roligt tycker jag !
Nu har jag ju inte träffat dig i verkliga livet, men jag tänker i alla fall att du är väldigt mjuk, inte alls "bitchig" person . Lite som jag
Kram (får man skriva det?) och ha så gott!
Senast redigerad av geocache 2011-05-04 21:14:13, redigerad totalt 1 gång.
Re: Förutfattade meningar & AHA-upplevelser
Fighterbabe skrev:När man hunnit smälta alla nya intryck och kan blicka tillbaka... Är det nästan lite komiskt vilka förutfattade meningar man haft om en del personer och vilka överraskningar man fick när man kom dit.
Nä, du var jättegullig på alla sätt och vis. Och hjälpsam med träningsinfo.
Den mest överraskande för mig var nog Jonsch, som jag hade fått uppfattningen var en medelålders halvmörk filosoferande grubblare, men som var en spirituell ljusblond halvyngling, full av positiv energi och entusiasm.
Och Charley?, som visade sig vara en kul och sprallig tjej som verkar lätt att umgås med.
Duras hade jag av någon anledning tott var ung och mager men han visade sig vara en mycket sympatisk herre i övre medelåldern.
Bjäbbis hade inte den hårfärg jag trott och var mjukare än jag hade väntat. Men smälte bra in tyckte jag och var inte precis lagt åt entigt kallprat.
JOR var precis sådär nallebjörnsmysig som man hade väntat sig, fast med lite mer skägg så att jag inte fick ihop ansiktet med bilderna härifrån.
Liebert såg ut som jag hade väntat mig och verkade trevlig och kompetent.
Andra behöver jag nog träffa fler gånger för att få tydligare uppfattning om eftersom man satt vid olika bord och inte fick tillfälle att prata med alla.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:14:13, redigerad totalt 1 gång.
Inger skrev:Nä, du var jättegullig på alla sätt och vis. Och hjälpsam med träningsinfo.Fighterbabe skrev:Förhoppningsvis var jag inte lika bitchig i verkligheten som folk kanske uppfattar mig på forumet ibland?
Instämmer. Och vacker i din sagoklänning!
Annars står det still med det för ögonblicket. För omtumlad än...
Men hade väl i stort sett träffat rätt bra på intuition plus de bilder jag har sett - tyvärr för tråden. Genomgående bra folk.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 21:14:13, redigerad totalt 1 gång.
Jag kan instämma i att det blev en del överraskningar. Inte för att jag hann prata så mycket med någon alls nästan eftersom mitt ressällskap krävde mycket spring men en skymt av de flesta fick jag åtminstone.
Vi har nyss kommit hem så när jag väl fått tänka lite så kommer väl fler minnen fram.
FB verkade vänlig och mjuk och JOR var en riktig nalle ;o) som jag givetvis bara måste få krama innan han åkte hem.
Duras stämde väl överens med min tidigare uppfattning. Mjuk och trygg blev han en favorit hos min dotter. Eller iaf en av dem.
Vi har nyss kommit hem så när jag väl fått tänka lite så kommer väl fler minnen fram.
FB verkade vänlig och mjuk och JOR var en riktig nalle ;o) som jag givetvis bara måste få krama innan han åkte hem.
Duras stämde väl överens med min tidigare uppfattning. Mjuk och trygg blev han en favorit hos min dotter. Eller iaf en av dem.
Senast redigerad av serpentin 2011-05-04 21:14:13, redigerad totalt 1 gång.
Zombie skrev:Inger skrev:Nä, du var jättegullig på alla sätt och vis. Och hjälpsam med träningsinfo.Fighterbabe skrev:Förhoppningsvis var jag inte lika bitchig i verkligheten som folk kanske uppfattar mig på forumet ibland?
Instämmer. Och vacker i din sagoklänning!
Annars står det still med det för ögonblicket. För omtumlad än...
Men hade väl i stort sett träffat rätt bra på intuition plus de bilder jag har sett - tyvärr för tråden. Genomgående bra folk.
Tack ska ni ha! Vad gulliga ni är!
Jag var ganska faschinerad över att många var betydligt äldre än vad jag hade trott.
Ta det inte på fel sätt nu, men om jag jämför med folk i min närhet i åldern 40+ så är datakunskaperna långt ifrån så bra att de skulle fatta hur ett forum fungerar. När de gick i skolan hade de inte datakunskap på schemat och fick lära sig senare själva via "Trial & error". Datorer fanns ju med i min uppväxt och internet kom jag i kontakt med redan på lågstadiet... Det gör ju att den yngre generationen har mer datavana naturligt....
- Fighterbabe
Jag måste säga att jag inte har ett enda ont ord om någon av de personer jag kom i kontakt med! Fattar inte hur så många intressanta och färgstarka personer kan ha samlats på samma ställe!
Jag hade jättetrevligt trots att jag var kalasdundertrött och var tvungen att troppa av redan vid 23 för att inte somna på stolen. Omtumlande med alla intryck men jag kan ge en liten snabbrecension på några av dem jag träffade. Detta visar också på hur fånigt och dumt det kan bli att bara gå på första intrycket!
Danne tex, såg ut som en tvättäkta försvarstöntstereotyp men visade sej vara en supertrevlig kille med glimten i ögat och hjärtat på rätta stället.
Jag hade dessutom exakt samma upplevelse av jonsch och Bjäbbis som Inger hade. Kul, på bägge sätten!
Sam var otroligt mysig och sprudlande.
Någon jag hade velat prata lite med var Hemlig men jag vågade inte för hon såg så sträng ut.
Och Bror Duktig var slående elegant. Jag kan lätt tänka mej henne som balens drottning. En av mina TV-idoler är Bones. Jag tyckte mej se vissa åtminstone ytliga likheter dem emellan. Återigen en jag inte vågade prata med eftersom BD:s elegans gjorde mej väldigt påmind om min egen blygsamma konstitution.
Ah, detta var bara några korta passusar. Det var så många på träffen att jag verkligen inte hann med mer än några stycken. TYVÄRR!
Jag hade jättetrevligt trots att jag var kalasdundertrött och var tvungen att troppa av redan vid 23 för att inte somna på stolen. Omtumlande med alla intryck men jag kan ge en liten snabbrecension på några av dem jag träffade. Detta visar också på hur fånigt och dumt det kan bli att bara gå på första intrycket!
Danne tex, såg ut som en tvättäkta försvarstöntstereotyp men visade sej vara en supertrevlig kille med glimten i ögat och hjärtat på rätta stället.
Jag hade dessutom exakt samma upplevelse av jonsch och Bjäbbis som Inger hade. Kul, på bägge sätten!
Sam var otroligt mysig och sprudlande.
Någon jag hade velat prata lite med var Hemlig men jag vågade inte för hon såg så sträng ut.
Och Bror Duktig var slående elegant. Jag kan lätt tänka mej henne som balens drottning. En av mina TV-idoler är Bones. Jag tyckte mej se vissa åtminstone ytliga likheter dem emellan. Återigen en jag inte vågade prata med eftersom BD:s elegans gjorde mej väldigt påmind om min egen blygsamma konstitution.
Ah, detta var bara några korta passusar. Det var så många på träffen att jag verkligen inte hann med mer än några stycken. TYVÄRR!
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 21:14:13, redigerad totalt 1 gång.
weasley skrev:Bror Duktig var slående elegant. Jag kan lätt tänka mej henne som balens drottning. En av mina TV-idoler är Bones. Jag tyckte mej se vissa åtminstone ytliga likheter dem emellan. Återigen en jag inte vågade prata med eftersom BD:s elegans gjorde mej väldigt påmind om min egen blygsamma konstitution.
Vad hade Bror Duktig på sig på under middagen? Jag minns inte det... Däremot minns jag hennes hårknut -men hade gärna velat se hennes hår utsläppt då det ska vara jättelångt hörde jag....
- Fighterbabe
De som jag blev överraskad av (utseendet), var de som jag inte har sett på bild.
Fighterbabe ser ut precis som på bilderna hon har lagt här Inte alla som ser ut som sig själva på bild, de flesta skiljer en del.
Spännande att äntligen få träffa Inger som jag har internetumgåtts med sedan 2003. Eller om det var 2002 t.o.m?
Serpentin har jag träffat en gång förut, men kul att träffas igen eftersom vi också har internetumgåtts sedan 2002.
Och jonsch hade jag föreställt mig som mörkhårig.
Alien tänkte jag som mörkhårig också.
Regnif såg inte ut som jag hade tänkt.
Inte Duras heller.
Och inte Imperativ.
Och inte miche.
Och inte Bjäbbis.
En hel del har jag sett bilder på, varför det inte blev för många totala överraskningar.
Nano var som jag tänkte, men jag visste inte att han också gillar värmeljus
Jag blir lite speedad av sociala sammanhang ibland, så jag var nog lite hyper kanske, jag börjar prata för mycket (?).
Nu ligger jag och vilar idag. Har sovit hela tiden förutom en timme med boendestöd och de perioder jag har skrivit här (och fotograferade eken).
Fick migrän också.
Fighterbabe ser ut precis som på bilderna hon har lagt här Inte alla som ser ut som sig själva på bild, de flesta skiljer en del.
Spännande att äntligen få träffa Inger som jag har internetumgåtts med sedan 2003. Eller om det var 2002 t.o.m?
Serpentin har jag träffat en gång förut, men kul att träffas igen eftersom vi också har internetumgåtts sedan 2002.
Och jonsch hade jag föreställt mig som mörkhårig.
Alien tänkte jag som mörkhårig också.
Regnif såg inte ut som jag hade tänkt.
Inte Duras heller.
Och inte Imperativ.
Och inte miche.
Och inte Bjäbbis.
En hel del har jag sett bilder på, varför det inte blev för många totala överraskningar.
Nano var som jag tänkte, men jag visste inte att han också gillar värmeljus
Jag blir lite speedad av sociala sammanhang ibland, så jag var nog lite hyper kanske, jag börjar prata för mycket (?).
Nu ligger jag och vilar idag. Har sovit hela tiden förutom en timme med boendestöd och de perioder jag har skrivit här (och fotograferade eken).
Fick migrän också.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 21:14:13, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Fighterbabe skrev:weasley skrev:Bror Duktig var slående elegant. Jag kan lätt tänka mej henne som balens drottning. En av mina TV-idoler är Bones. Jag tyckte mej se vissa åtminstone ytliga likheter dem emellan. Återigen en jag inte vågade prata med eftersom BD:s elegans gjorde mej väldigt påmind om min egen blygsamma konstitution.
Vad hade Bror Duktig på sig på under middagen? Jag minns inte det... Däremot minns jag hennes hårknut -men hade gärna velat se hennes hår utsläppt då det ska vara jättelångt hörde jag....
Jag hade beige-bruna vida byxor, och min älskade rutiga skjorta från 80-talet och som jag har klippt ärmarna rakt av på.
Dagen efter: andra bruna vida byxor och en rutig flanellskjorta.
Jag skulle kunna visa en bild på mitt hår, men jag vill inte lägga ut en bild så att jag kan bli igenkänd hur lätt som helst.
Längden är en bit nedanför midjan, men inte jättelångt. Jag hade längre förr, en bit ned på låren.
- Bror Duktig
weasley skrev:Och Bror Duktig var slående elegant. Jag kan lätt tänka mej henne som balens drottning. En av mina TV-idoler är Bones. Jag tyckte mej se vissa åtminstone ytliga likheter dem emellan. Återigen en jag inte vågade prata med eftersom BD:s elegans gjorde mej väldigt påmind om min egen blygsamma konstitution.
Elegant? Varför? Jag har lite bonniga kläder, det är inte elegant. Och oftast dålig hållning, men påminns om den p.g.a. ryggsmärtor så jag kan sträcka på mig oftare.
Jag vet inte vem Bones är.
Det hade varit roligt att prata mer om stickning och virkning och kanske datorer eller något naturvetenskapligt.
Tyvärr så hinns det inte med så mycket när man är så många och det är så kort tid.
- Bror Duktig
Fighterbabe skrev:Datorer fanns ju med i min uppväxt och internet kom jag i kontakt med redan på lågstadiet... Det gör ju att den yngre generationen har mer datavana naturligt....
Första dator jag kom i kontakt med var på mellanstadiet i början av 80-talet någon gång. En vic 64.
Mest spelande och småprogrammerande av läxprogram och små textbaserade töntgrejer i basic.
Sedan internet långt senare. Jag hade en period då jag bojkottade datorer (dum som jag var) annars kanske jag kunde ha fortsatt att lära mig programmera på riktigt.
Men även min farfar surfade runt på internet, när han var 86-87 år, 2001.
Och pappa byggde ihop och upgraderade alltid sina datorer själv, alltså arbetsdatorer och inte hemdatorer, på 80-talet, och gör så fortfarande.
Han programmerade också program för att lönehantering och normtid för arbeten m.m. (på 80-talet, han hade firma med anställda).
- Bror Duktig
Bror Duktig skrev:weasley skrev:Och Bror Duktig var slående elegant. Jag kan lätt tänka mej henne som balens drottning. En av mina TV-idoler är Bones. Jag tyckte mej se vissa åtminstone ytliga likheter dem emellan. Återigen en jag inte vågade prata med eftersom BD:s elegans gjorde mej väldigt påmind om min egen blygsamma konstitution.
Elegant? Varför? Jag har lite bonniga kläder, det är inte elegant. Och oftast dålig hållning, men påminns om den p.g.a. ryggsmärtor så jag kan sträcka på mig oftare.
Elegans sitter (för MEJ) inte i vilka kläder man har. Snarare i hur man för sej, rör sej och använder sina gester. Jag minns inte vilka kläder du hade (mer än en stickad kofta med hjärtan på), men det är som sagt inte det viktiga. Du kunde bära upp kläderna på något vis.... det såg inte bonnigt ut när du hade dem på dej. Tycker JAG.
Bones är en TV-serie på nån av reklamkanalerna. Huvudpersonen där är maximalt cool. Jag tyckte du påminde lite om henne.
weasley skrev:Bror Duktig skrev:weasley skrev:Och Bror Duktig var slående elegant. Jag kan lätt tänka mej henne som balens drottning. En av mina TV-idoler är Bones. Jag tyckte mej se vissa åtminstone ytliga likheter dem emellan. Återigen en jag inte vågade prata med eftersom BD:s elegans gjorde mej väldigt påmind om min egen blygsamma konstitution.
Elegans sitter (för MEJ) inte i vilka kläder man har. Snarare i hur man för sej, rör sej och använder sina gester. Jag minns inte vilka kläder du hade (mer än en stickad kofta med hjärtan på), men det är som sagt inte det viktiga. Du kunde bära upp kläderna på något vis.... det såg inte bonnigt ut när du hade dem på dej. Tycker JAG.
Ok. För mig sitter väl inte elegans heller i kläderna, men det gör det för många. Men min hållning är knas och där borde kanske elegansen spolieras totalt.
Koftan är något lusekoftliknande (sade någon också, men jag är inte säker, den är gammal och är från Norge).
Det låter väldigt fånigt olikt mig när det står "kofta med hjärtan" LOL, men den har ju en rad med med hjärtformade saker ihop med det andra norska (förmodar jag eftersom den är från Norge) mönstret.
Jag stickar aldrig sådana färgmönster själv, eftersom jag har svårt att byta färg så ofta, det blir dragningar och väldigt svårt för mig att få det lagom hårt. Förra gången fick jag ett frustrationsutbrott av det, och bestämde mig för att på min höjd göra knappraden i annan färg, eller bara byta färg horisontellt eller enligt ett mönster som jag har och där det följer med en annan färg utan att byta färg helt.
- Bror Duktig
BD: Du har ett svar här - stora-handa ... tml#282877
Fighterbabe skrev:Förhoppningsvis var jag inte lika bitchig i verkligheten som folk kanske uppfattar mig på forumet ibland?
Du var charmig och glad. Punkt. Fast jag undrar fortfarande varför din väska var så extremt tung.......
Senast redigerad av Duras 2011-05-04 21:14:14, redigerad totalt 1 gång.
Kom på nu att jag också skulle vilja prata med fler men tyckte de flesta som jag var intresserad av att prata med verkade väldigt upptagna.
Ville också prata lite med dig Weasley. Min stränga ton är väll nån slags försvarsmekanism för att gömma min sårbarhet...eller nåt....tror jag skrämmer bort en del pga. mina mörka kläder och mörka utseende. Men det kanske inte var utseendet som bara gjorde så att jag såg sträng ut utan också ansiktsuttryck och sånt....?
Ville också prata lite med dig Weasley. Min stränga ton är väll nån slags försvarsmekanism för att gömma min sårbarhet...eller nåt....tror jag skrämmer bort en del pga. mina mörka kläder och mörka utseende. Men det kanske inte var utseendet som bara gjorde så att jag såg sträng ut utan också ansiktsuttryck och sånt....?
Senast redigerad av Hemlig 2011-05-04 21:14:14, redigerad totalt 1 gång.
Hemlig skrev:Kom på nu att jag också skulle vilja prata med fler men tyckte de flesta som jag var intresserad av att prata med verkade väldigt upptagna.
Jag tyckte inte du såg farlig ut. Mörkare än väntat kanske, men inte direkt skräckinjagande.
Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-04 21:14:14, redigerad totalt 1 gång.
- Den förfärlige snömannen
- Inaktiv
- Anslöt: 2009-05-30
Hemlig skrev:Kom på nu att jag också skulle vilja prata med fler men tyckte de flesta som jag var intresserad av att prata med verkade väldigt upptagna.
Jag tyckte inte att du såg sträng ut eller lät sträng.
Men jag har svårt att börja ta kontakt, alternativt om det inte kommer upp något att tala om, så kan jag inte säga så mycket.
När jag väl har kommit igång att tala med någon, så kan jag i stället prata sönder den.
Jag har också svårt att tala med sådana som pratar lite eller är tystlåtna, eftersom jag kan behöva att något driver på.
Fast nu kommer jag att tänka på att ibland kanske jag pratar fast inte folk vill eller är intresserade? Jag vet inte varför det kanske blir så olika.
Ibland blir jag rädd för något och har mycket svårt att prata.
Ibland pratar jag mycket med någon som inte är intresserad eller har något gemensamt med mig, och med andra personer som HAR intressen som intresserar mig och som jag vill prata om, så fungerar det inte och jag pratar inget/lite och vet inte alls hur jag ska göra.
Jag vet nog inte egentligen vad som avgör i många fall, men jag vet att jag antingen pratar på ofta för mycket (kan hålla monologer om intressen också, men jag har lärt mig att tygla just det lite), eller så är jag väldigt seg och tyst.
A-ja, nu blev det komplicerat. Jag är väl paradoxal på något sätt.
Vad jag ville säga var i alla fall att du/Hemlig inte verkade arg/sur/sträng eller annat.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 21:14:14, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
Den förfärlige snömannen skrev:Hemlig skrev:Kom på nu att jag också skulle vilja prata med fler men tyckte de flesta som jag var intresserad av att prata med verkade väldigt upptagna.
Jag tyckte inte du såg farlig ut. Mörkare än väntat kanske, men inte direkt skräckinjagande.
Hmm... jämför detta med längden på mitt inlägg som jag ville säga precis samma sak med LOL
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 21:14:14, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
Inger skrev:Duras hade jag av någon anledning tott var ung och mager men han visade sig vara en mycket sympatisk herre i övre medelåldern.
Tack! Fast om du kände mig bättre så tror jag inte du skulle uppfatta mig som "herre". Snarare odräglig tonåring
Fanns förutom Inger en lång rad trevliga personer men jag vill nämna Heliora som jag gärna pratat mer med men det blev inte så denna gång. Tyckte hon var synnerligen fascinerande och charmig.
Duras skrev:Fighterbabe skrev:Förhoppningsvis var jag inte lika bitchig i verkligheten som folk kanske uppfattar mig på forumet ibland?
Du var charmig och glad. Punkt. Fast jag undrar fortfarande varför din väska var så extremt tung.......
Tack! "Glad & sprallig" är det som folk brukar beskriva mig med.
Ang. väskan så... Jadu, 3 par skor, Träningsväska packad med träningskläder, dragremmar, handskar och träningspapper. Sedan var det väl dator, sängkläder, jacka, necessär m.m. Allting väger ju, men alla saker tillsammans blir väl tungt... Jag HADE faktiskt inga hantlar i väskan... Själv tyckte jag inte att den var SÅ tung -Kanske du som är klen?
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 21:14:14, redigerad totalt 1 gång.
- Fighterbabe
Fighterbabe skrev:Själv tyckte jag inte att den var SÅ tung -Kanske du som är klen?
Ja du har nog rätt. Jag orkade ju inte ens sätta på blinkersen i gathörnen vilket du vänligt men bestämt påpekade