Sammanfattande info
2 inlägg
• Sida 1 av 1
Sammanfattande info
<div id="rules">Den här tråden kommer ursprungligen från avdelningen "AspergerForums sommarträff" som 2009-09-28 slogs samman med avdelningen "Träffar".</div>
Ok, bara några dagar kvar innan det smäller. Jag sammanfattar den info som finns tillgänglig just nu.
Plats
Karta: Flottsbro, Huddinge.
1. Parkering
2. Tältplats
3. Reception
4. Värdshus
Se även bilder från området.
Transport
Du som inte åker bil kan ansluta dig till bögringsgruppen som sammanstrålar 14:15 på Stockholms Central. Läs mer här.
Du som vill ta dig ut med kommunala färdmedel på egen hand kan läsa om busstider med mera i detta inlägg.
Stuga
Du som har hyrt stuga kan hämta nyckeln från klockan 15:00. Utcheckning senast 12:00. Glöm inte att ta med sängkläder.
Ordningsföreskrifter (Doc)
Stugfolder (PDF)
Tält
Du som tältar kan slå upp tältet när du kommer, även före 15:00. Du behöver inte checka in, nyckel till servicebyggnaderna får du av mig. På söndag ska tältet vara packat senast klockan 15.00.
Tider
17:00 får vi tillträde till värdshuset. Mingel.
18:00 är det middagsdags.
Efter middagen kan de som vill sysselsätta sig med minigolf och andra aktiviteter. Sedan får kvällen utveckla sig som den vill.
03:00 Stänger värdshuset.
09:00 - 10:00 Frukost
Måltider
Middagsbuffé
* Halstrad lax, potatis
* Mild Asiatisk nudelsallad med räkor, grönsaker och (separat) chilidressing
* Potatissallad med kronärtskocka, soltorkad tomat och currydressing
* Svartpepparstekt fläskytterfilé med (separat) ört- och vitlöksdressing
* Ceasarsallad med krutonger och flagad parmesan
* Vegetarisk paj med broccoli och ädelost
* Marinerade oliver
* Lantbröd (även glutenfritt) och smör
Frukost
* 2 sorters bröd (även glutenfritt), ost, skinka, grönsaker, yoghurt, flingor, ägg, kaviar, apelsinjuice, kaffe, te
Enligt krögaren skall laktos- och glutenintoleranta undvika pajen men övrig mat skall vara ok.
Namnbrickor
Om du inte har anmält dig anonymt ligger en namnbricka med ditt användarnamn och väntar på värdshuset. Den är valfri att bära. Om du vill använda namnbrickan kan du (om du vill) komplettera nicket med ditt riktiga namn (endast förnamn eller hela namnet). Du kan också vända på insticket och skriva precis vad du vill.
Övrigt
Det finns en del info utspridd i den här avdelningen som jag inte tar upp här med detta torde vara det viktigaste. Tveka inte att ta kontakt med mig eller Pemer på träffen om du behöver hjälp med något eller har frågor.
Ok, bara några dagar kvar innan det smäller. Jag sammanfattar den info som finns tillgänglig just nu.
Plats
Karta: Flottsbro, Huddinge.
1. Parkering
2. Tältplats
3. Reception
4. Värdshus
Se även bilder från området.
Transport
Du som inte åker bil kan ansluta dig till bögringsgruppen som sammanstrålar 14:15 på Stockholms Central. Läs mer här.
Du som vill ta dig ut med kommunala färdmedel på egen hand kan läsa om busstider med mera i detta inlägg.
Stuga
Du som har hyrt stuga kan hämta nyckeln från klockan 15:00. Utcheckning senast 12:00. Glöm inte att ta med sängkläder.
Ordningsföreskrifter (Doc)
Stugfolder (PDF)
Tält
Du som tältar kan slå upp tältet när du kommer, även före 15:00. Du behöver inte checka in, nyckel till servicebyggnaderna får du av mig. På söndag ska tältet vara packat senast klockan 15.00.
Tider
17:00 får vi tillträde till värdshuset. Mingel.
18:00 är det middagsdags.
Efter middagen kan de som vill sysselsätta sig med minigolf och andra aktiviteter. Sedan får kvällen utveckla sig som den vill.
03:00 Stänger värdshuset.
09:00 - 10:00 Frukost
Måltider
Middagsbuffé
* Halstrad lax, potatis
* Mild Asiatisk nudelsallad med räkor, grönsaker och (separat) chilidressing
* Potatissallad med kronärtskocka, soltorkad tomat och currydressing
* Svartpepparstekt fläskytterfilé med (separat) ört- och vitlöksdressing
* Ceasarsallad med krutonger och flagad parmesan
* Vegetarisk paj med broccoli och ädelost
* Marinerade oliver
* Lantbröd (även glutenfritt) och smör
Frukost
* 2 sorters bröd (även glutenfritt), ost, skinka, grönsaker, yoghurt, flingor, ägg, kaviar, apelsinjuice, kaffe, te
Enligt krögaren skall laktos- och glutenintoleranta undvika pajen men övrig mat skall vara ok.
Namnbrickor
Om du inte har anmält dig anonymt ligger en namnbricka med ditt användarnamn och väntar på värdshuset. Den är valfri att bära. Om du vill använda namnbrickan kan du (om du vill) komplettera nicket med ditt riktiga namn (endast förnamn eller hela namnet). Du kan också vända på insticket och skriva precis vad du vill.
Övrigt
Det finns en del info utspridd i den här avdelningen som jag inte tar upp här med detta torde vara det viktigaste. Tveka inte att ta kontakt med mig eller Pemer på träffen om du behöver hjälp med något eller har frågor.
Senast redigerad av Liebert 2011-05-04 21:10:14, redigerad totalt 6 gånger.