HJÄLP, FÅNGE HOS ASP CENTER!

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Kringelhora » 2009-08-26 14:21:56

Den förfärlige snömannen skrev:
Kringelhora skrev:Både polis & personal har hämtat henne, hon har inte LVU. Hon har ingen kontakt med soc. Bara hennes föräldrar, har man LVU och är 18 så har man kontakt med socialen. Sedan får bara polis hämta.


Varför får polisen hämta henne? Det brukar de väl inte få göra utan vidare? Detta luktar rättsövergrepp lång väg.

Kringelhora skrev:Personalen har hämtat henne med. Dom ser till att hon inte ska kunna rymma igen.


Tar de tag i henne så är det under normala omständigheter ett brott.

Kringelhora skrev:Hon är där frivilligt. Men hon får ju inte gå, hon har ju inte LVU. Min syster har haft LVU så jag kan allt om det. LVU fråntar föräldrar ansvar, men det är ju det, föräldrarna som vill att hon ska vara där också. Dom säger att det är bra för henne och att hon förtjänar det. Att det är rätt åt henne


Låter inte som föräldrarna är riktigt kloka heller.

Kringelhora skrev:Hon har testat att polisanmäla, men dom säger bara att det är det är ett bra ställe att bo, dom säger "nämen inte ska du anmäla dom, det tror vi inte på. Det är bra att bo där" Han är myndig, det var hon även innan hon kom dit. Det ett frivilligt boende, men problemet är ju att dom inte släpper henne.


Säger poliserna så? Det var något av det jävligaste jag hört... Om du kan skaffa en liten bandspelare och få dem att säga så igen kan ni sätta dit fanskapen. De måste ta emot anmälan. Det går att skicka in en skriftlig anmälan med posten, då måste de åtminstone diarieföra och spara den. Det bör ge er möjlighet att bevisa eventuellt tjänstefel från polisen om de ignorerar anmälan. Om de inte slänger den men det vore ett ganska grovt brott...


Polisen hämtar henne pga att personalen inte har möjlighet, hon har en personal om dagen som jobbar med bara henne. Det är inte speciellt många där ändå. Sedan är det ju så att om hon rymmer långt så far dom inte 30mil. Då skickar dom polisen som kan göra det istället. Då polis från den ort dom hittar att hon är i. Hon har pratat med sin mors å hon säger att en lvu inte är genomförd. Så hon har ingen LVU.
Ja, polisen har sagt så. Det är sjukt. Man blir förkrossad, men polisen är ju så. Dom gör allt för att slippa jobb. Vi får försöka skriva en anmälan, det ska fram. Så enkelt är det bara. Skickar hellre 1000 anmälningar. Så dom ledsnar en bara några ynka försök.
Senast redigerad av Kringelhora 2011-05-04 21:06:51, redigerad totalt 1 gång.
Kringelhora
 
Inlägg: 239
Anslöt: 2009-08-26

Inläggav Bror Duktig » 2009-08-26 14:29:41

Att poliser och annat tror på boendet i stället för patienten verkar inte otroligt.

Säkert är det ganska lätt som "proffs" att övertyga mindre vetande om sådant som "de vet inte sitt eget bästa", intala att de boende inte förstår eller att de missförstår vad som händer och liknande skit.

EDIT: Poliser är ofta skit. De kan göra vad de vill och sedan hålla varandra om ryggen. Man ska inte tro att de vill eller gör det bästa för folk. De håller sig inte ens själva inom lagen.
Jag skulle kunna berätta otaliga historier om hur vidrigt (och olagligt) trafikpoliser har betett sig.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 21:06:51, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Inläggav weasley » 2009-08-26 14:40:23

Flyttade ämnet för att hålla lite ordning på de trådar som handlar om någon form av upplevd kränkning av personer som har AS.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 21:06:51, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Den förfärlige snömannen » 2009-08-26 14:47:40

Kringelhora skrev:Polisen hämtar henne pga att personalen inte har möjlighet, hon har en personal om dagen som jobbar med bara henne. Det är inte speciellt många där ändå. Sedan är det ju så att om hon rymmer långt så far dom inte 30mil. Då skickar dom polisen som kan göra det istället. Då polis från den ort dom hittar att hon är i. Hon har pratat med sin mors å hon säger att en lvu inte är genomförd. Så hon har ingen LVU.


Det är konstigt. Har de ingen form av lagstöd för att hämta henne? Det är något som borde intressera uppdrag granskning.
Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-04 21:06:51, redigerad totalt 1 gång.
Den förfärlige snömannen
Inaktiv
 
Inlägg: 1871
Anslöt: 2009-05-30
Ort: Göteborg

Inläggav Kringelhora » 2009-08-26 14:52:56

Den förfärlige snömannen skrev:Det är konstigt. Har de ingen form av lagstöd för att hämta henne? Det är något som borde intressera uppdrag granskning.


Det tror jag verkligen inte, eftersom dom det är ett frivilligt boende. Hon har heller ingen LVU. Dom bryter ju hela tiden emot allt. Dom får INTE hämta henne, dom kan INTE stoppa henne om hon väljer att gå. Men det är just det som dom gör. Dom håller fast henne i armen då dom ska gå ut. Jag har kontaktat AFTONBLADET & tidningen i norrbotten. På Aftobnbladet sa dom, har man aspberger så kan man ju leva uti samhället, då ska man inte sitta inspärrad. Dom kunde inte lova något, men dom skulle försöka iallafall. Den andra tidningen skulle låta en någon ringa upp för att få mer info.
Senast redigerad av Kringelhora 2011-05-04 21:06:51, redigerad totalt 1 gång.
Kringelhora
 
Inlägg: 239
Anslöt: 2009-08-26

Inläggav Inger » 2009-08-26 15:03:42

Nu har jag skrivit till Uppdrag Granskning.

Man bör dock inte ha för höga förväntningar då de överhopas med tips från folk som vill ha sina fall uppmärksammade. Egentligen borde det inrättas en särskild myndighet för att granska sådana här oegentligheter. Men tyvärr vet man ju hur det är med myndigheter.. de håller alltid varandra om ryggen. :(

Nå, nu har man försökt i alla fall, så får vi vänta och se. Försök övertala din kompis att ligga lite lågt och inte göra något som de kan använda emot henne. För då kanske de går och skaffar ett riktigt LVU och det vore ju katastrof. Hälsa att hon har många som håller på henne och att hon inte ska ge upp.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:06:51, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Kringelhora » 2009-08-26 15:07:41

Inger skrev:Nu har jag skrivit till Uppdrag Granskning.

Man bör dock inte ha för höga förväntningar då de överhopas med tips från folk som vill ha sina fall uppmärksammade. Egentligen borde det inrättas en särskild myndighet för att granska sådana här oegentligheter. Men tyvärr vet man ju hur det är med myndigheter.. de håller alltid varandra om ryggen. :(

Nå, nu har man försökt i alla fall, så får vi vänta och se. Försök övertala din kompis att ligga lite lågt och inte göra något som de kan använda emot henne. För då kanske de går och skaffar ett riktigt LVU och det vore ju katastrof. Hälsa att hon har många som håller på henne och att hon inte ska ge upp.


Tack så hemskt mycket, allt som kan hjälpa är värt ett försök. Hon ligger lågt med allt. Hon pratar inte ens med dom. Dom får inte ut ett jota trots att dom hotar med både det ena och andra. Detta vet dom inget om, dom kommer heller aldrig fatta att hon har hjälp. Så dom kan inte låsa in henne. :)
Senast redigerad av Kringelhora 2011-05-04 21:06:51, redigerad totalt 1 gång.
Kringelhora
 
Inlägg: 239
Anslöt: 2009-08-26

Inläggav Ensamflickan » 2009-08-26 15:15:15

Jag har varit där... 7 månaders helvete!!! :evil: De är verkligen inte kloka på det stället! För mig ljög de bl a om att ungdomarna bodde för sig, men jag skulle få bo bland vuxna. Jag hamnade med en 15-årig tjej, och en 16-årig kille. (Jag var 36 år.) Tjejen hatade mig utan anledning, frös ut mig, och personalen ställde upp på den mobbningen!!!

En gång hade en i personalen frågat mig om jag ville vara med och se en film som de hyrt. Just då var jag upptagen med att skriva, men jag kom ut en timme senare, för då var jag i desperat behov av sällskap, och jag har dessutom lättare att se slutet på en film först, pga min dåliga koncentrationsförmåga. När jag kom ut och satte mig soffan, gick tjejen in på sitt rum. Personalen pausade filmen. Efter ca 10 minuter frågade jag om hon hade gått för att jag kom, eftersom hon inte sagt nåt och inte kom tillbaka.

Då sa personalen att vi skulle gå in till mig och prata. Och hon bekräftade att hon inte ville sitta där om jag också var där, så hon vädjade till mig att jag skulle låta dem se färdigt filmen först, så kunde jag se den sen. Jag blev förbannad så klart, och skällde ut den personalen för att hon ställde upp på den mobbning den tjejen försökte driva mot mig. Hon började anklaga mig för allt möjligt, t ex att jag gått ut bara för jävlas med henne, eftersom hon inte ville vara i samma rum som jag. (Jag hade ju för helvete blivit inbjuden att se filmen tillsammans med dem!) Jag hade ingen aning om att hon plötsligt inte ens ville vara i samma rum som jag. Jag hade försökt vara trevlig mot henne, men hon svarade inte när jag sa nåt till henne.

Jag klagade till en kvinna som har viss chefsroll, som jag hade samtal med en gång i veckan. Men det hjälpte inte.


Jag hade redan innan sagt till att jag har svårt för män, så jag ville ha en kvinnlig kontaktperson. Visst, på pappret fick jag en kvinnlig kontaktperson, men i praktiken hade jag bara manlig personal, för det var meningen att jag skulle dela personal med killen som bodde där. En av männen var jag dessutom livrädd för, och ju mer rädd jag blev för honom, desto hårdare och argare blev han mot mig.

När jag hade varit inlagd på psyket efter ett självmordsförsök, så skickade de honom att hämta mig. Jag vägrade hoppa in i bilen, och började gå tillbaka, men efter en bit fick jag lift med en kvinna, som såg att jag behövde hjälp.


Helt sjukt också att man knappt får ha nån kontakt med de andra som bor där. Alla har sin egen personal och gör allting ihop med den. (Förutom jag som till en början inte hade nån egen personal, och därför skulle "låna" killens personal.) Man kunde alltså inte ens få stöd av varandra, när man blev illa behandlad av personalen. Det verkade ju som att de försökte hjärntvätta en, så att man skulle bli så nära knuten till sin personal, för att man inte skulle kunna snacka skit om dem...

De ljög och förvrängde saker jag sagt, för att smutskasta mig, och få mig att framstå som en "värsting".

Jag skulle kunna räkna upp hur många exempel som helst på hur illa behandlad jag blev där, men det blir för långrandigt. Jag ringde min LSS-handläggare hur många gånger som helst och sa att jag blev illa behandlad där, och ville hem, men jag hade ju inte bostaden kvar. Hon vägrade hjälpa mig, för hon hävdade också att det var det bästa stället i Sverige och att jag skulle stanna där.


När jag mår dåligt kan jag få en blockering, som gör att jag inte kan prata, förrän nån hjälper mig att bryta isen, på ett mjukt sätt, tills jag till sist får tillbaka talförmågan. Mot slutet var de så hårda mot mig, att de försökte tvinga mig att prata, jag fick inget stöd alls, fast jag hade pratat om den här blockeringen flera gånger efter varje gång det hänt. Så en dag fick jag inte ens min medicin, bara för att jag inte kunde få fram orden och säga det. Jag fick inte ha mina mediciner själv, för jag var självmordsbenägen och hade sparat tabletter, så sista tiden fick jag ta ett vattenglas med mig och ta medicinen när de såg på. Så jag kom med mitt vattenglas, och de fattade ju mycket väl att jag skulle ha medicin. Men de gav den inte till mig, bara för att jag inte kunde tala. Och särskilt en av de mediciner jag åt var farlig att sluta tvärt med!

Då drog jag därifrån. Hann nätt och jämt boka en tågbiljett (mitt internet tog de tack och lov aldrig ifrån mig), packa det viktigaste, och ta bussen in till Boden och hoppa på tåget hem. Inte förrän nästa dag, mitt på dan, började de undra var jag var nånstans... :roll:

Men mig kom de i alla fall inte och hämtade tillbaka. Jag fick ingen hjälp från soc heller att få tag på bostad, men lyckades genom kontakter få tag på ett andrahandskontrakt. Jag hade haft ett förstahandskontrakt innan jag gjorde misstaget att flytta dit...


weasley, tro mig, de är verkligen vansinniga där!!! Även om jag inte blev utsatt för samma saker som TS kompis, så blev jag illa behandlad på andra sätt, men det vet du nog redan. Hade jag stannat där hade det nog bara varit en tidsfråga innan jag börjat göra liknande saker, och blivit lika illa behandlad som hon. De höll verkligen på att driva mig till vansinne där, och det blev bara värre och värre ju längre jag stannade. Så jag flydde för att rädda livet på mig själv, för hade jag stannat där hade jag blivit galen på riktigt!

Jag funderade själv på att anmäla stället, men orkade inte, för jag trodde ändå inte jag hade nån chans att vinna över "bästa stället i Sverige".


Det här kanske inte är till nån hjälp för din kompis, Kringelhora, men hon är i alla fall inte ensam om att lida där... Konstigt att hon inte får flytta därifrån, när hon inte har LVU...
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 21:06:51, redigerad totalt 1 gång.
Ensamflickan
Inaktiv
 
Inlägg: 1491
Anslöt: 2007-03-16

Inläggav Zombie » 2009-08-26 15:24:35

1. Mållös. Tur att andra inte är det.

2. För mig hade sådan här behandling blivit en sådan katastrof att jag inte kan föreställa mig följderna. Och jag är ingen "svag" människa.

3. Om det här, opterons och Ensamflickans fall och alla undermåliga utredningar och ingrepp mot mindre barn på grund av AS hos föräldrarna, som vi har fått läsa om på forumet, är här för att stanna och kanske trappas upp (på grund av en välfinansierad modeteori som opålästa tjänstemän har råkat stöta på eller av medveten politik) så lär det finnas behov av ett särskilt centrum för felbehandling och övergrepp mot aspergare.
Om det funnes resurser.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 6 gånger.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Kringelhora » 2009-08-26 15:27:17

Ensamflickan skrev:Det här kanske inte är till nån hjälp för din kompis, Kringelhora, men hon är i alla fall inte ensam om att lida där... Konstigt att hon inte får flytta därifrån, när hon inte har LVU...


Tack för att du trätt fram, tack så hemskt mycket. Det känns skönt för henne att veta att hon inte är ensam, jag har lite kontakt med henne nu så hon får veta vad jag gör för henne. Hon har försökt med andrahandskontakt, men det är pengarna som kniper åt, att ta sig därifrån och att hitta ngt. Dom sa att dom förlorat en tjej på så vis.

Det jag skulle kunna tänka mig som skulle kanske hjälpa. Vore om du också kunde stödja om vad som hände hos ASP till media, för då skulle dom verkligen knipa tag om detta mer. Ju fler desstu bättre. Men jag förstår om det känns tungt. Eller om jag kan referera till dig?

Problemet är att varken socialen eller föräldrarna vill hjälpa henne, dom vill bara spärra in henne. Jag håller med om hjärntvätten. Det gör vi båda två. Min kompis bor enbart med personal, med äldre kvinnor och en man.
Senast redigerad av Kringelhora 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Kringelhora
 
Inlägg: 239
Anslöt: 2009-08-26

Inläggav Den förfärlige snömannen » 2009-08-26 15:31:26

Inger skrev:Egentligen borde det inrättas en särskild myndighet för att granska sådana här oegentligheter. Men tyvärr vet man ju hur det är med myndigheter.. de håller alltid varandra om ryggen.


JO och JK sysslar väl med sånt. Men de kan bara klaga, inte göra något. Det går att göra en anmälan till JO. Men privata företag går inte att anmäla till JO, vilket säkert var en av politikerna efterlängtad konsekvens av privatiseringarna av allting. Någon offentlighetsprincip är inte heller aktuell, om man nu hade kunnat haft nytta av den.

Polisen och socialen kan man i alla fall JO-anmäla.

Det finns en färdig blankett att fylla i och skicka in:

http://www.jo.se/JOAnmalan.pdf?Language=sv

Men man bör ha något felaktigt att visa upp innan man anmäler. Det finns väl någon tråd på forumet om inspelningsutrustning tror jag.

Kringelhora, det är bra att din kompis sysslar med passivt motstånd, då borde inte situationen förvärras. Själv hade jag nog flyttats raka vägen från Boden till Kumla om jag blev utsatt för det där.
Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Den förfärlige snömannen
Inaktiv
 
Inlägg: 1871
Anslöt: 2009-05-30
Ort: Göteborg

Inläggav KrigarSjäl » 2009-08-26 15:37:21

Fullständigt horribelt!
Vi borde kanske åka upp och frita henne?
Bara en förflugen tanke, men det vore kanske en bra idé med ett gäng stadiga aspergare som åker till placet och ställer personalen mot väggen?
Jag föreslår inget olagligt alltså, en demonstration utanför deras byggnad eller ngt i den stilen.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Kringelhora » 2009-08-26 15:40:47

Hon har ingen möjlighet att spela in, tyvärr så ligger Luleå 3 mil från boden, så det finns ingen möjlighet att få tag på inspelningsutrustning, det är skitsvårt att bevisa att något sånt här sker. Då man bara kan berätta och inte visa. Men om fler är på hennes sida så kan det fungera. Det kan hjälpa många. Inte bara henne, det kan ju leda till en bättre vård och rätt behandling. Men man vet ju aldrig, man vågar väl inte hoppas på förmycket heller. Dessutom avlyssnar dom själva dom som bor där. Alla på boendet har apparater för att bli avlyssning. Det enda jag kan försöka är att posta ngt till henne.

Problemet är att dom väljer att tro på andra, för det är nog många som har AS som aldrig får föra sin egen talan eller bli hörda.
Senast redigerad av Kringelhora 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Kringelhora
 
Inlägg: 239
Anslöt: 2009-08-26

Inläggav Inger » 2009-08-26 15:41:06

Krigis, haha, ja du vore ju den rätta att leda fritagningskåren i så fall.

Men då ringer de väl bara polisen igen... :roll:

Snömannen, tack för infon. Jag suger verkligen på att hålla reda på vart man vänder sig i såna här fall. Tycker detta låter så uppenbart lagvidrigt att det väl borde räcka för en anmälan?
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Inger » 2009-08-26 15:43:21

Kringelhora skrev:Problemet är att dom väljer att tro på andra, för det är nog många som har AS som aldrig får föra sin egen talan eller bli hörda.

Ja, vi är ju "störda" så vi har ingen talan. Inte ens ordföranden i Organiserade Aspergare tas på allvar, eftersom han också har AS. :?
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Kringelhora » 2009-08-26 15:43:52

KrigarSjäl skrev:Fullständigt horribelt!
Vi borde kanske åka upp och frita henne?
Bara en förflugen tanke, men det vore kanske en bra idé med ett gäng stadiga aspergare som åker till placet och ställer personalen mot väggen?
Jag föreslår inget olagligt alltså, en demonstration utanför deras byggnad eller ngt i den stilen.


Låter lustigt. Hon blev fritagen av en kompis, nu har villan vaken-natt. Personalen kollar henne hela tiden. Men visst, jag är på allt som kan fungera.
Senast redigerad av Kringelhora 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Kringelhora
 
Inlägg: 239
Anslöt: 2009-08-26

Inläggav carl » 2009-08-26 15:50:18

Kringelhora skrev:
KrigarSjäl skrev:Fullständigt horribelt!
Vi borde kanske åka upp och frita henne?
Bara en förflugen tanke, men det vore kanske en bra idé med ett gäng stadiga aspergare som åker till placet och ställer personalen mot väggen?
Jag föreslår inget olagligt alltså, en demonstration utanför deras byggnad eller ngt i den stilen.


Låter lustigt. Hon blev fritagen av en kompis, nu har villan vaken-natt. Personalen kollar henne hela tiden. Men visst, jag är på allt som kan fungera.


Sånt där ska ju ske offentligt så att inte fler råkar ut för liknande. Ingen dum idé till manifestation faktiskt.
Senast redigerad av carl 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
carl
 
Inlägg: 2609
Anslöt: 2009-07-01

Inläggav Den förfärlige snömannen » 2009-08-26 15:51:33

Inger skrev:Snömannen, tack för infon. Jag suger verkligen på att hålla reda på vart man vänder sig i såna här fall. Tycker detta låter så uppenbart lagvidrigt att det väl borde räcka för en anmälan?


Man kan bara JO-anmäla myndigheter, alltså socialen och polisen i det här fallet. JO måste kunna bekräfta att det förssiggår någon felaktighet och det här handlar nog om saker som inte dokumenteras korrekt. Därför går det nog inte att visa så mycket i efterhand.

Det asp-center gör kan nog däremot polisanmälas utan att man behöver samla så mycket bevis, polisen ska ju undersöka saken.
Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Den förfärlige snömannen
Inaktiv
 
Inlägg: 1871
Anslöt: 2009-05-30
Ort: Göteborg

Inläggav Inger » 2009-08-26 15:52:59

Aha, ok.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Ensamflickan » 2009-08-26 16:04:50

Kringelhora skrev:
Ensamflickan skrev:Det här kanske inte är till nån hjälp för din kompis, Kringelhora, men hon är i alla fall inte ensam om att lida där... Konstigt att hon inte får flytta därifrån, när hon inte har LVU...


Tack för att du trätt fram, tack så hemskt mycket. Det känns skönt för henne att veta att hon inte är ensam, jag har lite kontakt med henne nu så hon får veta vad jag gör för henne. Hon har försökt med andrahandskontakt, men det är pengarna som kniper åt, att ta sig därifrån och att hitta ngt. Dom sa att dom förlorat en tjej på så vis.

Det jag skulle kunna tänka mig som skulle kanske hjälpa. Vore om du också kunde stödja om vad som hände hos ASP till media, för då skulle dom verkligen knipa tag om detta mer. Ju fler desstu bättre. Men jag förstår om det känns tungt. Eller om jag kan referera till dig?

Problemet är att varken socialen eller föräldrarna vill hjälpa henne, dom vill bara spärra in henne. Jag håller med om hjärntvätten. Det gör vi båda två. Min kompis bor enbart med personal, med äldre kvinnor och en man.


Undrar just om det var mig de syftade på, som de förlorat... (...inkomsterna för...)

Jag kan eventuellt tänka mig att framträda i media (tidning, ej TV). Om nu det de gjort mot mig anses allvarligt nog... Jag fick ju i alla fall gå ut själv, och hade självbevarelsedrift nog att dra därifrån när det gick för långt, och blev inte tvingad tillbaka... (Det var nog lättare för mig, eftersom jag var äldre...)

Varför vill hennes föräldrar ha henne inspärrad??? :shock:
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Ensamflickan
Inaktiv
 
Inlägg: 1491
Anslöt: 2007-03-16

Inläggav Zombie » 2009-08-26 16:06:43

Kringelhora skrev:Dessutom avlyssnar dom själva dom som bor där. Alla på boendet har apparater för att bli avlyssning.

Är det här lagligt?

Om inte så bör apparaterna (eller spåren efter dem) ändå ha en fysisk existens. Skriver jag sedan de nu ändå har nämnts här.

Om det är lagligt... :-)096
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav weasley » 2009-08-26 16:08:41

Nu kommer jag korsposta. Här är ett hem som inte heller skötte sej ordentligt. Med hjälp av lite snokande journalister lyckades man sätta dit dem rejält.

http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?prog ... el=1308805

Kaliber i P1
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Kringelhora » 2009-08-26 16:10:26

Ensamflickan skrev:Undrar just om det var mig de syftade på, som de förlorat... (...inkomsterna för...)

Jag kan eventuellt tänka mig att framträda i media (tidning, ej TV). Om nu det de gjort mot mig anses allvarligt nog... Jag fick ju i alla fall gå ut själv, och hade självbevarelsedrift nog att dra därifrån när det gick för långt, och blev inte tvingad tillbaka... (Det var nog lättare för mig, eftersom jag var äldre...)

Varför vill hennes föräldrar ha henne inspärrad??? :shock:


Det kan mycket väl ha varit dig som dom syftade på, då dom sa att dom förlorat en tjej som fått bostad och lyckats fly. Jag är väldigt tacksam, det är vi båda två. Hennes föräldrar tror inte på henne. Dom tror ASP är ett bra ställe.
Senast redigerad av Kringelhora 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Kringelhora
 
Inlägg: 239
Anslöt: 2009-08-26

Inläggav Kringelhora » 2009-08-26 16:13:17

Zombie skrev:
Kringelhora skrev:Dessutom avlyssnar dom själva dom som bor där. Alla på boendet har apparater för att bli avlyssning.

Är det här lagligt?

Om inte så bör apparaterna (eller spåren efter dem) ändå ha en fysisk existens. Skriver jag sedan de nu ändå har nämnts här.

Om det är lagligt... :-)096


Det vet jag inte. Jag vet om att vaktmästaren som var dit och skulle fixa någonting, så sa han "Oj har ni tagit bort den där?" "Va nej vaddå? Oj den har inte vi sett att den är borta!" Så det är inte direkt utomstående som vet om det.
Senast redigerad av Kringelhora 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Kringelhora
 
Inlägg: 239
Anslöt: 2009-08-26

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in