Jag har ändrat mig - kommer inte
94 inlägg
• Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Miche skrev:Jo, nog används det som ett skällsord, värre än när jag gick i skolan!
Miche skrev:Jag hade en klasskompis i mellanstadiet med en CP-skada, han var utan tvekan klassens smartaste (samt en suverän kompis), hans inverkan fick vår klass att sluta använda CP som skällsord.
Coolt!
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:00:51, redigerad totalt 1 gång.
Jag råkade häromdagen se det citat som användes på förstasidan av en tidning för att göra raklam för den dagens krönika. Djupsinnigheten lydde ungefär "det är väl upp till dig om du vill vara värsta köttmongot".
Gör jag fel som hemfaller åt att tycka synd om krönikören som har sådan otur när han tänker? Bör man istället rasa varenda gång sånt skrivs, för att försöka väcka folk till insikt? Eller är summan av tank-lösheten konstant, så att sådana citat på framsidan av en tidning (tråkigt nog) inte gör någon ytterligare skada?
Gör jag fel som hemfaller åt att tycka synd om krönikören som har sådan otur när han tänker? Bör man istället rasa varenda gång sånt skrivs, för att försöka väcka folk till insikt? Eller är summan av tank-lösheten konstant, så att sådana citat på framsidan av en tidning (tråkigt nog) inte gör någon ytterligare skada?
Senast redigerad av jonsch 2011-05-04 21:00:51, redigerad totalt 1 gång.
Utsätta andra för missförståelse, jag tycker inte det alltid är det. Och nt och de förstår ju allt redan och har ju inga svårigheter nånstans, det är ju ingen fara med dem? En del av dem hatar mig och då gör jag det tillbaka, bara. Jag vet inte. Men NTs är ju så friska allihop och inget fel på dem eller att de gör några fel, så de blir ju aldrig arga på nåt eller behöver stressa om nåt eller må dåligt, bara vissa andra. De får ju vara glada och nöjda med allt hela tiden. Ingen som klagar på att de har nåt fel i huvudet varannan vecka/så fort de tar sig ut. Känns som att de kan få en stund att må dåligt också, inte bara skicka alla på psyk och skylla på dem. Tänkte de kunde få må dåligt en dag de också. Men de behöver aldrig.
Ja, just det, skällsord bland ungdomar. Gillar inte det heller. Så kan man slänga det tillbaka på folk, det är endast genom hämnd det verkar som att folk kommer till insikt om vad det gör för andra, jag vet inte.
Jag tycker bara inte det är nåt fel att kalla sig själv för det. Jag gör ju det som motvikt mot de som använder det som skällsord. För att är jag ingenting om jag är ett mongo, cp etc. så ändrar jag mig ändå aldrig. Här har du cp:t liksom, duger inte det, hejdå. Jag tycker inte det gör nåt att kalla sig själv för sånt. Det är istället för "normal".
Ja, fast jag mår lite dåligt över att jämt prata om missförstånd och sånt. Känner att man blir som deprimerad.
Bara det att även om jag kommer så kommer jag inte att känna nåt. Måste gå runt som en zombie för att klara av det. Så vet inte om det är nån större nytta på det sättet.
Jag kanske inte är tillräckligt artig och så heller.
Nja, jag nojar mig nog mer om mitt liv mer än nån större tillställning.
Ja, jag kanske är rasistisk eller nåt nu, men jag tycker det är hemskt och hemskt tråkigt att man tar till olika handikapp som skällsord. Jag tycker det är ganska vidrigt. Kanske hör hemma i nån annan tråd nu igen men men. Det är kul med skällsord åt sig själv och sånt, man kan välja vad man vill, men allmänheten som tar till olika ord för att trycka på olika handikapp, tycker det är fel och äckligt. Man kanske är en tönt då, men hellre det då. Hellre helt isolerad i ett år, än försöka gå med nån flock som vet att de har fel men fortsätter att hålla på ändå. Så inte gruppen mobbar en. Är det den enda anledning man har "sammanhållning" eller?
Nä, jag bara undrar.
Men dåblir väl folk oroade över att man inte är normal, om man inte mobbar ned folk, som är färre än ens egen grupp. Visst, jag gillar inte att vara isolerad heller, men i princip hellre det då. Men då blir man väl skickad till psyk, så om jag inte kommer är jag säkert där, så ni vet. Fast man får inte ta med sig slägga in, så den konfiskerar de nog. Så släggan kommer inte att komma heller, i sådana fall. Ja, vi får se. Ifall nån får ett infall att sätta LPT eller nåt sånt på mig, men kan ju annars försöka.
Jag tror "mongo" kommer av ordet mongoloid, att man inte gillar dem som tex. ser ut som eskimåer för "de ser så fuulaa ut", som de som är normala säger. Nej, jag är liksom inte mongo, men kanske mongoloid, man vet aldrig ändå. Man vet ju liksom att redan Jesus var inte härifrån, så så är det. Nu vet jag inte hur många är kristna av de som mobbar men ändå.
Kanske dags att avrunda här.
Edit: Alltså, jag vet inte om mongoloid och mongol är samma sak, men jag tror man åsyftar något sådant iallafall. Folk som ser annorlunda ut.
Ja, just det, skällsord bland ungdomar. Gillar inte det heller. Så kan man slänga det tillbaka på folk, det är endast genom hämnd det verkar som att folk kommer till insikt om vad det gör för andra, jag vet inte.
Jag tycker bara inte det är nåt fel att kalla sig själv för det. Jag gör ju det som motvikt mot de som använder det som skällsord. För att är jag ingenting om jag är ett mongo, cp etc. så ändrar jag mig ändå aldrig. Här har du cp:t liksom, duger inte det, hejdå. Jag tycker inte det gör nåt att kalla sig själv för sånt. Det är istället för "normal".
Ja, fast jag mår lite dåligt över att jämt prata om missförstånd och sånt. Känner att man blir som deprimerad.
Bara det att även om jag kommer så kommer jag inte att känna nåt. Måste gå runt som en zombie för att klara av det. Så vet inte om det är nån större nytta på det sättet.
Jag kanske inte är tillräckligt artig och så heller.
Nja, jag nojar mig nog mer om mitt liv mer än nån större tillställning.
Ja, jag kanske är rasistisk eller nåt nu, men jag tycker det är hemskt och hemskt tråkigt att man tar till olika handikapp som skällsord. Jag tycker det är ganska vidrigt. Kanske hör hemma i nån annan tråd nu igen men men. Det är kul med skällsord åt sig själv och sånt, man kan välja vad man vill, men allmänheten som tar till olika ord för att trycka på olika handikapp, tycker det är fel och äckligt. Man kanske är en tönt då, men hellre det då. Hellre helt isolerad i ett år, än försöka gå med nån flock som vet att de har fel men fortsätter att hålla på ändå. Så inte gruppen mobbar en. Är det den enda anledning man har "sammanhållning" eller?
Nä, jag bara undrar.
Men dåblir väl folk oroade över att man inte är normal, om man inte mobbar ned folk, som är färre än ens egen grupp. Visst, jag gillar inte att vara isolerad heller, men i princip hellre det då. Men då blir man väl skickad till psyk, så om jag inte kommer är jag säkert där, så ni vet. Fast man får inte ta med sig slägga in, så den konfiskerar de nog. Så släggan kommer inte att komma heller, i sådana fall. Ja, vi får se. Ifall nån får ett infall att sätta LPT eller nåt sånt på mig, men kan ju annars försöka.
Jag tror "mongo" kommer av ordet mongoloid, att man inte gillar dem som tex. ser ut som eskimåer för "de ser så fuulaa ut", som de som är normala säger. Nej, jag är liksom inte mongo, men kanske mongoloid, man vet aldrig ändå. Man vet ju liksom att redan Jesus var inte härifrån, så så är det. Nu vet jag inte hur många är kristna av de som mobbar men ändå.
Kanske dags att avrunda här.
Edit: Alltså, jag vet inte om mongoloid och mongol är samma sak, men jag tror man åsyftar något sådant iallafall. Folk som ser annorlunda ut.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 21:00:51, redigerad totalt 1 gång.
För mig är mongol och mongoloid inte samma sak.
Mongol är mig veteligen någon som är ifrån mongoliet (tror det ligger i eller inärheten av Kina).
De flesta misstar en kontrollerad yta för att man är jälvsäker.
Och att man därmed inte har några bekymmer.
Vilket jag vill mena att inte behöver stämma så ofta.
Mongol är mig veteligen någon som är ifrån mongoliet (tror det ligger i eller inärheten av Kina).
De flesta misstar en kontrollerad yta för att man är jälvsäker.
Och att man därmed inte har några bekymmer.
Vilket jag vill mena att inte behöver stämma så ofta.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 21:00:51, redigerad totalt 1 gång.
Men jag tror att det finns folk som tycker det är provocerande på nåt sätt med etniciteter längre bortifrån än de vet om, och ja, jag vet inte. Jag tror det finns de som anser det är samma sak. Mongo och mongol. Eller lite länkat sådär. Ja, jag vet inte, spelar roll. Orkar inte tänka på't.
Ja, jag har sagt samma sak, men skit är det enda man får så skiter i det nu.
Ja, jag har sagt samma sak, men skit är det enda man får så skiter i det nu.
nano skrev:För mig är mongol och mongoloid inte samma sak.
Ordet mongolid har nog kommit ifrån att man som mongol har liknande sneda ögon som man ofta har som person med Downs syndrom.
Senast redigerad av Aspkvinna 2011-05-04 21:00:51, redigerad totalt 1 gång.
Jag har också ett minne av att det hänger ihop med mongolfläck (fläck på huvudet på spädbarn, som tydligen ofta är särskilt mörk i Mongoliet) men det kan vara helt åt pepparn (åt dit pepparn växer alltså, vilket väl ursprungligen är ett nedsättande uttryck för Kryddöarna; uttryck kan mista det mesta av sitt nedsättande innehåll).
Senast redigerad av jonsch 2011-05-04 21:00:51, redigerad totalt 1 gång.
jonsch skrev:Jag har också ett minne av att det hänger ihop med mongolfläck (fläck på huvudet på spädbarn, som tydligen ofta är särskilt mörk i Mongoliet) men det kan vara helt åt pepparn (åt dit pepparn växer alltså, vilket väl ursprungligen är ett nedsättande uttryck för Kryddöarna; uttryck kan mista det mesta av sitt nedsättande innehåll).
Ok, ja jag kan ha uppfattat fel, sånt händer ju här i livet.
Senast redigerad av Aspkvinna 2011-05-04 21:00:51, redigerad totalt 1 gång.
Kryddöarna ligger i Asien. De kallas numera Moluckerna. Jag tycker Kryddöarna är snyggare, Moluckerna låter ju som hudutslag! Fast Zanzibar och öarna däromkring är väl också Kryddöarna och det är ju Afrika?
Dra dit pepparn växer trodde jag var till Djävulsön, eftersom den ligger utanför Franska Guyana och där heter huvudstaden Cayenne och Djävulsön var ju där Papillon satt....? Eller är det Zanzibar de menar?
Dra dit pepparn växer trodde jag var till Djävulsön, eftersom den ligger utanför Franska Guyana och där heter huvudstaden Cayenne och Djävulsön var ju där Papillon satt....? Eller är det Zanzibar de menar?
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 21:00:51, redigerad totalt 1 gång.
Jahaja, ligger i Asien, då ljög skolan för mig. *hmf. att du skrev Afrika ser jag inte nu*
Hehe, jag vet inte vad de menar men av vad du skriver så känner jag mig rätt oinformerad. Jag vet om konstiga ställesnamn, men..kanske inte det som de flesta lär sig, kanske.
Börjar vattnas i munnen av allt snack om kryddor, hehe.
Roten av allt starkt jag menar djävulskt är av peppar?
Hehe, jag vet inte vad de menar men av vad du skriver så känner jag mig rätt oinformerad. Jag vet om konstiga ställesnamn, men..kanske inte det som de flesta lär sig, kanske.
Börjar vattnas i munnen av allt snack om kryddor, hehe.
Roten av allt starkt jag menar djävulskt är av peppar?
regnif skrev:Kryddöarna? Då hoppas jag det ligger i Afrika för dit pepparn växer lärde iaf jag mig ligger där.
Det kanske växer peppar på Flottsbro, förresten? Dit kan alla dra som mår helvetiskt?
"I Sverige är den vilda pepparroten nästan lika vanlig som maskrosen"
http://www.dax.se/index.php?id=43&tx_tt ... no_cache=1
Senast redigerad av Duras 2011-05-04 21:00:51, redigerad totalt 1 gång.
Duras skrev:regnif skrev:Kryddöarna? Då hoppas jag det ligger i Afrika för dit pepparn växer lärde iaf jag mig ligger där.
Det kanske växer peppar på Flottsbro, förresten? Dit kan alla dra som mår helvetiskt?
"I Sverige är den vilda pepparroten nästan lika vanlig som maskrosen"
http://www.dax.se/index.php?id=43&tx_tt ... no_cache=1
Då var det inte så långt till helv.., jag menar dit pepparn växer ändå. Jo, jag tror jag hört om pepparrot växa i Sverige, faktiskt, men var längesedan man hörde det.
Det ser ju nästan ut som Ginseng, men jag antar att de har vissa likheter ändå, så är väl logiskt.
Kahlokatt skrev:Det har förhoppningsvis rett ut sig nu, så jag kommer nog till Flottsbro i alla fall!
Bra!
Om du frågar nån moderator lite snällt så kanske denne kan ta bort sista ordet i inläggsrubriken då
Senast redigerad av Duras 2011-05-04 21:00:51, redigerad totalt 1 gång.
Kahlokatt skrev:Det har förhoppningsvis rett ut sig nu, så jag kommer nog till Flottsbro i alla fall!
Gôtt mos!
- Den förfärlige snömannen
- Inaktiv
- Anslöt: 2009-05-30