Jag har ändrat mig - kommer inte
94 inlägg
• Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Ja, fast jag känner mig inte 100% hemma i aspergersammanhang heller.
Äh, lika bra att säga det.
Ja, vi får väl se då. Om man fick ta med sig gitarr (fast det känns lite onödigt) så kanske den kan fungera som nån slags potentiell slägga istället då? Känner mig nu lite besvärande ang. skjutsar o sånt.
Äh, lika bra att säga det.
Ja, vi får väl se då. Om man fick ta med sig gitarr (fast det känns lite onödigt) så kanske den kan fungera som nån slags potentiell slägga istället då? Känner mig nu lite besvärande ang. skjutsar o sånt.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 21:00:45, redigerad totalt 1 gång.
Heliora skrev:regnif skrev:/"mvh NTisen of this forum"
Sorry regnif, men du är nog ingen NT... Så jag tycker absolut att du skall komma. Och Kahlokatt också.
Vet inte varför du har skäms-smileyn där, då jag inte syftat på dig.
Jag kan göra en deal, Kahlokatt får gå istället för mig *jag offrar mig*
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 21:00:51, redigerad totalt 1 gång.
Offra dig? Nu är du nog ute och snurrar, regnif. Ni har båda betalat och vi räknar med att ni båda kommer - om ni orkar och känner för det.
Gitarr vore välkommet. Skjuts är inget problem.
Gitarr vore välkommet. Skjuts är inget problem.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:00:51, redigerad totalt 1 gång.
Träffen är stor nog för båda. Och jag har länge övervägt att köpa en betydligt större yxa från en lokal försäljare av militäröverskott, vilket kan vara bra att veta om mitt förra erbjudande lät otillräckligt.
Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-04 21:00:51, redigerad totalt 2 gånger.
- Den förfärlige snömannen
- Inaktiv
- Anslöt: 2009-05-30
regnif skrev:Heliora skrev:regnif skrev:/"mvh NTisen of this forum"
Sorry regnif, men du är nog ingen NT... Så jag tycker absolut att du skall komma. Och Kahlokatt också.
Vet inte varför du har skäms-smileyn där, då jag inte syftat på dig
"inte syftat på dig"? Jag har ingen aning om vad du pratar om. Jag gissar att du varit i konflikt med någon eller nåt sånt? Utan att ha någon aning om vad som hänt så tycker jag iallafall det är trist om små dispyter på forumet skall leda till att folk inte kommer.
Skämssmileyn hade jag för att jag "sätter diagnos" på dig här i tråden.
Senast redigerad av Heliora 2011-05-04 21:00:51, redigerad totalt 1 gång.
Den förfärlige snömannen skrev:Träffen är stor nog för båda. Och jag har länge övervägt att köpa en betydligt större yxa från en lokal försäljare av militäröverskott, om mitt förra erbjudande lät otillräckligt.
Hehe.
Fast jag tänkte minska släggan till hammare där ett tag..(just nu har jag inga andra idéer av ersättningsvärde)
Kanske kan komma men lovar dock som sagt inte att jag kommer att vara på efterfrågat humör eller så.
Heliora skrev:regnif skrev:Heliora skrev:[quote="regnif"]/"mvh NTisen of this forum"
Vet inte varför du har skäms-smileyn där, då jag inte syftat på dig
"inte syftat på dig"? Jag har ingen aning om vad du pratar om. Jag gissar att du varit i konflikt med någon eller nåt sånt? Utan att ha någon aning om vad som hänt så tycker jag iallafall det är trist om små dispyter på forumet skall leda till att folk inte kommer.
Skämssmileyn hade jag för att jag "sätter diagnos" på dig här i tråden.[/quote]
Är nog inte bara dispyter på forumet är jag rädd.
Aha, ang. det du skrev om NT nu? Då förstår jag.
Den förfärlige snömannen skrev:regnif skrev:Kanske om det inte är några krav på att säga rätt saker eller säga något överhuvudtaget. Eller om man måste gå hem ensam sent efteråt. Jag kanske behöver med mig en slägga, för att hålla vissa smånazister(?) borta om jag går hem den där vägen ensam igen en viss tid på dygnet. Jag orkar inte bära med mig sånt och det kanske skrämmer iväg andra också, tror jag?
Jag kan ta med en liten yxa om du vill låna. Den är troligen tillräckligt stor för att döda någon men tillräckligt liten för att bära med sig utan större ansträngning.
Oj, jag såg inte ens detta inlägg när man svarade på så många andra.
Men mitt svar stämmer kanske ändå
regnif skrev:Oj, jag såg inte ens detta inlägg när man svarade på så många andra.
Det hamnade något olägligt som sista inlägg på förra sidan i tråden. Jag tar med den lilla yxan
Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-04 21:00:51, redigerad totalt 1 gång.
- Den förfärlige snömannen
- Inaktiv
- Anslöt: 2009-05-30
Den förfärlige snömannen skrev:regnif skrev:Oj, jag såg inte ens detta inlägg när man svarade på så många andra.
Det hamnade något olägligt som sista inlägg på förra sidan i tråden. Jag tar med den lilla yxan
Ok, så letar jag rätt på släggan (om det finns nån)..så kan man kompromissa lite.
regnif skrev:
Kanske kan komma men lovar dock som sagt inte att jag kommer att vara på efterfrågat humör eller så.
Jag hoppas både du och Kahlokatt kommer!
Träffen är stor nog för både lekar, dans, tjo och tjim och för lite lugnare, allvarliga samtal. Även om man inte är på toppenhumör när man kommer, så kan man bli det under resans gång. Så länge man inte börjar skrika och slåss, behöver man inte vara rädd för att "dämpa festglädjen".
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 21:00:51, redigerad totalt 1 gång.
Alien skrev:regnif skrev:
Jag hoppas både du och Kahlokatt kommer!
Träffen är stor nog för både lekar, dans, tjo och tjim och för lite lugnare, allvarliga samtal. Även om man inte är på toppenhumör när man kommer, så kan man bli det under resans gång. Så länge man inte börjar skrika och slåss, behöver man inte vara rädd för att "dämpa festglädjen".
Ok, nä. Om det inte är nån som försöker spotta på mig, då skadar jag ingen
Hömm. Fast nu börjar jag ju undra vad som är samtalston och vad som börjar bli för hög ton på samtalston..*ja, jag lyckas alltid göra fel, är väl nåt sånt*
Inger skrev:Bara för att någon misstolkade eller tog illa upp av din signatur? Det är ingen bra orsak att utebli. Missförstånd händer hela tiden, låt det inte gå ut över träffen.
Jag skrev om det i en annan tråd.
Men regnif, det betyder inte att du ska ta det personligt. Jag har inget emot dig. Jag tycker bara vi ska tänka oss för lite mer. Vi är ju själv utsatta för missförståelse och då är det väl inte rätt att vi gör samma sak mot andra?
CP har blivit ett slags uttryck för "idiot" rent allmänt, främst bland ungdomar och jag kan inte bara låta det ske utan protester.
Senast redigerad av serpentin 2011-05-04 21:00:51, redigerad totalt 1 gång.
Jösses. Det är väl ändå en träff för aspergare det här?
Det innebär att alla där är vana med missförstånd, att känna sig obekväm i vissa sammanhang, att inte alltid betee sig som en NT o.s.v.
Är det inte därför vi har den här träffen, för att kunna umgås utan att behöva "passa in" ??
Det känns nästan som vissa tror detta är antingen nobelmiddan, eller ett hårdbevakat fängelse där man ska vara rädd för att bli ihjälslagen av de andra internerna p.g.a. en felsägning.
Det är nog dags ni tar en titt på er uppfattning om aspergerare, det är ju inte ett gäng psykopater som ska träffas.
Är det något ställe man kan förväntas någon form av förståelse för sina aspiga sidor, så är det väl på den här träffen.
Så sluta banga ur från träffen, och kom bara dit, så ska ni se att vi alla överlever.
Jag tror detta är en erfarenhet vi alla kan se positivt på sen.
Det innebär att alla där är vana med missförstånd, att känna sig obekväm i vissa sammanhang, att inte alltid betee sig som en NT o.s.v.
Är det inte därför vi har den här träffen, för att kunna umgås utan att behöva "passa in" ??
Det känns nästan som vissa tror detta är antingen nobelmiddan, eller ett hårdbevakat fängelse där man ska vara rädd för att bli ihjälslagen av de andra internerna p.g.a. en felsägning.
Det är nog dags ni tar en titt på er uppfattning om aspergerare, det är ju inte ett gäng psykopater som ska träffas.
Är det något ställe man kan förväntas någon form av förståelse för sina aspiga sidor, så är det väl på den här träffen.
Så sluta banga ur från träffen, och kom bara dit, så ska ni se att vi alla överlever.
Jag tror detta är en erfarenhet vi alla kan se positivt på sen.
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 21:00:51, redigerad totalt 1 gång.
Ja, det var väldigt bra skrivet av Danne. "Nobelfesten" lol! Antar att det är lätt att noja upp sig när det är en större tillställning på gång.
Blivit? Det var det redan när jag gick i skolan på 60-talet. Fast då fanns det åtminstone vuxna som sa ifrån när de hörde det, idag får barn och ungdomar tydligen kalla varaandra för vad som helst utan att någon bryr sig.
Samtidigt tror jag folk idag egentligen har större förståelse för CP-skada när de möter den på riktigt, bl a genom han den där coola komikern och andra man sett på TV, även om vissa kanske fortfarande använder det som ett av flera glåpord. Trodde faktiskt att det blivivit lika omodernt med "cp" som med "glasögonorm" när det finns så många nya som inte fanns då ("mongo", "dampunge", "mupp" etc).
Gissar att ingen ens tänker på vad orden betyder, man bara tar till de ord som tyvärr verkar ha blivit en del av den kulturella invektivarsenalen när man vill mobba, precis som det i andra kulturer blivit norm att kalla varandra för "motherfucker" och liknande. Att vi här i Sverige ofta har ord för olika handikapp som skällsord är ju ett intressant fenomen i sig som en antropolog borde kunna skriva en säkert inte så smickrande avhandling om. Vad säger det om oss och vår kultur?
serpentin skrev:CP har blivit ett slags uttryck för "idiot" rent allmänt, främst bland ungdomar och jag kan inte bara låta det ske utan protester.
Blivit? Det var det redan när jag gick i skolan på 60-talet. Fast då fanns det åtminstone vuxna som sa ifrån när de hörde det, idag får barn och ungdomar tydligen kalla varaandra för vad som helst utan att någon bryr sig.
Samtidigt tror jag folk idag egentligen har större förståelse för CP-skada när de möter den på riktigt, bl a genom han den där coola komikern och andra man sett på TV, även om vissa kanske fortfarande använder det som ett av flera glåpord. Trodde faktiskt att det blivivit lika omodernt med "cp" som med "glasögonorm" när det finns så många nya som inte fanns då ("mongo", "dampunge", "mupp" etc).
Gissar att ingen ens tänker på vad orden betyder, man bara tar till de ord som tyvärr verkar ha blivit en del av den kulturella invektivarsenalen när man vill mobba, precis som det i andra kulturer blivit norm att kalla varandra för "motherfucker" och liknande. Att vi här i Sverige ofta har ord för olika handikapp som skällsord är ju ett intressant fenomen i sig som en antropolog borde kunna skriva en säkert inte så smickrande avhandling om. Vad säger det om oss och vår kultur?
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:00:51, redigerad totalt 1 gång.
mongo fanns när jag var liten men vad det betydde visste jag inte riktigt.
Jag tänkte mig någon som egentligen inte fanns skulle vara mongo.
Tror en del ord är tämligen lokala, det torde också betyda att de inte är några allmänna sanningar utan vad de i närheten får för sig att använda sig av.
Jag tänkte mig någon som egentligen inte fanns skulle vara mongo.
Tror en del ord är tämligen lokala, det torde också betyda att de inte är några allmänna sanningar utan vad de i närheten får för sig att använda sig av.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 21:00:51, redigerad totalt 1 gång.
Inger skrev:Ja, det var väldigt bra skrivet av Danne.
Bara att instämma.
Inger skrev:Antar att det är lätt att noja upp sig när det är en större tillställning på gång.
Och när normalmänniskornas aningslösa samhälle, krav, oförståelse och alltför ofta elakhet (samt, kanske, en disharmoni eller känslighet från början) har trasat sönder en så att man inte kan slappna av bland dem som borde vara ens egna heller.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 21:00:51, redigerad totalt 1 gång.
Inger skrev:Ja, det var väldigt bra skrivet av Danne.
Danne har skrivit många pärlor de senaste dagarna (sen jag la märke till honom)!
Inger skrev:Samtidigt tror jag folk idag egentligen har större förståelse för CP-skada när de möter den på riktigt, bl a genom han den där coola komikern och andra man sett på TV, även om vissa kanske fortfarande använder det som ett av flera glåpord.
Jo, nog används det som ett skällsord, värre än när jag gick i skolan!
Jag hade en klasskompis i mellanstadiet med en CP-skada, han var utan tvekan klassens smartaste (samt en suverän kompis), hans inverkan fick vår klass att sluta använda CP som skällsord.
Senast redigerad av Miche 2011-05-04 21:00:51, redigerad totalt 1 gång.