Ålder på forumträffen?
23 inlägg
• Sida 1 av 1
Ålder på forumträffen?
<div id="rules">Den här tråden kommer ursprungligen från avdelningen "AspergerForums sommarträff" som 2009-09-28 slogs samman med avdelningen "Träffar".</div>
Såg en annan ålderstråd, men i denna är jag lite nyfiken på hur gamla ni är ni som kommer på stora forumträffen. Alltså ber jag att bara du som ska på träffen röstar i denna tråd.
Själv är jag nästan färdig med den näst äldsta gruppen. Kommer jag att tillfrågas om jag rymt från hemmet (ålderdomshemmet)? Kommer jag att bli ombedd att gå och lägga mig vid 10-tiden? Eller kommer jag pga min mångåriga erfarenhet än en gång att hjälpa till att släcka och låsa frampå småtimmarna
Såg en annan ålderstråd, men i denna är jag lite nyfiken på hur gamla ni är ni som kommer på stora forumträffen. Alltså ber jag att bara du som ska på träffen röstar i denna tråd.
Själv är jag nästan färdig med den näst äldsta gruppen. Kommer jag att tillfrågas om jag rymt från hemmet (ålderdomshemmet)? Kommer jag att bli ombedd att gå och lägga mig vid 10-tiden? Eller kommer jag pga min mångåriga erfarenhet än en gång att hjälpa till att släcka och låsa frampå småtimmarna
Senast redigerad av Duras 2011-05-04 21:01:03, redigerad totalt 2 gånger.
Jag är 0-25. Närmare bestämt 22.
Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-04 21:01:03, redigerad totalt 1 gång.
- Den förfärlige snömannen
- Inaktiv
- Anslöt: 2009-05-30
Om jag kommer på träffen så kommer jag att vara 28 på den. I vanliga livet är jag mer än så. Förlåt, jag kunde inte låta bli att medvetet misstolka frågan i enkäten...
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 21:01:03, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Och om jag kommer så är jag 103 på den. Så det går ju inte, därför kommer jag inte. Så gaggig är jag. Och så pank.
Kunde inte låta bli att göra om misstolkningen, fast i en annan riktning. Ett tecken på att jag sitter ordentligt fast i den gaggiga geggan.
Kunde inte låta bli att göra om misstolkningen, fast i en annan riktning. Ett tecken på att jag sitter ordentligt fast i den gaggiga geggan.
Senast redigerad av TK 2011-05-04 21:01:03, redigerad totalt 1 gång.
Hyggligt att klumpa ihop alla mellan 56 och 100 förresten...
Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-04 21:01:03, redigerad totalt 1 gång.
- Den förfärlige snömannen
- Inaktiv
- Anslöt: 2009-05-30
Den förfärlige snömannen skrev:Hyggligt att klumpa ihop alla mellan 56 och 100 förresten...
Haha, ja jag har funderat på varför ända sen jag skrev inlägget.
Måste varit nåt undemedvetet typ att jag hela livet trott att livet i princip är slut om några få år och just nu spelar det alltså ingen roll om man är 56 eller 100 eftersom jag själv tror att jag aldrig kommer dit. Fast hittills har detta inte inträffat. Men nån gång gör det förstås det. Men förhoppningsvis inte än
Svammel svammel.....
Senast redigerad av Duras 2011-05-04 21:01:03, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma skrev:Om jag kommer på träffen så kommer jag att vara 28 på den. I vanliga livet är jag mer än så. Förlåt, jag kunde inte låta bli att medvetet misstolka frågan i enkäten...
Det finns också en vetenskaplig tolkning. Antag att det kommer 48 st på träffen. Det innebär rent statistiskt att 4 st av dessa fyller år under augusti månad. Från jag skrev inlägget var det 12 dagar fram till träffen, vilket innebär att nästan 2 st kommer att bli äldre fram till dess.
Det är en icke förumbar sannolikhet att någon av dessa nästan 2 st skulle byta åldersgrupp vilket skulle snedvrida undersökningsresultatet om jag formulerat frågan på annat sätt. Det i sin tur skulle kunnat innebära en nackdel för mig eftersom jag helst umgås med någorlunda jämnåriga, men med den ställda frågan undvek jag denna potentiella svårighet.
Det innebär dock inte att jag kommer att undvika de som ännu inte uppnått rätt ålder. Däremot kommer jag sannolikt att se ner på de flesta, men det beror i så falll uteslutande på att jag är 1,92 lång.
Duras skrev:Det finns också en vetenskaplig tolkning. Antag att det kommer 48 st på träffen. Det innebär rent statistiskt att 4 st av dessa fyller år under augusti månad. Från jag skrev inlägget var det 12 dagar fram till träffen, vilket innebär att nästan 2 st kommer att bli äldre fram till dess.
Jag är ganska säker på att alla 48 blir äldre under den perioden, någonstans i krokarna av 12 dagar äldre...
Senast redigerad av Lakrits 2011-05-04 21:01:03, redigerad totalt 1 gång.
Jag är ganska säker på att trådrubriken är felaktig mer än i detalj. Åldern på forumträffen är i skrivande stund hypotetisk, och godtar vi hypotesen så är den negativ och densamma för oss alla.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 21:01:03, redigerad totalt 1 gång.
Lakrits skrev:Duras skrev:Det finns också en vetenskaplig tolkning. Antag att det kommer 48 st på träffen. Det innebär rent statistiskt att 4 st av dessa fyller år under augusti månad. Från jag skrev inlägget var det 12 dagar fram till träffen, vilket innebär att nästan 2 st kommer att bli äldre fram till dess.
Jag är ganska säker på att alla 48 blir äldre under den perioden, någonstans i krokarna av 12 dagar äldre...
Det verkar vara ett farligt ställe. Det är väl då klokast att hålla sig hemma, för att kunna slå vakt om sin ungdom.
Senast redigerad av TK 2011-05-04 21:01:03, redigerad totalt 1 gång.
TK skrev:Det verkar vara ett farligt ställe. Det är väl då klokast att hålla sig hemma, för att kunna slå vakt om sin ungdom.
För att försäkra dig om att inte åldras som träffdeltagarna så bör du avlägsna dig från Flottsbro med en hastighet så nära ljusets som möjligt.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 21:01:03, redigerad totalt 1 gång.
Kan man inte närma sig med samma hastighet eller cirkla?
En annan sak, detta med ljusets hastighet, bara för att man inte observerat något snabbare (vad jag känner till) så betyder det väländå inte att det ÄR det snabbaste, bara det snabbaste man känner till.
En annan sak, detta med ljusets hastighet, bara för att man inte observerat något snabbare (vad jag känner till) så betyder det väländå inte att det ÄR det snabbaste, bara det snabbaste man känner till.
Senast redigerad av nano 2011-05-04 21:01:03, redigerad totalt 1 gång.
Zombie skrev:Jag är ganska säker på att trådrubriken är felaktig mer än i detalj. Åldern på forumträffen är i skrivande stund hypotetisk, och godtar vi hypotesen så är den negativ och densamma för oss alla.
Ja, du har rätt i att åldern på forumträffen är hypotetisk just nu, men ställt i relation till den egna åldern är den inte lika för alla. En deltagare i 25 års-åldern åldras ca 4% per år medan jag åldras mindre än 2% per år.
Frågan är också hur snabbt träffen åldras. När på dygnet kommer den att börja känns trött och utsliten? Men med tanke på att jag själv åldras mindre ju äldre jag blir så kanske träffen klarar sig och får evigt liv. Vem vet?
nano skrev:Kan man inte närma sig med samma hastighet eller cirkla?
Nu börjar vi gå off-topic.
Ingenting som har en vilomassa kan accelereras upp till ljusets hastighet, eftersom detta skulle kräva oändlig energi. Däremot har ju fotoner ljushastighet, men de saknar vilomassa. Såvitt jag vet är det även teoretiskt möjligt att det skulle kunna finnas partiklar med vilomassa som redan har skapats med en hastighet högre än ljuset. Dessa skulle då aldrig kunna bromsa ner till ljushastigheten, eftersom även detta skulle kräva oändlig energi.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 21:01:03, redigerad totalt 1 gång.
Vid 33 röster är ålderfördelningen ganska lika Sveriges befolkningspyramid.
http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____159279.aspx
Det finns dock en tydlig avvikelse och det är att i princip ingen 40-talist finns med. (finns dock 1 st möjlig). Kan man ju filosofera över. Är 40-talister underrepresenterade i AS-gruppen generellt i Sverige eller finns det andra orsaker?
http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____159279.aspx
Det finns dock en tydlig avvikelse och det är att i princip ingen 40-talist finns med. (finns dock 1 st möjlig). Kan man ju filosofera över. Är 40-talister underrepresenterade i AS-gruppen generellt i Sverige eller finns det andra orsaker?
btw så är snedfördelningen värre i denna tråd:
hur-gammal-ar-du-t6470.html
Lite överrskande tycker jag det är att träffens medelålder är så pass hög. trodde det skulle vara betydligt lägre medelålder faktiskt. Och nu menar jag medleåldern för deltagarna....inte själva träffen
hur-gammal-ar-du-t6470.html
Lite överrskande tycker jag det är att träffens medelålder är så pass hög. trodde det skulle vara betydligt lägre medelålder faktiskt. Och nu menar jag medleåldern för deltagarna....inte själva träffen
Förmodligen underrepresenterade både här och bland diagnosticerade aspies. De hade en öppnare arbetsmarknad och ett öppnare samhälle och betydligt fler av dem torde ha klarat sig ut i livet och etablerat sig med såväl arbete, partnermötande och familjebildande och allt vad vuxenlivet handlar om.
Många av dem har antagligen bidragit mer indirekt hit till Aspergerforum genom att ha blivit föräldrar till en del av oss som är här...
...som inte har vuxit upp i ett lika tillgängligt samhälle och i praktiken varit mer funktionshindrade.
Jag vet åtminstone en 40-talist-aspie som inte är med här på forumet, som jag hade äran träffa för första gången i somras. Hon är med på www.asperger-sverige.se, så man kan både läsa om henne och se henne.
Många av dem har antagligen bidragit mer indirekt hit till Aspergerforum genom att ha blivit föräldrar till en del av oss som är här...
...som inte har vuxit upp i ett lika tillgängligt samhälle och i praktiken varit mer funktionshindrade.
Jag vet åtminstone en 40-talist-aspie som inte är med här på forumet, som jag hade äran träffa för första gången i somras. Hon är med på www.asperger-sverige.se, så man kan både läsa om henne och se henne.