Vad göra på dejten?
26 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Vad göra på dejten?
Jag är ju singel nu så jag dejtar ganska hej vilt, lite hur som helst.
Jag vill träffa en kille som jag tror jag skule gilla. Han är rätt söt och verbal och så. Jag har inte så jätte mycket gemensamt med honom egentligen men man kan ju hoppas vi har personkemi.
Nu till saken. När jag skrev att jag ville träffa honom ganska snart redan den här veckan (kommer ha fullt upp sen), så skrev han: "Hmm ja vi får väll försöka hitta på någon lösning då. till att börja med skulle jag ju kunna fråga dig vad du skulle vilja hitta på när vi träffades?:) låt förslagen flöda *ler*"
Hur tolkar ni det? Han verkar ju rätt öppen och kan nog tänka sig vilka förslag som helst. Frågan är vad jag ska svara tillbaks till honom. Ska jag svara nåt flirtigt, eller nåt lugnt? En fika låter ju bara sååå tråkig när jag hellre skulle vilja göra annat. Jag är rätt galen av mig, ibland. Men jag kan inte komma på några galna tips som inte kostar pengar. Är luspank nämligen.
Hjälp mig med förslag vad man kan göra på en dejt, nu fort!
Moderator: Ändrade rubriken från "Dejt" så den blev tydligare.
Jag vill träffa en kille som jag tror jag skule gilla. Han är rätt söt och verbal och så. Jag har inte så jätte mycket gemensamt med honom egentligen men man kan ju hoppas vi har personkemi.
Nu till saken. När jag skrev att jag ville träffa honom ganska snart redan den här veckan (kommer ha fullt upp sen), så skrev han: "Hmm ja vi får väll försöka hitta på någon lösning då. till att börja med skulle jag ju kunna fråga dig vad du skulle vilja hitta på när vi träffades?:) låt förslagen flöda *ler*"
Hur tolkar ni det? Han verkar ju rätt öppen och kan nog tänka sig vilka förslag som helst. Frågan är vad jag ska svara tillbaks till honom. Ska jag svara nåt flirtigt, eller nåt lugnt? En fika låter ju bara sååå tråkig när jag hellre skulle vilja göra annat. Jag är rätt galen av mig, ibland. Men jag kan inte komma på några galna tips som inte kostar pengar. Är luspank nämligen.
Hjälp mig med förslag vad man kan göra på en dejt, nu fort!
Moderator: Ändrade rubriken från "Dejt" så den blev tydligare.
Senast redigerad av Hemlig 2011-05-04 21:00:57, redigerad totalt 1 gång.
Promenad och sedan kanske sitta på ngt fint ställe utomhus, snacka och dricka medhavd dricka?
Senast redigerad av TheBoxSaysNo 2011-05-04 21:00:57, redigerad totalt 1 gång.
- TheBoxSaysNo
- Anslöt: 2008-05-16
Allt för galet bör det nog inte vara första gången. Uteservering eller bar (utan mat) kanske men det kan ju bli problem när kassan tryter för även drickan är ju dyr. Annars är väl ovanstående tips okej?
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 21:00:57, redigerad totalt 1 gång.
sommar skrev:Allt för galet bör det nog inte vara första gången.
Klart det borde!
Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-04 21:00:57, redigerad totalt 1 gång.
- Den förfärlige snömannen
- Inaktiv
- Anslöt: 2009-05-30
Säg att du kan tänka dig allt möjligt bara det inte är för tråkigt eller kostar pengar. Så kan han tolka hur han vill. Det bäddar för spännande öppningar och/eller missförstånd, och det kan man ju också betrakta som ett slags äventyr.
Jag skulle hyra roddbåt och ha med mig en picnic att äta av i båten, om jag skulle gå på dejt idag.
Jag skulle hyra roddbåt och ha med mig en picnic att äta av i båten, om jag skulle gå på dejt idag.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 21:00:57, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
näe inte klädpoker, känns lite barnsligt om man bara är två på det. Det blir Jeopardy hade jag tänkt. Men Texas hold em är ju rätt kul, kanske tar med mina marker också och en kortlek
Hemlig skrev:näe inte klädpoker, känns lite barnsligt om man bara är två på det. Det blir Jeopardy hade jag tänkt. Men texas hold em är ju rätt kul, kanske tar med mina marker också och en kortlek
Texas holdem blir ju så trist heads up. Man safe:ar ju bara tills man får en bra hand. Fast om han inte kan spela så blir det ju du som kan bjuda på fikat efteråt..
Senast redigerad av carl 2011-05-04 21:00:57, redigerad totalt 1 gång.
Miche skrev:Jeopardy... har du värvat Magnus Härenstam (eller Adam Alsing), och vem är den tredje deltagaren? Din (eller hans) mamma?
Hmm vad menar du? Vi spelar ju bara för att det inte ska bli stelt mellan oss första gången förstår du väll. Det är ett bra sätt att släppa fokuseringen på en själv och ens egna beteende.
Hemlig skrev:Miche skrev:Jeopardy... har du värvat Magnus Härenstam (eller Adam Alsing), och vem är den tredje deltagaren? Din (eller hans) mamma?
Hmm vad menar du? Vi spelar ju bara för att det inte ska bli stelt mellan oss första gången förstår du väll. Det är ett bra sätt att släppa fokuseringen på en själv och ens egna beteende.
Du såg tydligen inte de tre ...
Senast redigerad av Miche 2011-05-04 21:00:57, redigerad totalt 1 gång.
Liseberg är kul annars, Skansen eller Kålmården om man bor i närheten av något sådant, då slipper man prata så mycket, kan med vissa personer bli stelt första gången.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 21:00:57, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs skrev:Liseberg är kul annars, Skansen eller Kålmården om man bor i närheten av något sådant, då slipper man prata så mycket, kan med vissa personer bli stelt första gången.
Fast för mig hade det på fullt allvar blivit många dialoger av typen
- Vad kul! Vad gjorde ni på Grönan, då?
- Tja, hon åkte alla attraktionerna medan jag väntade där nere och höll hennes väska. Fast jag hade jätteskoj, de hade sockervadd!
Senast redigerad av Lakrits 2011-05-04 21:00:57, redigerad totalt 1 gång.