Comhems tillvalstjänster är till synes icke-existerande

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Comhems tillvalstjänster är till synes icke-existerande

Inläggav earlydayminer » 2009-08-15 12:41:54

Nu är jag riktigt irriterad, jag kan inte se listan över tillval när det gäller beställning av bredband. Jag har provat med 3 olika webbläsare: Internet Explorer 8.0, Mozilla Firefox 3.5.2 och för närvarande använder jag Google Chrome 2.0!

Jag har skickat ett mail till deras kundtjänst, men har ännu inte fått något svar.

Är det någon som haft liknande problem och lyckats åtgärda det?
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 20:59:04, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Inläggav earlydayminer » 2009-08-16 11:23:43

Nu kör jag linux. Tänkte jag skulle kolla på alla sätt jag kunde. Har stängt av alla säkerhetsinställningar, virusprogram, brandvägg etc.

Och får samma jäkla meddelande:

Detta kan bero på följande orsaker.
- Du har klickat på en felaktig länk.
- Du har skrivit in fel adress. Kontrollera att du skrivit rätt i adressfältet och försök igen.


Det är knappast något som jag har att göra med som orsakar det. Nu är jag lite sur på ComHem. Inget mail har jag fått heller, jäkla grisar. :P
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 20:59:04, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Inläggav earlydayminer » 2009-08-16 11:28:17

Jäkla söndag. Det är bra att jag har koll på dagarna. :roll:

Datum kan jag, tid kan jag.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 20:59:04, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Inläggav TheBoxSaysNo » 2009-08-16 11:44:13

earlydayminer skrev:Det är knappast något som jag har att göra med som orsakar det. Nu är jag lite sur på ComHem. Inget mail har jag fått heller, jäkla grisar. :P


De kanske inte vet själva vad som kan vara fel och hur de kan hjälpa dig...
Låt oss säga att jag inte tror ComHems kundtjänst är den kunnigaste som finns ;)


Du kan kontakta Kundservice på telefon eller fylla i formuläret nedan för att skicka oss e-post.
Vi försöker svara på all e-post inom 24 timmar.

Om du vill tala med någon på Kundservice:

Telefon: 0771-55 00 00 (samtalskostnad motsvarande ett Sverigesamtal)
Fax: 020-55 44 11

Öppettider, Kundservice (abonnemangsfrågor och teknisk support):
Vardagar 8-21, helgdagar 9-18



My italics...
Kanske dags att ringa dem? (fast jag förstår att man vill helst slippa).

Lycka till!
Senast redigerad av TheBoxSaysNo 2011-05-04 20:59:04, redigerad totalt 1 gång.
TheBoxSaysNo
 
Inlägg: 2219
Anslöt: 2008-05-16

Inläggav earlydayminer » 2009-08-16 11:57:46

RINGA? Nej, då vill ComHem att jag beställer genom telefon och då har jag ingen kontroll över vad som beställs. Tack. :)
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 20:59:04, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Inläggav TheBoxSaysNo » 2009-08-16 12:36:36

earlydayminer skrev:RINGA? Nej, då vill ComHem att jag beställer genom telefon och då har jag ingen kontroll över vad som beställs. Tack. :)


usch, nej jag skulle inte beställa över telefon heller. Jag menade fråga dem vad som är fel och hur du kan få se tillvalstjänster.

Varsågod :)

Är ComHem enda alternativ i ditt hus?
Senast redigerad av TheBoxSaysNo 2011-05-04 20:59:04, redigerad totalt 1 gång.
TheBoxSaysNo
 
Inlägg: 2219
Anslöt: 2008-05-16

Inläggav earlydayminer » 2009-08-16 12:55:45

Nej, jag har bredbandsbolaget också. Tyvärr blev räkningen så stor för min moder att den inte gick att rädda. Hon har dessutom alldeles för mycket räkningar. Jag vet hur det kan låta, men orsaker till varför saker är på så vis är privat.

Nu är det jag som betalar räkningarna för bredbandet, men det står i hennes namn för att lägenheten står i hennes namn. Det är jag som är konstig och tycker det skall vara så. Men jag betalar allt som är "mitt", så att säga.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 20:59:04, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Inläggav TheBoxSaysNo » 2009-08-16 13:37:53

Det är lugnt, du behöver inte förklara privata saker.
Det är inte konstigt att du tycker det ska vara så :) Det är respektfull mot din moder tycker jag snarare. Jag var också så när jag en gång i tiden bodde hos föräldrarna.

Har själv bredbandsbolaget sedan juli. Det blev slut mellan comhem och mig :p Har inte ångrat mig.
TheBoxSaysNo
 
Inlägg: 2219
Anslöt: 2008-05-16

Återgå till IT-forum



Logga in