Är det ok med träffar för bara kvinnor?

Allt om Aspergerträffar

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Alien » 2009-08-12 1:02:18

Charley? skrev:Så 'fitta' är inte ett godkänt ord? Vad vill ni att jag ska kalla min hooohaaa (i brist på annat) då?

Det är inte ordet i sig, utan sammanhanget. Inlägget var onödigt aggressivt och även följande inlägg. TS förklarade två ggr i ursprungstråden varför hon ville ha en kvinnoträff, och det var inte pga något manshat. Hon undanbad sig också politiska diskussioner.

För övrigt hör frågor om moderering hemma i Regler, nyheter och synpunkter.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 19:05:51, redigerad totalt 2 gånger.
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav Lakrits » 2009-08-12 12:32:29

KrigarSjäl och weasley: :-)049 och :-)122 för en god summering av min åsikt i frågan.
Senast redigerad av Lakrits 2011-05-04 19:05:51, redigerad totalt 1 gång.
Lakrits

Anslöt: 2008-10-15

Inläggav mondo beyondo » 2009-08-12 19:55:02

Ingen verkar ha kommenterat kvinnoträffen som var? Jag kan berätta att vi hade svårt att skiljas och stog och pratade länge även efter att vi lämnat caféet.

Som jag ser det handlar det inte om att det funkade för att det var bara kvinnor eller bara män utan för att det är så oerhört mycket lättare och trevligare på AS träffarna än annars.

Att mötas och uppleva saker tillsammans gör att man växer som människa helt klart. Att man väljer ibland att bara vara kvinnor eller bara vara män påverkar säkert dynamiken och är inte så märkvärdigt. Såna olika träffkonstellationer förekommer allmänt överallt.
Senast redigerad av mondo beyondo 2011-05-04 19:05:51, redigerad totalt 1 gång.
mondo beyondo

Anslöt: 2007-07-04

Inläggav Lakrits » 2009-08-12 20:11:46

mondo beyondo: Det var ett klokt, heligt inlägg (det var ditt 777:e) :)
Senast redigerad av Lakrits 2011-05-04 19:05:51, redigerad totalt 1 gång.
Lakrits

Anslöt: 2008-10-15

Inläggav mondo beyondo » 2009-08-12 20:16:23

Ajdå, jag som just berömde mig för att vara så klok i en tråd gällande relationer eller vad det nu var:D

Ibland så bara bländar man sig själv hehee
Senast redigerad av mondo beyondo 2011-05-04 19:05:51, redigerad totalt 1 gång.
mondo beyondo

Anslöt: 2007-07-04

Inläggav Glimma » 2009-08-13 8:19:25

ford skrev:
TK skrev:Jag för min del skäms som man för mäns räkning, när jag läser några av de kommentarer som mina bröder kommer med i denna tråd. Jag trodde vi hade kommit längre i vår egen stolthet som män.

Många av oss gör ju ett stort nummer av vår manlighet. Ska vi inte hålla fast vid det i stället för att närmast ynkligt sabotera kvinnors initiativ? Och kom nu inte med några trista och banala påståenden om politisk korrekthet etc!

jag begriper bara inte varför man skall utesluta det ena könet vid en träff

Därför att ibland behöver man prata med kvinnor om kvinnosaker som män inte behöver/bör höra. Sedan kanske en del tjejer skulle våga ta för sig mer i diskussioner om inte killar var med. En del skulle våga mera helt enkelt. Ibland kan man bli väldigt blyg inför det motsatta könet. Hlet okej att ha det uppdelat. Handlar inte om feminism för mig.
Senast redigerad av Glimma 2011-05-04 19:05:51, redigerad totalt 1 gång.
Glimma
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2008-08-31

Inläggav catasa » 2009-08-13 21:54:50

Glimma skrev:
ford skrev:
TK skrev:Jag för min del skäms som man för mäns räkning, när jag läser några av de kommentarer som mina bröder kommer med i denna tråd. Jag trodde vi hade kommit längre i vår egen stolthet som män.

Många av oss gör ju ett stort nummer av vår manlighet. Ska vi inte hålla fast vid det i stället för att närmast ynkligt sabotera kvinnors initiativ? Och kom nu inte med några trista och banala påståenden om politisk korrekthet etc!

jag begriper bara inte varför man skall utesluta det ena könet vid en träff

Därför att ibland behöver man prata med kvinnor om kvinnosaker som män inte behöver/bör höra. Sedan kanske en del tjejer skulle våga ta för sig mer i diskussioner om inte killar var med. En del skulle våga mera helt enkelt. Ibland kan man bli väldigt blyg inför det motsatta könet. Hlet okej att ha det uppdelat. Handlar inte om feminism för mig.

Håller med. Det handlar inte om att utesluta, utan att kanske prata om andra saker. Sånt man inte pratar med män/killar om, men som kvinnor/tjejer har behov att prata om. Prata med en annan kvinna/tjej hur hon ser på olika saker. Det kan många gånger vara lättare för många kvinnor/tjejer att känna igen sej mer i en annan kvinna/tjej.
Jag vill gärna bara träffa andra AS-kvinnor och prata om tjej/kvinnosaker. Hur andra AS-kvinnor/tjejer ser på olika saker och hur dom känner och tänker. Hur tänker en AS-kvinna/tjej till skillnad från en NT-kvinna/tjej tex. Är det någon skillnad. Jag tror det, men det är bara vad jag tror. Jag vet inte.
Förhoppningsvis blir det mindre av tankar från någon annan om jag kan vara flickvänsmaterial med. Det utesluter inte det, men det blir mindre av den varan.
Senast redigerad av catasa 2011-05-04 19:05:51, redigerad totalt 1 gång.
catasa

Anslöt: 2007-01-22

Inläggav regnif » 2009-08-13 22:35:33

Jaha, men vad är då feminism? Varför är det ordet så dåligt laddat för folk? Är man tex. manshatande heter det ju manshatande feminist? Bara att ta för sig/vägra passa in i nån färdig mall, är väl feminism? Det krävs väl inget annat till det? Själv har jag blivit lite trött på hur det där ordet verkar vara laddande när man bara nämner det för folk.
Senast redigerad av regnif 2011-05-04 19:05:51, redigerad totalt 1 gång.
regnif

Anslöt: 2009-04-25

Inläggav Tess » 2009-08-19 9:18:37

Varför ta upp denna tråd igen? Det var ju längesen han skrev det men jag håller med. Ibland kan det vara kul att bara tjejer träffas. Jag tror nog ändå att han har lite annat att bry sig om än om hur ni träffas etc. Det har han t.o.m sagt till mig.

Läste i tråden och såg att jag hade sagt det förut.
Tess

Anslöt: 2007-01-28

Återgå till Träffar

Logga in