presentation av ny medlem
17 inlägg
• Sida 1 av 1
presentation av ny medlem
Hej hej.
Jag är en 23 årig tjej. Blev medlem har för några minuter sedan har dock levt med Asberger diagnos i över 5 år. Är sedan nästan lika många år tillbaka studerande på ett universitet i södra delen av Sverige. Är intresserad av politik, filosofi men även konst. Tycker även mycket om matlagning och anser att bakning borde bli en form av terapi, om det inte redan är det. Kan även göra väldigt goda kladdkakor...
Då mitt sociala umgänge är relativt begränsat så har jag nu insett att jag kanske borde vända mig till en plats jag verkligen inte velat besöka tidigare. Jag skulle uppskatta om det fanns någon människa därute i cyber - space man elr kvinna med liknande erfarenheter som kanske vilja/kunna dela med sig om sina egna upplevelser elr bara ge goda råd.
Jag är en 23 årig tjej. Blev medlem har för några minuter sedan har dock levt med Asberger diagnos i över 5 år. Är sedan nästan lika många år tillbaka studerande på ett universitet i södra delen av Sverige. Är intresserad av politik, filosofi men även konst. Tycker även mycket om matlagning och anser att bakning borde bli en form av terapi, om det inte redan är det. Kan även göra väldigt goda kladdkakor...
Då mitt sociala umgänge är relativt begränsat så har jag nu insett att jag kanske borde vända mig till en plats jag verkligen inte velat besöka tidigare. Jag skulle uppskatta om det fanns någon människa därute i cyber - space man elr kvinna med liknande erfarenheter som kanske vilja/kunna dela med sig om sina egna upplevelser elr bara ge goda råd.
Senast redigerad av Oimpulsivtimpulsiv 2011-05-04 20:54:10, redigerad totalt 1 gång.
- Oimpulsivtimpulsiv
- Anslöt: 2009-08-10
Hej och välkommen!
Önskar att jag kunde laga mer än två-tre rätter.
Gott råd om du vill träffa andra aspergare är att gå på någon av de träffar som brukar ordnas lite här och där i landet, se rubriken Träffar.
Önskar att jag kunde laga mer än två-tre rätter.
Gott råd om du vill träffa andra aspergare är att gå på någon av de träffar som brukar ordnas lite här och där i landet, se rubriken Träffar.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 20:54:10, redigerad totalt 1 gång.
Välkommen!
(säger jag, som knappt är torr bakom öronen än...)
Också kattperson?
(säger jag, som knappt är torr bakom öronen än...)
Också kattperson?
Senast redigerad av miserykidd 2011-05-04 20:54:10, redigerad totalt 1 gång.
- miserykidd
- Anslöt: 2009-06-30
Välkommen.
Kom på stora forumträffen om ett par veckor.
http://www.aspergerforum.se/sommartraffen-efteranmalan-t11548.html
Kom på stora forumträffen om ett par veckor.
http://www.aspergerforum.se/sommartraffen-efteranmalan-t11548.html
Senast redigerad av Danne 2011-05-04 20:54:10, redigerad totalt 1 gång.
Re: presentation av ny medlem
Oimpulsivtimpulsiv skrev:Hej hej.
Nu jag vet natt Asperberger stavas med p och inte med b ... Extremt trött när jag författade inlägget.
Senast redigerad av Oimpulsivtimpulsiv 2011-05-04 20:54:10, redigerad totalt 1 gång.
- Oimpulsivtimpulsiv
Re: presentation av ny medlem
Oimpulsivtimpulsiv skrev:Nu jag vet natt Asperberger stavas med p och inte med b ... Extremt trött när jag författade inlägget.
Nästan rätt - Asperger
Välkommen hit till Aspergerforum!
Senast redigerad av serpentin 2011-05-04 20:54:10, redigerad totalt 1 gång.
Välkommen ^_^
Baka/laga mat är nått jag inte kan/tycker om att göra. Värför slava vid spisen i 30 - 45 min för nått man äter på 10 min?
Jag har sedan 2005 spelat mmorpg och varit med i olika klaner i spelen. Detta har medfört att jag har vänner från hela Europa och till och med från Singapore och Kanada.
Att skaffa vänner via nätet är ju bra för oss ^_^. Och har man mod kan man ju träffas "in real life" ^_^
Baka/laga mat är nått jag inte kan/tycker om att göra. Värför slava vid spisen i 30 - 45 min för nått man äter på 10 min?
Jag har sedan 2005 spelat mmorpg och varit med i olika klaner i spelen. Detta har medfört att jag har vänner från hela Europa och till och med från Singapore och Kanada.
Att skaffa vänner via nätet är ju bra för oss ^_^. Och har man mod kan man ju träffas "in real life" ^_^
Senast redigerad av Koboshi 2011-05-04 20:54:10, redigerad totalt 1 gång.
Hej och välkommen!
Bakning är en rolig sysselsättning. Du skulle ju faktist kunna slänga ihop en kladdkaka och bjuda hem lite folk härifrån för att binda lite kontakter, ett litet tips bara. Tror jag skulle vara väldigt uppskattat;)
Bakning är en rolig sysselsättning. Du skulle ju faktist kunna slänga ihop en kladdkaka och bjuda hem lite folk härifrån för att binda lite kontakter, ett litet tips bara. Tror jag skulle vara väldigt uppskattat;)
Senast redigerad av filifjonkan 2011-05-04 20:54:10, redigerad totalt 1 gång.
- filifjonkan
- Anslöt: 2009-07-26
Hej och välkommen!
Hoppas du ska trivas på forumet.
Hälsningar
Lilla Gumman
Hoppas du ska trivas på forumet.
Hälsningar
Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 20:54:10, redigerad totalt 1 gång.
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Hej och välkommen!
Laga mat är något som jag älskar att göra. Baka är jag inte lika haj på... om det inte gäller olika versioner av bärtårtor och lussebullar förstås! ^_^
Laga mat är något som jag älskar att göra. Baka är jag inte lika haj på... om det inte gäller olika versioner av bärtårtor och lussebullar förstås! ^_^
Senast redigerad av Tomtenissa 2011-05-04 20:54:10, redigerad totalt 1 gång.
- Tomtenissa
- Anslöt: 2007-06-08
Hej igen tack för alla snälla kommentarer. Jovisst, kladdkaka är gott. Är dock inte det enda som jag kan få för mig att baka. Kan en del olika recept på kladdkaka bland annat en light variant och en med After Eight.
- Oimpulsivtimpulsiv
Oimpulsivtimpulsiv skrev:Hej igen tack för alla snälla kommentarer. Jovisst, kladdkaka är gott. Är dock inte det enda som jag kan få för mig att baka. Kan en del olika recept på kladdkaka bland annat en light variant och en med After Eight.
Mmm After eight Jag brukar inte gilla mint men A.E är gott.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 20:54:10, redigerad totalt 1 gång.
Det receptet med After Eight är verkligen omtyckt av många, den försvinner alltid jättesnabbt trots att den är väldigt mäktig och söt.
- Oimpulsivtimpulsiv
Återgå till Att leva som Aspergare