www.botaautism.se
40 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Kan vi återgå till ursprungsämnet kanske?
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 20:52:32, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Miche skrev:[EDIT]
Om du tänker på artikeln som hon medverkade i på UNT så verkar det inte ens säkert att sidan har rätt att posta artikeln, för länken går till en sida som säger att materialet är upphovsrättsskyddat...
Någon som orkar anmäla sidan?
[/EDIT]
De har INTE rätt att publicera den. UNT känner till det nu. De kommer att göra nåt åt saken. Vet inte vad.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 20:52:32, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Kan man inte anmäla sidan för vilseledande reklam?
Är väl egentligen samma som att ha en hemsida med namnet "botacancer.nu" ??
Jo, manualer är ett måste ofta. Jag läser dem nästan alltid när jag har med en ny pryl att göra. Hellre det än att få muntliga beskrivningar som jag glömmer av eller missförstår. Även om de flesta funktioner är onödiga så är det bra att veta att de finns.
Är väl egentligen samma som att ha en hemsida med namnet "botacancer.nu" ??
Jag testar mej fram när det gäller micros och annat med få funktioner som "borde" vara enkla. Fattar allt med en gång är väl att ta i. Jag har klarat av alla micros jag stött på utan att läsa någon beskrivning. Aldrig behövt använt grillfunktioner osv men det är bara att slänga in maten, få igång micron och vänta tiden det skall ta. Sedan öppna luckan. Om idioten fortsätter att gå efter man stängt luckan så låter man luckan stå öppen. Drar ut sladden i värsta fall. "error mode".Bror Duktig skrev:Är det verkligen någon som aldrig har sett en sådan micro (eller sådan stereo som jag beskrev ovan), och som bara sätter på den och fattar allting direkt utan att testa sig fram (och kanske måste läsa instruktionerna)?
Jo, manualer är ett måste ofta. Jag läser dem nästan alltid när jag har med en ny pryl att göra. Hellre det än att få muntliga beskrivningar som jag glömmer av eller missförstår. Även om de flesta funktioner är onödiga så är det bra att veta att de finns.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 20:52:32, redigerad totalt 1 gång.
Under "Kontakta oss" finns telefonnummer, mejladress och formulär.
Det går att höra av sig och säga det man vill säga. Eller fråga.
Det går att höra av sig och säga det man vill säga. Eller fråga.
Senast redigerad av soul boy II 2011-05-04 20:52:32, redigerad totalt 1 gång.
- soul boy II
- Anslöt: 2007-06-24
Ja, det där är en lustig hemsida. De verkar samla in och publicera nästan allt de kan komma över inom ämnet autism(spektrum), ordagrant till och med, med en liten pyttig länk till originalartikeln. Resultatet blir en smet av referenser, men ingen egentlig sammanställning eller diskussion. Och så det obefintliga sambandet mellan url-adressen och hemsidans titel på det...
Jag har svårt att lista ut om det är en seriös hemsida eller ej. Eller snarare, jag tror att den är seriöst menad, men taffligt hopmonterad från IKEA-byggsatsen den kom i. Jag får vibbar av frontföretag åt scientologerna, antroposoferna etc. Som om någon slags ondska lurar bakom den babyblå ytan.
Jag har svårt att lista ut om det är en seriös hemsida eller ej. Eller snarare, jag tror att den är seriöst menad, men taffligt hopmonterad från IKEA-byggsatsen den kom i. Jag får vibbar av frontföretag åt scientologerna, antroposoferna etc. Som om någon slags ondska lurar bakom den babyblå ytan.
Senast redigerad av Lakrits 2011-05-04 20:52:33, redigerad totalt 1 gång.
Den som äger hemsidan är Livia AB iallafall.
Information om företaget: http://www.allabolag.se/5567165369
Information om företaget: http://www.allabolag.se/5567165369
Senast redigerad av carl 2011-05-04 20:52:33, redigerad totalt 1 gång.
Senast redigerad av soul boy II 2011-05-04 20:52:33, redigerad totalt 1 gång.
- soul boy II
Hemsidan verkar vara http://www.livianet.se
http://www.foraldrakraft.se/assistansan ... dling.html
Livia är ett assistans- och behandlingsbolag som skiljer sig från andra aktörer som erbjuder personlig assistans. Livia startade år 2006 och har sedan dess vuxit ordentligt.
Vår målsättning är att vara tillgängliga och finnas nära både brukare, anhöriga och assistenter. Vi vill visa att ett funktionshinder inte behöver betyda något negativt och försöker ta fram det positiva i alla situationer. Vi vill erbjuda stöd, hjälp och rådgivning i flera steg, både innan eventuell diagnos, under tiden det pågår utredningar och i kontakt med kommuner och Försäkringskassa och sedan finns vi för att hjälpa till att anordna den personliga assistansen. Genom att förmedla kontakt med rätt person eller myndighet så hoppas vi kunna underlätta.
Vi hjälper gärna till med formuleringar och ansökningar med stöd av LSS/LASS.
Vår målsättning är att erbjuda alla inblandade parter högsta möjliga kvalitet i alla avseenden - service, vård, omtanke, lyhördhet och flexibilitet vare sig du är brukare, anhörig eller assistent. Välkommen in och läs mer om hur vi tänker och arbetar.
http://www.foraldrakraft.se/assistansan ... dling.html
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 20:52:33, redigerad totalt 2 gånger.
Senast redigerad av soul boy II 2011-05-04 20:52:33, redigerad totalt 1 gång.
- soul boy II
Jag skickade ett meddelande igår kväll och frågade om botautism.se låg i linje med deras egen uppfattning om verksamheten eller i värsta fall var någon annan som hade reggat och pekat till deras sida för att misskreditera.
Och sade ifrån om meningen "...men alla saknar social kompetens".
Har inte hört något hittills...
Och sade ifrån om meningen "...men alla saknar social kompetens".
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 20:52:33, redigerad totalt 1 gång.
Pemer skrev:(Jag) sade ifrån om meningen "...men alla saknar social kompetens".
---
Och inte en vecka senare heller... seriös pajsare...
Det kanske fanns substans i den där meningen, trots allt. Inte om oss, men om dem
Senast redigerad av Lakrits 2011-05-04 20:52:33, redigerad totalt 1 gång.